روش های افزایش فروش در سایت های فروشگاهی

سی یو وب 1402.09.18 619 2 1

علاقه به توسعه کسب و کار و پیشرفت در زمینه کاری، در میان همه افراد، در مشاغل مختلف وجود دارد و به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان وب‌سایت‌های فروشگاهی، افزایش میزان فروش است. 
پیشرفت و توسعه کسب و کار، به برنامه ریزی و تلاش مداوم و استفاده از تجربیات دیگران و آگاهی از راهکارهای موثر نیاز دارد. افزایش فروش سایت های فروشگاهی هم از این قاعده مستثنی نیست. راهکارهای موثری برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد که تجربه نشان داده به کار گیری آنها، تاثیر مثبتی روی افزایش فروش سایت دارد و به اصطلاح امتحان خود را پس داده‌اند.
در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از این راهکارهای کارآمد را به شما معرفی کنیم، پس با سی یو وب همراه باشید.

بهبود سئو سایت

اولین اقدام برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی، بهبود سئو سایت است. سئو الگوریتمی است که گوگل طبق آن، سایت‌های مرتبط با جستجوی کاربر را اولویت بندی می‌کند. به عبارت دیگر شما با رعایت اصول سئو، بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه‌ای قرار می‌گیرید که درباره موضوعی مربوط به حوزه فعالیت شما جستجو کرده‌اند. ما در مقاله ای مفصل تاثیر سئو‌ در فروش را بررسی کرده‌ایم.
روزانه میلیون‌ها سرچ در گوگل صورت می‌گیرد و تعداد قابل توجهی از این جستجوها، به سایت فروشگاهی شما مرتبط هستند. بهبود سئو سایت باعث می‌شود که شما بیشتر دیده شوید و از این طریق بتوانید مشتریان جدید جذب کنید. 

سایت خود را ریسپانسیو کنید

ریسپانسیو کردن سایت، به بیان ساده یعنی این که سایت شما به شکل مناسبی روی صفحه نمایش تلفن‌های همراه نشان داده شود و با آن سازگار باشد. آمار نشان می‌دهد که درصد زیادی از خریدهای اینترنتی به وسیله تلفن‌های همراه انجام می‌شود و فراهم کردن فضای کاربری راحت‌ برای این خریداران، به افزایش فروش اینترنتی شما کمک می‌کند. استفاده از تیمی حرفه‌ای برای طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند و برای این موضوع، سی یو وب کنار شماست.

سایت های فروشگاهی حتما ریسپانسیو شده باشند

جلب اعتماد مشتریان

جلب اعتماد مشتریان، یکی از راهکارهای مهم، برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی است. به طور کلی می‌توان گفت که اعتماد با دو مفهوم شناخت و ضمانت ارتباط نزدیکی دارد. همه ما به افرادی اعتماد می‌کنیم که آنها را تا حد زیادی می‌شناسیم. قرار دادن اطلاعاتی مانند آدرس و شماره تلفن و البته پاسخ دادن به سوالات مشتریان، می‌تواند باعث جلب اعتماد آنها شود. ضمانت هم عامل دیگری است که روی میزان اعتماد مشتریان به شما تاثیر دارد. فراهم کردن امکان بازگشت کالا یا اخذ مجوزهای قانونی برای فروش اینترنتی، می‌تواند اعتماد مشتری به شما را افزایش دهد و باعث افزایش فروش سایت شما گردد.

بازاریابی محتوایی

همه ما در هنگام خرید دوست داریم تا اطلاعاتی جامع و مختصر درباره کالای موردنظر خود به دست بیاوریم. نوشتن جزییات کالا و کاربردهای آن به صورت کوتاه می‌تواند سبب افزایش فروش اینترنتی شود. نکته‌ای که باید در این مورد به آن اشاره کرد؛ ارائه صادقانه و صریح اطلاعات است. توضیحات ابهام آمیز و ناقص، اعتماد مشتری به شما را کاهش می‌دهد یا حداقل او را وادار می‌کند تا برای به دست آوردن اطلاعاتی روشن و دقیق، به سایت‌های رقیب سر بزند.

