عوامل ثابت در سئو و بهینه سازی

سی یو وب 1396.09.01 3605 0 0

گوگل همواره درحال بروز رسانی و تغییرات الگوریتم های سئو است ،و به کارشناسان و کاربران اطلاع می دهد که مراقب این تغییرات باشند ، غالباَ به نظر می رسد تا زمانی که می خواهیم خود را برتغییرات قبلی مسلط کنیم شاهد تغییرات جدیدی خواهیم بود و این ذهنیت به نظر می رسد که ما هیچ گاه نمی توانیم بر سئو سایت غلبه کنیم یا به آن غالب باشیم ، اما این فرضیه درست نیست .

در متن زیر به شما یاد می دهیم چگونه با در نظر گرفتن فاکتورهای ثابت در الگوریتم گوگل برای سئو فقط شاهد تغییرات مختصر باشید.

اصل اول : ایجاد رابطه دوستانه سایت با رباتهای گوگل

برای رتبه بندی ، ربات های گوگل مطابق با الگوریتمهایی که برایشان تعریف شده است ، وب سایتها را ارزیابی می کنند . این ربات ها که اصطلاحاَ به آنها  Crawler (به معنی خزنده) گفته می شود ، مسئولیت دارند تا نسبت به نیاز کاربران ، اطلاعات صحیح را از وب سایتها بازیابی کرده و در اختیار کاربران قرار دهند.

Crawler ، نرم افزار یا رباتهای اتوماتیکی هستند که لینک های اینترنتی را با یک الگوریتم مشخص و هدفمند دنبال می کنند . آنها به وب سایتهای مختلف سرزده و محتوای موجود در صفحات وب سایت را برای پایگاه داده های موتورهای جستجو ایندکس می کنند. تا این پایگاه داده ها همیشه بروز باشند. این رباتها بصورت روزانه این عملیات را انجام می دهند.

حال اگر وب سایت شما به درستی برای رباتهای گوگل قابل تشخیص نباشند ، متأسفانه برند شما نمی تواند در فهرست صفحه اول جستجوی گوگل قرار بگیرد.

پس یکی از مهمترین اصول برای سئو اینست که ساختار سایت را متناسب با عملکرد رباتهای گوگل و رباتهای جستجو ایجاد کنیم. این تاکتیک فنی سئو باعث می شود که صفحات سایت شما به طور صحیح بارگذاری شوند و قابل ارزیابی برای رباتهای گوگل باشند تا برند شما در جایگاه مطلوبی در رتبه بندی قرار گیرد. و مهمترین نکته در سئو هم همین است که برند شما در صفحه اول جستجوی گوگل نمایش داده شود.

اصل دوم : تمرکز بر ساختار سایت

یکی دیگر از مهمترین اصولی که همیشه در سئو مطرح می باشد ، ساختار وب سایت است. قالب و طرح کلی ساختار سایت باید ساده بوده تا رباتها قادر باشند عنوان های صفحات و توضیحات در قسمت متا دیتاها را برای ایندکس کردن در صفحه نتایج موتورهای جستجو شناسایی کنند.

مهم است که همیشه بتوانید با نشانه گذاری های ساختاری و با استفاده از ابزارهای قالب بندی ، محتوایی مختص به خودتان را تهیه و ارائه دهید. تا کاربران با جستجو در گوگل سریعاَ بتوانند برند شما را پیدا کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر دراین زمینه می توانید به مقاله انتخاب عنوان مناسب برای بهینه سازی محتوا در این سایت مراجعه فرمائید.

اصل سوم : تولید محتوا با کیفیت

حتماَ شما هم این اصطلاح که "محتوا پادشاه است" را بسیار شنیده اید. همه ما می دانیم که محتوا برای دیجیتال مارکتینگ بسیار حیاتی و پر اهمیت است و هر روزه نیز بر اهمیت آن افزوده می شود. تهیه و تولید مستمر محتوای با کیفیت ، بهترین عملکرد برای سئو است.

تمامی بروزرسانی های الگوریتم های گوگل تنها برای یک هدف انجام می شوند و آن هدف : ارائه بهترین محتوا به کاربران  ، برای حل مشکلاتشان در جهت کسب رضایت آنها.

بنابراین یک محتوای خوب یعنی : عاری از اشتباه بودن (عدم استفاده از کلمات کلیدی اسپم و بی معنی) ، کمیت استاندارد محتوا (معمولاَ برای هر صفحه 800 کلمه به طور متوسط استفاده شود) و به راحتی قابل خواندن برای native زبانها باشد (با توجه به موقعیت جغرافیایی مخاطبان).

اصل چهارم : ایجاد شبکه ها بر اساس اعتماد

لینک های وب سایت شما ، همواره نشانه های قابل اعتمادی برای گوگل هستند تا اعلام کنند "من یک سایت واقعی هستم و کاربران باید در مورد من بدانند !"

همه بدنبال ایجاد شبکه هایی از لینک های ورودی به وب سایت خود هستند و از این طریق است که کسب درآمد می کنند  . با ارائه محتوای با کیفیت است که حضور شما در دنیای اینترنت احساس شده و دیده می شوید. موتورهای جستجو از طریق محتوا است که نشان می دهند ، شما یک مرجع معتبری هستید و سزاوارید در رتبه ای قرار بگیرید تا مردم بتوانند شما را ببینند.

لینک ها بسیار مهم هستند اما نه آن دسته از لینکهایی که وجود آنها در دنیای اینترنت هیچ ارزشی نداشته و کمکی نمی کند.

البته گوگل همواره تلاش دارد تا کسانی که لینکهای دروغین ایجاد می کنند را شناسایی و جریمه نماید.

با توجه به مواردی که ذکر گردید، نتیجه می گیریم ماهیت اصلی الگوریتمها بر اساس یک هدف خاص طراحی شده اند و هیچگاه تغییر نمی کنند پس ما نیز نباید اصولی اساسی که سئو خود  را مبتی بر آنها ایجاد کرده ایم ، تغییر دهیم.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است