شخصی سازی و رتبه موتور جستجو

سی یو وب 1397.06.23 2399 0 0

تا چند سال پیش ، همه صفحه نتایج مشابهی می دیدند ، امروزه هیچ کس صفحه دقیقا مشابه نمیبیند ، نه در گوگل (Google) و نه در بینگ (Bing).هر کس یک تجربه شخصی را حتی در پنجره‌های مرور خصوصی دریافت می‌کند.

البته هنوز هم مشترکات زیادی وجود دارد و اینگونه نیست که هر فردی صفحه کاملا متفاوتی را ببیند ، بسیاری نتایج "عمومی" مشابهی می بینند.اما برخی نتایج بخاطر اینکه کسی چیزی را می شناسد یا بر اساس آنچه در وب مرور کرده ، متفاوت است.

 کشور Pc: Country
 

یکی از ساده ترین عوامل رتبه بندی شخصی درک اینست که نتایج مرتبط با کشوری که در آن زندگی می کنند، نمایش داده می شود.

فردی که در امریکا کلمه "فوتبال" را جستجو میکند ، نتایج مرتبط با فوتبال امریکایی را دریافت می کند ، اما فردی که در انگلیس "فوتبال" را جستجو کند ، نتایج مرتبط با چیزی را می بیند که در امریکا آن را "soccer" می نامند.

اگر سایت شما مرتبط با یک کشور خاصی نباشد ، بعد از آنکه شخصی سازی کشور  اتفاق افتاد ، شما شانس کمتری دارید ، پس در صورت نیاز به مرتبط بودن باید روی سئو بین المللی کارکنید.

محل Pl: Locality
 

موتورهای جستجو شخصی سازی را در حد کشور متوقف نمی کنند.آنها نتایج را مطابق با شهر یا منطقه مکان کاربر مناسب می کنند.اگر می خواهید در نتایج جستجوی شهر خاصی ، نمایش داده شوید باید سایت خود را بر اساس کلمات مرتبط با آن سئو کنید.

برای آشنایی بیشتر با سئو محلی این مقاله را بخوانید.

پیشینه شخصی Ph: Personal history

یک نفر چه چیزهایی را در وب جستجو می کند و در نتایج جستجو روی چه گزینه هایی کلیک می کند؟ معمولا از چه سایتهایی بازدید می کند؟

این نوع از پیشینه شخصی به عنوان سطوح و روش های درجه بندی تاثیرگذار در نتایج در موتورهای جستجو گوگل و بینگ مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف شخصی سازی کشور یا شهر ، این نوع شخصی سازی برای مرتبط بودن ، کار ساده ای نیست. 

در عوض قرار گرفتن در جایگاه اول و یا شناخت از برند ، از عوامل موثر بر این مورد است.

هنگامی که یک کاربر بطور مداوم روی یک نتیجه کلیک می کند ، نشانه آن است که تجربه کاربری خوبی را تجربه کرده است.با گذشت زمان ، کاربر آن برند را در نتایج ، جستجو می کند و حتی اگر پایین تر از موارد دیگر باشد ، روی آن کلیک می کند.

این رفتار، سایت شما را برای نمایش در نتایج به آن کاربر تقویت می کند و حتی بیشتر از آن ، اگر یک تعامل با سایت شما در شبکه اجتماعی برقرار کند ، مثل لایک و ... ، نشان می دهد تمایل بیشتری به سایت یا برند شما دارد.

 

راهنمای بخش ششم(گروه قبلی ) : لینک بیلدینگ و رتبه در موتور جستجو

راهنمای بخش هشتم (گروه بعدی) : شبکه های اجتماعی و رتبه در نتایج جستجو

جهت مطالعه راهنمای سایر بخش های جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو   کلیک نمایید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است