بهینه کردن فرآیند پرداخت

فرض کنیم مشتری وارد سایت ما شده و کالای موردنظر خود را انتخاب نموده و قصد پرداخت آنلاین دارد. در این حالت بدترین خبر ممکن، پشیمان شدن مشتری در لحظات آخر خرید است. آمار نشان می‌دهد که نزدیک به هفتاد درصد سبدهای خرید رها شده‌اند. یعنی مشتری تصمیم گرفته است که از سایت خرید کند اما در لحظات آخر پشیمان شده. با توجه به حساسیت این موضوع، بهتر است فرآیند پرداخت به سریع‌ترین شکل ممکن انجام شود. بهینه‌سازی فرایند پرداخت می‌تواند درصد سبدهای خرید رها شده را کاهش دهد و از این طریق به افزایش فروش سایت فروشگاهی کمک کند.

خرید راحت و امن از سایت های فروشگاهی آنلاین

بهینه کردن صفحات خرید

نقش سرعت بالا آمدن سایت، خصوصا صفحات خرید، در افزایش فروش سایت به شدت پررنگ است. برای درک بهتر این موضوع، خود را به عنوان مشتری در نظر بگیرید و به این سوال پاسخ دهید که چند ثانیه برای بالا آمدن یک سایت فروشگاهی صبر می‌کنید؟ 
با بهینه سازی صفحات سایت خود از طریق بهینه سازی عکس‌ها یا سایر راهکارهایی که برای افزایش سرعت سایت وجود دارد؛ می‌توانید گام بلندی در جهت افزایش فروش اینترنتی خود بردارید. ما در مقاله‌ای جدا در سی یو وب به معرفی تاثیر سرعت سایت بر رتبه بندی در گوگل پرداخته‌ایم.

خرید کردن را ساده کنید

حالتی را در نظر بگیرید که مشتری وارد سایت فروشگاهی شما شده و قصد دارد کالایی را، مثلاً گوشی موبایل، بخرد. مشتری احساس می‌کند بهتر است قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول را با نمونه‌های مشابه مقایسه کند. یا مشتری به دنبال کالاهایی می‌گردد که قیمتی کمتر از حد خاصی داشته باشند. اگر شما ابزارهای مناسب را برای مقایسه و جستجو و فیلتر کردن محصولات خود، در اختیار مشتریان قرار دهید، می‌توانید میزان فروش سایت خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.
به عبارت دیگر سادگی  فرایند انتخاب و مقایسه کالاها، باعث افزایش فروش سایت های فروشگاهی می‌شود. پس در هنگام طراحی سایت فروشگاهی خود، وجود چنین ابزارهایی را در نظر بگیرید. البته همکاری با متخصصین و افراد با تجربه در حوزه طراحی سایت، باعث می‌شود تا نگران موارد این چنینی نباشید و اگر به دنبال تیمی حرفه‌ای در حوزه طراحی سایت فروشگاهی هستید، ما در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با شما ایستاده‌ایم.

کاملا شفاف باشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش سایت های فروشگاهی، شفافیت در فروش، به خصوص در مورد قیمت کالا و هزینه‌های جانبی آن است. حتما تمام هزینه‌های مربوط به فروش کالا، از قیمت محصول تا هزینه بسته بندی و ارسال و ... را به صورت کاملا شفاف برای مشتری خود توضیح دهید. این کار باعث می‌شود تا مشتری احساس امنیت بیشتری در هنگام خرید از سایت شما داشته باشد.

شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

دوره ما، دوره حکومت فضای مجازی است و فعالیت در این فضا می‌تواند توجه افراد زیادی را به ما جلب کند. فعالیت حساب شده و منظم در فضای مجازی، باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار شما خواهد شد. علاوه بر این، در فضای مجازی امکان برقراری ارتباط با مشتری، به نحوی صمیمانه‌تر وجود دارد. اهمیت ارتباط با مشتری در افزایش فروش سایت های فروشگاهی بسیار زیاد است؛ ارتباط نزدیک با مشتری باعث می‌شود که او شما را نه تنها به عنوان فروشنده‌ای که قصد فروش کالای خود را دارد؛ بلکه همراه و حتی دوستی قابل اعتماد ببیند.

