Rich Snippets یا محتوای غنی شده چیست

سی یو وب 1402.03.27 2417 0 0

 واژه ای است که برای توصیف نشانه گذاری ساختار داده ( structured data ) استفاده می شود که برنامه نویسان سایت می توانند به HTML موجود خود اضافه کنند که به نوبه خود موتورهای جستجو را قادر می سازد تا بهتر درک کنند که چه اطلاعاتی در هر صفحه وب قرار دارد. با این حال، موتورهای جستجوی بزرگ این مرحله را به جلو برده اند و اکنون از این نشانه گذاری استفاده می کنند تا نتایج جستجوی غنی تری را ارائه دهند، که کاربران را قادر می سازد تا اطلاعات بیشتری را پیدا کنند .

در شرایط عادی، زمانی که وب سایت شما در SERP، Google و سایر موتورهای جستجو نمایش داده می شود، عنوان سایت، URL و هر متا توضیحی که به صفحه اختصاص داده اید نمایش داده می شود. گوگل در حال حاضر می تواند کمی اطلاعات بیشتری در مورد نتیجه واقعی نشان دهد، از جمله اینکه آیا این نتیجه خاص بازبینی، فرد، محصول، کسب و کار و غیره است.

فکر کنید که چگونه یک نتیجه در یک مورد در iTunes و یا Google Play با رتبه بندی ستاره نمایش داده می شود، تعداد آراء آن رتبه بندی، قیمت و پلتفرم پشتیبانی می شود.

چه نوع محتوایی پشتیبانی می شود؟

سه نوع مختلف نشانه گذاری در حال حاضر توسط موتورهای جستجوی بزرگ که به رسمیت شناخته شده اند ، وجود دارد:

Microdata

Microformats

RDFa

استفاده از Microdata بیشترین پشتیبانی را دارد ، بخصوص schema ، از schema.org

تگ های open Graph  و Twitter Cards انواع  دیگری از نشانه گذاری ساخت یافته هستند. اما آنها باید در کنار rich snippet بکار روند نه بجای آنها.

Rich Snippets  یا نشانه های structured data را می توان در انواع محتوا های زیر بکار برد :

نظرات

اشخاص

محصولات

سازمان

رویداد ها

موزیک

ویدئو

دستورالعمل ها

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است