نکات ضروری در بهینه سازی محتوا برای جستجو

سی یو وب 1402.03.27 2009 0 0

احتمالا مانند بسیاری از شرکتها ، شما  هم روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنید. از این گذشته 87 درصد از شرکتهای B2B و 86 درصد از شرکتهای B2C از طریق محتوا ، بازاریابی می کنند.

با این حال ، اگر کسی آن را پیدا نکند ، چه فایده ای دارد؟

جستجوی ارگانیک فرصتی  فراهم می کند تا بطور مداوم محتوای خود را در مقابل مخاطب درست و در زمان مناسب قرار دهید.

اگر شما بتوانید استراتژی بهینه سازی محتوا برای جستجو را پیاده سازی نمایید ، شاهد  تاثیر کارایی محتوا هم در بلند مدت و هم در کوتاه مدت خواهید بود.

افرادی که به سمت استراتژی قدرتمند سئو (SEO) می روند ، فریب ترفندهای جزئی سئو را نمی خورند.

بهترین روش هایی که بر اساس آن ها می توانید محتوا خود را از اول برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

1- با جستجوی کلمات کلیدی شروع کنید

بهینه سازی محتوا قبل از برداشتن مداد (یا شروع به تایپ) ، با  جستجوی کلمات کلیدی شروع می شود .

کلمات کلیدی به عنوان نماینده برای هدف کاربر از جستجو استفاده می شوند ،شاخصی برای این که آیا عنوان شما ارزشمند است و برای کاربر معنی دارد؟

هنگام انتخاب کلمات کلیدی  ، سوالات زیر را از خود بپرسید:

- چه تعداد کاربر در مورد این کلمه کلیدی جستجو می کنند؟

- این کلمه چقدر رقابت پذیر است؟

- این کلمه در کدام مرحله از جستجو کاربر است؟

انجام این تحقیق شما را مطمئن می کند که محتوا با آنچه کاربر جستجو می کند منطبق است و با تجارت شما سازگار است و ترافیک را به وب سایت شما می آورد.

جستجوی منظم کلمات کلیدی ، شما را از تقاضاهای روز در زمینه تجارت تان مطلع می کند ، این می تواند و باید روی  تقویم محتوایی شما اثر بگذارد.

2- نوع نتیجه خود را انتخاب کنید

روزهایی که نتایج گوگل تنها یک سری لینک بودند ، تمام شده است.

امروز گوگل نتایج را در انواع مختلف فرم های بصری کاربر پسند نمایش می دهد تا کاربران اطلاعات خود را سریعتر بیابند.

تامین یکی از این انواع نتایج مهم است ، زیرا محتوای شما را در بالای نتایج جستجو نمایش می دهد و به میزان قابل توجهی نرخ کلیک افزایش می یابد.

بر اساس iQuanti ، جعبه پاسخ گوگل (Google’s Answer Box) ، 32.3 درصد نرخ کلیک را افزایش می دهد.

مانند بیشتر موضوعات دنیای سئو ، هیچ نکته قابل توجهی برای ایمن کردن یک نوع نتیجه وجود ندارد. اما چند مرحله بهینه سازی محتوا وجود دارد که می توانید انجام دهید:

تحقیق کنید کدام کلمات کلیدی شامل انواع نتایج می شوند : تمام این کلمات کلیدی بطور صریح یا ضمنی سوالی می پرسند.

ساختار محتوا: بیشتر جعبه های پاسخ (answer boxes) از پاراگرافها ، جداول یا لیستهای محتوا شما بیرون کشیده می شوند.

برای پاراگراف ها پاسخ های خود را کوتاه و دقیق کنید. همچنین مطمئن شوید پاسخ شما در بالای مقاله نمایش داده می شود.برای لیستها و جداول از نشانه گذاری html مناسب استفاده نمایید تا گوگل بتواند براحتی روی جدول یا لیست شما بخزد(crawl).

درست  و دقیق باشید :گوگل می خواهد به وب سایتهایی که پیشنهاد های دقیق و درست به سوالات می دهند ، پاداش بدهد.

3- ایجاد ساختار کلمات کلیدی

امروز بسیاری از بازاریابان پس از پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه ،  جستجو کلمات کلیدی را متوقف می کنند.اما این تازه آغاز راه است.