اهمیت شبکه های اجتماعی در جذب مشتری بیشتر

تبدیل خریدار به مشتری همیشگی

ممکن است تعدادی از خریداران، به دلیلی مثل پایین بودن قیمت کالای موردنظر در فروشگاه شما نسبت به فروشگاه‌های دیگر، سایت شما را انتخاب کرده باشند. این یک فرصت طلایی برای تبدیل کردن این خریداران به مشتریان ثابت و همیشگی است. اصلی‌ترین راه در این مورد این است که به مشتری نشان دهید که خرید و رضایت او برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. برای این کار هم می‌توانید پس از خرید با مشتری تماس بگیرید و در مورد کیفیت کالای خریداری شده یا رضایت او در مورد فرایند خرید اینترنتی سوال کنید. علاوه بر این می‌توانید با ارائه کد تخفیف به چنین مشتریانی، آنها را برای خرید مجدد از فروشگاه خود ترغیب کنید.

نمایش محصولات پرفروش 

یکی از شگردهای اصلی برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی، نشان دادن محصولات پرفروش سایت است. شما با این کار مشتریان خود را به خریدن این کالاها تشویق می‌کنید. خریداری شدن یک محصول به دفعات زیاد، به نوعی این حس را در مشتریان ایجاد می‌کند که این کالا کیفیت بالایی دارد و آنها را به خریدن کالای پرفروش ترغیب می‌کند.

ارائه تخفیفات 

ارائه کوپن‌های تخفیف به مشتریان، از شیوه‌های قدیمی و کارآمد در حوزه فروش است. در حقیقت شما با ارائه تخفیف به مشتری، علاوه بر این که حس مثبتی نسبت به فروشگاه خود در او ایجاد می‌کنید، انگیزه‌ای برای خرید کردن در او به وجود می‌آورید. معمولا کوپن‌های تخفیف به صورت زمان‌دار به مشتریان داده می‌شود. این موضوع علاوه بر فراهم کردن امکان تخمین و برآورد برای فروشنده، مشتری را به انجام خرید در بازه زمانی اعتبار کوپن تخفیف ترغیب می‌کند. علت این موضوع هم این است که مشتری احساس می‌کند اگر از کوپن تخفیف استفاده ننماید، فرصتی را از دست داده است.

برگزاری مسابقه و چالش

برگزاری مسابقه و چالش هم از عواملی است که سبب افزایش فروش سایت می‌شود. شما می‌توانید در میان مسابقه با طراحی سوالاتی درباره فروشگاه یا کالاهای خود، شناخت بیشتری در مشتری ایجاد کنید. معمولا جایزه اکثر این چالش‌ها، تخفیف در خرید است اما تعیین جایزه‌های ارزشمند می‌تواند جذابیت و تاثیر برگزاری چالش را افزایش دهد. این اقدام با تلفیق سرگرمی و تفریح با خرید، می‌تواند باعث افزایش فروش سایت های فروشگاهی شود.

مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب کنید

ترغیب مشتریان به خرید بیشتر، از روش‌های قدیمی بازاریابی ‌و افزایش فروش است. حتما به فروشنده‌هایی بر خورده‌اید که با دادن اشانتیون، شما را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند. در حوزه فروش اینترنتی هم، این موضوع کاربرد دارد، برای مثال می‌توانید هنگامی که مشتری برای پرداخت آنلاین اقدام می‌کند، کد تخفیف را در اختیار او قرار دهید یا میزانی از خرید را برای ارائه خدماتی چون ارسال رایگان یا ارائه اشانتیون تعیین نمایید.

