معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

سی یو وب 1397.07.14 3748 0 0

داشتن مجموعه ابزارهایی که بتوانید داده ها ، محتوا و بازاریابی دیجیتال را مدیریت کنید ، ضروری است. بدون داشتن ابزار نمی توانید استراتژی درستی برای جذب مشتری هدف و پرسونای مخاطب و بهینه سازی نرخ تبدیل و بسیاری دیگر از معیارهای ضروری دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.
 

خوشبختانه ابزار و خدمات رایگان زیادی برای کمک به تلاشهای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در ادامه به معرفی 10 ابزار رایگان برای دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

1- گوگل آنالیتیکس Google Analytics -

با کمک این ابزار می توانید همه چیز را در وب سایت خود پیگیری کنید. گوگل آنالیتیکس" Google Analytics " اولین چیزی است باید از آن استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی راجع به اینکه چطور کاربران شما را پیدا کرده اند ، چه صفحاتی را بازدید کرده اند ، از کدام صفحات از سایت خارج شده اند و چه مدت زمانی را در سایت سپری کرده اند و تعداد  کاربران جدید در مقابل کاربرانی که مجدد به وب سایت شما بازگشته اند و ...  به شما می دهد. وقتی راجع به آن فکر کنید اطلاعاتی که به رایگان در اختیار شما قرار می دهد ، باور نکردنی است.

پس چنانچه تا کنون کد گوگل آنالیتیکس را به سایت خود اضافه نکرده اید ، همین الان دست بکار شده و این کار را انجام دهید.

سایر ابزارهای رایگان گوگل برای سئو سایت را ببینید.

2- keyword planner  

ابزاری رایگان برای تعیین ارزش کلمات کلیدی .

علی رغم تغییرات اخیر این ابزار همچنان یکی از ابزارهای کاربردی جستجو کلمات کلیدی است. البته keyword planner بصورت فنی برای adwords طراحی شده ، اما برای اهداف سئو هم مناسب است.

این ابزار مفید ترافیک کلمات کلیدی و همچنین تخمین رقابت روی آنها را به شما نمایش می دهد. این به شناسایی حجم رقابت و بهینه سازی صفحات برای کسب رتبه بهتر کمک می کند.

برای اطلاع بیشتر در مورد نقش کلمات کلیدی در سئو کلیک نمایید.

3- Peek

بصورت رایگان سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد . برای نتایج بیشتر می توانید آزمون هایی که دوست دارید ، خریداری نمایید.

تست کاربر بخش اصلی هر استراتژی دیجیتال است و این راهی است برای بررسی اینکه آیا آنچه انجام می دهید واقعا کار میکند یا نه ؟

آیا بنر جدید شما ، نظر مخاطب را جلب می کند؟ درک ساختار منو ساده است؟ آیا فعالیت شما در شبکه های اجتماعی واقعا نرخ تبدیل را افزایش می دهد ؟

پاسخ به این سوال ها بدون صرف هزینه و آزمایش کنندگان بسیار مشکل است. خوشبختانه UserTesting.com یک سرویس بی نظیر است که Peek آن را ارائه می دهد .هر ماه 3 امتیاز رایگان 5 دقیقه ای به شما می دهد .براحتی URL سایت خود را وارد نمایید و Peek آزمایش کننده تصادفی برای شما ارسال می کند.

البته این ابزار زبان فارسی را ساپورت نمی کند و اگر سایت دو زبانه دارید می توانید از آن بهره مند شوید.

4- MailChimp  

یک سرویس رایگان ایمیل که ماهانه تا 12000 ایمیل می توانید ارسال نمایید.

MailChimp  ابزار مورد علاقه هزاران نفر از متخصصان دیجیتال مارکتینگ در سراسر جهان است. چرا؟ خب این شرکت یکی از سخاوتمندانه ترین برنامه های رایگان بازاریابی ایمیلی را ارائه می دهد . شما هر ماه تا 12000 ایمیل به 2000 آدرس می توانید بفرستید.

5- بررسی وضعیت سئو با SEMRush

ببینید چه چیزی مانع از کسب رتبه شما در گوگل شده است.

یک صفحه رایگان ساده در Digital Impact ، ابزار بررسی سئو حاوی اطلاعات مفید ارائه شده توسط SEMRush که در اختیار کاربران قرار می گیرد. گزارش مستقیم به ایمیل شما ارسال می شود.

