راهنمای ساده برای index ، نصب و رتبه گرفتن اپلیکیشن شما

سی یو وب 1402.03.27 2533 0 0

یک اپلیکیشن دارید و می خواهید آن را ارتقا دهید؟

ستون ساز جان لینکن ( John Lincoln )  چند نکته کوچک برای بهتر دیده شدن برنامه شما در نتایج جستجو گوگل  ' app pack ' ارائه می دهد.

آیا اپلیکیشنی دارید که مایلید در نتایج جستجوی موتور جستجوی تلفن همراه رتبه بندی کنید؟ اگر اینطور است باید یک استراتژی SEO ، برای بهینه سازی اپلیکیشن خود داشته باشید.

برای اپلیکیشن ها ، فاکتورهای رتبه بندی مشخصی وجود دارد.البته آنها شبیه فاکتور های رتبه بندی وب سایت هستند ، اما تفاوتهایی نیز وجود دارد که لازم است بدانید.

این هم روشهایی که می توانید استفاده کنید تا رتبه بندی اپلیکیشن خود را بهبود ببخشید.

بله ! نیاز به بهینه سازی دارید

بر اساس گزارش اخیر گوگل ، 27 درصد کاربران ، اپلیکیشن مورد نیاز خود را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند. که نسبت به 2 تا 3 درصد در سال 2004 ، افزایش یافته است. احتمالا این روند ادامه خواهد یافت. چرا؟ چون گوگل ، اگر Google Play را به عنوان یک موتور جستجو کنار بگذارید، در حال اهمیت دادن به اپلیکیشن هایی است که  از نتایج جستجو دانلود می شوند.

گوگل همچنین در رتبه بندی برنامه ها بهتر شده است، روندی که رو به پیشرفت است.

اگرچه هنوز 40 درصد افراد برنامه های مورد نیاز خود را از طریق app store دانلود می کنند، اما هنوز ایده خوبی است که اپلیکیشن خود را برای آینده بهینه سازی کنید ، که مردم بتوانند از طریق موتور جستجو اپلیکیشن شما را پیدا کنند.

وارد app pack  شوید

اگر چه کلمه " app " می تواند شامل برنامه های مبتنی بر وب ارائه شده به عنوان یک سرویس باشد، اکثر مردم از برنامه ها به عنوان برنامه های کاربردی تلفن همراه استفاده می کنند که آنها را دانلود و نصب می کنند. گوگل این را درک می کند.

در نتیجه الان بالای نتایج جستجوی موبایلی در گوگل شامل app pack  می باشد.

شما با باز کردن browser در موبایل و جستجو عبارتی مثل “ photo editor ” ، می توانید این را ببینید.

app-pack

app pack  شامل یک تا شش برنامه در خود می باشد. اگر بیشتر از 6 اپلیکیشن با عبارت جستجو شده همخوانی داشته باشند ، گوگل یک فلش در زیر باکس نمایش می دهد که کاربران از طریق آن میتوانند بقیه نتایج را ببینند.

گوگل همچنین مقدار مناسبی اطلاعات از هر برنامه  ، عنوان و تصویر اپلیکیشن ، امتیاز و قیمت آن را نیز در app pack  نمایش میدهد.وقتی کاربران روی مربعی که اپلیکیشن در آن قرار دارد کلیک می کنند ، به جایی که بتوانند آن را دانلود و نصب کنند فرستاده می شوند.

یک ویژگی جالب دیگر ، برنامه هایی که در   app pack نمایش داده می شوند دارای یک پلتفرم پایه هستند. به عبارت دیگر کاربران اندروید ، هرگز در جستجو خود ، اپلیکیشن هایی که فقط روی ios کار می کنند را نمیبینند ، حتی اگر کاملا با جستجو آنها مطابقت داشته باشد.

با این حال یک عیب وجود دارد

الان ممکن است فکر کنید اگر اپلیکیشن شما در app pack نمایش داده شود ، خیلی خوب است . در حالیکه مزایای نمایش داده شدن در بالای جستجوی موبایلی واضح است ، یک عیب هم دارد.

خبر بد این است که هر اپلیکیشنی که در app pack نمایش داده می شود ، از رتبه بندی در وب خارج می شود.

