انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت

سی یو وب 1398.03.12 2323 0 0

آنچه در این مقاله می خوانید :

چگونگی انتخاب  URL مناسب

وب سایت شرکت

پروژه های محلی

وبلاگ ها و وب سایت های سرگرم کننده

آیا دامنه ی مورد نظر شما هنوز دردسترس است؟

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه و دامنه ای کاملا منطبق

نکته نهایی در انتخاب نام دامنه

بیشتر اوقات، هنگامی که دنبال وب سایت یک برند معروف هستید، خیلی ساده اسم برند مورد نظر را در آدرس بار تایپ کرده و یک .com    به انتهای آن اضافه می کنید و با یک کلیک می توانید آن را ببینید .

فرض ما بر این است که این راه ما را به هدف می رساند و این دقیقا همان چیزی است که شما می توانید به عنوان صاحب یک وب سایت از آن سود ببرید. انتخاب هوشمندانه ی دامنه منجر به افزایش بازدیدکنندگان سایت شما می شود . در این مقاله ما به شما نحوه ی انتخاب دامنه مناسب را نشان می دهیم.

 ابتدا مشخص کنید که مخاطب شما در داخل کشور است یا هدف شما جوامع بین المللی است؟ همیشه باید دامنه ای را انتخاب کنید که مخاطبان شما از آن استفاده می کنند. در آمریکا پسوند دامنه مناسب .us  ، در کانادا .co.uk  ، در هند .in   و در ایران .ir است.

اگر مخاطب شما جوامع بین المللی است هنوز هم پسوند دامنه .com  ، پسوند استاندارد است. این پسوند همچنین در وب سایت های چند زبانه  نیز  کاربرد دارد.

چگونگی انتخاب   URL مناسب

ابتدا هدف وب سایت خود را تعیین کنید. آیا وب سایت شما یک سایت تجاری است؟ یا یک وبلاگ و یا یک سایت صرفا جهت سرگرمی؟ بهترین راه برای پیدا کردن آدرس مناسب برای وب سایت، داشتن ایده ی واضحی از نوع سایت است وشما باید بدانید که مخاطبان چه عبارات کلیدی را برای جستجو استفاده خواهند کرد.

وب سایت شرکتی

حتما باید نام شرکت در دامنه ی انتخابی شما وجود داشته باشد. این روشی است که بازدیدگنندگان مستقیما برند شما را بشناسند. این موضوع علاوه بر بازدیدکنندگان برای گوگل نیز   معیاری ضروری است.

اگر نام برند تجاری شما طولانی است، می توانید از یک کلمه ی اختصاری به جای آن در دامنه استفاده کنید. این کار معمولا تاثیر خوبی دارد.اینکار خیلی بهتر از داشت نامی مانند endlesslylongdraggedout.com است .در انتخاب هر دامنه ای نکته ی مهم سهولت یادگیری و تلفظ آن است.

پروژه های محلی

آیا شما یک عکاس هستید که منطقه ای خاص فعالیت دارید؟ یا درباره ی سفر به آمریکای جنوبی وبلاگ می نویسید؟ شاید هم فروشنده ی آب سیب ارگانیک در منطقه خود هستید؟ در این صورت، بهتر است در نام دامنه، منطقه یا شهر محل فعالیت خود را نیز ذکر کنید. یکی از دلایل موفقیت یک کسب و کار کوچک وجود نام منطقه در دامنه است.

اگر شما یک عکاس عروسی در تگزاس هستید، داشتن یک نام عمومی مانند thebestweddingphotos.com به خواننده اطلاعات زیادی درباره ی کار شما نخواهد داد. درحالی که مثلا نام www.weddingphotos-texas.us   به خوبی معیار شناسایی را رعایت می کند و به طور خودکار منطقه ی مورد نظر شما را نشان می دهد و همچنین در گوگل نیز خیلی خوب رتبه بندی می شود.

وبلاگ ها و وب سایت های سرگرم کننده

چه صاحب یک وبلاگی حرفه ای باشید، چه وبلاگی شخصی، بهتر است به وب سایت خود به چشم یک برند نگاه کنید. چه ویژگی هایی "برند" شما را معرفی می کند؟ این ویژگی ها می تواند موضوع وبلاگ (سفر، DIY ، ورزش و..)  خود شما و به طور کلی نام وبلاگ شما باشد.

برای مثال دامنه ی انتخابی برای یک وبلاگ آموزشی DIY  باید شامل عباراتی مثل “DIY” ،"خودت انجام بده" یا یک موضوع مشخص مثل "خیاطی "باشد.حوزه فعالیت 30uweb ، وب است و بنابراین از کلمه "web" در نام دامنه استفاده کرده است.

