مقالات اخبار

دستاوردهای نوین هوش مصنوعی در نمایشگاه سی‌ئی‌اس ۲۰۲۴
سی یو وب 1402.10.23

این گزارش به اهمیت ادغام بهتر سیستم‌ها در زندگی روزمره اشاره دارد و توجه به تغییرات مهم در هوش مصنوعی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی CES 2024 را اشاره می‌کند. این تغییرات شامل مواردی مانند پردازنده‌های هوش مصنوعی از شرکت‌های اینتل، اِی‌ام‌دی، کوالکام و همچنین ارائه یک یخچال با هوش مصنوعی توسط سامسونگ است.

مطالعه بیشتر
chatgpt جایگزین google assistant در اندروید
سی یو وب 1402.10.16

با توجه به کد موجود در آخرین نسخه اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید، به احتمال زیاد در آینده این چت‌بات محبوب می‌تواند جایگزین گوگل اسیستنت (Google Assistant) در سیستم‌عامل اندروید شود.

مطالعه بیشتر
فهرست بیشترین جستجوهای گوگل در سال 2023
سی یو وب 1402.09.21

طبق سنت سالانه گوگل، گزارش برترین جستجوهای این شرکت در 12 ماه گذشته منتشر شده است و نشان می‌دهد که مردم سراسر دنیا در سال 2023 بیش از همه چه موضوعاتی را جستجو کرده‌اند.

مطالعه بیشتر
افزایش رشد بات های مخرب در سال 2023
سی یو وب 1402.09.13

بر اساس تجزیه و تحلیل فضای اینترنت در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، تقریباً ۷۳ درصد از ترافیک اینترنت به بات‌هایی با فعالیت‌های مخرب ارتباط دارد.

مطالعه بیشتر
برنده بازی بلک فرایدی در ایران
سی یو وب 1402.09.12

داده‌های لایف وب نشان می‌دهد که بیشترین تخفیف‌ها و محتواهای بلک فرایدی در دسته‌بندی "کفش و لباس" بوده‌اند.

مطالعه بیشتر
بهترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اپ استور در سال 2023
سی یو وب 1402.09.11

"سم برایت"، مدیرکل گوگل پلی، امروز لیست بهترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اپ استور در سال 2023 را اعلام کرده است. این فهرست شامل اپلیکیشن‌هایی از جمله Imprint: Learn Visually و بازی‌هایی از قبیل Honkai: Star Rail است. این اعلامیه ها به تازگی توسط گوگل و اپل صورت گرفته و نمایانگر بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سال 2023 در دو اپ استور معتبر است.

مطالعه بیشتر
اکنون کاربران ویندوز 10 می‌توانند دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت از مایکروسافت را تجربه کنند
سی یو وب 1402.09.06

مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به ویندوز 10 اضافه می‌کند و حالا نسخه پیش‌نمایش دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت برای کاربران این سیستم‌عامل منتشر شده است.

مطالعه بیشتر
تغییرات مهم ChatGPT برای کاربران ایرانی: ثبت‌نام با ایمیل و ارتباط صوتی رایگان
سی یو وب 1402.09.02

یکی از چالش‌های موجود برای کاربران ایرانی در ChatGPT، نیاز به شماره موبایل برای ثبت‌نام بود. اما اکنون با فراهم شدن امکان ثبت‌نام تنها با آدرس ایمیل، نیاز به خرید شماره مجازی از بین می‌رود.

مطالعه بیشتر
لیست پسوردهای پراستفاده در سال 2023
سی یو وب 1402.09.01

تیم توسعه‌دهنده‌های NordPass، محصول شرکت سازنده NordVPN، با همکاری محققان مستقل، مطالعه‌ای درباره 200 پسورد پر استفاده در سال 2023 انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.

مطالعه بیشتر
در اوائل سال 2024، یاهو با هدف رقابت با گوگل، موتور جستجوی جدید خود را معرفی خواهد کرد.
سی یو وب 1402.08.30

در اوایل سال 2024، یاهو احتمالاً با معرفی یک تجربه جدید از موتور جستجوی خود، قصد دارد به رقابت با گوگل بازگردد. این تغییرات شامل طراحی مجدد و تغییر نام تجاری موتور جستجوی یاهو نیز خواهند بود. انتظار می‌رود که ویژگی‌های پیشرفته‌تری نیز در اواخر سال به این تجربه جدید افزوده شود.

مطالعه بیشتر
برقراری تماس های صوتی گروهی در واتساپ
سی یو وب 1402.08.28

امروز متا اعلام کرده است که تماس‌های صوتی در واتس‌اپ را برای گروه‌هایی با حداکثر ۱۲۸ نفر در دسترس قرار می‌دهد. این ویژگی، که قبلاً در دیسکورد و تلگرام مشاهده شده بود، اکنون به‌ وسیله واتس‌اپ نیز قابل استفاده است

مطالعه بیشتر
قابلیت «کلوز فرندز» برای پست‌ها و ریلزهای اینستاگرام اضافه شد
سی یو وب 1402.08.27

این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا پست‌ها و مطالب خود را فقط با یک گروه محدود از دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مطالعه بیشتر
حذف جی میل کاربران غیر فعال
سی یو وب 1402.08.25

گوگل قصد دارد حساب‌های جی‌میلی که به مدت دو سال غیرفعال بوده‌اند را حذف کند. این تصمیم به منظور به‌روزرسانی سیاست امنیتی گوگل اتخاذ شده است. به طور کلی، همهٔ حساب‌های جی‌میل شخصی که برای مدت حداقل دو سال غیرفعال بوده‌اند، به این پاکسازی تحت عنوان حذف حساب‌های غیرفعال گوگل وارد می‌شوند. این سیاست جدید از دسامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

مطالعه بیشتر
Ai Pin جایگزینی برای گوشی های هوشمند
سی یو وب 1402.08.24

استارتاپ Humane از سانفرانسیسکو به تازگی محصول اول خود را با نام Ai Pin معرفی کرد، یک دستگاه پوشیدنی است که فناوری را به یک سطح نوآورانه می‌برد

مطالعه بیشتر
IOS18 سیستم عاملی انقلابی با قابلیت های جدید
سی یو وب 1402.08.22

اپل، iOS 18 را یک سیستم‌عامل جاه‌طلبانه معرفی کرده و به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد نسخه جدید iOS را با افزودن ویژگی‌ها و طراحی‌های جدید به همراه بهبودهای چشمگیر در عملکرد و امنیت عرضه کند.

مطالعه بیشتر
یوتیوب با قابلیت‌های جدیدی در راه است
سی یو وب 1402.08.21

یوتیوب به منظور بهبود محافظت از نوجوانان، ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرده است. این شرکت درحال حاضر دارای قوانین سختگیرانه‌ای برای حفاظت از نوجوانان است؛

مطالعه بیشتر
هشدار به رانندگان در جاده های مستعد تصادف در اپلیکیشن WAZE
سی یو وب 1402.08.20

اپلیکیشن Waze از طریق هوش مصنوعی و با تجزیه‌وتحلیل مسیر، میزان احتمال تصادف را می‌سنجد و در صورت لزوم به شما اخطار می‌دهد.

مطالعه بیشتر
ایلان ماسک اولین مدل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد
سی یو وب 1402.08.17

این استارت‌آپ در واقعیت به ساخت یک مدل مشابه چت جی پی تی مشغول است، که "هوش مصنوعی گروک" نام دارد و قادر به پاسخگویی به سؤالات به صورت مکالمه‌ای است.

مطالعه بیشتر