کاربرد هشتگ در شبکه های اجتماعی

سی یو وب 1398.09.25 2864 0 2

اهمیت هشتگ‌ها: بدانید کجا، چرا و چگونه باید از آن استفاده کنید

 

دیگر هشتگ در شبکه‌های اجتماعی رویکرد جدیدی به حساب نمی‌آید.

به هرحال، اگر شما کسی هستید که به تازگی با هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی  آشنا شده‌اید، چیزهایی هست که باید درباره‌ی آن‌ها بدانید.

 شاید فکر کنید که نشانه‌ی پوند (#) فقط برای زمانی که می‌خواهید پست صوتی خود را چک کنید به‌کار می‌رود ،اما باید بدانید که این نشانه وقتی وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی می‌شود معنای کاملا متفاوتی دارد.

هشتگ‌ها نقش مهمی در گسترش علایق در اکانت‌های شبکه‌ی اجتماعی شما ایفا می‌کنند و در شماری از پلتفورم‌های اجتماعی به کار می‌روند که نمونه‌ی آن‌ها توییتر و اینستاگرام است.

اضافه کردن هشتگ به پست‌ها در دسته‌بندی محتوا برای مخاطبتان به شما کمک می‌کند. از دیدگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ باعث می‌شود آن‌ها بتوانند پست‌های مرتبط با علایقشان را پیدا کنند و با کاربرانی که همان علایق را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته اند، از طریق مکالمه در مورد هشتگ خاصی تعامل داشته باشند.

از دیدگاه تجاری، استفاده ازهشتگ باعث می‌شود شرکت شما در آن مکالمه‌ها فرصت دیده شدن داشته باشد و شرکت شما به خاطر موضاعات خاصی مورد توجه قرارگیرد.

اینکه بدانید هشتگ‌ها را کجا، چرا و چگونه بکار ببرید، می‌تواند مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را به طور فوق العاده‌ای تغییر دهد.

 

چرا باید از هشتگ استفاده کنید؟

 

هشتگ‌ها کار می‌کنند. آن‌ها حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را پر رنگ‌تر می کنند، زیرا باعث می‌شوند محتوای شما توسط کاربرانی که به آن علاقه دارند، حتی اگر فالوئر شما نباشند، دیده شود.

 هشتگ ها به برندسازی تجاری یا شخصی شما از طریق تعامل با کاربران و پیوستن به مکالمات مورد توجه کمک می کنند.

اگر با یافتن موضوعات با گرایشات (ترندهای) زیاد در مکالمه‌های پر ترافیک شرکت کنید، کسب و کارتان شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت.

هرچه بیشتر شانس دیده شدن داشته باشید، می‌توانید مخاطبان بزرگتری ایجاد کنید و مخاطبان بزرگتر به طور فزاینده احتمال جذب مشتری راغب (lead) جدید به کسب و کارتان را افزایش می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده از هشتگ در توییتر 

 

استفاده از هشتگ تاثیر مهمی در تعداد فالوورهای توئیتر شما دارد، بخصوص هنگامی که از هشتگ‌های عمومی یا غیر تخصصی استفاده می‌کنید.

زمانی که شما از هشتگ های عمومی مثل # خلاقیت ، # اتفاق یا #TIFF  و مشابه اینها استفاده می‌کنید، احتمال اینکه توییت شما را افرادی غیر از لیست فالوورهایتان ببینند، بسیار زیاد خواهد شد.

هشتگ توییتر مردم را به شرکت در مکالماتی با موضوع مشابه تشویق می‌کند و حتی اگر افراد فالوئر یکدیگر نباشند، باهم تعامل خواهند داشت.

همانطور که استفاده از هشتگ می‌تواند حضور شما در شبکه اجتماعی را پر رنگ تر کند، برعکس استفاده از هشتگ‌های طولانی و چند کلمه‌ای مثل # بهترین_کافی_شاپ_در_جهان در یک توییت می‌تواند به حضور شما آسیب بزند، زیرا انتظار می‌رود هشتگ‌ها پیدا کردن چیزها و تعامل با یکدیگر را آسان‌تر کنند.

علاوه بر این استفاده از هشتگ‌های طولانی، یا استفاده از تعداد زیادی هشتگ در یک پست می‌تواند به حضور شبکه اجتماعی شما صدمه بزند. همچنین اگر توییت شما بیشتر از محتوا، از هشتگ پر شده باشد، باعث ناامیدی مخاطب و کم رنگ شدن پیامی که می‌خواهید انتقال دهید، می شود.

نحوه‌ی استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام 

 

مثل توییتر، استفاده از هشتگ در اینستاگرام نیز به شما برای تعامل با مخاطبانی ورای فالوورهایتان کمک می‌کند. هشتگ‌ها در اینستاگرام به صورت طبیعی به مخاطب کمک می‌کنند تا به محتوای برندسازی شده با موضوعات و انجمن های دلخواه خود دست پیدا کنند. تعامل با انجمن راه خوبی برای ساخت برند است و هشتگ‌های اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند با انجمن خاصی تعامل داشته باشید. هشتگ‌ها در اینستاگرام کاربردی هستند زیرا به دیگر کاربران اینستاگرام در پیدا کردن پروفایل شما کمک می‌کنند و در نهایت احتمال جذب فالوور را افزایش می‌دهند.