برای بهبود دیده شدن ، لازم نیست برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی کنید ،بلکه یک گروه از کلمات کلیدی مرتبط با یک ایده باید بهینه سازی شود.هدف شما باید مجموعه ای از کلمات کلیدی متجانس باشد .

به موتور جستجو نشان دهید محتوای شما راجع به چیست و چطور در راستای هدف کاربر است.

برای دیده شدن جستجو های مرتبط ، محتوای خود را بهینه کنید.

اجتناب از کلمات کلیدی ساختگی به شما کمک خواهد کرد، چون باعث می شود محتوای شما از نظر کاربر کمتر غیر مرتبط و قابل اطمینان باشد.

هنگامی که یک ساختار ایجاد می کنید ، بهتر است شامل 2 یا 3 کلمه کلیدی باشد و خیلی مهم است که این کلمات کلیدی در جستجوی واقعی استفاده شوند.

از کلمات کلیدی خیلی کلی یا با رقابت بالا اجتناب کنید.شما باید ساختار کلمات کلیدیی را ایجاد کنید که هم مرتبط باشد و هم ترافیک قابل قبولی را وارد وب سایت شما کند.

4- به ویدئوهای خود رونوشت اضافه کنید

شانس استفاده از محتوای ویدئویی برای شما یک یا چند مورد است. در تحقیق Wyzowl مشخص شد که 81 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند.که نسبت به 63درصد در سال 2017 افزایش داشته است.

دفعه بعد که یک محتوای ویدئویی به عنوان صفحه فرود ایجاد می کنید ، رونوشت ویدئو را به صفحه اضافه کنید ، خزنده ها (crwalers) از متن برای ایندکس کردن صفحه استفاده می کنند. رونوشت ، موتور جستجو را قادر به درک محتوای ویدئو می کند و به آن برای عبارات مورد جستجو مرتبط ، رتبه میدهد

نه تنها قراردادن رونوشت برای ویدئو موتور جستجو را خوشحال می کند همچنین کاربران می توانند سریعا ویدئو شما را ارزیابی کنند که آیا مرتبط با نیازشان هست یا نه و این باعث بهبود تجربه کاربری می شود.

فراموش نکنید هنگامی که شما یک رونوشت برای ویدئو خود دارید ، میتوانید آن را در پست وبلاگ ، نقل قول های اجتماعی و هر جای دیگر مجدد ارسال کنید.

بهینه سازی محتوا برای جستجو موبایل

5- تاثیر سرعت صفحه

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گوگل ، اگر بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد تا محتوای شما بارگذاری شود ، شما 53 درصد از بازدیدکنندگان سایت از طریق موبایل را از دست می دهید.

مردم برای سرعت بارگذاری کم و یا تجربه بد کاربری ، صبر کمی دارند. کوچکترین مشکل باعث می شود سراغ سایت دیگری بروند. سرعت لود بالا به ازای دستگاه های مختلف ، برای کارایی محتوای شما حیاتی است.

برای اینکه از سرعت مناسب سایت خود مطمئن شوید ، گوگل ابزار رایگان  PageSpeed Insights را در اختیار شما قرار داده است.

این ابزار نه تنها به شما می گوید که سرعت سایت شما در موبایل و دسکتاپ چگونه است ، بلکه راه های بهبود سرعت را نیز به شما می گوید.

6- موضوع عکس ها

در راستای همان موضوع : می دانید که حجم عکس ها در سرعت بارگذاری صفحه شما موثر است؟

قبل از انتشار مطمئن شوید عکس شما از حجم و نوع فایل مناسبی برخوردار است.

بهینه سازی تصاویر در همین جا تمام نمی شود. عنوان عکس ، خصوصیت alt  ومکان عکس در مقاله شما روی رتبه بندی آن در نتایج جستجو موثر است. هر سه اینها ارتباط و زمینه جهت کمک به کسب رتبه بهتر را فراهم می کنند.

اینها همچنین باعث بهتر دیده شدن تصاویر شما در نتایج جستجو تصاویر می شوند.

نتیجه :

به پیش بروید و اجازه ندهید ایده بهینه سازی محتوا به تعویق بیوفتد چون در این صورت شما فرصت های بزرگ افزایش ترافیک را از دست می دهید . اگر امروز بهینه سازی محتوای خود را شروع کنید ، دستاوردهای بلند مدتی را خواهید دید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است