لینک بیلدینگ و رتبه در موتور جستجو

سی یو وب 1397.06.17 2280 0 0

لینک ها اولین عامل در off-page-seo هستند که توسط موتور های جستجو مورد استفاده قرار می گیرند.گوگل اولین موتور جستجویی نبود که " لینک ها " را به عنوان رای شمرد ، اما اولین موتور جستجویی بود که با تحلیل های فراوان سعی کرد میزان ارتباط لینک ها را بفهمد.

با وجود صحبتهای فراوان در مورد سیگنال ها ، لینک در کنار محتوا ، مهمترین سیگنال خارجی در رتبه بندی جستجوی گوگل است.اما همانطور که می دانید برخی از لینکها نسبت به بقیه از اهمیت بیشتری برخوردارند.

 کیفیت لینک Lq: Link quality
 

هنگامی که بیمار هستید به توصیه کدامیک بیشتر اعتماد می کنید؟ 5 پزشک یا 50 نفر که به صورت تصادفی در خیابان می بینید و به شما توصیه خود را ارائه می دهند؟

بجز اینکه واقعا تجربه بدی از پزشکان داشته باشید ، شما به توصیه 5 پزشک اعتماد بیشتری خواهید داشت.حتی اگر نظرات کمتری دریافت کنید ، این نظرات را از کارشناسان دریافت کرده اید.کیفیت نظر آنها بیشتر است.بنابراین وزن بیشتری دارند.

موتور جستجو هم به روش مشابهی عمل می کند.آنها تمام لینکهایی که به وب سایت اشاره می کنند را می شمرند ( بجز آنهایی که مسدود شده اند با nofollow  یا روشهای دیگر). اما همه آنها را به یک اندازه حساب نمی کنند و به لینک هایی که ارزش بیشتری دارند ، اهمیت بیشتری می دهند.

کیفیت لینک چیست؟ این چیزی است که "وقتی ببینید ، متوجه می شوید"، انواع مختلفی دارد.اما دریافت لینک از یک سایت بزرگ و قابل احترام ، نسبت به لینک از یک وبلاگ ، ممکن است کیفیت بالاتری داشته باشد.علاوه بر این لینک هایی که در همسایگی شما قرار دارند نیز بر کیفیت لینک تاثیر گذارند.

 متن لینک  Lt: Link text/anchor text
 

آمازون میلیون ها لینک دارد که به آن اشاره می کند.با این حال برای "قایق" رتبه ندارد ولی برای "کتاب" رتبه دارد. چرا؟ بسیاری از لینک هایی که به آمازون اشاره می کنند حاوی کلمه "کتاب" است.درحالیکه تعداد کمی از آنها با کلمه "قایق" به آن اشاره می کنند ، زیرا آمازون قایق نمی فروشد.

کلمات درون یک لینک -متن لینک یا anchor text-  که توسط موتورهای جستجو دیده می شوند اشاره توصیفی یک سایت به سایت دیگر است.مثل این است که در دنیای واقعی فردی به شما اشاره کند و بگوید "کتاب" و شما را به عنوان متخصص در این زمینه اعلام کند. 

معمولا شما کنترلی روی کلماتی که دیگران استفاده می کنند تا به شما لینک دهند ندارید ،پس از فرصتهای خود برای تاثیر گذاری روی متن لینک استفاده کنید.

تعداد لینک ها Ln: Number of links
 

بسیاری از سایتها متوجه شده اند که بدست آوردن تعداد زیادی لینک می تواند به موفقیت SEO آنها کمک کند و اگر لینک ها را از سایتهای مختلف دریافت کنید این موفقیت بیشتر است.در شرایط برابر 1000 لینک از 1000 سایت ارزش بیشتری نسبت به 1000 لینک از یک سایت دارد.

مدتها پیش ، تعداد لینکها از اهمیت زیادی برخوردار بود.اما به مرورکه موتورهای جستجو یاد گرفتند کیفیت لینک ها را تعیین کنند ، تعداد لینک ها از اهمیت کمتری برخوردار شد.

تاکتیک هایی مثل کمپین linkbaiting ویروسی و ویجت ها می توانند روشی امن و موثر برای کسب تعداد زیادی لینک باشند ، حتی موتورهای جستجو هم این روش ها را توصیه کرده اند. 

منظور از linkbaiting ایجاد محتوایی ارزشمند است که حجم عظیمی از بک لینک های طبیعی را به سوی سایت شما هدایت می کند. 

برای ساخت لینک از نرم افزارهای ساخت لینک و وبلاگ های اسپم استفاده نکنید.در ادامه مباحث راهنما این بخش را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

راهنمای بخش پنجم (گروه قبلی ) : اعتماد ، اعتبار و رتبه جستجو

راهنمای بخش هفتم (گروه بعدی) : شخصی سازی و رتبه موتور جستجو

جهت مطالعه راهنمای سایر بخش های جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو   کلیک نمایید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است