اشتباهات رایج سئو که همین الان باید تصحیح کنید!

سی یو وب 1402.03.27 2253 0 0

قطعا شما هم به دنبال کسب رتبه برتر در نتایج جستجو هستید  و برای سئو سایت خود اقداماتی انجام داده اید . اما باید بدانید که سئو موضوعی نیست که یک بار انجام دهید و سپس آن را رها کنید. برای حفظ جایگاه خود در نتایج جستجو نیازمند بررسی و بهبود هر روزه وب سایت خود هستید.

مواردی که در ادامه به آن می پردازیم اشتباهاتی است که گاها نادیده می گیریم ولی تاثیر زیادی  بر سئو سایت دارد.

اشتباهات رایج سئو - سی یو وب

عدم بهینه سازی سایت برای جستجوی محلی  :

بر طبق آمار با افزایش استفاده از تلفن همراه ، میزان جستجوی افراد روی عبارت "نزدیک من " افزایش یافته است. این به این معناست که افراد در جستجوی رستوران ، فروشگاه ، پمپ بنزین و ... در نزدیک محلی که قرار دارند یا مورد نظرشان است ، هستند.

بهینه سازی برای جستجوی محلی یعنی ثبت اطلاعات محل فیزیکی، استفاده از نشانه گذاری ها  و کلمات کلیدی مرتبط با محل مورد نظر و ... ،  تا بر اساس آن ،  چنانچه کاربری به دنبال دریافت خدمات یا محصولات شما در آن منطقه است ، نام برند شما را نیز در نتایج نخست جستجو ببیند.

استفاده از محتوای بی کیفیت و تکراری :

آنچه برای گوگل اهمیت دارد ، تجربه کاربری خوب است ، بنابراین چنانچه محتوای شما بی کیفیت یا تکراری باشد ، منجر به عدم رضایت کاربر می شود و در نتیجه گوگل آن را از نتایج جستجو حذف می کند. گوگل این مورد را با کمک الگوریتم های مختلف مثل  پنگوئن و پاندا بررسی می کند و البته فاکتورهایی مثل تعداد بک لینک به مقاله و یا تعامل با آن در شبکه های اجتماعی نیز در تعیین کیفیت محتوا موثرند. 

انتخاب کلمه کلیدی اشتباه :

یکی از مهمترین فاکتورها در سئو انتخاب درست کلمات کلیدی است. همچنین لازم است هر چند وقت یکبار مجدد کلمات کلیدی خود را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید. مثلا استفاده از کلمات کلیدی سخت با رقابت بالا برای وب سایت نوپا ، انتخاب درستی نیست و یا استفاده از کلمات کلیدی که ترافیکی به سایت شما وارد نکرده و یا غیر مرتبط هستند ، کمکی به سئو سایت شما نمی کنند.

از قلم انداختن تگ های عنوان ، توضیحات و تگ Alt   تصاویر :

نوشتن تگ توضیحات اگرچه الزامی نیست و گوگل بر اساس محتوای صفحه شما آن را استخراج می کند اما نوشتن آن  باعث می شود بازدید کننده در نتایج جستجو آنچه مدنظر شما بوده ، ببیند.

با افزایش جستجو تصاویر  ، نوشتن تگ Alt به موتور جستجو کمک می کند تا تشخیص دهد موضوع مرتبط با عکس چیست و آن را در کوئری های مرتبط نمایش دهد. اخیرا گوگل اطلاعات هر تصویر را زیر آن نمایش می دهد.

گذاشتن آلت تصاویر در سئو

 دریافت بک لینک از سایتهای اسپم :

دریافت بک لینک از نظر موتور جستجو ، به معنی اعتبار آن صفحه است و هرچه تعداد بک لینک ها به یک صفحه بیشتر باشد ، از نظر موتور جستحو آن صفحه معتبر تر است .اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که دریافت بک لینک از سایتهای اسپم نه تنها موثر نیست بلکه از اعتبار سایت شما نیز می کاهد .

