بازاریابی درونگرا در مقابل سئو ،کدامیک مناسب وب سایت شماست ؟

سی یو وب 1402.03.27 2813 0 0

اگر شما فعالیت آنلاین خود را تازه شروع کرده اید و یا در حال بررسی راه هایی جهت ارتقا وب سایت خود هستید ، حتما عبارات SEO و بازاریابی درونگرا را زیاد شنیده اید.حتی ممکن است شما مقالاتی در این زمینه مطالعه کرده باشید و با این مفاهیم آشنا شده باشید. اما کدامیک برای شما راه حل بهتری است؟

در این مقاله ارزش و اعتباری که سئو و بازاریابی درونگرا می توانند برای شما به ارمغان بیاورند را توضیح می دهیم و بازاریابی درونگرا در مقابل استراتژی SEO را کمی عمیق تر بررسی خواهیم کرد.پس از مطالعه این مقاله ایده بهتری در مورد اینکه کدامیک از این تاکتیک ها مناسبتر است و اصلا چرا برای بازاریابی آنلاین ضروری هستند را،  خواهید داشت.

بازاریابی درونگرا چیست ؟

بازاریابی درونگرا اشاره به فعالیت هایی دارد که پس از اینکه بازدید کننده وب سایت شما را پیدا کرد و یا راجع به برند (نام تجاری) شما شنید ، اتفاق می افتد.

برخی از متدهای معمول بازاریابی درونگرا عبارتند از : شبکه های اجتماعی ، فیلم ها ، وبلاگ ها ، بازار یابی ایمیل و بازاریابی محتوا  ( مانند روزنامه ها ، راهنما ها و چطور ... و غیره)

بر خلاف بازاریابی سنتی که گاهی اوقات "وقفه" نیز نامیده می شود، بازاریابی درونگرا پیام ها و اطلاعات هدفمند را پس از پیدا کردن یک وب سایت فراهم می کند.بازاریابی درونگرا،  بجای جلب گسترده مخاطبان از طریق پیام های بازرگانی و تبلیغات ، بعد از اینکه فردی وب سایت و یا خدمات شما را پیدا کرد ، خواستار اقدام می شود .(CTA)

اساسا بازاریابی درونگرا  بجای تمرکز برر روی آوردن ترافیک که ممکن است مرتبط باشد یا نباشد ، برای اینست که آنچه کاربر هدف شما می خواهد ، در زمانی که می خواهد ارائه دهد. تلاش بازاریابی  درونگرا بر روی ایجاد بیشترین میزان ترافیکی که میخواهید،  با پیشنهاد محتوا و یا اطلاعات  مطلوب و جالب و مفید به کاربر است.

سئو چیست ؟

SEO مخفف search engine optimization  اشاره به هر اقدامی است ، جهت بهینه سازی وب سایت برای عملکرد ایده آل در موتورهای جستجو.

SEO یک اصطلاح وسیع است که انواع اقدامات را پوشش می دهد، چندین عامل در وب سایت شما به SEO کمک می کند. بطورکلی سئو هر چیزی است که احتمال افزایش رتبه و یا دفعات نمایش سایت شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد.

اگر شما در یک پاراگراف ، با  هدف بهبود رتبه ، عبارات غنی در باره محصول بنویسید ، قطعا در بهبود رتبه سایت شما موثر است.اما سئو فقط شامل یک یا دو موضوع نمی شود، بلکه یک مجموعه از فعالیت های زیاد است که با هم کار می کنند تا رتبه سایت شما را بهبود ببخشند.

برای داشتن یک وب سایت که به خوبی بهینه سازی شده است ، به الزامات زیادی نیازدارید.کلمات کلیدی شما باید به تعداد مناسبی بکار برده شوند.عنوان صفحه باید بهینه باشد. منو و پیوند های سایت شما باید واضح بوده و براحتی قابل فهمیدن باشند. باید لینک های با کیفیت داشته باشید و این لیست ادامه دارد ! سئو بطور مداوم در حال تکامل است ، روشهای جدید در حال توسعه اند، در حالیکه از میزان توجه به فاکتورهای قبلی کاسته میشود.

 

تفاوت بازاریابی درونگرا و سئو چیست

در ظاهر ممکن است به نظر بیاید بازاریابی درونگرا و سئو خیلی با هم متفاوتند ، تمرکز بازاریابی درونگرا تبدیل ترافیک به خریداران با ارائه محتوای مناسب و یا تجربه کاربری خوب است ، در حالیکه تمرکز SEO برروی جذب ترافیک از طریق بهبود رتبه سایت است. بااین وجود ، هر دو متد در یک چیز مشترکند : عنصر انسانی

سئو فقط در رابطه با بهبود رتبه وب سایت نیست. درباره قرار دادن وب سایت در معرض دید بینندگان است. دسترسی به مشتری های بالقوه و کمک به افراد برای پیدا کردن آنچه در جستجویش هستند ، بطور مشابه بازاریابی درونگرا ارائه آن چیزیست که مخاطبان در جستجو آن هستند و کمک به آنها در حل مشکلاتشان.

بازاریابی درونگرا و SEO بر روی مراحل مختلف فرآیند فروش تمرکز می کنند. سئو در رابطه با جذب است ،  درحالیکه بازاریابی درونگرا یک استراتژی متقاعد کننده است.با این حال آنها در کنار هم  ، وقتی به خوبی انجام شوند ، یک استراتژی فروش موثر و انعطاف پذیر خواهند بود.

کدامیک برای وب سایت شما مناسب است ؟

وقتی صحبت از بازاریابی درونگرا در مقابل سئو می شود  ، وب سایت شما باید هر دو استراتژی را در کنار هم داشته باشد. این دو نه تنها برای جذب ترافیک مربوطه بلکه برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بسیار مهم اند.

بدون سئو ، بعید به نظر میرسد ترافیکی که لازم دارید بدست آورید ، سئو میزان دیده شدن شما را افزایش میدهد  و مطمئنید روی کلمات کلیدی که با تجارت شما مرتبط است رتبه بندی شده اید.بدون سئو شما باید بر روی تبلیغات پولی و لینکها تکیه کنید.

بدون بازاریابی درونگرا ، برای تلاش سئو شما ، پرداختی صورت نمیگیرد. مشتریان دلایلی می خواهند و نیاز دارند ، تا  به شما اعتماد کنند و تجارت شما را از میان سایرین انتخاب کنند. با ارائه محتوا (وبلاگ ، مقاله ، فایل دانلودی ) و یا اطلاعات  و یا جذب آنها از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیل ، شما خودتان را از رقبا جدا می کنید.

بازاریابی درونگرا بدون سئو بی هدف است ، برای اینکه به این معناست که شما محتوایی عالی دارید که ممکن است به سرعت و یا براحتی پیدا نشود تا تفاوت خود را نشان دهد. سئو بدون بازاریابی دیجیتال بی تاثیر است ،  چون هرچقدر هم که رتبه شما خوب باشد ، ممکن است مشتریان بخاطر پیدا نکردن آنچه در جستجویش بودند،  سایت شما را ترک کنند. به همین دلیل ما هر دو را توصیه می کنیم.

 

 

منبع : webpagefx


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است