 

بر خلاف توییتر استفاده‌‌ی بیشتر از هشتگ‌های اختصاصی در اینستاگرام به شما در ایجاد مخاطبانی بزرگتر برای کسب و کارتان کمک می‌کند.  نکته‌ای که هنگام  ایجاد پست در اینستاگرام  باید در نظر داشته باشید این است که هشتگ‌هایی که مخاطبانتان استفاده می‌کنند را بررسی کنید و سعی کنید بین هشتگ‌های خودتان و آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر شما از هشتگ‌های عمومی برای عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد تعامل زیادی نخواهید داشت و عکس‌هایتان آنگونه که می‌خواهید و انتظارش را دارید برجسته نخواهند شد.

چرا هشتگ‌ها در فیسبوک و لینکداین کار نمی‌کنند؟

 

اگرچه هشتگ‌ها بسیار کاربردی هستند و باعث جذب تعامل زیادی به اکانت‌های  اجتماعی کسب و کارتان می‌شود اما در تمام پلتفورم‌های اجتماعی کار نمی‌کنند. برای مثال استفاده از هشتگ ها در فیسبوک و لینکداین بی معنی است.

اگر در لینکداین هشتگ می‌زنید و نمی‌دانید که چرا هشتگ‌هایتان قابل کلیک نیستند، دلیلش این است که لینکداین از هشتگ پشتیبانی نمی‌کند. این امر کاملا هدف و کاربرد هشتگ‌ها را نفی می‌کند.البته در آپدیت های جدید لینکداین این موضوع بهبود پیدا کرده است.

در مورد فیسبوک، پست‌هایی که هشتگ ندارند بهتر از پست‌هایی که هشتگ دارند عمل می‌کنند. فیسبوک هشتگ را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد اما بعد از آن تحقیقات انجام شده نشان داد پست‌ فیسبوکی که دارای هشتگ است، فایده‌ی آنچنانی ندارد و برعکس تاثیر منفی نیز میگذارد، زیرا باعث آزار دوستانتان می‌شود. علت اینکه استفاده از هشتگ در فیسبوک موفق نبوده این است که کاربران فیسبوک هنگام جستجوهایشان از هشتگ استفاده نمی‌کنند.

اگر کسی هستید که از هشتگ در پست‌های حساب کاربری شبکه های اجتماعی شخصی یا کسب و کارتان استفاده نمی‌کنید، هیچگاه برای پیوستن به این موج گذرا دیر نخواهد بود.

هشتگ‌ها دائما باعث رشد ابزارهای ارتباطی می‌شوند و به شما در رشد حضورتان در شبکه‌های اجتماعی کمک خواهند کرد و با ایجاد تعامل بیشتر به بهبود کسب و کارتان کمک می‌کند.

استفاده از هشتگ در پینترست

 

هشتگ‌ها راه عالی برای کمک به افراد جهت یافتن محتوای شما بر اساس کلمات کلیدی در پینترست هستند. از یک یا دو هشتگ مرتبط با موضوع پست خود استفاده کنید. در این پلتفورم استفاده از اصطلاحات کلی جواب نمی‌دهد. از هشتگ‌های تک و مختص موضوع خود استفاده کنید.

طراحی استراتژی هشتگ

 

تاجایی که ممکن است از هشتگ‌های اختصاصی استفاده کنید، زیرا هرچه هشتگ‌ها اختصاصی‌تر باشند، احتمال جذب مخاطبان مورد نظرتان بیشتر خواهد شد. جدا کردن کلمات وقتی بیشتر از یک کلمه هستند، اگرچه الزامی نیست، نشان می‌دهد که شما به دنبال ارتباط برقرار کردن هستید.

به احتمال زیاد رقبای شما هم اکنون در حال استفاده از هشتگ در استراژی شبکه‌ی اجتماعی خود هستند. آن‌ها چقدر در جذب مخاطبان مشترکتان موفق بوده‌اند؟ توجه کنید آن‌ها چقدر از هشتگ استفاده می‌کنند؟ کم یا زیاد؟  بازخورد آن چیست؟

 

یک استراتژی موفق با شناخت مخاطب و صرف زمان برای آشنایی با اینکه انجام چه کاری در چه پلتفورمی جواب می‌دهد آغاز می‌شود.

هشتگ‌ها ابزاری عالی برای ارتباط با فالوورهایتان هستند و می‌توانند به شما در افزایش متعهد کردن و جذب مشتریان جدید کمک کند.

 

اگرچه تشخیص بهترین اقدامات برای استراتژی هشتگ نیازمند صرف زمان است، اما وقتی با استراتژی معینی برای شبکه‌ی اجتماعی پیش می‌روید، استراتژی که دربردارنده‌ی نحوه‌ی استفاده از هشتگ‌هاست، قطعا ارزش زمانی که برای آن صرف کرده اید را خواهد داشت.

 

اگر برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود به کمک احتیاج دارید، کارشناسان ما در سی یو وب همراه شما خواهد بود.

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

سمانه

1398/10/22

مطلب مفیدی بود. ممنون

ملی ترجمه

1398/11/07

با سلام تشکر می کنم از مطالب عالی شما همیشه بهترینید. www.melitarjome.com