 

نادیدیه گرفتن لینک های شکسته :

اگر مجبور شوید صفحه ای را از سایت خود حذف کنید  و یا به صفحه ای از سایتی لینک داده باشید که دیگر وجود ندارد ، در این صورت کاربر با کلیک بر لینک مربوط به آن با خطای 404 مواجه می شود و این تجربه کاربری بدی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. بنابراین حتما لازم است سایت خود را هر چند وقت یکبار بررسی کرده و لینک های شکسته را اصلاح کنید. برای این کار ابزارهای رایگان آنلاین نیز وجود دارند مثل : https://www.brokenlinkcheck.com

عدم لینک دهی داخلی :

شما می توانید به رایگان برای مطالب سایت خود لینک داخلی بسازید . حتما مطالب و موضوعات مرتبط را به هم لینک دهید .با این کار به کاربران نیز اجازه می دهید تا براحتی بین صفحات مختلف جابجا شده و زمان ماندن آنها در سایت افزایش می یابد. مزیت دیگر لینک سازی داخلی اینست که اعتبار یک صفحه با رتبه خوب بین سایر صفحات نیز تقسیم شده و به اعتبار آنها می افزاید .

عدم اجازه crawl  سایت :

فایل robot.txt را بررسی کرده  و ببینید چه صفحاتی از سایت اجازه خزش توسط موتور جستجو را ندارند. این صفحات ایندکس نمی شوند ، پس دقت کنید صفحاتی که می خواهید در نتایج جستجو نمایش داده شوند ، اجازه crawl داشته باشند.

عدم حضور در شبکه های اجتماعی :

با فعالیت در شبکه های اجتماعی ارتباطی دو سویه میان شما و مخاطبانتان برقرار می شود ، امکان دریافت نظر مشتریان راجع به محصولات و خدمات شما ، پاسخ دهی هوشمندانه به نظرات جهت جذب بازخورد مثبت راجع به برند شما (حتی نظرات منفی) ، اجرای کمپین های تبلیغاتی برای برندینگ و بسیاری مباحث دیگر سوشیال مدیا مارکتینگ باعث افزایش شناخت برند و فروش شما خواهد شد. نادیده گرفتن این فضای دیجیتال قدرتمند می تواند شما را به نابودی بکشاند.

سرعت لود پایین :

بر طبق آخرین تغییرات الگوریتم جستجوی گوگل ، سرعت بارگزاری صفحات وب سایت نیز به یکی از عوامل موثر در رتبه بندی تبدیل شده است. بخصوص در جستجوی موبایل این امر اهمیت بیشتری دارد . استفاده از فریم ورک  AMPبرای طراحی سایت با سرعت بالاتر در موبایل رو به افزایش است. در این فریم ورک کدهای غیر ضروری html  , java لود نمی شوند و این عامل در افزایش سرعت بارگذاری صفحات تاثیر بسیار زیادی دارد.

بهینه سازی برای موبایل :

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، یکی از موارد بهینه سازی موبایل ، استفاده از فریم ورک AMP جهت بهبود سرعت بارگزاری سایت است. موضوع دیگری که باید به آن توجه شود سئو برای جستجوی محلی است. نمایش درست سایت در سایزهای مختلف (طراحی واکنشگرا) از دیگر مواردیست که در بهینه سازی برای موبایل باید در نظر گرفته شود.

طراحی ضعیف صفحات فرود :

صفحات فرود ، هدف کاملا مشخصی دارند ، پس طراحی آنها باید نسبت به سایر صفحات ساده تر باشد تا کاربر را دچار سردرگمی نکنند . انتخاب متن مناسب برای CTA ( call to action ) ، استفاده از عنوان و زیر عنوان های مختصر و واضح ، بیان ارزش محصول و استفاده از تصویر مناسب باعث بهبود این صفحات و ترغیب مخاطب به انجام کار مورد نظر شما می شود.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است