چگونه وب سایت جذاب ایجاد کنیم ؟(رویکرد خلاقانه)

سی یو وب 1402.09.01 3326 0 0

در عصر دیجیتال امروز، داشتن یک وب سایت جذاب برای مشاغل و افراد به طور یکسان بسیار مهم است. یک وب سایت جذاب می تواند بازدیدکنندگان را مجذوب خود کند، یک تجربه کاربری به یاد ماندنی ایجاد کند و اثری ماندگار از خود به جای بگذارد.  طراحی جذاب وب سایت باعث می شود بازدید کننده با اشتیاق زیاد زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کرده و از قسمت های مختلف آن بازدید نماید . در این مقاله، برخی از عناصر کلیدی طراحی سایت را بررسی خواهیم کرد که می توانند به شما در ایجاد یک وب سایت جذاب کمک کنند. 

سایر خدمات پیشنهادی ما : طراحی سایت در کرج

طراحی مناسب برای موبایل:

در این دوران تحت سلطه موبایل، توجه به کاربران موبایل هنگام طراحی یک وب سایت جذاب بسیار مهم است. با اجرای تکنیک های طراحی واکنش گرا، وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است، به سرعت بارگیری می شود و جذابیت بصری خود را در اندازه های مختلف صفحه نمایش حفظ می کند. 

بیشتر بخوانید : ساخت صفحات AMP با لاراول

ناوبری کاربرپسند:

یک سیستم ناوبری کاربر پسند برای یک وب سایت جذاب ضروری است. یک ساختار منوی منطقی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را بدون زحمت در وب سایت شما راهنمایی کند. از برچسب‌های واضح، زیرمنوهای سلسله مراتبی و BreadCrumbs استفاده کنید تا به کاربران خود کمک کنید تا به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

استفاده موثر از فضای خالی:

فضای سفید که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود، به فضای خالی بین عناصر یک صفحه سایت گفته می شود. استفاده صحیح از فضای خالی می تواند جذابیت بصری وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تعادل را فراهم کند و خوانایی را بهبود ببخشد. از طراحی صفحات وب سایت خود با عناصر بیش از حد خودداری کنید و در عوض روی ایجاد یک طرح و قالب تمیز و سازمان یافته تمرکز کنید.

جذابیت با گرافیک یا عکس های اختصاصی

انسانها موجودات بصری هستند . نمایشگرها بیشتر آنها را مجذوب خود می کنند ، سعی کنید از تصاویر و گرافیک در وب سایت خود استفاده کنید . بازدید کننده بالقوه شما ممکن است آزاد باشد که مطالب خود را بخواند، اما اگر بتوانید آنها را با تصاویر جذب کنید، می توانید پیام مهم خود را به روشنی بیان کنید . توجه بازدید کنندگان خود را جلب کنید و اجازه دهید سایت شما را دوباره به یاد بیاورند. گرافیک با تصاویر متحرک می تواند بازدید کننده شما را مجذوب خود کند. شما از چندین اپلت و جلوه های ویژه به عنوان موارد ضروری در طراحی وب سایت خود استفاده کنید. 

استفاده از عکس های با کیفیت و منحصر به فرد در وب سایت می تواند تأثیر بسزایی در جذابیت آن داشته باشد. روی عکاسی حرفه ای سرمایه گذاری کنید یا از سایت های تصویری استفاده کنید که تصاویری منحصر به فرد و چشم نواز را ارائه می دهند. تصاویر را به گونه ای تنظیم کنید که با هدف وب سایت خود و مخاطبان هدف هماهنگ شود. به یاد داشته باشید که تصاویر را بدون کاهش کیفیت برای بارگذاری سریعتر بهینه کنید.

با طرح رنگ حرفه ای قابل اعتماد باشید

وب سایت شما نمای تصویر شرکت شماست . از این رو هر روشی باید حرفه ای و روشن باشد . هنگامی که برای گرافیک وب سایت خود تصمیم می گیرید، توجه به طرح و رنگ وب سایت را در نظر بگیرید. با استفاده از یک پالت رنگ، تایپوگرافی و تصاویر ثابت در سراسر وب سایت خود، یک طراحی منسجم را حفظ کنید. اگر چه به نظر می رسد این کار آسان است، اما انتخاب رنگ مناسب شامل بسیاری از تحقیقات و دانش رنگ شناسی است . شما می توانید چند schemers رنگ آنلاین با هزینه های کاملا به صرفه یا حتی رایگان دریافت کنید .اطمینان حاصل کنید که انتخاب های طراحی شما با هویت برند شما هماهنگ است و حس حرفه ای بودن و اعتماد را منتقل می کند.

ترکیب ویدیو و موشن گرافیک

تجربه کاربری و جذابیت  وب سایت خود را با گنجاندن ویدیو و موشن گرافیک های جذاب افزایش دهید. ویدئو ها می‌توانند به راحتی  اطلاعات پیچیده‌ را منتقل کنند، محصولات را به نمایش بگذارند، توجه را به خود جلب کنند و یک عنصر تعاملی برای وب‌سایت شما فراهم کنند. افزودن انیمیشن‌های ظریف یا افکت‌های اسکرول می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و همه‌جانبه را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد کند.