 مشابه آن در وب سایت سرگرمی : کاربران باید از طریق نام دامنه ی شما متوجه موضوع سایت شما شوند. پس نامی از فعالیت خود در آدرس سایت ذکر کنید، اینکار از نظر گوگل نیز خوشایند است.

 

 

انتخاب نام دامنه مناسب - سی یو وب

 

آیا دامنه ی مورد نظر شما هنوز در دسترس است؟

در نظر بگیرید شما یک نام دامنه ی خوب برای خود انتخاب کرده اید، اما زمانی که در دسترس بودن آن را چک می کنید، متوجه می شوید قبلا این دامنه استفاده شده است. اما این آخر داستان نیست. شما هنوز چند گزینه پیش روی خود دارید.

در این زمان ممکن است بخواهید پسوند دامنه را به پسوندی ناشناخته تر  مثل .net  یا .info  تغییر دهید، اما بدانید اینکار سودی برای شما ندارد. بازدیدکنندگان فعال بر حسب عادت با پسوند .us  به دنبال سایت شما می گردند، که این باعث می شود آن ها به اشتباه سایت کاملا متفاوتی را باز کنند؛ این مساله نه به نفع شماست نه به نفع کاربر.

بهتر است دامنه را از هر نظر منحصر به فرد انتخاب کنید. برای این کار این تکنیک ها را  امتحان کنید:

- ازکلمه های مرتبط استفاده کنید. (نکته: سعی کنید نهایتا دو کلمه استفاده کنید)

- از کلمات اختصاری کنید.

- از موقعیت محلی و منطقه خود استفاده کنید.

- از عباراتی مانند “blog” یا " shop " استفاده کنید.

دست کم شما می توانید از دوستان خود بپرسید که چه کلماتی جایگزینی را در جستجوی خود بکار می برند. داشتن اطلاعات درباره ی دیدگاه های متفاوت می تواند به شما در مورد نام دامنه ای که هرگز به آن فکر نکرده اید، ایده بدهد.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه و دامنه ای کاملا منطبق

چندین سال پیش،  رویکرد متداولی در انتخاب کلمات کلیدی برای دامنه به جهت کسب رتبه بهتر در گوگل وجود داشت. ایده ی آن این بود: دقیقا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مطمئنید بازدیدکنندگان برای جستجوی خدماتی خاص از آن ها استفاده می کنند. مثلا یک عکاس عروسی از چنین نامی استفاده می کرد: www.wedding –photography-London-price.co.uk  این نوع دامنه ها گاهی از نظر گوگل اسپم شناخته می شوند و ما پیشنهاد نمی کنیم از چنین نامی استفاده کنید.

همچنین انتخاب نام "دامنه ای کاملا منطبق" نیز پرکاربرد است . این مورد نیز شامل یک یا دو کلمه ی کلیدی است. اما هرگز آدرسی مانند مثال بالا را انتخاب نکنید. یک مثال از "دامنه ای کاملا منطبق" آدرس سایت   www.weddingphotographer-London.co.uk  است.

اولین چیزی که شما باید در نظر بگیرید این است که دامنه ی انتخابی کاملا منعکس کننده ی نوع فعالیت شما باشد. یک نام "دامنه ای کاملا منطبق" می تواند عملکرد خوبی در این مورد داشته باشد و می تواند یک انتخاب خوب برای یک عکاس عروسی نیز  باشد. اما اگر شما نام، برند، یا کلاب و... مخصوص به خود را دارید، بهتر است همان را در دامنه استفاده نمایید.

امروزه گوگل وب سایت ها را بر اساس الگوریتم های پیچیده ای رتبه بندی می کند و نام دامنه تنها عامل موثر در رتبه بندی گوگل نیست. "

نکته نهایی در انتخاب نام دامنه

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای که انتخاب می کنید به مرور زمان از بین نمی رود و در آینده نیز بیانگر شرکت، فعالیت سرگرمی یا وبلاگ شما خواهد بود. وقتی یک دامنه را انتخاب می کنید، فقط به بهینه سازی موتور جستجو فکر نکنید. این نام باید منحصر به فرد و منعکس کننده ی شما و وب سایت شما و در حقیقت مشتری ها و بازدیدکنندگان شما باشد.

اگر همچنان در انتخاب نام مناسب برای دامنه سایت خود، مردد هستید، از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. 02634459520


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است