به عنوان مثال اگر وب سایت شما یا نام تجاری شما رتبه بالایی در جستجو ارگانیک داشته باشد و شما اپلیکیشن خود را با همان کلمات کلیدی برای app pack بهینه کنید ، میتواند منجر به عدم نمایش صفحه شما در جستجو ارگانیک شود.

از کلمات کلیدی درست استفاده کنید

اولین چیزی که باید جهت بهینه سازی برنامه خود برای موتورهای جستجو انجام بدهید این است که ،کلمات کلیدی درست را جمع آوری کنید.

در تجربه من برای جستجو کلمات کلیدی ، مردم بیشتر یک اسم را برای جستجو اپلیکیشن تایپ می کنند مثل photo editor   یا    travel planner (ویرایشگر عکس ، برنامه ریز سفر )

بنابراین برای شروع بهینه سازی اول به این فکر کنید که اپلیکیشن شما چیست نه اینکه چه کار می کند.

Edits photos ” (عکس ها را ویرایش می کند )  کاری است که اپلیکیشن شما انجام میدهد. مردم آنرا جستجو نمیکنند.

Photo editor ” (ویرایشگر عکس ) اپلیکیشن شماست . مردم آن را جستجو می کنند.

google-play

 

عنوان و توضیحات را بهینه سازی کنید

این برای اهداف سئو خیلی مهم است که شما همان طرز تفکری که برای انتخاب عنوان در سایت دارید ، برای اپلیکیشن خود هم داشته باشید.همچنین گوگل توضیحات اپلیکیشن را به عنوان متن ارزش گذاری می کند. به همین دلیل است که شما باید عنوان و توضیحات اپلیکیشن خود را مانند وب سایت بهینه نمایید.

کلمات کلیدی را مطابق روش گفته شده پیدا کنید و در متن توضیحات خود بطور مناسب پخش کنید ، مهمترین کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید.با این حال، به یاد داشته باشید که شما همچنین می خواهید یک عنوان برند داشته باشید. به عنوان مثال، " SnapHelper - ویرایشگر عکس" شامل هم نام برنامه و  همچنین توضیح آن است.

البته، شما در تعداد کاراکترهایی که می توانید در عنوان برنامه (50 حرف برای app store ، 30 حرف برای Google Play ) استفاده کنید،محدودیت خواهید داشت. در مورد این که چه چیزی را چگونه می خواهید باید خلاقیت داشته باشید.

نیاز به بررسی دارید

برای شروع، برنامه شما ممکن است بر اساس کلمات کلیدی موجود در صفحه برنامه رتبه بندی شود. اغلب موارد این است که کلمات کلیدی در بالای صفحه، وزن بیشتری نسبت به کلمات کلیدی پایین صفحه دارند.

امتیاز ستاره نیز روی رنک اپلیکیشن شما تاثیر دارد ، برنامه هایی با رنک بالاتر ممکن است بالاتر از برنامه هایی با کلمات کلیدی بهتر، قرار بگیرند و به این خاطر است که گوگل به امتیاز اهمیت بیشتری می دهد. بدون شک امتیاز ستاره روی نرخ کلیک هم تاثیر گذار است که اثر مستقیم روی سئو دارد.

از کلمات کلیدی خاص برنامه استفاده کنید

شما برای یک برنامه رتبه بندی می کنید. چرا از کلمه " app " در عنوان و یا توضیحات خود استفاده نکنید؟

این را هم در نظر داشته باشید افرادی که در app storer جستجو می کنند عبارت app  را استفاده نمیکنند اما کسانی که در وب جستجو می کنند این عبارت را بکار می برند. از کلمه app  استفاده کنید تا در بالای رقبا قرار بگیرید. همچنین از نام سیستم عامل در عنوان و توضیحات استفاده کنید. افرادی که در وب دنبال برنامه می گردند به احتمال زیاد نام پلتفرمی که استفاده می کنند را نیز تایپ می کنند.

جمع بندی

بهینه سازی اپلیکیشن از بهینه سازی وب سایت متفاوت است.با این حال، با دانش فنی و کمی تلاش، می توانید برنامه خود را به سمت بالا از نتایج جستجو ارتقا دهید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است