استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

سی یو وب 1399.07.27 2153 0 0

پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ (modal یا مودال) یک مولفه UI (رابط کاربری) کوچک است که در پیش زمینه یک وب سایت ظاهر می شود و معمولاً به عنوان یک اعلان برای کاربر به منظور انجام کاری فعال می گردد: 
پاپ آپ یک پنجره مودال است؛ شما باید خارج از محدوده آن کلیک کنید یا دکمه بستن را بزنید تا بتوانید آن را ببندید. چنین پاپ آپ هایی را تبلیغات بینابینی نیز می نامیم، زیرا طی مراحلی در بین محتوای مورد انتظار ظاهر می شوند. 

 

آیا استفاده از پاپ آپ ها/ تبلیغات بینابینی اصلا ارزش این کار را دارد؟

واقعیت این است که پاپ آپ ها احتمالاً به بهای لید برای شما تمام می شوند، بانس ریت (نرخ پرش) شما را افزایش می دهند و از اعتماد برخی کاربران نسبت به شما کم می کنند. شما فقط می توانید امتحان کنید و بهینه سازی کنید (حداکثر استفاده را کنید) تا ببینید که آیا لیدها (سرنخ ها)یی که از طریق پاپ آپ ها تولید می کنید با ارزش تر از ضررهای آن به لحاظ سئو، UX (تجربه کاربری) و غیره هستند یا خیر.
فقط اطمینان حاصل کنید که از آنچه خدشه دار می کند، آگاه هستید و تمامی متغیرها را ارزیابی کنید. برای مثال، آیا ثبت نام های ایمیلی ارزش از دست دادن ترافیکی را که ممکن است هرگز دوباره برنگردد، دارد یا خیر؟ اینها سوالاتی هستند که باید بپرسید و پاسخ های مربوطه را فقط از طریق داده های موثق دریافت خواهید کرد. بنابراین قبل از استفاده از پاپ آپ ها یا تبلیغات بینابینی، هر کاری را که انجام می دهید امتحان کنید و مطمئن شوید که بازده خوبی خواهید داشت تا بتوانید آنها را توجیه کنید.
وب سایت مکانی است که یک کسب وکار می تواند مخاطبین خود را در مورد برند خود تعلیم دهد. چه کاری انجام می دهد. چرا این کار را انجام می دهد. چه چیزی از بودن در آنجا به دست خواهد آورد. اینها، به خودی خود اطلاعات زیادی را در بر می گیرد.
هنگام طراحی سایت برای مشتریان خود، اصلا افراط نکنید. وب جایی برای زیاده روی نیست و کاربران آن معمولاً حوصله بررسی صفحات مملو از اطلاعات را ندارند تا به قسمت های مربوطه برسند.
به همین دلیل مینیمالیسم به عنوان یک ترند طراحی ماندگار خواهد ماند. مینیمالیسم به طراحان وب این امکان را می دهد که مطالب زیادی را درباره یک برند و پیام آن منتقل کنند، بدون اینکه لازم باشد تمام آن را در صفحه با جزئیات توضیح دهند. این کار باعث ظاهر مرتب تر و شیک تر برندها می شود و در عین حال مسیر تبدیل را نیز برای بازدیدکنندگان باز می کند. 
ولی فقط به این دلیل که طراحی شما به گونه ای است که سادگی و مینیمالیسم را مد نظر دارید، به این معنا نیست که نمی توانید پیام های بیشتری را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید. فقط باید روش های راحت تر و کارآمدتری را برای انجام این کار پیدا کنید.
سالها پیش، پاپ آپ به عنوان ابزاری برای انجام این کار معرفی شد. پاپ آپ اطلاعات مرتبط و مدنظر را داخل وب سایت نگهداری می کرد، بدون مزاحمت برای صفحه ای که به خوبی طراحی شده است. با این حال، از آن زمان، گوگل در خصوص استفاده از پاپ آپ ها که برای تجربه کاربر، آزاردهنده تلقی می شود، سختگیری بیشتری اعمال کرده است. این باعث شده برخی از طراحان و برنامه نویسان نسبت به کاری که اینک باید انجام دهند، سردرگم شوند. پس، این به چه معنا است؟ آیا پاپ آپ دیگر روش قابل قبولی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، به اشتراک گذاری محتوای ارزش افزوده، عضویت دنبال کنندگان جدید یا بازیابی فروشهای تقریباً از دست رفته نیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به وضعیت کنونی پاپ آپ های وب سایت بپردازم و بهترین تکنیک های موجود را به شما ارائه کنیم تا به هنگام استفاده از پاپ آپ ها آنها را رعایت کنید.
وضعیت کنونی پاپ آپ های وب سایت
ابتدا بیایید در مورد ظاهر پاپ آپ ها در حال حاضر، نحوه استفاده از آنها و اینکه چرا حتی می خواهید آنها را در برنامه طراحی وب خود بگنجانید صحبت کنیم.

