ساختار سایت و عوامل موفقیت در سئو

سی یو وب 1397.06.03 2140 0 0

گروه بزرگ بعدی On- Page در جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو ، معماری سایت است. ساختار درست سایت می تواند به رشد تلاش های سئو و بهینه سازی شما کمک کند ، در حالیکه ساختار اشتباه می تواند آن را خراب کند.

قابلیت خزندگی در سایت Ac: Site crawlability

موتورهای جستجو سایت را می خزند (crawl) وبه سرعت از یک صفحه به صفحه دیگر می روند ، مثل خوانندگانی با سرعت عمل بالا.آنها یک کپی از صفحات شما ایجاد می کنند و آن را ذخیره می کنند ، به این کار اصطلاحا index  کردن می گویند، که مثل یک کتاب بزرگ وب است.

هنگامی که فردی جستجو می کند ، موتور جستجو در این کتاب بزرگ وب پخش می شود وتمام صفحات  مرتبط را باز میگرداند و آنهایی که فکر می کند ارتباط بیشتری دارد ، اول نشان می دهد. برای پیدا شدن باید در این کتاب باشید و برای اینکه در این کتاب باشید باید خزیده "crawled" شوید.

بیشتر سایتها با خزیدن مشکلی ندارند ، اما چیزهایی وجود دارد که می تواند مشکل ایجاد کند.بطور مثال جاوا اسکریپت و فلش بطور بالقوه می توانند لینکها را مخفی کنند، بنابراین صفحاتی که از طریق آنها لینک می شوند از دید موتور جستجو پنهان می مانند و هر دو به طور بالقوه می توانند موجب پنهان ماندن کلمات واقعی در صفحات شوند.

هر سایت بودجه ای بابت خزش “crawl”  دارد ، زمان مشخص یا تعداد صفحاتی که موتور جستجو هر روز سایت را بر اساس اعتماد نسبی و اعتبار بررسی می کند.سایتهای بزرگ ممکن است برای موثر بودن خزش سایت تلاش بیشتری کنند تا صفحات "درست" بیشتر خزش شود.استفاده از  robots.txt ، ساختار لینک داخلی و اعلام  صفحاتی که به طور مشخص نمی خواهند توسط موتور جستجو بررسی شود ، با اعلام  پارامتر های URL آن ، همه عواملی است که به خزش موثر کمک می کند.

با این وجود ، اکثر مواقع ، براحتی می توان از مشکلات مربوط به crawl اجتناب کرد. علاوه بر این استفاده از نقشه سایت ، هم  XML و هم  HTML می تواند خزش روی سایت شما را راحتتر کند.

موبایل – پسند بودن Am: Mobile-friendly

بیشتر جستجو ها روی گوگل توسط موبایل انجام می شود تا دسکتاپ. با توجه به این ، عجیب نیست که در جستجوی موبایل ،  گوگل به سایتهایی که در موبایل بهتر نمایش داده می شوند ، رتبه بهتری می دهد تا آنهایی که به سختی در موبایل دیده می شوند. Bing  نیز به طور مشابه همین کار را انجام می دهد.

بنابراین سایت خود را موبایل پسند کنید ، با این کار شانس موفقیت خود را در جستجوی موبایل افزایش می دهید و بازدیدکنندگان خود را خوشحال می کنید.علاوه بر این ، اگر اپلیکیشن نیز دارید ، مطمئن شوید اپلیکیشن شما هم ایندکس و لینک شده است ، که هر دو موتور جستجو (Bing , Google) آن را پیشنهاد می دهند.

برای بهینه سازی اپلیکیشن موبایل خود این مقاله را بخوانید.

Ad: Duplication/canonicalization

گاهی این کتاب بزرگ ، بهم ریخته می شود ، موتور جستجو ممکن است صفحاتی را ببیند که تقریبا محتوای آنها یکسان به نظر می رسد و این کار را برای پیدا کردن صفحه درست که در پاسخ یک جستجو باید بازگردانده شود ، سخت می کند. این خوب نیست.

این زمانی بدتر می شود که مردم به نسخه های مختلف آن صفحه لینک می دهند ،این لینکها که بیانگر اعتبار و اعتماد صفحه هستند، بین صفحات مختلف تقسیم می شوند.این منجر به ارزش پایین تر صفحه هایی که لینک گرفته اند می شود.به همین دلیل است که canonicalization مهم است.

شما می خواهید تنها یک نسخه از صفحه اعتبار داشته باشد.

دلایل زیادی برای وجود نسخه تکراری وجود دارد.یک سایت ممکن است هر دو نسخه www  و بدون www را بدون redirect داشته باشد.ممکن است سایتهای فروشگاهی به موتور جستجوی اجازه ایندکس صفحات صفحه بندی شده خود را بدهند و یا در فیلتر بخشی به آدرس URL اضافه کنند ، که از نظر موتور جستجو دوآدرس متفاوت هستند.

راه های زیادی برای کنترل این موضوع وجود دارد. استفاده از redirect 301  و یا  تگ  rel = canonical  ، مدیریت پارامترهای URL و استراتژی صفحه بندی موثر ، میتواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید کار درست را انجام می دهید.

سرعت سایت As: Site speed

گوگل می خواهد وب را به مکانی سریعتر تبدیل کند. بنابراین برای سایتهایی با سرعت بالاتر امتیاز کوچکی در نظر گرفته است.

با این وجود ،اگر سرعت سایت خود را افزایش دهید ، باز هم تضمینی برای کسب رتبه در بالای نتایج جستجو نیست. به گفته گوگل سرعت سایت بر روی  یک درصد  از کوئری ها تاثیر دارد.

اما سرعت می تواند سایر عوامل را تقویت کند و در واقع سایرین را بهبود می بخشد .امروز ما با مردم کم حوصله رو برو ایم. بخصوص وقتی با دستگاه موبایل کار می کنند! بنابراین با سرعت بارگذاری سریعتر ، تعامل با سایت بیشتر می شود.

سرعت سایت خود را افزایش دهید ، هم بازدید کنندگان و هم موتورهای جستجو از آن قدردانی خواهند کرد!

آیا URL های شما توصیفی هستند ؟ Au: Are your URLs descriptive?

بله. وجود کلماتی که می خواهید روی آن ها پیدا شوید در دامنه و  URL صفحات ، به چشم انداز رتبه بندی شما کمک می کند .

این عامل بزرگی نیست ، اما اگر می توانید از کلمات توصیفی در URL خود استفاده کنید ، این کار را انجام دهید.

سایت امن Ah: HTTPS/secure site

گوگل علاقه مند است برای امنیت بیشتر بازدیدکنندگان ، تمام سایتها را روی سرور امن https ببیند.برای اینکه این موضوع اتفاق بیوفتد ، گوگل به سایتهایی که از https استفاده می کنند ، جایزه می دهد.

برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه برخورد گوگل با سایتهای غیر امن (http) این مقاله را بخوانید.

همانطور که در مورد سرعت سایت گفتیم که به تنهایی عامل مهمی نیست اما به بهبود سایر عوامل می کند می کند ، این مورد هم مشابه سرعت سایت به تنهایی تاثیر زیادی ندارد اما بر روی سایر عوامل تاثیر مثبتی دارد.

راهنمای بخش دوم (گروه قبلی ): محتوا و فاکتورهای موفقیت در جستجو

راهنمای بخش چهارم (گروه بعدی) : کدهای HTML  و عوامل موفقیت در سئو

برای مشاهده توضیحات سایر بخشها مقاله جدول تناوبی سئو را بخوانید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است