اشتباهات رایج در طراحی سایت های وردپرسی

دلارام لوایی 1402.09.16 259 0 0

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتواست که محبوبیت فراوانی دارد. از جمله دلایل محبوبیت وردپرس می‌توان به مواردی مثل متن باز بودن، سادگی یا امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد اشاره کرد. 
بسیاری از افراد که به دنبال طراحی سایت وردپرسی هستند، در دام سادگی طراحی با وردپرس می‌افتند. اگر می‌گوییم کار با وردپرس راحت است، در حقیقت داریم این موضوع را بیان می‌کنیم که طراحی سایت با وردپرس ساده‌تر از طراحی با سایر سیستم‌های مدیریت محتواست و نباید چنین برداشت کرد که کار با وردپرس نیاز به تخصص، دانش و تجربه ندارد.
در طراحی سایت با هر سیستم مدیریت محتوایی، اشتباهات رایجی وجود دارد و وردپرس هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر به دنبال طراحی سایت وردپرسی هستید، بهتر است اشتباهات طراحی سایت به صورت کلی و علی‌الخصوص اشتباهات رایج در وردپرس را بشناسید تا از آن‌ها اجتناب کنید. به قول معروف تجربه را تجربه کردن خطاست.
در این مطلب قصد داریم ۲۰ اشتباه رایج در وردپرس را با هم مرور کنیم تا دید مناسبی درباره طراحی سایت با این سیستم مدیریت محتوای معروف داشته باشیم. البته همکاری با تیمی متخصص و باتجربه می‌تواند خیال شما را از بابت داشتن سایتی مناسب راحت کند و ما در سی یو وب آماده‌ایم تا طراحی سایت را به بهترین نحو ممکن برایتان انجام دهیم.

بی توجهی به طراحی متفکرانه

همیشه شنیده‌ایم که باید پیش از شروع هر کاری ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم اما گاهی اوقات این نکته ساده و اساسی را فراموش می‌کنیم و سریع دست به کار می‌شویم و در این گونه موارد نمی‌توانیم خاص بودن خود را به مخاطبان نشان دهیم. یکی از اشتباهات طراحی سایت، با هر سیستم مدیریت محتوایی از جمله وردپرس، توجه نکردن به وجه تمایز و برجسته کننده وبسایت است.
به عبارت دیگر، ما طراحی سایت خود را، به شیوه‌ای که بتواند توانایی و نکته خاص کار ما را نشان دهد، انجام نمی‌دهیم. استفاده از ساختارهای کلیشه‌ای و تکراری، از جمله اشتباهات رایج در وردپرس است. سایتی که بدون تفکر و سنجیدن نیازهای شما طراحی شود، نمی‌تواند بازخوردی که باید را برای شما به ارمغان بیاورد. اما نگران نباشید، ما در سی یو وب کنارتان هستیم تا طراحی سایت را به صورت اختصاصی برای شما انجام دهیم. 

انتخاب بستر نامناسب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در وردپرس، انتخاب بستر نامناسب است. نکته‌ای درباره وردپرس وجود دارد که باید پیش از شروع کار خود به آن توجه کنید. به بیان ساده، دو گونه وردپرس وجود دارد. اول wordpress.com و دوم wordpress.org، اولی مخصوص وبلاگ و سرویس وبلاگ دهی است و دومی سیستم مدیریت محتوا.

ما برای طراحی سایت، باید سراغ سیستم‌ مدیریت محتوا برویم. البته اگر قصد آشنایی با وردپرس را دارید، استفاده از سیستم‌ وبلاگ دهی وردپرس می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما برای طراحی سایت، حتما سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.

خرید اضافه: سرمایه را هدر ندهید!

طبیعتاً همه فروشنده‌ها دوست دارند فروش بیشتری داشته باشند. این موضوع درباره ارائه دهندگان خدمات هاست و دامنه هم وجود دارد. اگر در حال راه اندازی کسب و کاری هستید حتما اهمیت و نقش مهم سرمایه را در پیشرفت یک کار تازه به خوبی می‌شناسید.
بسیاری از ارايه دهندگان خدمات هاست و دامنه، دوست دارند تا شما سرویس‌های بیشتری را از آن‌ها خریداری کنید. بسته به هدفی که از طراحی سایت دارید؛ برخی از این سرویس‌ها برای کار شما لازم‌اند، برخی در آینده به کار شما خواهند آمد و برخی از آنها هیچ‌گاه مورد استفاده شما قرار نخواهند گرفت. نشناختن کاربرد این سرویس‌ها یعنی انجام خرید بی‌مورد و این موضوع یعنی شما سرمایه کمتری برای توسعه کسب و کار خود در اختیار دارید.
برای این که این اشتباه رایج را مرتکب نشوید، حتما نیازهای خود را بسنجید و سرویس‌های متناسب با کار خود را انتخاب کنید. البته این موضوع نیاز به تجربه و تخصص دارد و اگر به دنبال تیمی با این خصوصیات هستید، ما برای یک طراحی سایت اختصاصی و کاربردی، کنارتان هستیم.