 

انواع پاپ آپ ها

مودال متداول ترین نوعی است که کاربران وب با آن مواجه می شوند. 
این نوع عملا می تواند روی یک صفحه وب ناگهان باز شود، به صفحه وارد شود، یا دقیقاً از نقطه ورود همانجا باشد. در حالی که این موارد را معمولا می توان در مرکز صفحه مشاهده کرد، برخی از وب سایت ها اکنون آنها را نزدیک به انتهای صفحه قرار می دهند یا حتی آنها را در گوشه ای می چسبانند. 
یک تبلیغات بینابینی یا پاپ آپ overlay  (همپوشان) نوعی است که کل صفحه را معمولاً با ورود به یک وب سایت پوشش می دهد.
نوار نوتیفیکیشن (اطلاع رسانی) نواری است که می تواند به طور دائم به بالا یا پایین وب سایت بچسبد.

 

5 دلیل کافی برای استفاده از پاپ آپ ها 

ممکن است فکر کنید که با واکنش شدید گوگل در مورد پاپ آپ های موبایل ( به زودی به آن می رسیم ...) بهتر است کلا سراغ پاپ آپ ها نروید. بهرحال، من 5 دلیل کافی برای شما می آورم که چرا اکثر وب سایت هایی که طراحی می کنید باید شامل آنها شوند:

1. جلب توجه کننده هستند

هیچ کس دیگر حوصله خواندن ندارد و به همین دلیل است که ارائه پیام های کوتاه جلب توجه کننده در پاپ آپ ها ، روشی بسیار عالی است.

2. نگاه مخاطبین را به مهمترین مطالب جلب می کنند

پاپ آپ ها ارزش بیشتری را برای بازدیدکنندگان آنلاین قائل هستند و آنها این موضوع را می دانند. بنابراین، هنگامی که یک پاپ آپ ظاهر می شود، آنها بلافاصله به سمت آن پیشنهاد یا فرصت مغتنم جلب می شوند. 

3. پرکاربرد هستند

پاپ آپ ها دیگر بازدیدکنندگان را از پنجره مرورگر خارج نمی کنند یا اینکه دسکتاپ آنها را با تبلیغاتی که از آنها آگاه نبودند، درگیر نمی کنند. در حال حاضر شما انواع مختلفی پاپ آپ دارید که با آنها کار کنید و آنها را می توان در نقاط مختلف تجربه وب سایت فعال کرد:
• هنگام ورود
• پس از حد معینی از اسکرول (پیمایش)
• فعال شدن بوسیله یک عمل 
• درست قبل از خروج

4- سایت را تمیز نگه می دارند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مینیمالیسم برای جذاب کردن یک وبسایت به لحاظ زیبایی شناسی حائز اهمیت است. ولی اگر پیام خاصی دارید که واقعاً می خواهید در مقابل بازدیدکنندگان ارائه کنید و نمی خواهید برای انجام این کار فضای گرانبها و محدودی را اشغال کنید، می توانید از پاپ آپ ها برای ارائه آن استفاده کنید.

