بهترین سایت های پزشکی دنیا کدامند؟

شکورا آذرخشی 1400.07.12 3358 1 3

مدت زیادی نمی‌گذرد از زمانی که کسب و کارها دریافتند برای ارائه ی خدمات بهتر و سریع‌تر باید در فضای اینترنت نیز حضور جدی و پررنگ داشته باشند که این امر با سرعتی باورنکردنی درحال گسترش است. 
خدمات پزشکی طی چند سال اخیر یکی از حوزه‌های پیشرو در ارائه ی خدمات آنلاین در سراسر جهان است و علت آن نیز اهمیت ارائه ی خدمات با کیفیت و راحت درمدت زمان کوتاه به بیماران است ؛ اتفاقی که در فضای وب می‌تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود. 
وبسایت‌های پزشکی زیادی در جهان وجود دارند که تلاش می‌کنند با ارائه ی خدمات پزشکی به صورت آنلاین ، آسایش بیماران خود را هرچه بهتر و بیشتر فراهم کنند. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به بهترین سایت‌های پزشکی جهان تا ببینیم آن‌ها به عنوان یک سایت پزشکی موفق چه ویژگی‌هایی دارند و طراحی سایت پزشکی به چه صورت می باشد.

بهترین سایت بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم ‌پزشکی نور

سایت بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم ‌پزشکی نور

یکی از معتبرترین سایت‌های پزشکی در ایران سایت چشم‌پزشکی نور است که هم به بیماران داخلی خدمات ارائه می‌دهد و هم شامل بخش‌های ویژه برای بیماران بین‌المللی است. بیماران از هرجای دنیا که بخواهند از خدمات بیمارستان نور استفاده کنند، می‌توانند ابتدا به وبسایت این بیمارستان بروند و مراحل اولیه درمان خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف زمان طولانی، انجام دهند. بیماران با مراجعه به این سایت این امکان را دارند که ابتدا با تمام خدماتی که توسط این مرکز ارائه می‌شود مطلع شوند، سپس در بخش معرفی پزشکان و متخصصان، از پزشک موردنظر خود به صورت آنلاین وقت بگیرند، راهنمایی‌های لازم را در همین سایت مطالعه کنند و در زمان مشخص شده، برای انجام مراحل اصلی درمان به بیمارستان بروند. یکی دیگر از ویژگی‌های باارزش وبسایت کلینیک چشم‌پزشکی نور ارائه ی اطلاعات درمورد محیط کلینیک، تجهیزات پزشکی و امکاناتی است که بیماران این مرکز می‌توانند از آن‌ها بهرمند شوند. علاوه بر این‌ها، در بخش وبلاگ سایت نیز تولید محتوا به خوبی انجام میگیرد و مقالات بسیار خوبی درمورد بیماری‌های چشم وجود دارد که می‌توانند برای بیماران بسیار مفید باشند.  

سایت ژورنال پزشکی لنست

هفته ‌نامه پزشکی لنست نیز یکی دیگر از معتبرترین منابع پزشکی در جهان است. وبسایت این ژورنال تنها شامل محتواهای آموزشی می‌شود. کاربران برای خواندن به‌روزترین مقالات پزشکی دنیا و مطلع شدن از اخبار دنیای پزشکی می‌توانند به این سایت مراجعه کنند. هدف این وبسایت از انتشار این مقالات کمک به کاربران خود برای داشتن زندگی سالم‌تر و بهتر است. در سایت لنست شاخه‌های مختلف پزشکی به صورت دسته‌بندی مشخص شده‌اند، بنابراین مراجعین به سایت می‌توانند به راحتی موضوع مورد نظر خود را در بخش مربوطه جستجو کنند و جدیدترین مقالات را درمورد آن موضوع بخوانند.

بهترین سایت کلینیک Mayo Clinic

سایت Mayo Clinic

مایو کلینیک یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی در جهان است که در سال ۱۸۸۹ در آمریکا تاسیس شد. این کلینیک در سال ۲۰۱۶ عنوان هجدهمین موسسه آموزش عالی پزشکی جهان را به دست آورد و در رتبه نخست بهترین بیمارستان ‌های آمریکا قرار گرفت. وبسایت مایو کلینیک یکی از مراجع معتبر برای دریافت خدمات و اطلاعات پزشکی در دنیا است. در وبسایت مایو کلینیک بیماران می‌توانند با انواع خدماتی که در این کلینیک ارائه می‌شود مطلع شوند. مایو کلینیک همچنین در سایت خود بخش ویژه ‌ای را به ارائه ی خدمات آنلاین بین‌المللی اختصاص داده است. بیماران می‌توانند با مراجعه به این بخش و دریافت اطلاعات تماس ، مشخصات خود و همچنین نوع خدمات موردنظرشان را برای کلینیک ارسال کنند تا متخصصان کلینیک با این بیماران تماس بگیرند.  

