اهمیت شبکه های اجتماعی در کسب و کار

سی یو وب 1397.11.10 8562 1 0

برای شرکتهایی که هنوز در شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارند و در چشم انداز آتی شرکت یا به واسطه مشتریان هنوز مجبور به استفاده از شبکه های اجتماعی نشده اند ، همواره این سوال مطرح است که مدیریت شبکه های اجتماعی چه ارزشی دارند؟

بر اساس اندازه سازمان و صنعتی که در آن فعالیت دارید، میزان تلاشی که باید در شبکه های اجتماعی داشته باشید ، تعیین می شود.این سرمایه گذاری بر اساس منابع داخلی ، تعهد به محتواگذاری ، ارسال پست ، نقش ها  و ارزش هاست.

سرمایه گذاری شبکه های اجتماعی همچنین شامل هزینه های سنگین برون سپاری استراتژی و پیاده سازی آن توسط یک مشاور یا آژانس   و آنچه در آن سرمایه گذاری ، (ROI) بازگشت سرمایه به نظر می رسد ، است.

علاوه بر اینها ، لایه های شبکه های پولی در بالای نتایج ارگانیک ، پاسخ به این سوال را  پیچیده تر می کند و نیاز به بررسی را نشان می دهد.

بدون توجه به پاسخ های پیش بینی شده ، سوالات باالقوه  یا تعاملات و تلاش های قبلی، 10 دلیل برای اثبات لزوم و اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما وجود دارد.

1- مدیریت اعتبار

بسیاری از سایتهای شبکه های اجتماعی ، بخصوص برای کسب و کارهای B2B  ، به عنوان سایتهای رتبه بندی و بررسی عمل می کنند.

اگر از شبکه های اجتماعی که کاربران شما استفاده می کنند و صنعت شما را در آن بررسی می کنند ، ناآگاه باشید ، نمی توانید از این فرصت استفاده کنید تا بررسی ها (reviews) را به نفع خودتان کنید.

علاوه بر این ، ممکن است نظرات منفی را که فرصت پاسخ گویی به آنها را دارید ، از دست بدهید ، شما می توانید با پاسخ  حرفه ای به نظرات منفی ، اعتباری که شایسته شرکت شماست بدست آورید.

2- PR

سوشیال مدیاها ، ابزار بسیار خوبی برای گسترش اخبار و پیام های مهم شرکت هستند.

مثلا لینکداین ( linked in ) امکان ارتباط حرفه ای تر به شما می دهد. اما فراتر از محتوای احساسی شرکت ، شما می توانید از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی برای ارائه اخبار مثبت به مشتریان و سرمایه گذاران و ارائه چشم اندازها درباره عملکرد شرکت و رسیدن به برتری استفاده کنید.

گسترش تشویق و بدست آوردن تائید در شبکه های اجتماعی اغلب منجر به تعامل بیشتر مخاطبان می شود ، که این خود باعث افزایش مخاطب در طول زمان و بیشتر دیده شدن در خوراک ( feed ) می شود.

تاثیر شبکه های اجتماعی در تقویت روابط عمومی را نادیده و یا دست کم  نگیرید .

با توجه به تغییرات فیس بوک در فیلتر کردن محتوای تبلیغاتی از محتوای ارگانیک ، ما متوجه می شویم که محتوای دارای PR (روابط عمومی) در بسیاری موارد از طریق افزایش نرخ مشارکت بیشتر می شود.

3- SEO

اطلاعات فراوانی (و بعضا اطلاعات نادرست) در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو  وجود دارد .

صرف نظر از دلیل ، همبستگی و اینکه آیا به طور مستقیم سیگنال های شبکه های اجتماعی روی الگوریتم های موتور جستجو تاثیر دارند یا نه ، یک اتفاق نظری در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که اگر شما روی سئو کارمی کنید ، باید به شبکه های اجتماعی نیز توجه نمایید.

