ترفندهای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

سی یو وب 1401.02.04 1720 2 0

ترفند بازدید استوری

همیشه وقتی صحبت از ترفند افزایش بازدید استوری می شود، بیشتر افراد به جای آموزش ترفندی خاص، فقط استفاده از ابزارهایی که خود اینستاگرام در اختیار تمام کاربران قرار داده است (هشتگ، لوکیشن یا استیکرهای تعاملی) را به ما یادآوری می کنند. اما ما در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهای واقعی افزایش بازدید استوری آشنا کنیم.

ایجاد احساس نیاز یا اشتیاق در مخاطب

پیش از اینکه به سراغ ترفندهای افزایش بازدید استوری برویم باید یک نکته کلیدی را به شما یادآور شویم که شاید پیش از این هم درمورد آن شنیده باشید اما ندانید چطور باید از آن بهره بگیرید.
اولین و مهم ترین نکته در تولید محتوا برای مدیریت شبکه های اجتماعی این است که محتوایی که انتشار می دهید با مخاطب ارتباط برقرار کند. محتوایی با مخاطب ارتباط برقرار می کند که از دغدغه ی مخاطب صحبت کند یا در او اشتیاق ایجاد کند.
مثلا وقتی شما به عنوان یک پیج فروشگاهی، از محصول خود عکاسی حرفه ای می کنید و بی مقدمه آن را انتشار می دهید نباید انتظار بازخورد زیادی از مخاطب داشته باشید. برای اینکه مخاطب به خرید محصول شما تمایل نشان دهد ابتدا باید احساس کند که به آن نیاز دارد. شما می توانید با روایت داستانی هدفمند به قدری او را به محصول علاقمند کنید که در انتها تمایل به خرید آن داشته باشد.
اما چطور می توان ایجاد نیاز یا اشتیاق کرد؟ اجازه دهید این موضوع را با یک مثال برای شما روشن کنیم.
فرض می کنیم که شما یک فروشگاه شال و روسری دارید برای شروع اولین استوری روزتان چه چیزی منتشر می کنید؟ یک عکس ساده اما حرفه ای از شال و روسری؟ نه اشتباه نکنید. اولین استوری شما مهم ترین استوری شماست، اگر این استوری جذاب نباشد شما شانس دیده شدن باقی استوری های روز را نیز از دست می دهید. 
در این مورد بهتر است شما با توجه به زمان انتشار استوری و علاقمندی های مخاطب، استوری ها را با یک نظرسنجی آغاز کنید، مثلا اگر آخر هفته است از آنها بپرسید امروز قصد دارید امروز به مهمانی بروید یا آن را به گشت و گذار بگذرانید؟ به توجه به نظر اکثریت سوال بعدی را این طور مطرح کنید که نظر شما در مورد یک استایل بهاری شیک/ استایل مهمانی شیک چیست؟ و در ادامه ایده هایی که خود شما برای اینکار در نظر گرفته اید را منتشر کنید که البته این ایده ها باید خاص و جذاب باشند، سپس با توجه به آنها نمونه های موجود در فروشگاه خود را معرفی کنید و در آخرین استوری لینک خرید از سایت یا استوری مشخصات محصول را منتشر کنید. این مثال نمونه ای کوچک و ملموس از ایجاد احساس نیاز یا اشتیاق در مخاطب بود. با این سبک از استوری ،مخاطب تا انتهای استوری ها با شما همراه خواهد شد و از تعداد بازدید استوری اول تا آخر ریزش کمی خواهید داشت.
توصیه می کنیم پیش از مطالعه ترفندها حتما روش بالا را با توجه به موضوع فعالیت خود تمرین کنید.
در ادامه چند مورد از ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش بازدید استوری را با شما در میان می گذاریم.
افزایش بازدید استوری اینستاگرام به روش ساده

5 ترفند افزایش بازدید استوری

1.    بهترین ساعت انتشار استوری را پیدا کنید.
برای پیدا کردن بهترین ساعت به اینسایت اینستاگرام اکتفا نکنید، با توجه به محدودیت هایی که این شبکه اجتماعی در کشور ما دارد ممکن است اطلاعاتی که ارائه می کند در مورد پیج شما صدق نکند، بهتر است بهترین ساعت را با آزمون و خطا بدست آورید و در زمان انتشار استوری به مسائلی همچون تعطیلات رسمی، ایام هفته و اوقات بیکاری مخاطب با توجه شغل او را نیز در نظر بگیرید.
2.    ایموجی ها معجزه می کنند.
از ایموجی ها غافل نشوید. تاثیر آنها مثل یک استفاده از یک عکس جذاب از محصول زیاد است. ایموجی هایی که نماد علاقمندی، تعجب، حیرت یا ترس هستند به شرط آنکه از موضوع استوری دور نباشند می توانند مخاطب را به نگاه کردن دقیق و حتی برگشتن به استوری قبلی ترغیب کند.
3.    از جملات کوتاه خبری استفاده کنید.
بر روی استوری به صورت کوتاه مثل یک زیرنویس صحبت کنید تا مخاطب برای خواندن جملات شما روی استوری مکث کند و برای توجه به جمله ای که شما نوشته اید استوری را دقیق تر نگاه کند و بازدید استوری شما را بالا ببرد.
4.    به طور نامحسوس از مخاطب ریپلای بگیرید.
با ایجاد عمدی خطاهای سهوی مثل غلط املایی یا اشتباه گفتن نام یک محل نام آشنا کاری کنید که مخاطب برای شما ریپلای بزند و اشتباه شما را تصحیح کند.
5.    برای انتشار محتواهای خود تایمر بگذارید.
برای رونمایی از محصولات یا ایونت های مهم از تایمر اینستاگرام در استوری استفاده کنید تا مخاطب با فعال کردن اعلان تایمر، درست در زمان انتشار استوریِ رونمایی، اعلان آن را دریافت کند و بازدید استوری را در لحظه اول انتشار بالا ببرد.

استفاده درست از این ترفندها به صورت تضمینی میزان بازدید استوری های شما را بالا می برد و حتی باعث افزایش آمار back در اینسایت استوری شما می شود اما به شرط آنکه مثل ربات استوری منتشر نکنید و با مخاطب ارتباط نزدیک برقرار کنید که همه این ها نیازمند گذشت زمان و کسب تجربه با توجه به موضوع فعالیت پیج خودتان است.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است