5- تبدیل ها را افزایش می دهند

Sumo پاپ آپ های کاربران خود و نرخ تبدیل مرتبط با آنها را مورد بررسی قرار داد. آنها دریافتند که پاپ آپ ها دارای این پتانسیل هستند که به طور متوسط نرخ تبدیل 3٪ داشته باشند. بهرحال، پاپ آپ هایی که خیلی خوب طراحی شده اند، دارای پتانسیل تبدیل 9٪ بازدیدکنندگانی هستند که با آنها روبرو می شوند. همچنین می توانید از آنها برای افزایش تعامل (مشارکت) در سایت استفاده کنید. از کاربران بخواهید یک نظر سنجی را پر کنند، مطلبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا یک فیلم را در یک لندینگ پیج (صفحه فرود) تماشا کنند.

 

ولی مشکل پاپ آپ های موبایلی چیست؟

بسیار خوب، پس گوگل از پاپ آپ های موبایلی متنفر نیست. گوگل فقط از برنامه نویسان وب می خواهد در مورد چگونگی استفاده از آنها هوشمندتر عمل کنند. چون پاپ آپ ها در کل می توانند برای کاربران آزاردهنده باشند، که قطعاً روی صفحه های کوچک تر موبایل بسیار آزاردهنده تر است.
در نتیجه، گوگل شروع به صدور مجازات برای وب سایت های موبایل کرده که از این سه نوع پاپ آپ استفاده می کنند.

به طور خلاصه، از موارد زیر دوری کنید:

• نمایش پاپ آپ ها در صفحه اول بازدید یک کاربر موبایل
• پاپ آپ هایی که بخش اعظم صفحه وب را در پشت آن پنهان می کنند.
• تبلیغات بینابینی

 

معایب استفاده از پاپ آپ ها در وب سایت 

حتی قبل از اینکه گوگل تغییر الگوریتم پیش رو را اعلام کند، فهرست دلایل استفاده نکردن از پاپ آپ ها و تبلیغات بینابینی به اندازه کافی بلند بود:
آنها بسیار اعصاب خورد کن هستند – بار دیگر، این مسئله بخصوص در مورد پاپ آپ های تمام صفحه صدق می کند.
محتوا را مسدود می کنند - و به این دلیل که بارگیری طولانی تری دارند، قبل از اینکه شما دید آنها را مسدود کنید، کاربران شروع به خواندن کرده اند.
• کاربر را مجبور به اقدام می کنند – که اگر تبدیل کنند امری خوشایند است ولی اگر این کار صورت نگیرد ، فقط نفوذ شما را بزرگنمایی می کند.
بانس ریت (نرخ پرش) - اغلب اوقات ترک سایت شما اقدامی است که کاربران انجام می دهند.
سایر لیدهای احتمالی را از دست می دهید - حتی اگر پاپ آپ های شما تولید لید کنند، با قطع جلسات (sessions)کاربر، سایر لیدها را از دست خواهید داد.
آنها می توانند اعتبار برند را خدشه دار کنند – ماهیت اسپمی پاپ آپ ها قطعا نوعی افزایش اعتماد برای مصرف کنندگان نیست. 
پاپ آپ ها روی موبایل افتضاحند- ما خوشحالیم که گوگل سایت ها را به دلیل نمایش پاپ آپ ها در حالت موبایل مجازات می کند.
این مسئله اساساً به این بستگی دارد که پاپ آپ ها چه نوع ارزشی برای استراتژی بازاریابی شما به همراه دارند. اگر با استفاده از آنها لیدهای منسجمی تولید می کنید، پس می تواند ارزش چشم پوشی را داشته باشد.
هنگامی که پاپ آپ ها را مسئولانه مورد استفاده قرار دهید، مجازاتی در کار نخواهد بود. آگهی های کوکی، تأییدیه سن و تبلیغاتی که حجم زیادی از فضای صفحه را مصرف نمی کنند، همگی به عنوان یک بازی منصفانه تلقی خواهند شد.
حالا، بیایید درمورد کاری که باید به هنگام استفاده از پاپ آپ های وب سایت انجام دهید صحبت کنیم.

