چگونه در گوگل دیسکاور باشیم؟ 12 نکته مهم

سی یو وب 1400.06.20 1761 0 0

به ترافیک گوگل دیسکاور باید بیشتر از این ها اهمیت داده شود. شما با استفاده از گوگل دیسکاور می توانید اطلاعات و اخبار جدید را پیدا کنید و در مورد مباحثی که به آن ها علاقه دارید اطلاعات و داده های به روزی داشته باشید و همچنین می توانید کشف شوید.
اگر وبسایت دارید قطعا از گوکل دیسکاور ترافیک می گیرید. در این مقاله در مورد دریافت ترافیک از گوگل دیسکاور با شما صحبت می کنیم و نکات مهمی را ارائه می دهیم. این نکات به شما کمک می کنند تا مخاطبان بیشتری جذب کنید و همچنین آن ها را تشویق کنید تا از صفحه شما دیدن کنند. اما قبل از آن اجازه دهید که اول در مورد این ابزار کارامد و مفید صحبت کنیم.

ابزار گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوا است. این ابزار را می توانید در برنامه جستجوی گوگل پیدا کنید. فعالیت و سابقه جستجوی شما برای تهیه یک فید (خبرنامه) مرتبط و به موقع امری بسیار مهم و حیاتی است. گوگل دیسکاور محتواها را از طریق جستجوها و داستان های مرتبط شخصی سازی می کند. با تغییر در علایق و جستجوها متعاقبا نتایج جستجو در گوکل دیسکاور هم تغییر می کند. تمام جزییات از پیشنهاداتی که در قسمت جستجو برای شما نمایش داده می شود تا پست های گوگل دیسکاور در پایین صفحه ی آغازین گوگل، همگی در چارچوب داده های به دست آمده از پایگاه داده گوگل شخصی سازی می شوند.

ابزار گوگل دیسکاور چگونه کار می کند؟

گوگل دیسکاور محتواهای مربوط به کاربران تلفن همراه را نشان می دهد. در بالای صفحه گزینه آب و هوا و جستجو وجود دارد. زیر گزینه جستجو، یک فید دیسکاوری وجود دارد.
در اینجا ایده ها و الهامات جدید را پیدا خواهید کرد و در کل با دنیای جدیدی از علاقه مندی های خود رو به رو خواهید شد. محتواهایی که در گوگل دیسکاور پیدا خواهید کرد لزوما به روز و جدید نخواهند بود. قطعا در این ابزار می توانید مطالب قدیمی را هم پیدا کنید. از طریق تنظیمات می توانید روند جستجوی خود را شخصی سازی کنید؛ همچنین می توانید لینک ها و تصاویری را که می خواهید در صفحه مخصوصی برای خودتان ذخیره کنید.

بهینه سازی محتواها برای گوگل دیسکاور

به منظور بهینه سازی محتواهای مختلف برای گوگل دیسکاور باید با روش های سئو محتوای با کیفیت تولید کنید. وقتی برای دریافت ترافیک گوکل دیسکاور از راهکارهای سئو کمک می گیرید توجه وبلاگ ها، صفحات مختلف و وبسایت های گوناگون را به محتوای تولید شده جلب می کنید.
گوگل دیسکاور مانند فید شبکه های اجتماعی گوگل است. بر خلاف موتور جستجو، محتوای نمایش داده شده در گوگل دیسکاور بخشی از نتایج جستجو به حساب نمی آید. بنابراین، بهینه سازی کلمات کلیدی به تنهایی برای نشان دادن محتوای شما در گوکل دیسکاور کافی نمی باشد.

چگونه در گوگل دیسکاور ظاهر شوم؟

سیاست های تولید محتوا برای گوکل دیسکاور بر پایه اصول اولیه ای شکل می گیرند که در وبسایت رسمی گوگل بیان شده اند. 

نکات مهم گوگل دیسکاور

وبسایت ریسپانسیو

تجربه ای که از گشت و گذار در وبسایت با موبایل خود دارید بسیار مهم است چرا که گوگل دیسکاور ابزار فیدی است که فقط مختص موبایل است. صفحات موبایلی پر شتاب (AMP) روش بسیار خوبی برای بهینه سازی وبسایت های مختلف برای کاربران موبایل هستند. در این حالت امکان بارگیری سریع و تمام صفحه برای کاربران وجود دارد، بنابراین این موضوع به شما کمک می کند تا در فید دیسکاوری امتیاز بالاتری به دست بیاورید. 
در نتیجه، برای جذب ترافیک بیشتر در گوگل دیسکاور باید وبسایتی با این خصوصیات داشت: سرعت بارگذاری بسیار بالا، ریسانسیو بودن وب سایت (واکنش گرا بودن)، نداشتن تبلیغات و پاپ آپ های مزاحم (پنجره های مزاحم) و یا محدود بودن این تبلیغات و پنجره های مزاحم.