سایت داروخانه آنلاین Simple

یکی از معتبرترین سایت های پزشکی دنیا سایت داروخانه Simple است که بیماران در سرتاسر انگلستان می‌توانند با ارسال نسخه خود به آن ، داروهای خود را در زمانی کوتاه تحویل بگیرند. علاوه بر دریافت نسخه و دلیوری داروها و محصولات پزشکی ، یکی دیگر از خدمات کاربردی این سایت بخش دکتر آنلاین آن است که افراد می توانند در این بخش، بیماری یا مشکل خود را در دسته‌بندی‌های مشخص پیدا کنند و مقالات مفیدی درمورد آن مطالعه کنند. بخش مقالات این سایت تنوع خوبی دارد و کاربران می‌توانند درمورد مشکلات مختلف، از بیماری‌های قلبی تا بیماری‌های مرتبط با سفر، مقالات مفید و جالبی مطالعه کنند. 

بهترین سایت بیمارستان تخصصی زنان و زایمان The Woman Hospital

سایت بیمارستان تخصصی زنان و زایمان The Woman Hospital

متخصصان، پزشکان و کلیه افراد و مراکز فعال در حوزه ی خدمات پزشکی زنان و زایمان همواره تلاش می‌کنند خدماتی سریع‌تر و راحت‌تر به بیماران خود ارائه دهند. بیمارستان تخصصی زنان (در کشور مصر) یکی از این مراکز است که با راه‌اندازی یک سایت پزشکی عالی و ارائه خدمات آنلاین تلاش می‌کند تا حد امکان آسایش بیشتری را برای مادران و فرزندانشان فراهم کند. یکی از بخش‌های مهم وبسایت این بیمارستان، به مراجعین بین‌المللی اختصاص دارد و به این ترتیب می‌توان گفت این بیمارستان در زمینه گردشگری سلامت، که یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری در ایران و جهان است، نیز فعالیت می‌کند. The Woman Hospital برای گردشگران سلامت خود امکانات اقامتی مناسب، مترجم و خدمات پزشکی خوب و مناسبی در نظر گرفته است. گردشگران سلامت می‌توانند به این وبسایت مراجعه و فرم‌های لازم را پر کنند، درخواست آن‌ها توسط متخصصان بیمارستان بررسی و زمینه ورود مسافران به کشور مصر و انجام روند درمان فراهم خواهد شد. تمام این مراحل به صورت کاملا آنلاین و از طریق وبسایت بیمارستان صورت می‌گیرد.

سایت آزمایشگاه آنلاین Let's Get Checked

یکی از معتبرترین سرویس‌های آنلاین پزشکی دنیا، سایت پزشکی Let's Get Checked است که با بیش از ۲ میلیون مراجعه‌کننده به عنوان یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های پزشکی آنلاین آمریکا شناخته می‌شود. این سایت یک مرکز پزشکی عالی برای بیمارانی است که دوست دارند آزمایش‌های پزشکی خود را در مدتی کوتاه و بدون دردسر رفتن به مراکز پزشکی و منتظر ماندن در صف‌های طولانی انجام دهند. در این سایت بیماران می‌توانند پکیج‌های مختلف آزمایش‌های پزشکی شامل تست‌های مشخصی را با قیمت‌های مناسب خریداری کنند. پس از خرید پکیج و ثبت درخواست، کارکنان آزمایشگاه با حضور در محل مشخص‌شده توسط بیمار، نمونه‌های موردنیاز را از بیمار تهیه می‌کنند و به آزمایشگاه می‌برند. نتایج آزمایش نیز ۲ تا ۵ روز بعد در پروفایل بیمار در سایت قابل دسترسی خواهد بود. علاوه‌بر این‌ها، بیماران در این سایت می‌توانند با پزشکان و متخصصان در زمینه‌های مختلف نیز در ارتباط باشند و براساس نتایج آزمایش خود با هریک از این پزشکان مشاوره آنلاین داشته باشند.