طراحی سایت جذاب

طرح موثر محتوا و تصاویر

بیش از 83 درصد از کاربران اینترنت اگر با چندین کلیک آنچه را که دنبالش هستند پیدا نکنند ، ممکن است یک وب سایت را ترک کنند. بنابراین، نمی توان اهمیت یک سیستم ناوبری ساده اما بسیار کاربردی را دست کم گرفت . مهمترین جنبه سیستم ناوبری ، هماهنگی آن در وب سایت است تا تجربه عالی را به کاربر ارائه دهد.

با رصد فعالیت کاربران در بخش های مختلف سایت و میزان زمان سپری شده در آن بخش از سایت ، خواهید یافت که کدام بخش ها جذاب و کدام بخش ها غیر جذاب بوده اند ، باید به سرعت برای بخش های غیر جذاب فکری کنید و آنها را با محتوای بصری و استفاده از المان های گرافیکی جذابتر کنید .

استفاده از طراحی و ساختار وب سایت بسیار جذاب، راهی مطمئن برای به حداکثر رساندن قابلیت های استفاده از سایت است .

اجتناب از شلوغی بیش از حد

جلوه های بصری می توانند خوشایند باشد  اما هنگامی که از چندین عکس در یک صفحه استفاده می کنید، آن صفحه را ضعیف می کنید. شما باید تعادل مناسب بین تصاویر را پیدا کنید، زیرا عکس های بیش از حد ، بازدیدکنندگان را به اندازه عدم استفاده از عکس، گیج می کند.

استفاده از فونت های جذاب

تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی سایت دارد. فونت های مناسب می توانند به انتقال پیام مورد نظر، برانگیختن احساسات و ارائه یک هویت برند کمک کنند. فونت هایی را انتخاب کنید که خوانا باشند، با موضوع وب سایت شما مطابقت داشته باشند و با شخصیت برند شما همخوانی داشته باشند. ترکیب سبک های مختلف فونت می تواند تنوع و سلسله مراتب را به محتوای شما اضافه کند و از نظر بصری جذاب تر شود.

یادآوری چند نکته که باید هنگام طراحی وبسایت خود به شدت اجتناب کنید .

  • ده ثانیه یا کمتر : این زمانی است که وبسایت شما باید پیام خود را بفرستد و بازدید کننده را  برای بررسی بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما جذب کند .  در دوره زمانی که وب به طور عمده تبدیل به اولین نقطه ارتباط بین همه کسب و کارها و مشتریان احتمالی شده  ، یک وب سایت حرفه ای و یک سرویس طراحی وب فوق العاده برای ایجاد جذابیت و اعتماد در مورد کسب و کارتان به شما کمک زیادی می کند تا  یک بازدید کننده را به یک مشتری و یا مشتری را صرفا به یک بازدید کننده تبدیل کنید .
  • یک طراحی وب سایت ضعیف باعث آسیب به شهرت و هویت آنلاین شما نسبت به هر چیز دیگری خواهد شد :  به ویژه برای وب سایت های تجاری ، که  باید بازدیدکنندگان را قانع کند ، این مهم با پاسخگویی مناسب و به موقع  یا با ارائه اطلاعات موثر و یا با ذکر مزایایی که با استفاده از خدمات و محصولات شما ، نسبت به  رقبا می تواند دریافت کند صورت می پذیرد ، اساس کار این است که باید به مشتری احترام گذاشت و نیازهای او را با امکانات ساده و محتوای جذاب برطرف نمود .  ظاهر و احساس وب سایت شما نشان میدهد چگونه می خواهید با کاربر خود تعامل کنید. 

طراحی وب سایت جذاب و حرفه ای

  • درک منطق کسب و کار و اهداف مطلوب وب سایت شما : از انتشار اطلاعات، خرید محصول، اشتراک خبرنامه و عناصر اطلاعاتی برای ایجاد رابط کاربری منحصر به فرد استفاده کنید که وب سایت شما را به صورت کاربردی و نام تجاری شما را در بهترین شرایط ممکن نمایش می دهد . برای دستیابی به این مهم باید به پارامترهای ذیل توجه ویژه کنید :
  •      مدیریت فضای سفید
  •      سازگاری رنگ
  •      رابط بصری جذاب

ساده باش اما نه خیلی

سایت های متعددی روزانه آپلود می شوند شما نباید در این شرایط به صورت ضعیف ظاهر شوید . خلاق باشید و به راحتی قابل دسترسی باشید ، از گرافیکی استفاده کنید که هدف و پیشنهادات شما را نشان می دهد . پشتیبانی سایت را جدی بگیرید.این به شما کمک می کند که برای مشتریان مطلوب تر و جذاب تر شوید.

نتیجه:

طراحی یک وب سایت جذاب شامل ترکیبی از برنامه ریزی و اجرای دقیق است. با استفاده موثر از فضای خالی، انتخاب فونت‌های جذاب، ترکیب عکس‌های منحصر به فرد، یکپارچه‌سازی ویدئو و موشن گرافیک، حفظ ثبات، و اطمینان از سازگاری با موبایل و ناوبری کاربر پسند، می‌توانید یک حضور آنلاین چشمگیر ایجاد کنید که تأثیری ماندگار بر بازدیدکنندگانتان بگذارد. و مهمتر از همه، به بازخورد مخاطبان خود گوش دهید تا به طور مداوم زیبایی شناسی وب سایت خود را اصلاح و ارتقا دهید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است