دیلیت اکانت اینستاگرام؛موقت و دائم

سی یو وب 1401.03.16 1737 0 0

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام


دیلیت اکانت موقت یا دی اکتیو اینستا زمانی کاربرد دارد که برخی از کاربران اینستاگرام، پیج‌هایی دارند که به آن‌ها رسیدگی نمی‌کنند و همچنین گاهی اوقات فالوور فیکِ خریداری می‌کنند و از آن‌ها غافل می‌شوند و یا به هر دلیلی، تصمیم به حذف پیج خود می‌گیرند، سپس برای حذف اکانت اینستا خود دچار مشکل می‌شوند؛ چراکه حذف پیج اینستاگرام از طریق درون برنامه امکان‌پذیر نیست.
اگر کاربری قصد دیلیت اکانت اینستاگرام خود را داشته باشد و هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشد، ممکن است اکانت خود را حذف دائم کند و تمامِ اطلاعات را از بین ببرد. بهتر است پیش از اقدام، بدانید که اصولی‌ترین روش حذف کاربری، دی‌اکتیو یا همان حذف موقت است. البته در نظر داشته باشید که زمان دلیت اکانت موقت اینستاگرام، تمام نکات و دستورالعمل‌ها را درست و با دقت انجام دهید؛ زیرا اگر یک گزینه را اشتباه انتخاب کرده و تأیید کنید، به‌جای  دی‌اکتیو، اکانت شما حذف دائم شده و همهٔ اطلاعاتتان از بین می‌رود.
دی‌اکتیوکردن اینستاگرام خود را به این صورت انجام دهید:برای دلیت‌اکانت موقت، روی لینکِ دی‌اکتیو اینستاگرام کلیک کنید تا وارد سایت دی اکتیو دارد شوید، اگر لینک باز نشد، از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید

صفحه دی اکتیو اینستاگرام

سپس نام کاربری، شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را به‌همراه رمز عبور وارد کنید تا صفحۀ دی‌اکتیو اینستاگرام برای شما باز شود، حالا دلیل خود را برای حذف اینستاگرام وارد کنید تا اینستاگرام دی‌اکتیو پیج را تأیید کند. 

دی اکتیو اینستاگرام

در مرحلۀ انتخاب دلیل دی‌اکتیو، توجه کنید با انتخاب هر گزینه چه اتفاقی می‌افتد، سپس یکی از گزینه‌های مربوطه را انتخاب کرده، پسورد پیج را وارد کنید تا تأیید هویت شوید. اینک در آخرین مرحله گزینۀtemporarily disable account  را در پایین صفحه، سمت چپ لمس کرده، yes را بزنید و تأیید کنید. اکنون پیجتان دی‌اکتیو شده است. 

دی اکتیو اینستا
در حذفِ موقت یا دی‌اکتیوکردن، اکانت شما از اینستاگرام پاک می‌شود؛ اما اطلاعات شما درون دیتابیس می‌ماند و شما می‌توانید مجدداً اکانت خود را بازیابی کنید و با همین اکانت وارد شوید.
حذف اکانت چند ساعتی طول می‌کشد و نمی‌توان بلافاصله پس از حذف، وارد اکانت خود شد، معمولاً در بازه زمانی یک تا دو روز برای وارد شدن باید صبر کرد.
نمی‌توان حذفِ موقتِ اینستاگرام را به‌طور مداوم انجام داد، دی‌اکتیوکردن اینستاگرام فقط هفته‌ای یک‌بار امکان‌پذیر است.
فعالیت و اطلاعات شما از اینستاگرام، به‌صورت موقت، به‌مرور حذف می‌شود.
 پیجی که دی‌اکتیو شده، دقایقی بعد به instagerammer تغییر نام داده و پس از چند روز کلّ اطلاعاتِ ارسال و دریافت شده حذف می‌شود.
وقتی در حال دی‌اکتیوکردن هستید، اگر دلیل را گزینهٔ Just need a break انتخاب کنید، دو ساعت بعد می‌توانید مجدداً پیج را فعال کنید.
اینک پس از حذفِ موقت، کاربر تمایل به فعال‌کردنِ دوبارهٔ حساب خود دارد. در این صورت، حتماً باید اسم پیج و پسورد را در خاطر داشته باشد.
تجربه نشان داده، حذف موقت پیج، تعداد بازدیدکنندگان را کاهش می‌دهد.
اگر برای فعال‌کردن پیج دی‌اکتیوشده با مشکل مواجه شدید، احتمالاً اسم و پسورد خود را درست وارد نکرده اید، و اگر به‌درستیِ آن اطمینان دارید و باز هم نمیتوانید وارد ‌شوید، پس از چند روز دوباره امتحان کنید. در صورتی که بازهم مشکل حل نشد، به پشتیبانی اینستاگرام ایمیل زده و از آنها مشورت و کمک بگیرید.
گاهی ممکن است سؤالاتی برای برخی کاربران به وجود آید که اگر با یک خط دو پیج داشته باشیم و اقدام به دی‌اکتیوکردن یکی از صفحات کنیم، پیج دیگر هم حذف می‌شود یا خیر؟ باید بگویم که برای حذف موقت اکانت، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ درنتیجه فقط اکانتی حذف می‌شود که وارد آن شده‌اید.

