افزایش فروش با استفاده از استراتژی تخفیف

سی یو وب 1399.01.24 1805 2 0

همه ما چانه زدن را دوست داریم و مشتریان ما نیز همین کار را دوست دارند. به همین دلیل است که کدهای تخفیف و کم کردن قیمت روشی موثر برای جذب بازدید کننده خریدار جدید و مشوق مشتریان فعلی برای خرید دوباره است. اما هنگامی که صحبت از تخفیف می شود، باید چگونه عمل کرد که هم مشتری راضی باشد و هم شما کمتر از حداقل قیمت خود نفروشید؟
در این مقاله به شما می گوئیم چه زمانی ،هر چند وقت یکبار و به چه بخشی از مشتریان تخفیف ارائه دهید، تا از استراتژی تخفیف خود، بیشترین سودآوری را کسب نمائید.
 

تخفیف ، فروش و پیشنهادات: گزینه های من کدام است؟

پیشنهادات و گزینه های تخفیف بستگی به بازدید کننده هایی که قصد جلب توجه آنها را دارید، موقعیت شما در صنعتی که مشغول به فعالیت هستید و اهداف تجاری شما دارد. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در سطح بالای بازار قرار دارد، یک طرح وفاداری مشتری با پیشنهادات عادی،می تواند برای شما خوب کار کند. اگر حاشیه سود بیشتری دارید، می توانید تخفیف های منظم و فروش ماهانه بیشتری داشته باشید. ممکن است کسب و کار شما ترکیبی از هر دو باشد.
باید آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است ، حتما توجه داشته باشید که برای اجرای کمپین های خود هدف تنظیم کنید تا بعدا بتوانید میزان موفقیت خود را اندازه گیری نمائید.
در ادامه، مجموعه ای از انواع مختلف تخفیف ها و پیشنهادهایی که می توانید انتخاب کنید را به شما می گوئیم:

1-    کد تخفیف

در ایام تعطیلات، برای تشویق مشتریان به خرید، چه چیزی بهتر از ارائه کد تخفیف است؟ خرید برای عید نوروز، زمان گرانی بازار است و مردم در حال معامله هستند و ارائه کد تخفیف ، روشی عالی برای جذب مشتری است. می توانید برای هر مناسبتی، کد تخفیفی ارائه دهید. مثل "تخفیف عید نوروز" ، "تخفیف ویژه یلدا" ، "تخفیف روز مادر" و ... فقط توجه داشته باشید برای تخفیف خود، تاریخ انقضا انتخاب کنید و حداقل مبلغ هزینه را نیز تعیین کنید.

2-    درصد تخفیف

نیاز به ایجاد فضا برای کالکشن جدید خود دارید؟ یا می خواهید موجودی های قدیمی دارای تاریخ انقضا را از انبار خود حذف کنید(مانند لوازم آرایش یا مواد غذایی)؟ با کم کردن قیمت مثل 10% یا 50% تخفیف، مشتریان خود را به خرید آنها ترغیب کنید. اگر برنامه مشخصی برای ارائه تخفیف داشتید، اما نگران تاریخ انقضا مواد هستید، تخفیف خود را پیش از موعد ارائه دهید. اگر مشتریان شما به تشویق بیشتری نیاز دارند، می توانید زمان استفاده از کد تخفیف را محدود کنید. این کار شما احساس اضطرار را در مشتریان ایجاد می کند و فکر می کنند اگر سریع عمل نکنند، پیشنهاد شما را از دست خواهند داد.

3-    شکستن قیمت

با شکستن قیمت، مشتریان دقیقا می دانند با خرید، چه مبلغی صرفه جویی کرده اند. با شکستن قیمت، قیمت اصلی کالانمایش داده می شود که روی آن خط خورده است و کنار آن قیمت فروش را می بینند و مشتری به راحتی می تواند مبلغی راکه می پردازد با مبلغ پیش از تخفیف مقایسه کند. پیشنهاد می کنیم برای جلب اعتماد مشتری ، دلیل تخفیف را در توضیحات محصول ذکر کنید. مثلا به دلیل کالکشن جدید بهاره، کلیه بافتها 50 درصد تخفیف خورده است.
 