گرفتن بک آپ

بک آپ را فراموش نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در وردپرس، نگرفتن بک آپ یا نسخه پشتیبان است. اگر فکر می‌کنید که سایت شما در معرض حملات هکرها یا مشکلات دیگر قرار نمی‌گیرد، کافیست جستجوی کوتاهی در مورد بازیابی اطلاعات سایت داشته باشید تا دیدگاه شما درباره این موضوع به کلی تغییر کند. بازگرداندن اطلاعات سایت هزینه‌های سنگینی دارد و گاهی اوقات حتی با وجود این هزینه‌های سنگین، بازگرداندن سایت غیرممکن است. بهترین راه مقابله با این گونه خطرات تهیه بک آپ یا پشتیبان است و البته به دو نکته اساسی هم باید در این مورد توجه کرد:
•    حتما نسخه پشتیبان شما بروز باشد، این موضوع اصلا کار پیچیده‌ای نیست. می‌توانید از افزونه‌هایی استفاده کنید که برای تهیه بک آپ طراحی شده‌اند و اتوماتیک این کار را انجام می‌دهند.
•    حتما بک آپ خود را در جایی غیر از هاست وبسایت ذخیره کنید. چون در این صورت با بروز مشکل در هاست، شما هم اطلاعات سایت و هم نسخه پشتیبان خود را از دست می‌دهید. برای این مورد Google drive گزینه مناسبی است که می‌تواند خیال شما را راحت کند.

آنالیز مداوم را نادیده نگیرید

گرفتن بازخورد و داشتن آمار و ارقام مربوط به بازدید سایت و نحوه دسترسی کاربران به وبسایت شما، یکی از مواردی است که می‌تواند باعث توسعه سریع و اصولی کسب و کار شما شود. بسیاری از افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند، درحالی که داشتن این اطلاعات در وردپرس از طریق افزونه‌هایی چون monsterinsight به راحتی قابل انجام است. نادیده گرفتن آنالیز از اشتباهات طراحی سایت است که توسط افراد زیادی انجام می‌شود.

فرم تماس با ما 

اهمیت ارتباط با مخاطب در توسعه وبسایت، برای همه به وضوح قابل درک است. با این وجود یکی از اشتباهات رایج در وردپرس عدم تنظیم فرم تماس با ماست. و عجیب‌تر اینجاست که این اشتباه، در بسیاری از وب‌سایت‌هایی که نیاز اساسی به ارتباط و تعامل با مخاطب دارند هم دیده می‌شود. 
برای تنظیم این فرم می‌توانید از افزونه‌های متعددی استفاده کنید. اتفاقا تعدادی از این افزونه‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است. افزونه‌ی WPForms از جمله افزونه‌های مطرح و محبوب در این حوزه است.

تهیه نکردن لیست ایمیل

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیش از ۶۵ درصد از بازدیدکنندگان وبسایت ، دوباره به شما مراجعه نخواهند کرد. با تهیه لیست ایمیل می‌توانید تعدادی از این بازدیدکنندگان را بازگردانید و اهمیت این موضوع در میزان درآمد شما، چیزی است که به وضوح قابل درک است‌.
با تهیه لیست ایمیل، شما بازدیدکنندگان را به مشترکین سایت خود تبدیل می‌کنید. عدم انجام این کار‌، از جمله اشتباهات رایج در وردپرس است.

انتخاب قالب نامناسب

هزاران پوسته آماده در وردپرس وجود دارند و این موضوع هم جذاب است و هم می‌تواند خطری پنهان برای طراحی وبسایت باشد.
وردپرس امکان استفاده چند قالب به صورت دوره‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد و استفاده از این قابلیت، از اشتباهات رایج در وردپرس است. در حقیقت شما با استفاده از چند قالب برای وبسایت خود، احتمال ساختن برند و استایل خاص خود را به حداقل می‌رسانید‌‌. تجربه نشان می‌دهد که استفاده از یک قالب مناسب و استمرار استفاده از آن، می‌تواند برند شما را شکل بدهد و سبکی مختص شما به وجود بیاورد. این موضوع در حفظ مخاطبین اهمیت بالایی دارد.
البته اگر قالب انتخاب شده نامناسب باشد، بهتر است سریعا آن را اصلاح کنید. قالب باید به نحو مناسبی روی موبایل و کامپیوتر نمایش داده شود و محدودیتی برای استفاده از افزونه‌های مهم ایجاد نکند. پرهیز از پیچیدگی بی‌مورد هم از دیگر مواردی است که باید هنگام انتخاب پوسته سایت به آن دقت کرد.
اما اگر پوسته سایت شما، با نیازها و ویژگی‌های کسب و کارتان تناسب دارد؛ حفظ کردن آن انتخاب بهتری است. البته انتخاب پوسته مناسب، به مهارت و تخصص نیاز دارد و ما خدمات مربوط به طراحی سایت اختصاصی برای شما را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهیم و مشتاق همکاری با کسب و کارهای متنوع و خلاق هستیم. 