دلیت‌اکانت اینستاگرام دائمی

در حذف دائمی یا دلیت‌اکانت، تمامیِ اطلاعات شما از اینستاگرام حذف شده و دیگر قابل بازگشت نیست.
در حذف دائمی، حساب کاربریِ شما کاملاً و برای همیشه از روی سرورها پاک شده و دیگر هیچ اکانتی روی اینستاگرام شما نخواهد ماند.
گاهی بنا به شرایطی خاص؛ مانند مزاحمت‌های اینستاگرامی، ویروسی‌شدن، یا خراب‌شدن پیج، بهتر است به‌جای حذفِ موقتِ اکانت، اقدام به حذف دائمی آن کنیم. در این صورت ناگزیریم از روش‌های زیر برای حذفِ دائمیِ اکانت استفاده کنیم:
در مرحله اول، با کلیک بر لینک زیر، وارد صفحهٔ دلیت‌اکانت اینستاگرام شوید؛
https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent
در مرحلهٔ دوم، دو کادر در صفحهٔ بازشده مشاهده می‌کنید؛ در کادرِ بالا نام کاربریِ اینستاگرامی که باید حذف شود را وارد کنید.

دلیت اکانت اینستاگرام

در کادر پایین رمزعبور اینستاگرام را وارد کرده و روی Log in کلیک کنید؛
مرحله سوم، در صفحه‌ای که باز شده، در قسمت Why are you deleting your account؟ یک دلیل برای تَرک اینستاگرام انتخاب کنید. در اینجا مناسب‌ترین گزینه، انتخاب something است؛
مرحلهٔ چهارم، در کادر To continue please re enter your password رمز عبور اکانت را جهت تأیید مجدد وارد نموده و روی permanently delete my account بزنید؛
مرحلهٔ پنجم، حالا پنجره‌ای بازشده که از شما می‌پرسد، آیا مطمئن هستید اکانت خود را پاک کنید؟ ok را می‌زنیم.
به این صورت حساب کاربری اینستاگرام شما به‌کل و برای همیشه از روی سرورهای این شبکه، حذف می‌شود.


دلیت اکانت اینستاگرام بدون پسورد


آیا دلیت‌اکانت اینستاگرام بدونِ پسورد ممکن است؟

بله. گاهی دلیت‌اکانت اینستاگرام، بدونِ پسورد هم امکان پذیر است، در صورتی که پسوردِ ایمیلِ ثبت‌نام خود را به یاد داشته باشید.
اگر پسورد اکانت اینستاگرام یا ایمیلتان را فراموش کرده‌اید، به وسیله شماره تلفن نیز می‌توانید اکانت خود را حذف کنید.
فقط زمانی، بدون پسورد، اکانت اینستاگرام حذف می‌شود که ایمیل یا شماره تلفن ثبت‌نام خود را به خاطر داشته و وارد کنید.
اگر می‌خواهید با همان ایمیلی که دارید برای ساخت اکانت دیگری استفاده کنید، پیش از پاک‌کردنِ اکانت، باید در قسمت Edit profile در صفحهٔ اصلی خود، آن را حذف یا به ایمیل دیگری تغییر داد، حتی اگر ایمیل نامعتبر باشد.
در نظر داشته باشید حذف اکانت اینستاگرام سبب می‌شود، دایرکت‌ها، پست‌ها، فالوؤرها و... شما باقی بماند؛ همین‌طور برای کاربرانی که آن‌ها را تگ کرده بودید، پس از فعال‌شدنِ اکانت، اعلان ارسال می‌شود.


بازگرداندن اکان اینستاگرام پاک شده

ممکن است در بعضی مواقع کاربر از حذف دائمی اکانت خود پشیمان شود و تلاش برای بازیابی حساب کاربری حذف شده کند.
همان‌طور که در مباحث قبل گفته شد، در حذف موقت، اطلاعات بازگردانده می‌شود، ولی درحذف دائم همهٔ اطلاعات پاک شده و قابل بازگشت نیست؛ اما ما در این قسمت گریزی می‌زنیم بر بازیابی و ریکاوری حساب کاربری پاک‌شده.
در ابتدا قبل از هر چیز باید بگوییم زمانی ریکاوریِ اکانت حذف‌شده بهتر نتیجه می‌دهد که یک عکسِ قابل‌تشخیص و واضح از خود در حسابتان داشته باشید.
در مرحله اول ریکاوری، وارد برنامه یا سایت اینستاگرام شوید، و بعد به قسمت ورود به اکانت یا Login page بروید؛
مرحله دوم، با وارد کردن نام کاربری خود، Get help signing in را بزنید؛
مرحله سوم، صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن گزینه Get help signing in را پیدا و انتخاب کنید؛
مرحله چهارم، با کلیک بر Trouble logging in با توجه به راه‌حل‌هایی، مشکل حل می‌شود؛ اما در اغلب اوقات کمکی به شما نمی‌شود که در آن صورت، Need more help را انتخاب کنید؛
مرحله پنجم، حالا در اینجا باید ایمیلی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید را بنویسید؛
مرحله ششم، از شما سؤالی هم برای وارد کردن Contact Email می‌پرسد که وارد کنید، و سپس باید نوع حساب خود را مشخص کنید؛
مرحله هفتم، روی گزینهٔ my account details was hacked بزنید. در اینجا باکس
 Any additional details نمایش داده می‌شود که پرکردن آن مهم نیست؛
مرحله هشتم، حالا روی Request support کلیک کنید؛
مرحله نهم، کمی بعد، ایمیلی برای آدرس واردشده ارسال می‌شود، اطلاعاتی از شما می‌پرسد تا هویت شما به‎عنوان مالکِ حساب اثبات شود؛
مرحله دهم؛ در این ایمیل نام واقعی و یک عکس واضح که قابل تطابق با دیگر عکس‌ها در پیج باشد درخواست می شود که اگر عکس از خودتان نداشته باشید، اینستاگرام تا زمانِ دریافت عکس از شما برای اثبات مالکیت، کمکی به شما نمی‌تواند بکند. ایمیل متفاوتی را دریافت می‌کنید، ایمیل را مطالعه کرده و دستورالعمل‌ها را انجام داده و اکانت حذف‌شدۀ خود را بازیابی و ریکاوری کنید.


 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است