چه زمانی قیمتها را بشکنیم و یا تخفیف بدهیم؟

روش های زیادی وجود دارد تا بتوانید با استفاده از تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه فروش بیشتر، وفاداری مشتری و کسب درآمد داشته باشید.

1-    جذب مشتری جدید با حراج های فصلی

مشتریان جدید را با "تخفیف ویژه روز مادر" ، خالی کردن باقی مانده انبار در فروش ویژه عید، یا تخفیف کالاها در پایان فصل، جذب کنید. تخفیف به شما کمک می کند تا همیشه محصولات جدید ارائه دهید و در طول سال نیز مشتریانی داشته باشید. 


2-    محصولات خود را برای یک رویداد خاص تبلیغ کنید

با صحبت در مورد برند خود، افراد را تشویق کنید تا از محصولات شما با تخفیف ویژه بهره مند شوند. به این ترتیب شما با ایجاد سر وصدا در یک روز، فروش می کنید و حتی پس از پایان تبلیغ نیز تا مدتی در ذهن مردم باقی می مانید.


3-    تبلیغ از طریق افراد موثر (اینفلوئنسرهای) صنعت

آیا می خواهید با همکاری یک فرد موثر(اینفلوئنسر) و تکنیک های بازاریابی دیجیتال، نهایت استفاده را ببرید؟ با به اشتراک گذاشتن کد تخفیف که ویژه آن فرد است، طرفداران او را به سمت کسب و کار خود جذب نمائید و به این ترتیب می توانید از آن ارائه مشترک، برای فروش خود استفاده نمائید.


4-    تشویق سفارشات بزرگ

به مشتریان خود انگیزه دهید تا با خرید یک مبلغ مشخص، از تخفیف بهره مند شوند. این یک روش عالی برای افزایش میانگین مبلغ فروش وافزایش درآمد است.


5-    به مشتریان وفادار خود پاداش دهید

مطالعات نشان داده این روش باعث افزایش جذب 5 درصدی مشتریان جدید می شود و این افزایش 5 درصدی مشتری منجر به افزایش 25 تا 95 درصد سود می شود. بنابراین ارزش آن را دارد که مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و آنها را تشویق به خرید بیشتر کنید. سعی کنید پیشنهاد تخفیف برای خرید بعدی و یا کد تخفیف در طول جشنواره را برای تشکر از خرید آنها ارائه دهید.

6-    برای محصول جدید خود سرو صدا کنید

هنگامی که چیز جدیدی را شروع می کنید یا کالای جدیدی را به محصولات خود اضافه می کنید، مدتی طول می کشد تا به فروش موفق برسید. انجام این کار برای شما به تنهایی سخت است، بنابراین توجه مشتریان خود را با یک قیمت گذاری اولیه جلب نمایئد،  آنها خیلی زود به دوستان خود می گویند که چه چیزی خریده اند.

7-    برای لیست ایمیل خود، اشتراک دریافت کنید.

بر اساس اعلام انجمن داده و بازاریابی، ایمیل مارکتینگ یکی از مقرون به صرفه ترین کانال های بازاریابی است و به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری، 32 دلار تولید می کند. برای پیوستن بازدیدکنندگان به لیست ایمیل خود، به آنها پاداش دهید و منتظر افزایش مشتریان احتمالی در آینده باشید.
 

شما اکنون آماده اید تا فروشگاه آنلاین خود را برای فصل فروش آماده کنید. از عوامل روانی ذکر شده برای افزایش فروش خود استفاده نمائید. چنانچه هنوز فروشگاه آنلاین ندارید، طراحی سایت فروشگاهی خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین امکانات در سی یو وب  سفارش دهید. 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است