18 اقدام برگزیده برای استفاده از پاپ آپ های وبسایت

1. هرگز از پاپ آپ ها صرفا به منظور داشتن یک عنصر طراحی مد روز استفاده نکنید. اگر وقت بازدیدکنندگان را با یک وقفه بی معنی تلف کنید، اعتماد آنها را از دست خواهید داد.
2. پاپ آپ را طوری طراحی کنید که مانند سایر نقاط وب سایت شما خوب به نظر برسد.
3. اطمینان حاصل کنید که متناسب با شرایط هستند.
4. تبلیغ را کوتاه و مختصر و مفید کنید.
5- از فراخوان به عمل های بله/ خیر تهاجمی منفعلانه استفاده نکنید، مگر اینکه شخصیت برند شما اینگونه باشد. اگر دو فراخوان به عمل دارید، این کار را به گونه ای انجام دهید که آنها را به طور جدی ترغیب به اقدام در آن مورد اصلی کند.
6. اگر می خواهید اطلاعات تماس را جمع آوری کنید، فقط یک چیز را بخواهید: آدرس ایمیلشان.
7. اطمینان حاصل کنید که محتوای پاپ آپ با صفحه ای که در آن ظاهر می شود مرتبط است.
8- اگر می توانید از نمایش پاپ آپ ها در صفحه اول اجتناب کنید. نخست این فرصت را به بازدیدکنندگان دهید که به محیط عادت کنند. به هرجهت محض اطلاعتان، این یکی از انواع ورود پاپ آپ است که گوگل اجازه آن را می دهد (چون که حفظ حریم شخصی بسیار مهم است):
9. از قوانین گوگل مربوط به موبایل پیروی کنید: عدم تبلیغات بینابینی، عدم نمایش مودال های خیلی بزرگ و عدم پاپ آپ در صفحه اول.
10. احساس نکنید که پاپ آپ های دسکتاپ و موبایل باید یکسان باشند. برای هر نوع دستگاه پاپ آپ مخصوص به خود را طراحی کنید.
11. همیشه برای خارج شدن از پاپ آپ یک راه ساده بگذارید: یک کلیک بیرون از کادر آن،  یا قرار دادن یک دکمه "X" در قسمت بالای سمت راست.
12. پاپ آپ های خود را به گونه ای زمان بندی کنید که درست در لحظه مناسب تجربه درون سایتی ظاهر شوند (مثلا دقیقا قبل از اینکه بازدیدکنندگان بخواهند خارج شوند).
13. قوانین تکرار را تنظیم کنید تا بازدیدکنندگان پاپ آپ ها را در هر صفحه یا هر بازدید مشاهده نکنند.
14. پاپ آپ ها را در مکانی مناسب قرار دهید. 
15. اگر می خواهید مداخله کنید (و فکر می کنید بازدیدکنندگان مشکلی با آن نخواهند داشت) آنها را در مرکز صفحه قرار دهید.
16. اگر می خواهید یک پیشنهاد ویژه را به اشتراک بگذارید، از یک نوار چسبنده استفاده کنید.
17- اگر می خواهید چیزی به آنها بدهید تا به هنگام گشتن در سایت در مورد آن فکر کنند، پاپ آپ را در گوشه ای بگذارید.
18- از دسته بندی مخاطبان و هدف گذاری استفاده کنید تا پیام های پاپ آپ ویژه (شخصی سازی) ایجاد کنید.

 

جمع بندی

اگر مطلب بسیار ارزشمندی برای اشتراک گذاری با بازدیدکنندگان دارید، یا می دانید که روشی برای جذب جدی آنها به سایتتان دارید، پاپ آپ های وب سایت را امتحان کنید. همان طور که سایر مولفه های سایتتان را تست می کنید از تست A/B آنها هم نترسید. موارد زیادی در این خصوص وجود دارد که می توانید با آنها این کار را کنید، از جمله طراحی، کپی، چینش ، فراخوان به عمل و موارد دیگر. 

 شما همراهان عزیز میتوانید برای مشاوره در زمینه سئو سایت و یا طراحی و پشتیبانی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است