شما باید لینک های مستقیمی بین وب سایت خود و شبکه های اجتماعی که مالک آن هستید ، برقرار نمایید. فراتر از آن ، ایجاد خوراک برای شبکه های اجتماعی  و انتقال کاربر از شبکه اجتماعی به وب سایت نیز مهم است.

علاوه بر این به شما پیشنهاد می کنیم تا روی ایجاد محتوای کافی برای شبکه های اجتماعی خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید با کاربران تعامل کنید و در صنعت خود ، به عنوان پیشرو در شبکه های اجتماعی و نتایج جستجو باشید.

4- جستجوی محلی

درست مانند مدیریت اعتبار ، جستجوی محلی با سایتهای شبکه های اجتماعی هماهنگ است.

بسیاری از فاکتورهای شبکه های اجتماعی در اکو سیستم جستجوی محلی است . این شامل پروفایلی که ادعای آن را دارید ، اطلاعات مربوط به آدرس ، شماره تلفن و نام شما و بعضی سطوح بازخوانی دیتا و تائید در زمان مورد نیاز است.

با تمرکز روی سایت شبکه های اجتماعی که برای جستجوی محلی در صنعت شما اهمیت دارند ، شما می توانید اهمیت هر دو را مدیریت نمایید و همچنین می توانید راهبرد درستی برای دیتای مناسب ، پست گذاری مداوم و تعامل داشته باشید.

5- توسعه funnel

موضوعی که به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید به آن اعتراف کنم اینست که ، در روزهای نخست شبکه های اجتماعی که من روی بازاریابی جستجویی تمرکز داشتم ، تخصیص منابع و زمان به شبکه های اجتماعی برای من بسیار مشکل بود. ( اگر نگویم این کار برایم غیر ممکن بود) بسیار سخت بود . من معیارهای بازگشت سرمایه (ROI) را در جستجو می دانستم.

زمان تغییر کرد.

حالا ما در میان سایر گزارش ها ، گزارش و رتبه بندی google analytics را داشتیم. گزارش تاثیر شبکه های اجتماعی بدون تلاش و توجه به معیارهای کوته نظرانه .

در حالیکه نباید انتظار داشته باشیم تعداد کلیک های تبدیل شده از شبکه های اجتماعی ، بیشتر از سایر منابع باشد ، باید این را در نظر بگیریم که چطور شبکه های اجتماعی در سفر مشتری و قرار گرفتن در مسیر خرید ( funnel ) موثر هستند.

هنگامی که تمایل به فعالیت در شبکه های اجتماعی دارید ، سعی کنید به طور عینی نرخ تبدیل ، مسیر سفر مشتری و مدل های مختلف تخصیص تبدیل funnel را در نظر داشته باشید.

6- بازاریابی چابک

درحالیکه سرمایه گذاری های بزرگ روی محتوا همچنان بصورت کتاب ، کتاب الکترونیکی و تحقیقات علمی صورت می گیرد ، بازاریابی چابک بصورت یک رویکرد ضروری پدیدار شده  است. این شامل سرمایه گذاری های کوچک روی محتوا و تست سریع برای اصلاحات می شود.

بجای سرمایه گذاری شش ماهه و شش رقمی برای پروژه تولید محتوای بزرگ ، برای قطعات کوچکتر تلاش کنید ، بیاموزید کاربران چگونه پاسخ می دهند و از این اطلاعات به عنوان راهنمای سرمایه گذاری مداوم در محتوای خود استفاده نمایید.

شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای تست قطعه های محتوا ، ایده ها ، قضاوت در مورد علایق و تعامل هستند.آنها ارزان و سریع بوده و  فعالیت در آنها ساده است.

7- چشم انداز

در مقایسه با سایر روش های بازاریابی دیجیتال ، شبکه های اجتماعی می توانند نوع متفاوتی از دسترسی باشند.

جستجو بر این اساس است که افراد به دنبال چیزی هستند که ما ارائه می دهیم و از طریق یک پرسش مشخص به ما وصل می شوند. 