استفاده از تصاویر و ویدئوهای منحصر به فرد و بسیار با کیفیت

صفحاتی که حاوی تصاویر و ویدئوهای با کیفیت هستند قطعا در گوگل دیسکاور عملکرد بهتری خواهند داشت. کاربران در درجه اول بیشتر به تصاویر توجه می کنند، به همین خاطر زمانی که می خواهید محتواهای تصویری تولید کنید حتما  باید از تصاویر بسیار جذاب و مرتبط در صفحه خود استفاده نمایید. این کار برای جلب توجه کاربرانی که از صفحه شما دیدن می کنند بسیار لازم و ضروری است.
تصاویر باید فشرده و حداقل عرضی برابر با 1200 پیکسل داشته باشند و همچنین باید یک نام توصیفی داشته باشند. علاوه بر این پیشنهاد می شود که از لوگوی سایت خود در تصویر استفاده نکنید؛ چرا که کاملا اشتباه است.

قانون کپی رایت را رعایت کنید.

شرکت گوگل برای انتشار مطالب و محتواهای مختلف قوانین خاص خود را دارد و در صورت عدم رعایت این قوانین خودش به طور مستقیم وارد عمل می شود. صفحاتی که بدون رعایت قانون کپی رایت محتواهایی را به اشتراک می گذارند مجازات می شوند. به عبارت دیگر، طبق الگوریتم گوکل دیسکاور چنین صفحاتی نمایش داده نمی شوند.
معمولا فایل های ویدئویی و یا صوتی، تصاویر، فایل های بازی، نرم افزار، موسیقی، فیلم و سریال  و غیره ممکن است منجر به نقض قانون کپی رایت شوند. بنابراین، باید حواستان باشد و از این قانون تخطی نکنید.

در حیطه ای که در آن فعالیت دارید سعی کنید ثابت قدم و استوار باشید.

در هر حیطه و زمینه ای که فعالیت دارید فقط سعی کنید هنگام تولید محتوا خیلی از حیطه کاری خود دور نشوید و فاصله نگیرید. اگر یک روز روی یک موضوع خیلی خاص کار کنید و روز بعد به موضوع دیگری بپردازید که کاملا با موضوع قبلی تفاوت داشته باشد، این کار مخاطبان شما و یا گوگل را تحت تاثیر قرار نمی دهد و آن ها را جذب محتوای تولید شده نمی کند. به احتمال خیلی زیاد این موقعیت سبب می شود تا مخاطبان افکار خوبی در مورد شما نداشته باشند و بالعکس حتی ممکن است تاثیرات منفی هم داشته باشد. 
اگر برای یک سازمان رسانه ای بسیار بزرگ و گسترده کار می کنید، پس این قانون در مورد شما صدق نمی کند، چرا که باید روی موضوعات بسیار متفاوتی کار کنید و مطالب کاملا متفاوتی ارائه بدهید. در این صورت سعی کنید صدای خوبی برای سازمان خود باشید و بتوانید در مقابل گوگل خود را به خوبی نشان دهید.

در مورد موضوعات محبوب و ترند روز محتوا تولید کنید.

اگر روی موضوعات و مطالب محبوب کار کنید و به تولید محتوا بپردازید، احتمال این که مردم به هنگام جستجوی مطالب مورد نیازشان روی پست های شما کلیک کنند افزایش پیدا می کند. این موقعیت سبب می شود تا پست ها و مطالب شما بیشتر کلیک بخورند و در قسمت نتایج جستجو رتبه بالاتری به دست بیاورند.
برای تولید محتوا باید بدانید که چه موضوعاتی توجه کاربران را جلب می کنند و در کل مردم نسبت به چه موضوعاتی کنجکاو هستند، بعد از این باید روی این موضوعات و مطالب کار کنید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. موضوعات پر طرفدار به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی هزاران کلیک دریافت کنید. با این حال، در این شرایط باید متمایز از دیگران باشید تا کاربران شما را پیدا کنند. از یک زاویه متفاوت به موضوع مورد نظر خود نزدیک شوید. منحصر به فرد و متفاوت باشید.

تعداد تبلیغات و محتواهای دارای اسپانسر خود را محدود کنید.

اگر می خواهید محتواهایی را تولید کنید که در گوکل دیسکاور امتیاز بالایی داشته باشند، ابتدا باید تعداد محتواهای پولی سایت خود را به حداقل برسانید. تعداد تبلیغات سایت شما هیچ وقت نباید از تعداد پست های شما بیشتر باشد. 
تعداد زیاد تبلیغات و محتواهایی دارای اسپانسر قطعا روند وبسایت شما را کند می کند. همچنین مخاطبان با دیدن صفحه شما فکر می کنند که بیشتر از اینکه مطالب خودتان برایتان اهمیت داشته باشد، به محتواهای دیگران اهمیت می دهید. در این صورت مخاطبان کمتری جذب محتواهای تولید شده شما می شوند؛ در حقیقت محتواهای شما از معیارهای تجربه کاربر (UX) فاصله می گیرند و ممکن است دیگر در گوگل دیسکاور نشان داده نشوند. در آخر، فراموش نکنید که گوگل می خواهد بهترین محتواها را در فهرست فید خود برای کاربرانش داشته باشد.