بهترین سایت دندان پزشکی Dentist Dallas

سایت دندان پزشکی Dentist Dallas

یکی دیگر از مراجع معتبر آنلاین در دنیا سایت دندانپزشکی Dentist Dallas است که خدمات منحصربه فردی را برای بیماران خود در نظر گرفته است. به طور مثال یکی از خدمات این مرکز ارسال تیم‌های پزشکی به محل کارها و معاینه وضعیت سلامت دهان و دندان کارکنان شرکت‌ها است. یکی دیگر از بخش‌های مهم این سایت بخش فرم‌های پزشکی آن است که بیمار می‌تواند با ثبت اطلاعات کامل خود در این فرم‌ها و ارسال درخواست، بدون نیاز به مراجعه حضوری به دندانپزشکی و صرف زمان طولانی، مرحله پیش‌درمان خود را طی کند و به این ترتیب تا حد زیادی در زمان، انرژی و پول خود صرفه‌ جویی کند. 

وبسایت ژورنال پزشکی New England

نیوانگلند از قدیمی‌ترین و مشهورترین ژورنال‌های پزشکی در جهان است که از سال ۱۸۱۲ در آمریکا چاپ می‌شود. این ژورنال که در سال ۲۰۱۷ توانست عنوان تاثیرگذارترین ژورنال پزشکی جهان را به دست آورد عمدتا به انتشار مقالات دست اول پزشکی می‌پردازد. علت برتری نیوانگلند نسبت به سایر منابع پزشکی در جهان ارائه ی اطلاعات وسیع، جدید، معتبر و البته قابل درک توسط مردم عادی است. وبسایت نیوانگلند روزانه مطالب پزشکی متعددی منتشر می‌کند که از آن جمله می‌توان به انتشار اخبار و اطلاعات راجع ‌به جدیدترین بیماری‌ها و عفونت‌هایی که بخش‌های مختلف جهان با آن درگیر هستند ، اشاره کرد.

ویژگی های مشترک معتبرترین سایت های پزشکی دنیا

با نگاهی به تمام سایت‌های معرفی شده در این مقاله و بررسی سایت های پزشکی موفق دیگری به تعدادی ویژگی مشترک در بین آن‌ها می رسیم :

    فضای کاربری ساده و جذابی دارند.

   بیماران را تشویق به استفاده هرچه بیشتر از خدمات آنلاین می‌کنند.

    بخش مقالات قوی و به ‌روزی دارند.

   نیاز‌های بیماران را برای انجام مراحل ابتدایی روند درمان شان پوشش می‌دهند.

    شرایط برقراری ارتباط بین بیمار و مرکز درمانی بسیار ساده و آسان در نظر گرفته شده است.

    مراجعه‌ کننده به راحتی می‌تواند به بخش‌های مورد نیازش در سایت دسترسی پیدا کند و سردرگم نمی‌شود.   

جمع بندی

ساخت سایت پزشکی به مراکز درمانی و پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند خدمات خود را به شکل بهتری ارائه کنند تا هم موجب افزایش اعتبار خودشان شوند و هم آسایش بیشتری را برای بیماران خود فراهم کنند؛ اما صرف راه‌اندازی یک وبسایت پزشکی نمی‌توان به این اهداف دست پیدا کرد. یک وسایت پزشکی خوب و موفق باید دقیقا برای اهداف پزشکی طراحی شده باشد، به این ترتیب هم پزشک یا مرکز درمانی می‌توانند خدمات خود را به شکل بهتری در آن برنامه‌ریزی کنند و هم بیمار در مراجعه به این سایت شکل بهتری از دریافت خدمات پزشکی را تجربه خواهد کرد. معتبرترین سایت‌های پزشکی دنیا نیز با کار بر روی همین جزئیات در سایت خود توانسته‌اند به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند، تا جایی که مردم در سرتاسر دنیا به دنبال استفاده از خدمات آنلاین آن‌ها باشند.
 برای ما بنویسید به نظر شما چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود یک سایت پزشکی بتواند اعتبار ویژه‌ای در فضای اینترنت به دست آورد و کاربران بیشتری جذب کند؟


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

مخاطب تستی

1402/10/28

سلام خیلی ممنون از محتوای خوبتون

علی رضایی

1402/10/17

وبسایت دکتر گویا تمامی پزشکانی که در کارشان عالی هستن رو معرفی کرده و کامل در موردشان توضیح داده اینم لینکش https://drgoya.com/

محسن

1402/07/18

مطالب جذابی داشت سایت شما ولی اگه مطالب کوتاه تر بود بهتر بود