بازاریابی ایمیلی محدود به افرادی است که هم اکنون مخاطب ما هستند  ، مگر اینکه لیست جدید بخریم.

شبکه های اجتماعی این فرصت را فراهم میاورند تا به صورت ارگانیک در مقابل چشم گروه بزرگتری از مخاطبان قرار بگیریم. وقتی مخاطبان با محتوایی که برایشان ساخته ایم تعامل می کنند ، در خوراک (feed) شبکه های آنها نمایش داده می شویم.

علاوه بر این ، گزینه های زیادی برای حمایت از محتوا و تبلیغات وجود دارد که به ما اجازه می دهد بصورت فعالانه شبکه ی فالورها خود را بر اساس آمار جمعیتی ( demographic ) و علاقه آنها گسترش دهیم.

براساس گزینه های اسپانسر و تبلیغاتی روی سایتهایی مثل LinkedIn ، فیس بوک ( Facebook ) یا اینستاگرام ( Instagram ) ، می توانیم فعالانه مخاطبان آینده خود را افزایش دهیم ، به گونه ای که از طریق دیگر کانال ها ممکن نیست.

8- رهبری تفکر

اگر یکی از اهداف شما ساخت و ایجاد رهبری تفکر در طول زمان است ، پلتفرم شبکه های اجتماعی به شما برای انجام آن کمک می کند.

اگر محتوایی که تولید می کنیم ، در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم ، ما را به عنوان رهبر آن صنعت معرفی می کند ، اما اگر آنها را تنها در سایت خود قرار دهیم ، فقط داریم درباره خودمان صحبت می کنیم.

هنگامی که ما از شبکه های اجتماعی برای رسیدن به اهدافمان استفاده می کنیم ، به مخاطبان تاثیر گذار ( influencer ) نزدیک می شویم و راه هایی برای تقویت محتوایمان پیدا می کنیم ، به این ترتیب به مخاطبان خود اجازه می دهیم تاکیفیت محتوا و شایستگی ما را در صنعت مورد بررسی قرار دهند.

9- کسب بینش صنعت

خارج از تمرکز روی ارسال پست هایمان و تلاش برای جلب توجه بیشتر ، تعامل و بازگشت سرمایه ، ما می توانیم در شبکه های اجتماعی گوش کنیم و یاد بگیریم.

با نظارت بر رقبای خود  ، گوش دادن به مخاطبان و در تعامل بودن با مخاطبان ، می توانیم بینش کسب کنیم.

این بینش می تواند آگاهی لازم برای تدوین استراتژی را به ما بدهد، برای تولید محتوا الهام بخش باشد و در تصمیم گیری در مورد محصول کمک کند، همچنین منجر به  بازاریابی هوشمند نوآورانه شود.

10 - استخدام

محتوای شما برای جویندگان شغل مهم است.

لینکداین یکی از بهترین ابزارها برای جویندگان شغل است. فیسبوک ، توئیتر ، اینستاگرام و سایر منابع هم برای نمایش فرهنگ سازمان اهمیت دارند و به کاندیداها در تصمیم گیری برای پیوستن به یک سازمان کمک می کنند.

بله ، فرصتهای شغلی محبوب هستند و بیشتر اوقات ارزش سرمایه گذاری برای افزودن پست استخدام در لینکداین وجود دارد.

با این حال ، اگر در حال استخدام هستید و انتخاب کاندیداهای ایده ال از طریق شبکه های اجتماعی را از دست داده اید ، ممکن فرد مناسب رانیز از دست داده باشد.

 

نتیجه گیری

تصیم گیری راجع به میزان زمان ، پول و تمرکزی که می خواهید روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید ، پاسخ به این دو سوال است : چرا ؟ و آیا ارزش آن را دارد؟

این 10 دلیل مشخص برای نشان دادن ضرورت فعالیت در شبکه های اجتماعی ، حتی برای صنایع بسیار سنتی و آنهایی که نرخ آخرین تبدیل کلیک در بازگشت سرمایه نا مشخص است.

 

منبع : searchenginejournal


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است