افزایش نرخ تبدیل بازاریابی با اینستاگرام

سی یو وب 1400.05.19 1265 0 0

استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی در جهت افزایش نرخ تبدیل 

تعداد قابل توجهی از کسب و کارهای مختلف در دنیا، با هدف افزایش نرخ تبدیل به  اینستاگرام روی آورده اند. این امر عمدتا به این دلیل است که اینستاگرام ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا کسب و کار خود را ارتقا ببخشید و همچنین این امکان را به شما می دهد تا به شکلی تاثیرگذار بتوانید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. کسب و کارهایی که از این پلتفرم استفاده کرده اند و به موفقیت رسیده اند، دقیقا همان هایی هستند که در یک سطح احساسی با کاربران خود ارتباط برقرار می کنند. کسب و کارهای مختلف، به هنگام تشویق و تقویت فالوورهای خود، همزمان با آن ها ارتباط هم برقرار می کنند.
اگر دوست دارید برای بازاریابی دیجیتال از اینستاگرام استفاده کنید، باید با نحوه کار این پلتفرم آشنایی داشته باشید و بعلاوه باید بدانید که از این پلتفرم چطور به شکل موثر و کارامدی استفاده کنید.

چگونه نرخ تبدیل را با اینستاگرام افزایش دهیم

توسعه و استقرار اینستاگرام 

اینستاگرام فعالیت خود را از سان فرانسیسکو، به عنوان یک اپلیکیشن بررسی موبایل به نام Burbn آغاز کرد. در آن زمان، این برنامه شباهت زیادی به برنامه Foursquare داشت؛ به همین خاطر سازندگان آن تمرکز خود را بر روی اشتراک گذاری عکس گذاشتند که بین کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار بود. بعد از ماه ها آزمایش و نمونه سازی اولیه، اولین نسخه اینستاگرام در اکتبر سال 2010 منتشر شد.
امروزه اینستاگرام روزانه 50 تا 30 بار، کد بک اِند خود را مستقر می کند و معمولا این کار را هم بدون دخالت نیروی انسانی انجام می دهد. به گفته این شرکت، این کار مزایای بسیار زیادی دارد که من جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    توانایی کار کردن و واکنش خیلی سریع را به مهندسین می دهد.
•    پروسه شناسایی تعهدات بد را تسهیل می کند.
•    شرایط شرکت در تغییرات غیر مرتبط با حداقل میزان تاخیر را فراهم می کند، چرا که هیچ آشفتگی غیر قابل اجرایی وجود ندارد.

مشخصه ها و ابزارهای اینستاگرام – UX و UI

اینستاگرام، پلتفرمی است که امتیاز بالایی در تجربه کاربر (UX) دارد؛ اساسا به خاطر رابطه در حال تکامل کاربر (UI) این اتفاق می افتد. علاوه بر آپلود کردن و به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهای مختلف، کاربران اینستاگرام می توانند کاربران دیگر را دنبال کنند، تصاویر دیگر صفحات را تگ کنند، برای آپلود کردن محتواها در حساب اینستاگرام خود به دیگر سایت های اجتماعی نتورکینگ متصل شوند و حتی اکانت های خود را شخصی کنند.

شاخصه های تبلیغ با اینستاگرام

در ادامه به بعضی از محبوب ترین مشخصه های اینستاگرام اشاره می کنیم: 
•    هشتک ها
•    اکسپلور
•    ویدئو
•    IGTV
•    دایرکت اینستاگرام
•    استوری های اینستاگرام
•    تبلیغات 

تاثیر اینستاگرام در بازاریابی دیجیتال 

اینستاگرام پلتفرمی بسیار گسترده است. پلتفرمی نیست که فقط برای به اشتراک گذاشتن تصاویر بتوان از آن استفاده کرد؛ بلکه پا را فراتر از این موضوع گذاشته است. در حقیقت می توان از اینستاگرام به عنوان ابزاری عالی برای بازاریابی دیجیتال کمک گرفت؛ صاحبان کسب و کارهای مختلف به راحتی می توانند از اینستاگرام برای معرفی محصولات و خدمات خود، تولید محتواهای مفید، ترغیب فالوورها به دنبال کردن صفحه و ... استفاده کنند. اینستاگرام پلتفرمی است که صاحبان کسب و کارهای مختلف به راحتی می توانند از طریق آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. 
تقریبا نیمی از کاربران اینستاگرام هر روز این پلتفرم را چک می کنند، 35 درصد از کاربران روزی چند بار به این پلتفرم سر می زنند. هم چنین داده های موجود حاکی از آن هستند که حدودا 70 درصد از کاربران برای پیدا کردن برندهای خاص، از اینستاگرام استفاده می کنند. با کمک اینستاگرام به راحتی می توانید بازاریابی کنید. 

اهمیت تبلیغات با اینستاگرام در بازاریابی دیجیتال

استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی 

اگر می خواهید از اینستاگرام به منظور افزایش جلب توجه مشتریان بالقوه و هم چنین بالا بردن میزان تبادل کمک بگیرید، حتما نکات زیر را به دقت بخوانید:

ایجاد اکانت های تجاری و مدیریت آن ها 

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که یک اکانت تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید. اگر یک اکانت تجاری فیسبوک داشته باشید، می توانید از همان برای ثبت نام و ایجاد یک اکانت جدید در اینستاگرام کمک بگیرید. اگر هم در فیسبوک اکانت تجاری ندارید، باید اول کار خود را با ثبت نام یک اکانت شخصی در اینستاگرام آغاز کنید. بعد از آن که اکانت شخصی خود را ساختید، می توانید برای اکانت تجاری اینستاگرام ثبت نام کنید. بعد از ساخت اکانت تجاری خود به راحتی به تنظیمات دسترسی خواهید داشت. حالا می توانید گروه تجاری خود را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به تماس های کاری را هم وارد کنید.

