مشخص کردن عناوین کارساز برای بهینه سازی محتوا

سی یو وب 1396.08.01 3403 0 0

آیا برای شما هم سرفصلها و عنوان ها  برای محتوا ، برخی اوقات مشکل ساز می شود؟

اگر قصد ما از انتخاب یک عنوان برای محتوا ، در برگرفتن و جذب مخاطبان با هر نوع سلیقه ای باشد ، قطعاَ فرصت های طلایی برای بهینه سازی محتوا را از دست خواهیم داد.

امروزه ، برنامه وایت برد فرای دی ( Whiteboard Friday) محصول شرکت MOZ ، روشی برای نحوه انتخاب عناوین و سرفصلها برای سئو ، رسانه های اجتماعی و بازدیدکنندگان از سایت را در اختیار ما می گذارد و به گونه ای طراحی شده است که با درنظر گرفتن  اهداف متفاوت بازدیدکنندگان از یک سایت ، برای هر مخاطب بصورت ویژه ، روش خاصی را ارائه می دهد.

یکی از بزرگترین معضلات در محتوا ، انتخاب عناوین و سرفصلها می باشد. زیرا می بایست سلایق متفاوت مخاطبان را درنظر گرفته و پاسخی به درخواستهای آنها داشته باشد . این مسئله هم برای رتبه بندی سایت اهمیت دارد و هم برای افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی .

پس به منظور کسب رتبه بهتر ، ما موظف هستیم که خدمات مفید و ارزشمندی را دراختیار مخاطبان وب سایت خود قرار دهیم.گروه سی یو وب (30uweb) جهت تولید محتوا مناسب و بهینه شده ، همراه شماست.

در نکات زیر به بیان توضیحاتی در این خصوص ، از طریق نمودار Venn می پردازیم .

سئو ( SEO )

منظور از نوشتن عنوان ها در دنیای سئو ، یعنی تمام تلاش خود را در جهتی قرار دهیم تا بتوانیم مخاطبینی که دارای اهداف ویژه ای هستند را ترغیب کنیم تا نسبت به پاسخگویی به درخواستهای هدفمندشان به روی لینک وب سایت ما کلیک کنند. بنابراین هر چه تعداد بازدیدکنندگان سایت ما بیشتر شود ، مسلماَ رتبه ما نیز بهتر خواهد شد.

البته این نکته بسیار مهم است ، که مخاطبین ویژه ای ، در جهت تلاشهای ما برای ارائه خدمات و محتوایی ارزشمند ،  وب سایت ما را انتخاب نمایند و نه هر شخصی بی دلیل .

در اینصورت برای ما ارجح تر است که رتبه کمتری داشته باشیم تا اینکه هر شخصی با توجه به عنوان های محتوا به سایت ما مراجعه کند و به علت بی ربط بودن عنوان با محتوا ، آن شخص موفق به دریافت پاسخ مناسب در رابطه با درخواستش نباشد و متأسفانه به دلیل نا امید شدن از سایت ما چون نیازش را برآورده نساخته ایم ، برای یافتن مطلب مورد نظر خود مجبور به مراجعت به سایت دیگری شود.  همیشه می بایست عهده دار این مسئولیت مهم باشیم .

شبکه های  اجتماعی

مسئله عنوان ها در شبکه های اجتماعی کاملاَ عکس عناوین محتوا برای سئو می باشد. ما تلاش می کنیم در شبکه های اجتماعی عنوان ها و موضوعات خود را هرچه بیشتر به اشتراک بگذاریم . چون سرفصلها و عناوین تا حد زیادی معرفی کننده مضمون متن و مطالب هستند. حتی اگر کسی هم اقدام به خواندن کامل متن نکند ، ولی این امکان هست که  آن را برای شخص دیگری ارسال کرده و یا درصفحات شبکه های اجتماعی خود آن را به اشتراک گذارد. در شبکه های اجتماعی ، پست های ما هرچه بیشتر بازدید شوند و هرچه نظرات و تعاملات بیشتری در مورد آن مطلب دریافت کنیم ، برای ما رضایت بخش تر است. و لزوماَ در شبکه های اجتماعی زیاد نگرانی در مورد باز گشت از صفحه یا انتخاب پستهای دیگر ، وجود ندارد.

تضادهای قابل توجه

در اینجا به چندین تضاد بین محتوای سایت و شبکه های اجتماعی  که قابل توجه هستند ، اشاره می کنیم.

  1. کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم هستند اما در شبکه های اجتماعی می توانند کسل کننده باشند.

وقتی ما سعی می کنیم برای سئو ، از کلمات کلیدی ویژه خود و بسیار پراهمیت استفاده کنیم ولی استفاده از این کلمات ممکن است کارکرد ما را درشبکه های اجتماعی بسیار بد جلوه کند.

      2. ایجاد معما و مسائل دارای رمز و راز در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ، لزومی ندارد که عنوان و تیتر متن و مطلبمان را بطور واضح بیان کنیم . ما می توانیم فقط به گونه ای به موضوع اشاره کنیم که شفاف و روشن نبوده و انگار رازی را درخود دارد ، بدین گونه می توانیم مخاطبان را ترغیب و تهییج کنیم که برای فهمیدن موضوع و خواندن مطلب و محتوای ما به روی لینک سایت ما کلیک کنند.

این دقیقاَ همان چیزی است که ما می خواهیم و برای بهبود رتبه خود به آن نیاز داریم . البته این کار ممکن است بر توانایی کلی ما برای هدفمند سازی کلمات کلیدی تأثیر منفی داشته باشد.

