اعتماد ، اعتبار و رتبه جستجو

سی یو وب 1397.06.13 2136 0 0

اگر موتورهای جستجو می توانند به لینک ها و حسابهای  شبکه های اجتماعی اعتماد کنند ، می توانند یاد بگیرند که به وب سایتها هم اعتماد کنند؟ قطعا . بسیاری از متخصصین سئو معتقدند اعتماد به سایت نقش مهمی در موفقیت سئو سایت و یا شکست آن دارد.

اعتبار Ta: Authority
 

آیا سایت شما اعتبار دارد؟ آیا در زمینه فعالیت یا تجارت خود ، شناخته شده اید؟ هدف این است.

هیچ کس نمی داند موتورهای جستجو چگونه اعتبار را اندازه گیری می کنند.در واقع احتمالا چندین سیگنال "اعتبار" وجود دارد.نوع لینک هایی که سایت دریافت می کند (تعداد لینک ها یا کیفیت آنها )  ، یا ارجاع های شبکه های اجتماعی (از یک حساب مشخص؟) و معیارهای تعامل (کلیک های طولانی؟) ، ممکن است تمام اینها نقش داشته باشند.البته ضعف ها و نظرات منفی می تواند به اعتبار سایت صدمه بزند.

تعامل  Te: Engagement
 

یک سایت با کیفیت باید با کاربر تعامل معنادار ایجاد کند.ممکن است موتور جستجو به روش های مختلفی این موضوع را بررسی کند.

برای مثال کاربر چه مدت در سایت بوده است؟ آیا در سایت جستجو کرده ؟ روی منو کلیک کرده ؟ یا پس از ورود بلافاصله از سایت خارج شده و به دنبال چیز دیگری گشته؟

رفتار "pogosticking"  می تواند توسط موتور جستجو اندازه گیری شود و این نشانه ای است از اینکه محتوای شما برای کاربر جذاب نیست.

pogosticking یعنی کاربر روی صفحه ای در نتایج جستجو کلیک می کند اما بلافاصله دکمه back را زده و مجدد به صفحه جستجو باز می گردد و صفحه ی دیگری را انتخاب می کند. این به معنای عدم رضایت کاربر از صفحه شماست و با bounce rate متفاوت است.

برعکس ، آیا افراد زمان طولانی را برای مشاهده محتوای شما نسبت به محتوای سایتهای مشابه می گذرانند؟ این معیار "زمان حضور در سایت" و یا "کلیک طولانی" نوع دیگری از تعامل است که توسط موتورهای جستجو اندازه گیری شده و ارزش نسبی محتوا تعیین می شود.

ممکن است رفتارهای شبکه اجتماعی ، مثل اشتراک گذاری و لایک راه دیگری برای اندازه گیری تعامل باشد که در بخش شبکه های اجتماعی این راهنما بطور کامل آن را توضیح خواهیم داد.

عموما موتورهای جستجو در مورد استفاده از معیارهای تعامل با احتیاط عمل می کنند.با این حال ما معتقدیم که تعامل ها ارزیابی می شوند و در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخچه Th: History
 

از آنجا که موتورهای جستجو دائما سایت شما را چک می کنند ، می دانند چه چیزی "عادی" است و شما در طول زمان چطور رفتار کرده اید.

آیا شما ناگهان به آنچه موتورهای جستجو به "همسایگی بد" تعبیر کرده اند لینک شده اید؟ آیا جدیدا محتوایی منتشر کرده اید که تا پیش از این روی آن کار نکرده بودید؟ اینها چیزهایی است که زنگ خطر را افزایش می دهد.

معمولا سایتها با هدف بهتر شدن تغییر می کنند ، همانطور که آدم ها تغییر می کنند.این تغییرات در انزوا صورت نمی گیرد . عوامل دیگر تعیین می کنند چیزی خوب است یا بد.

به طور مشابه، یک سایت با سابقه نقض دستورالعمل و پنالتی شدن چند باره ،  ممکن است دشوارتر بتواند راه خود را برای بازگشت به نتایج جستجو پیدا کند.

در نهایت داشتن یک سابقه خوب می تواند به شما کمک کند ، یک سایت با عمر دامنه طولانی تر ممکن است راحتتر بتواند موفقیت در جستجو را کسب کند در حالیکه یک سایت تازه تاسیس ممکن است مجبور باشد هزینه کند و هفته و ماهها صبر کند، تا احترام لازم را کسب نماید.

 

راهنمای بخش قبلی (گروه چهارم) : کدهای HTML و عوامل موفقیت در سئو 

راهنمای بخش بعدی (گروه ششم) : لینک سازی و رتبه در موتور جستجو

جهت مطالعه راهنمای سایر بخش های جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو  کلیک نمایید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است