بروزرسانی نکردن وردپرس

معمولا بسیاری از افراد، نسبت به بروزرسانی وردپرس دیدگاه مثبتی ندارند و انجام دادن آن را عامل اصلی بروز باگ‌ها و خطاها در سایت خود می دانند. اما این موضوع صحت ندارد.
افزونه‌ها و پوسته و ... مدام بررسی می‌شوند و با هر بروزرسانی، تلاش می‌شود تا باگ‌های آنها برطرف شده و البته امنیت هم افزایش پیدا کند.
نادیده گرفتن بروزرسانی وردپرس، احتمال نفوذ را بیشتر می‌کند و متاسفانه این مورد، از جمله اشتباهات رایج در وردپرس است که به صورت مداوم و حتی توسط افراد باتجربه تکرار می‌شود.

ندیده گرفتن سئو یکی از اشتباهات رایج در وردپرس

نادیده گرفتن سئو

 محتوای باکیفیت، جدید، جذاب و یونیک سایت، تا زمانی که گوگل آن را به کاربرانی که در مورد آن جستجو می‌کنند نشان ندهد، به پیشرفت وبسایت کمکی نخواهد کرد. این موضوع شبیه پنهان کردن اختراعی بی‌نظیر در یک گودال است. تا زمانی که شما نتوانید اختراع خود را به صورت مناسب ارائه دهید، توجه زیادی به آن نخواهد شد. در مورد محتوا هم، این موضوع صادق است. گوگل برای تعیین اولویت نمایش محتواهای مرتبط، چارچوبی به نام سئو دارد. اگر شما طبق این اصول عمل نکنید، محتوای شما علی‌رغم جدید و باکیفیت بودن، بازدیدی که شایستگی آن را دارد دریافت نخواهد کرد.
بی‌توجهی به اصول سئو، از جمله اشتباهات رایج در وردپرس است که معمولا توسط تازه‌ واردان این حوزه انجام می‌شود و قدیمی‌ترها اهمیت سئو و تاثیر آن در پیشرفت وبسایت را به خوبی درک کرده‌اند.

حذف نکردن صفحه آزمایشی 

از دیگر اشتباهات رایج در وردپرس، حذف نکردن صفحه آزمایشی است. باید توجه داشته باشید که این صفحه، به عنوان یکی از صفحات سایت شما شناسایی شده و روی سئوی سایت شما تاثیر منفی دارد، چون محتوای این صفحه کاملا کپی و بی ارزش است. این اشتباه توسط افراد زیادی و به دفعات تکرار می‌شود و اگر همین حالا جستجویی درباره محتوای این صفحه داشته باشید، با هزاران سایت که این صفحه را به عنوان یکی از صفحه‌های سایت خود دارند و آن را حذف نکرده‌اند روبرو خواهید شد.

 بهینه سازی نکردن عکس‌ها

کاهش سرعت بالا آمدن سایت، به غول‌هایی مانند آمازون و گوگل ضربه زده است. همین نکته برای نشان دادن اهمیت این موضوع کافی است. یکی دیگر از اشتباهات رایج در وردپرس، بی‌توجهی به افزایش سرعت سایت است که در مقاله‌ای مجزا به آن پرداخته‌ایم و به طور خلاصه باید گفت که حجم زیادی از محتوای صفحه مربوط به عکس‌هاست و برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت، باید بهینه سازی عکس‌ها، با شیوه‌های متفاوت، مثلاً به صورت دستی یا با استفاده از افزونه‌های مرتبط، انجام شود.

به طور کلی افزایش سرعت سایت مقوله‌ای است که نادیده گرفتن آن می‌تواند یک‌ وبسایت موفق را نابود کند. استفاده از طراحانی که بتوانند سایتی با سرعت مناسب طراحی کنند، می‌تواند کلید موفقیت شما باشد.