این گزارش شامل بررسی صفحات ، لینک های شکسته ، redirect ها و صفحات مسدود شده  (blocked) ؛ سه موضوع در حال تکرار  و در نهایت نمره به عملکرد وب سایت شما می باشد.

6- BuzzSumo

ببینید چه محتوای بهترین نتیجه را برای شما دارد، حتی قبل از اینکه آن را بنویسید.

در تحقیق منتشر شده توسط موسسه تولید محتوا و MarketingProfs نشان داده شدکه بیشتر (58 درصد) بازاریابان B2B قصد افزایش محتوای خود را در سال جاری دارند.

همیشه هوشمندانه کار کنید نه اینکه سخت کار کنید و از اشتباهات دیگران درس بگیرید.برای این منظور  BuzzSumo را به شما معرفی می کنیم.

BuzzSumo شبکه های اجتماعی و بلاگ ها و  مقالات را به منظور بررسی تعداد دفعات به اشتراک گذاری و میزان تعامل اسکن می کند.

این به شما کمک میکند تا ببینید چه سبک و موضوعی توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و بر روی انجام بهترین کار تمرکز کنید.

7- مرکز آموزش Moz

ارائه وبینارهای آنلاین منظم ودرس های آنلاین توسط پادشاه دیجیتال مارکتینگ moz . پوشش همه موضوعات سئو و بهینه سازی ، کپی رایتینگ ، ایمیل مارکتینگ و طراحی .

البته moz ابزار به حساب نمی آید، اما سمینارهای آنلاین moz بیشترین بازدید را توسط افراد فعال در حوزه دیجیتال دارد.

تمام سمینارهای گذشته در سایت moz در دسترس است و شما می توانید برای بروزرسانی صفحه ، مشترک شوید.

moz همچنین ابزار رایگان Open Site Explorer را در اختیار کاربران خود قرار داده است . برای استفاده از امکانات پیشرفته و کامل باید حساب خود را به پولی ارتقا دهید.

8- HootSuite

حضور خود در شبکه های اجتماعی را با برنامه ریزی ساعتها ، روزها و هفته های پیش رو افزایش دهید.

شبکه های اجتماعی برای کسب و کار مدرن بسیار مهم هستند. برخی سازمانها با فعالیت در شبکه های اجتماعی نام خود را ساخته اند و برخی دیگر با نادیده گرفتن آن موجب نابودی خود شده اند .

ابزار برنامه ریزی شبکه های اجتماعی مانند HootSuite به شما امکان می دهد تا به روز رسانی شبکه های اجتماعی خود را به صورت پیشرفته زمان بندی کنید  و آنها را  در ساعت ها، روزها یا هفته های بعد پست کنید. این باعث می شود بدون نیاز به وقت گذاشتن ، فعال به نظر برسید.

9- Sidekick

این ابزار رایگان از Hubspot به شما این امکان را می دهد تا ببینید چه کسی ایمیل شما را باز می کند، در چه زمانی ، چندبار و از کجا.

فرض کنید برای مشتری خود ایمیلی ارسال کرده اید ، چند ساعت بعد هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده اید. آیا دریافت کننده آن را باز کرده و نادیده گرفته ؟ آیا در تعطیلات است و هنوز ایمیل خود را چک نکرده ؟ آیا ایمیل شما به پوشه هرزنامه "spam" رفته است؟ وضعیت ایمیل شما چیست؟ در یک ایمیل معمولی ، شما حتی نمیدانید ، نامه شما خوانده شده یا نه؟ Sidekick همه چیز را تغییر می دهد.

این افزونه gmail شامل کد کوچکی است که با هر بار بازشدن ایمیل به طور خود کار باز شده و ping میفرستد. اگر دریافت کننده ایمیل را باز کند ، شما سریعا مطلع می شوید.

10 - Screamingfrog 

Screamingfrog یکی از ابزارهای بررسی on-page-SEO است ، این ابزار نه تنها وب سایت را بابت خطای 404 بررسی می کند ، همچنین ویژگی خزش SEO را پیشنهاد می دهد که آن را SEO spider می نامد. این ابزار لینک های وب سایت ، تصاویر ، CSS  و JS را از دیدگاه سئو بررسی می کند و گزارشی راجع به میزان SEO friendly بودن سایت ارائه می دهد.

این ابزارهای معرفی شده در مقاله می توانند کمک فراوانی به دیجیتال مارکتینگ شما کنند. همچنین می توانید سایر مقالات منتشر شده در این حوزه را در وبلاگ ما دنبال کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است