تخلف ها و پنالتی توسط موتور جستجو

سی یو وب 1397.07.09 2272 0 0

تا کنون، ما درباره سیگنال های مثبت که جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو را تشکیل می دادند صحبت کردیم. اما برخی عوامل منفی نیز وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

کلمه اطمینان مجدد: تعداد بسیار کمی معتقدند که موتور جستجو آنها را بطور اتفاقی اسپم کرده ، تصمیم تصادفی بسیار سخت است ، موتور جستجو قبل از مجازات سخت پنالتی ، سیگنال های مختلفی را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد.

همانطور که گفتم درباره چیزهایی که نباید انجام دهید ، صحبت میکنیم :

محتوای "کم" یا "سطحی"  Vt: ‘Thin’ or ‘shallow’ content

برای پاسخ به شکایات راجع به نتایج جستجو ضعیف  گوگل در فوریه 2011 الگوریتم "پاندا" را بروز رسانی کرد. هدف پاندا چیزی است که به عنوان محتوای "کم" یا "سطحی" (Thin or shallow)  توصیف می شود.

این پنالتی در سطح دامنه است ، سایتهایی را هدف قرار می دهد که بیشتر محتوای آن کم و سطحی است و رفتاری مشابه با سایتهایی که از تکنیک های اسپم استفاده می کنند ، دارد.

امروزه دیگر مسئله این نیست که آیا محتوا مرتبط است یا نه، موضوع این است که آیا برای کاربر ارزشمند هست یا نه ؟

Vc: Cloaking

راجع به پنهان کردن صحبت کنیم . چطور سایت خود را به گونه ای می پیچید که نسخه ای که موتور جستجو می بیند ، کاملا با نسخه ی انسانی آن متفاوت است؟

این کار cloaking نام دارد. واقعا موتورهای جستجو این را دوست ندارند. این یکی از بدترین کارهاییست که می توانید انجام دهید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی Vs: Keyword stuffing

این یکی از قدیمی ترین تکنیک های اسپم در کتاب هاست ، اما هنوز هم استفاده می شوند و موتورهای جستجو آن را دوست ندارند.

موتورهای جستجو می گویند کلماتی که می خواهید روی آنها دیده شوید را در صفحه استفاده کنید ، این خوب است. اما من آنها را بارها و بارها تکرار کنم! 100 بار در یک پاراگراف . این برای گوگل کار می کند؟

قطعا نه ! این استفاده بیش از حد از کلمات است و ممکن است منجر به پنالتی سایت شما شود.

در استفاده بیش از حد کلمه چند بار تکرار می شود ؟ پاسخ درستی برای آن وجود ندارد. شما نباید به حدی استفاده کنید که منجر به پنالتی شود ، این بیشتر برای سایتهایی اتفاق می افتد که از روش های سئو استفاده نمی کنند و مثلا ممکن است کلمه کلیدی را در انتهای صفحه  بارها وبارها تکرار کنند.

متن مخفی Vh: Hidden text

وقتی راجع به استفاده بیش از حد راجع به کلمات کلیدی فکر می کنید ، شاید این نیز به ذهنتان خطور کند که چرا آنها را مخفی نکنم؟

ممکن است روی یک بک گراند سفید ، متن سفید بنویسید. انجام این کار منجر به اسپم شدن سایت از طرف موتورجستجو می شود.

موتورهای جستجو به چیزهای مخفی علاقه ای ندارند.آنها می خواهند دقیقا همان چیزی را ببینند که کاربر انسانی می بیند. حتی با استایل دهی مثل . fonts و  display:none یا هر کد دیگری نیز آنها را از دید کاربر عادی مخفی نکنید.

Vd: Piracy/DMCA takedowns

بروز رسانی "Pirate" (الگوریتم دزد دریایی) سایتهایی که حق کپی رایت را رعایت نمی کردند هدف قرارداد. گوگل تحت فشار Recording Industry Association of America (RIAA) اتحادیه صنایع ضبط آمریکا ، قدرتمندان هالیوود و دولت ، شروع به پنالتی سایتهایی کرد که قانون کپی رایت DMCA را نقض کرده اند.

بعید است بیشتر سایتها مجبور با مقابله با این مورد باشند اما شما باید نسبت به اعلامیه های DMCA که در حساب کنسول جستجو گوگل "Google Search Console" نمایش داده می شود ؛ هوشیار باشید.

تبلیغات زیاد Va: Ads/Top Heavy layout

تا بحال از سایتی بازدید کرده اید که می بایست از میان انبوده تبلیغات محتوای واقعی مورد نظر خود را پیدا می کردید؟

این چیزی است که الگوریتم الگوی صفحه به آن می پردازد. اغلب از آن به عنوان لایه" Top Heavy "یاد می شود. این پنالتی شامل سایتهایی می شود با ایجاد تبلیغات زیاد قبل از محتوای اصلی باعث تجربه کاربری بدی شده اند. بنابراین کاربران خود را وادار به جستجو برای یافتن محتوایتان نکنید.

لینک های پولی Vp: Paid links

صحبت از بستن (منع) خود گوگل است. او همچنین گوگل ژاپن " Google Japan " را برای 11 ماه هنگامی که لینک می خرید منع کرد.

بحث های زیادی در مورد برخورد گوگل با افرادی که لینک خرید و فروش می کنند صورت گرفت ، نهایت امر اینست که برای کسب رتبه در گوگل باید از قوانین آن پیروی کنید و گوگل به طور واضح اعلام کرده که برای کسب رتبه و اعتبار در گوگل نباید هیچ لینکی را بخرید و یا بفروشید .

اگر تصمیم به نادیده گرفتن قوانین گوگل شدید ، آماده به دام افتادن باشید. و حرف آنهایی که می گویند گوگل متوجه لینک های خریداری شده از آنها نمی شود را  باور نکنید.

 اما در مورد Bing ، رسما برای لینک های پرداختی ، جریمه ای در نظر نگرفته است.

لینک های اسپم Vl: Link spam

وسوسه شدید تا با برنامه های خودکار در وبلاگ ها و فروم ها محتوا قرار دهید آن هم با anchor text کاملا بهینه شده ؟( مثل " louis vuitton handbags 2013 " )

این کار سئو نیست ، متاسفانه افرادی هم که این متنها را میبینند به آن علاقه ای ندارند .

ادامه دادن به این کار نه تنها به اعتبار شما اضافه نمی کند بلکه امکان پنالتی شدن سایت شما را نیز افزایش می دهد.

این پنالتی با بروز رسانی الگوریتم "پنگوئن" وزن بیشتری پیدا کرد.الگوریتم پنگوئن لینک های اسپم و بی ارزش را شناسایی می کند.

اگر تاکنون در این مسیر حرکت می کردید می توانید از همین امروز با کمک   disavow tool  آن لینک ها را از گوگل " Google " و بینگ " Bing" حذف کنید تا در مسیر درست قرار بگیرید.

 

تبریک می گویم ! شما به پایان راهنما رسیدید.

می توانید نسخه pdf این راهنما را از سایت search engine land دانلود نمایید.  (لینک دانلود در انتهای صفحه قرار دارد.)

راهنمای بخش هشتم (گروه قبلی ) : شبکه های اجتماعی و رتبه در نتایج جستجو

جهت مطالعه راهنمای سایر بخش های جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو   کلیک نمایید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است