نادیده گرفتن امنیت

بسیار عجیب است که علی‌رغم هشدارهای فراوان مراجع مختلف و اخبار متعدد درباره هک شدن حساب‌ها، هنوز بسیاری از افراد در هنگام انتخاب گذرواژه خود سهل انگاری می‌کنند.
انتخاب گذرواژه ضعیف برای حساب وردپرس از اشتباهات طراحی سایت است که توسط افراد زیادی تکرار می‌شود، در حالی که امنیت حساب وردپرس شما، ادامه فعالیت و توسعه کسب و کارتان را تضمین می‌کند.
حتما موارد امنیتی حساب وردپرس خود را جدی بگیرید و به توصیه‌های امنیتی موجود، توجه کنید.

ندیده گرفتن امنیت یکی از اشتباهات رایج وردپرس

بی‌توجهی به تنظیم دستی نظرات

بسیاری از افراد تازه کار، همه نظرات سایت خود را بدون توجه و بررسی آنها منتشر می‌کنند. جدا از کلمات رکیک و کامنت‌های توهین آمیز که می‌تواند وجهه وبسایت شما را برای کاربران جدید به کلی تخریب کند، بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند بخش نظرات شما را به مکان لینک به بدافزارهای متعدد تبدیل کند و شهرت شما را به باد دهد.
حتما در مورد نظرات از تنظیمات دستی و مناسب استفاده کنید. البته یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای تمام این نکات ریز و درشت ‌را مدنظر قرار می‌دهد. برای استفاده از خدمات تیمی حرفه‌ای در حوزه طراحی سایت، اینجا کلیک کنید. 

سایر خدمات ما : طراحی سایت لاراول

استفاده از صفحه به جای پست یا برعکس

از دیگر اشتباهات رایج در وردپرس، عدم شناخت تفاوت صفحه و پست و استفاده نامناسب از آن‌ها است. صفحه‌های مربوط به محتوایی است که در طول زمان تغییر چندانی نمی‌کند اما پست محتوایی است که با گذشت زمان دچار تغییرات خواهد شد. استفاده نامناسب از این دو ابزار، می‌تواند بازدید سایت شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

استفاده از افزونه‌های نامناسب

از ابتدای این مقاله چندین بار به افزونه‌ها اشاره کرده‌ایم و نقش آن‌ها در رفع اشکالات سایت را توضیح داده‌ایم. اما استفاده از افزونه‌های نامناسب، می‌تواند سرعت سایت شما و عملکرد آن را به شدت مختل کند. برای انتخاب افزونه‌های متناسب با نیاز خود، حتما با افراد آگاه و باتجربه مشورت کنید یا طراحی سایت خود را به گروهی متخصص واگذار کنید. اگر هم به دنبال تیم متخصص هستید، سی یو وب انتخابی مطمئن است.

نمایش سایتی که آماده نیست

در دسترس قرار دادن سایت، در حالتی که هنوز محتوای کاملی تهیه نکرده اید، آورده‌ای برای شما نخواهد داشت و حتی ممکن است امکان کپی کردن ایده‌های شما را در اختیار دیگران قرار دهد. ابتدا حتما از پکیج محتوایی خود مطمئن شوید و سپس آن را در دسترس عموم قرار دهید.

تعویض url وبسایت 

یکی دیگر از اشتباهات رایج در وردپرس که ضربه سنگینی به سئوی سایت شما می‌زند، تغییر url است. تغییر url می‌تواند بازدیدهای سایت شما را به شدت کاهش دهد. حتما قبل از طراحی سایت، درباره url خود به خوبی فکر کنید و اگر راهی جز تغییر آن ندارید، حتما گوگل را از این موضوع مطلع کنید.

عدم استفاده از صفحه ۴۰۴ اختصاصی

تجربه روبرو شدن با ارور ۴۰۴ تجربه شیرینی نیست و می‌تواند مخاطبین سایت شما را ناراحت کند و این موضوع قطعا روی بازدید مجدد آنها از وبسایت شما تاثیر خواهد داشت. جدا از این موضوع طراحی یک صفحه ۴۰۴ با مطالب مرتبط، می‌تواند روی سئو سایت شما، تاثیر مثبتی داشته باشد. نادیده گرفتن این موضوع از جمله اشتباهات رایج در وردپرس است که توسط تعداد زیادی از افراد تکرار می‌شود.

عدم استفاده از 404 اشتباه رایج در وردپرس

کلام آخر

در این مطلب با معرفی بیست اشتباه رایج در طراحی سایت وردپرسی، سعی کردیم دید مناسبی را برای شما ایجاد کنیم. اما برای اجتناب از این اشتباهات طراحی سایت راه ساده‌تری هم وجود دارد و آن راه ساده استفاده از خدمات تیمی متخصص است و خبر خوب اینجاست که شما با این تیم متخصص، به اندازه کلیک کردن روی اینجا فاصله دارید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است