از ترب استفاده کنید

عضویت در سایت‌هایی مانند ترب که قیمت محصولات در فروشگاه‌های مختلف را مقایسه کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهند، می‌تواند باعث جذب مشتری بیشتر و در نتیجه افزایش فروش سایت فروشگاهی شما شود. بسیاری از افراد، برای پیدا کردن کالای موردنظر خود، به سراغ سایت‌هایی مثل ترب، ایمالز و ... می‌روند. شما با عضویت در این سایت‌ها و نمایش محصولات خود به شیوه‌ای گسترده‌تر‌ می‌توانید بازدید بیشتری کسب کنید و این موضع هم به افزایش فروش سایت شما کمک خواهد کرد.

طراحی جذاب سایت

طراحی جذاب گرافیکی و بصری سایت می‌تواند عامل مهمی در افزایش فروش سایت های فروشگاهی باشد. در کنار طراحی کاربردی و محیط ساده سایت، جذابیت ظاهری آن نیز عاملی است که روی افزایش فروش اینترنتی تاثیر زیادی دارد. برای این موضوع می‌تواند طراحی سایت فروشگاهی خود را به طراحانی حرفه‌ای و متخصص بسپارید و اگر نمی‌دانید چنین طراحانی را کجا پیدا کنید؛ خبر خوب این است که شما همین حالا آنها را پیدا کرده‌اید. ما در سی یو وب خدمات طراحی سایت فروشگاهی را به شکل تخصصی و با بهترین کیفیت برای شما انجام می‌دهیم.

طراحی فکر شده و جذاب برای سایت فروشگاهی ضروری ست

در مورد کار خود اطلاع رسانی کنید

بسیاری از سایت‌هایی فروشگاهی شامل بخش‌هایی مثل وبلاگ و اخبار هستند. کارکرد این بخش‌ها، افزایش آگاهی مشتری از فعالیت‌های انجام شده و تلاش شما برای توسعه کسب و کار است. همچنین می‌توانید در این بخش، اتفاقات مهم مثل برگزاری جشنواره‌ها و ارائه تخفیفات و ... را هم اعلام کنید. دیدن فعالیت مداوم شما، نوعی حس اعتماد را به مخاطب القا می‌کند.

بروز کردن سایت

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که سرعت تغییرات در آن بسیار بالاست. سلیقه مشتریان هم از جمله مواردی است که تحت تاثیر این تغییرات سریع قرار می‌گیرد. برای افزایش فروش اینترنتی خود سعی کنید تا سلیقه عمومی را به خوبی بشناسید و سعی کنید در فواصل زمانی منظم، تغییرات موثری را در طراحی سایت فروشگاهی خود اعمال کنید تا به سلیقه عمومی نزدیک شوید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح دنیا، از ابتدای فعالیت خود تا کنون، چندین بار سایت خود را بر اساس تغییرات دروه‌های مختلف، از نو طراحی کرده‌اند.

جمع بندی 

برای افزایش فروش سایت های فروشگاهی، غیر از روش‌هایی که بیان شده، راه‌های متنوع و متعددی وجود دارد. هر روز نظریات جدیدی در حوزه بازاریابی شکل می‌گیرند و طبیعتاً با توجه به این نظریات، شیوه‌های افزایش فروش اینترنتی هم تغییر پیدا می‌کند. اما اصل ثابت برای افزایش فروش سایت این است که قدم اول را محکم بردارید. قدم اول هم چیزی نیست جز طراحی سایت فروشگاهی به شیوه‌ای حرفه‌ای و مطابق نیازهای خاص شما. ما در سی یو وب آماده‌ایم تا در این گام اول، کنار شما باشیم و با طراحی مناسب سایت فروشگاهی، به شما در طی کردن مسیر رشد و پیشرفت کمک کنیم.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

جواد

1402/09/28

سلام من تقریبا سعی کردم همه ی این موارد رو روی سایتم انجام بدم ولی نتونستم افزایش فروش محسوسی داشته باشم چرا؟؟

ادمین

1402/09/28

سلام 

باید همه کارهایی که انجام دادید رو برگردید و آنالیز  کنید که مشکلشون چی بوده که براتون بازدهی نداشتن