محتواهای با کیفیت و جذاب تولید کنید.

با تمرکز بر تولید محتواهای با کیفیت می توانید نیازهای کاربران خود را درgoogle discover برآورده و در نتیجه مخاطبان بیشتری جذب کنید. گوگل دیسکاور به محتواهای جامع و طولانی امتیاز می دهد، محتواهایی که دارای تصاویر و ویدئوهای با کیفیت باشند. 
در حقیقت قطعا برای بالا بردن امتیاز محتوای سئو شده خود و تولید محتوای سئو باید از استراتژی های خاصی استفاده کنید و این یعنی شما محتواهایی را تولید می کنید که برای گوگل دیسکاور ایده آل و جذاب هستند. با تولید محتواهای قوی بر اساس معیارهای اصلی این موتور جستجو و در چارچوب کاربر مداری شما می توانید با کمک گوگل دیسکاور صفحه خود را به صفحه ای بسیار محبوب تبدیل کنید.

از شرکت های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

 شرکت های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کنند تا در گوگل دیسکاور و همچنین سایر پلتفرم های اجتماعی رشد کنید. اینشرکت ها در کار خود متخصص هستند و قطعا می توانند بهترین خدمات را در اختیارتان قرار بدهند.
با کمک متخصصان این امر می توانید وبسایت خود را ارتقا بدهید، محتواهای خود را بهتر کنید، در مورد حقوقی که دارید اطلاعات کسب کنید، قوانین گوگل دیسکاور را یاد بگیرید و کیفیت محتواهای خود را بالا ببرید. حمایت و کمکی که از این متخصصان و شرکت های خلاق دیجیتال دریافت می کنید به افزایش ترافیک شما در گوگل دیسکاور کمک می کند، همچنین سبب می شود تا پست های شما بیشتر کلیک بخورند و توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنند.

تجربه کابر و بهینه سازی صفحات موبایلی پر شتاب ( AMP)

بهینه سازی صفحات موبایل پر شتاب AMP
 صفحات موبایلی پر شتاب (AMP) به خاطر سرعت بارگذاری بالا و نمایش تمام صفحه تجربه کاربر را بالا می برنند. این نوع صفحات سبب می شوند تا کابران تجربه خوبی از وبسایت شما از طریق گوگل دیسکاور با موبایل داشته باشند. 
بهینه سازی AMP محتوای خواننده شما را فورا تضمین می کند. در این دوره زمانه، مردم نمی خواهند و دوست ندارند برای چیزی صبر کنند یا منتظر بمانند؛ قطعا دوست ندارند منتظر بمانند تا صفحه ای به آرامی بارگذاری شود. فراموش نکنید که هزاران پیج رقیب وجود دارد و شما باید عملکرد سریع تری داشته باشید تا بتوانید به اهداف خود برسید و مخاطبان بیشتری جذب کنید. اگر باز شدن صفحه شما در تلفن های همراه ده ثانیه و یا بیشتر طول بکشد، به احتمال زیاد مخاطبان خود را کم کم از دست خواهید داد.

اعتماد سازی کنید.

شبکه های اجتماعی به قابل اعتماد بودن محتوای شما اهمیت بسیار زیادی می دهند. برای اعتماد سازی بیشتر از مخاطبان خود بخواهید که نظراتشان را در مورد مطالب شما ثبت کنند. زمانی که مردم نظرات خود را اعلام می کنند و پست های شما را لایک می کنند، شما سیگنال های اجتماعی ایجاد می کنید که این موضوع محبوبیت شما را بالا و بالاتر می برد و وبسایت شما را در رتبه بالاتری قرار می دهد. در نهایت مخاطبان می توانند به مطالب شما بیشتر اعتماد کنند و گوگل هم متوجه می شود که محتوای شما عالیست.

مطالب شفاف و واضح ارائه دهید.

گوگل می گوید از سایت های مختلف با صفحات زیاد منابعی دریافت می کنند که شفافیت را نشان می دهند. گوگل دیسکاور تاکید می کند که شما باید اطلاعات واضح و روشنی در مورد تاریخ، نام نویسنده، تاریخ انتشار، شرکت و شبکه مربوطه ارائه دهید و همچنین اطلاعات تماس را هم ذکر کنید تا مخاطبان راحتتر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

مطمئن شوید که وبسایت شما به موتور های جستجو اجازه بررسی میدهد (crawable) 

یکی از جنبه های مهم سئو این است که به گوگل اجازه دهید که بداند صفحات شما چه چیزی را نشان می دهند و چه ارتباط محتوایی با هم دیگر دارند. اما بدون خزیدن گوگل و ایندکس کردن صفحاتتان، احتمال حضور شما در نتایج جستجوها کاهش پیدا می کند.
بنابراین مطمئن شوید که صفحات شما به راحتی قابل خزیدن باشند و هم چنین اطمینان حاصل کنید که گوگل صفحات وبسایت شما را ایندکس می کند. برای اینکه پست های شما در گوگل دیسکاور نمایش داده شدوند حتما باید این نکته را رعایت کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است