استفاده از ابزارهای متنوع اینستاگرام 

در ادامه شما را با تعدادی از ابزارهای اینستاگرام آشنا خواهیم کرد؛ شما می توانید از این ابزارها برای بازاریابی در اینستاگرام کمک بگیرید.

•    هشتک: صاحبان کسب و کارهای مختلف برای جلب توجه کاربران اینستاگرام از هشتک های مخصوص و مرتبط با پست خود استفاده می کنند.

•    ویدئو: استفاده از ویدئو برای بازریابی آنلاین، بیش از سه چهارم از برنامه های صاحبان کسب و کارهای مختلف را به خود اختصاص می دهد. استفاده از ویدئوهای اینستاگرام کار ساده و راحتی نیست. ویدئوها نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط با مخاطبین ایفا می کنند به این خاطر که این فرصت را در اختیار صاحبان کسب و کارهای مختلف قرار می دهند تا بتوانند استوری های پیچیده و کاملی را به اشتراک بگذارند؛ مطالبی را که با یک عکس نمی توان به مخاطباطبان انتقال داد. مدت زمان ویدئوهای اینستاگرام می تواند از 3 تا 60 ثانیه باشد. برای ارتقای محصولات خود و اعتماد سازی، می توانید از این ویدئوها کمک بگیرید.

روش های رشد بازاریابی در اینستاگرام

•    IGTV: تلویزیون اینستاگرام (IGTV) این امکان را در اختیار صاحبان کسب و کارهای مختلف قرار می دهد تا به راحتی ویدئوهای بلند (یعنی تا 60 دقیقه) را تولید و منتشر کنند. استفاده از این IGTV ها هنگام برقراری ارتباط با فالوورها و هم چنین همکاری با اینفلوئنسرها، بسیار مفید و سودمند واقع خواهد شد. برای شروع، باید یک کانال IGTV بسازید؛ زمانی که این کار را انجام دادید، می توانید آموزش های خود را به صورت ویدئو در بیاورید، جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید، برنامه گفتگو محور تولید کنید و ....

•    دایرکت اینستاگرام: دایرکت اینستاگرام یا همان ابزار پیام رسان مستقیم، قابلیت قابل توجهی دارد و آن قابلیت هم این است که به کسب و کار شما ارزش می بخشد؛ یعنی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، ارزش های برند یا کسب و کار خود را توضیح دهید و با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید.

•    استوری های اینستاگرام: ثبت ویدئو و به اشتراک گذاشتن آن ها با استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام بسیار ساده و راحت است. این استوری ها باید جذاب و سرگرم کننده باشند و همچنین طوری باشند که آگاهی مخاطبین را در مورد برند شما بالا ببرند، آن ها را ترغیب به مشارکت کنند، باعث ایجاد ترافیک در وبسایت شما شوند و در نهایت منجر به فروش محصولات و یا خدمات شما شوند. استوری ها فقط 24 ساعت تاریخ انقضا دارند. بعد از این مدت خود به خود پاک می شوند.

•    تبلیغات: صاحبان کسب و کارها و مشاغل مختلف، برای تاثیرگذاری بیشتر از تبلیغات استفاده می کنند. انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که شما می توانید به دلخواه یکی از آن ها را انتخاب کنید: تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات چرخ و فلکی، تبلیغات کالکشنی، تبلیغات اکسپلوری، تبلیغات استوری، تبلیغات IGTV و تبلیغات خرید.

ایجاد تبلیغات اسپانسری

تبیلغات اسپانسری در اینستاگرام می توانند در روند افزایش تعداد فالوورهای شما موثر و سودمند واقع شوند. این تبلیغات با به اشتراک گذاشتن استوری های تبلیغاتی شما سطح آگاهی مردم را در مورد کسب و کارتان بالا می برد، در این صورت مخاطبان بیشتری با شما و کسب و کارتان آشنا می شوند و نهایتا تعداد مشتریان شما افزایش چشمگیری پیدا می کند. شما می توانید از عوامل متعددی نظیر موقعیت، علاقه مندی ها، مشخصات فردی و رفتار کمک بگیرید و در نهایت به مخاطبان هدف بسیار زیادی برسید. هم چنین گزینه پروسه هدف گذاری را به صورت خودکار در بیاورید؛ مخاطبان خود را سفارشی کنید و مخاطبان شبیه به خود را داشته باشید.

افزایش نرخ تبدیل بازاریابی با تبلیغ در اینستاگرام

همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده اند که همکاری با اینفلوئنسرها یک استراتژی بسیار موفق در زمینه بازاریابی اینستاگرام محسوب می شود. این نوع مشارکت و همکاری به صاحبان  کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا به طور غیر مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند؛ اغلب این ارتباط به افزایش آگاهی و مشارکت برندهای مختلف کمک می کند و در نهایت رشد قابل توجه شبکه های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

بازاریابی اینستاگرام می توانید پروسه ای بسیار موثر و کارامد باشد؛ اما به شرطی که با ابزارها و ویژگی های مختلف آن آشنایی کامل داشته باشید. اگر احساس می کنید که این مهارت را ندارید، بهتر است برای مدیریت اینستاگرام خود با آژانس های تبلیغاتی که مهارت و تخصص لازم را در این زمینه دارند صحبت کنید. بعد از مدتی به راحتی می توانید با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید، تعداد مخاطبان هدف خود را افزایش دهید و همچنین نرخ تبدیل را بالاتر ببرید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است