انواع redirect

سی یو وب 1402.09.05 2825 0 0

تاثیر انواع ریدایرکت ها در سئو سایت

ریدایرکت ۳۰۱

ریدایرکت ۳۰۱ که تحت عنوان ریدایرکت دائمی شناخته می شود، به این معنا است که شما برای همیشه محتوای یک سایت را به یک صفحه ی جدید یا کلا به یک سایت جدید منتقل می کنید. این شامل تمام ویژگی ها، کیفیت ها، لینک ها، پیج رنک، پیج اتوریتی (اعتبار صفحه)، و سئو سایت می شود. این بهترین، کارامدترین و سئو پسندترین روش ریدایرکت کردن ترافیک سایت تان است. ریدایرکت ۳۰۱ رنکینگ موتورهای جستجوی سایت شما را نگه می دارند و صفحات شما را دوباره ایندکس می کند. پست ها و هرچیزی که در صفحه ی شما هست را به پرمالینک جدید شما می فرستند.

ریدایرکت ۳۰۲

ریدایرکت ۳۰۲ که تحت عنوان ریدایرکت موقتی مطرح است به این معنا است که شما موقتا محتوای سایت خود را به صفحه یا سایت جدیدی منتقل می کنید (به یک موقعیت موقتی). در واقع شما ممکن است در آینده نزدیک دوباره url قدیمی را فعال کنید. این نوع ریدایرکت هیچ گونه کاربرد سئو ندارد زیرا رنکینگ و ترافیک و اتوریتی url قبلی را به url جدید نمی فرستند و از نو ایندکس نمی کند. موتورهای جستجو به شما ریدایرکت ۳۰۱ را توصیه می کنند (حتی زمانی که سایت شما در درست تعمیر است).

خطای ۴۰۴

خطای ۴۰۴ زمانی رخ می دهد که کاربری که به سایت شما رجوع می کند به صفحه ای بخواهد دسترسی داشته باشد که وجود ندارد. به این صفحات، صفحات مرده می گویند که به هیچ کجا لینک نمی دهند و کاربر را خسته و کلافه می کنند و در نتیجه مسلما مانعی در سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد شد. اگر صاحبان سایت این صفحات را اصلاح نکنند، گوگل این صفحات را دی-ایندکس می کند. حتی لینک های ارزشمند آن صفحه و رنک (رتبه) صفحه، امتیاز سئو سایت و اتوریتی سایت را از ایندکس خود بر داشته. خطای ۴۰۴ که ریدارکت نشود برای کاربر نامطلوب است و باعث می شود سایت شما را رها کنند که در نتیجه ترافیک از دست می دهید. اما همیشه می توانید از ریدایرکت ۳۰۱ برای بازگشت به صفحه ی اصلی سایت خود استفاده کنید یا حتی می توانید یک صفحه با عوان صفحه ی ۴۰۴ بسازید تا کاربر را از این صفحه به صفحه ی مورد نظر خودتان هدایت کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است