    3.نیاز به تعامل و مشهور سازی برند برای این است که شما تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. این درحالی است که گسترش متنهایی که در شبکه های تعداد زیاد بازدید کننده را به خود جلب می کنند ، بسیار خوب است ولی تنها از این طریق بخواهیم بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهیم ، این امر به سایت ما آسیب می رساند

    4. مرتبط نبودن بین کلمات کلیدی در نتایج موتورهای جستجو محتوای سایت ، قطعاَ باعث نارضایتی بازدیدکنندگان می شود.

جهت رتبه بندی ، کسانی که برای جذب بازدیدکنندگان سایتشان تنها از کلمات کلیدی می کنند ، درحالیکه محتوای سایت هیچ ارتباطی با آن کلمات کلیدی نداشته و محتوای بی ارزشی را درسایت خود قرار دادند ، قطعاَ باعث نارضایتی مردم  می شوند چون نتوانستند نیازمخاطبان را برآورده کنند.

به نتیجه رسیدن

برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، نیازی به روشهای سخت و وحشتناکی نیست ، در سال 2017 و سالهای پیش رو ، چه خوب است که موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی و بازدیدکنندگان ، همگی به حد مطلوب و کافی ، مطالب را به اشتراک گذاشته و منتشر می کنند. و این امکان برای ما فراهم است که بیشتر اوقات خیلی راحت می توانیم به نتایج مطلوب و رضایتمندی درمورد جستجوی خود دسترسی داشته باشیم.

 گام اول:

در ابتدا ما می بایست تعیین کنیم که مخاطبان اصلی ما چه کسانی هستند، اهداف اصلی ما کدامین هستند و چه شبکه های اجتماعی برای ما دارای الویت هستند.

شاید موضوعاتی هستند که در شبکه های اجتماعی مورد استقبال اکثریت مردم بوده و باز خورد خوبی در شبکه های اجتماعی دارند ، اما هدف و منظور اصلی ما از یک محتوا  در سایت نمی باشد.

در واقع ما می بایست  موضوعی را انتخاب کنیم که بخاطر آن ، مخاطبان سایت ما را انتخاب کنند تا از مطالب آن  بهره مند شوند . درست است که قسمتی از ترافیک ما از جستجوها از طریق شبکه های اجتماعی حاصل می شود ، واین خوب است . ولی هدف اصلی ما نیست.

گام دوم :

بهینه سازی  افزایش درخواستهای  کانال برای عناصر غیرمتضاد.

عناصر غیرمتضاد  - این می تواند عنوان یکی از صفحه های ما باشد که برای سئو استفاده می کنیم . لزوماَ همیشه نباید عنوان به طور کامل با متن مطابقت داشته باشد . ولی اگر هیچ ارتباطی هم بین عنوان و محتوا نباشد ، مشکلی اساسی ایجاد می گردد . اما حداقل یک ارتباط کوچک بین آن دو مناسب است .

چه خوب است که در شبکه های اجتماعی ، امکاناتی مانند کارتهای توئیتر ، نشانه گذاری های فیس بوک  و نشانه گذاری های نموداری داریم .

نشانه گذاری Open Graph به این معنی است که محتوای ما می تواند کمی متفاوت باشد از آنچه که در Meta description خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنیم .بنابراین ما می توانیم آنها را مجزا کنیم و یا تصمیم بگیریم که کلاَ آنها را متمایز نگه داریم  و این مسئله بسیار کمک کننده خواهد بود.

گام سوم :

در ابتدا ، سرفصلها و عنوان ها را بطور صریح بنویسیم.

ما از نویسنده باید بخواهیم که ، ابتدا متن مستقیم سرفصلها را ارائه دهید.

گام چهارم :

اکنون ، متن های اجتماعی دوستانه یا عامه پسند رامی نویسیم  و آماده می کنیم، بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظاتی که در محتوای سایت رعایت می کنیم .

این متنها ، مخالف با متن های اصلی سایت، بیشتر بصورت عبارات  و مطالب اجتماعی دوستانه یا بصورت عامه پسند بوده تا نظرات اکثر مردم را به خود جلب کند و آنها را ترغیب می کند روی آن کلیک کنند.

در نوشتن متن و مطالب برای شبکه های اجتماعی ، هیچ ضروریتی برای داشتن نگرانی درمورد کلمات کلیدی یا ارزشمند بودن و معتبر بودن مطلب و متن و نکات مهمی که می بایست در محتوای سایت رعایت کنیم ، وجود ندارد.

گام پنجم :

ترکیب گامهای سوم و چهارم و افزودن آنها به کلمات کلیدی مهم

ما گام سوم و چهارمی را که دربالا گفتیم را باهم ادغام کرده و موضوعی که برای هردوقانون یکسان است را استخراج می کنیم. و آن را با محتوای اصلی سایت هماهنگ می سازیم . این هماهنگی باید بر اساس مخاطبان اصلی سایت و اهداف اصلی سایت درنظر گرفته شود و سپس آن را به کلمات کلیدی  ،که برای رتبه بندی نیاز داریم ، اضافه می کنیم.

بنابراین این نوع روش نوشتن سرفصلها و عناوین برای خدمت رساندن به جمع بندی و همسو کردن تفاوتها مابین محتوای سایت و پستها در شبکه های اجتماعی می باشد. گاهی اوقات پیشی گرفتن در رقابت ، با تمام کارهایی که ما برای سئو ، شبکه های اجتماعی و بازدیدکنندگان سایتمان انجام می دهیم ، تا حد ممکن حاصل می گردد . اما روش تحلیلی و تفکیک پذیر ما بین سایت و شبکه های اجتماعی  می تواند اهرم قدرتمندی باشد تا نتایج بهتری را به دست آوریم.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است