گوگل به طور رسمی تبلیغات در هوش مصنوعی راه اندازی می کند

بهنام محمودی 1403.08.01 9 0 0

گوگل به طور رسمی امکان نمایش تبلیغات در بخش مرورهای هوش مصنوعی (AI Overviews) را معرفی کرده است. این ویژگی ابتدا در رویداد Google Marketing Live 2024 پیش‌نمایش داده شد.

از امروز، تبلیغات در مرورهای هوش مصنوعی برای کاربران موبایل در ایالات متحده در دسترس است. تبلیغ‌کنندگانی که از کمپین‌های Shopping، Performance Max یا جستجوی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند تبلیغات خود را در مرورهای هوش مصنوعی نمایش دهند. این قابلیت جدید فرصتی برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند تا برند خود را در مراحل اولیه جستجوی کاربران به نمایش بگذارند.

این ویژگی که مدت‌ها منتظر آن بودیم، اکنون به طور رسمی در گوگل ادز  فعال شده است.

این ویژگی در ابتدا در ماه می در رویداد Google Marketing Live اعلام شد و اکنون برای کاربران موبایل در ایالات متحده قابل دسترس است.

پس از چند ماه آزمایش، نتایج اولیه نشان می‌دهد که تبلیغات در مرورهای هوش مصنوعی به کاربران کمک کرده تا به سرعت با برندها در زمان مناسب ارتباط برقرار کنند.

نحوه کارکرد  تبلیغات در هوش مصنوعی 

زمانی که کاربری در گوگل جستجو می‌کند، یک قالب تبلیغاتی جدید در بخش مرورهای هوش مصنوعی به همراه محتوای مفید دیگر مرتبط با جستجو نمایش داده می‌شود. اگر کاربر سوالی بپرسد، نتایج مرورهای هوش مصنوعی ممکن است شامل راه‌حل‌های مفید، مقالات مرتبط با جستجو یا یک قالب جدید تبلیغاتی خرید باشد. تبلیغات نمایش داده‌شده در این بخش همچنان برچسب "تبلیغاتی" یا "Sponsored" خواهند داشت تا به عنوان تبلیغ مشخص شوند.

معنای این موضوع برای تبلیغ‌کنندگان

برای تبلیغ‌کنندگانی که در حال حاضر از تبلیغات Shopping، Performance Max یا جستجوی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، تبلیغات آن‌ها اکنون واجد شرایط برای نمایش در این بخش‌ها هستند.

نیازی به اقدام دیگری از سوی شما برای نمایش تبلیغات در مرورهای هوش مصنوعی نیست.

از آنجا که مرورهای هوش مصنوعی اولین تجربه‌ای است که کاربر در زمان جستجو در گوگل با آن مواجه می‌شود، این می‌تواند راهی عالی برای نمایش زودهنگام به مخاطبان شما باشد. از آنجا که سایر انواع تبلیغات اکنون به پایین‌تر از صفحه هدایت می‌شوند، گرفتن بیشترین تعداد جایگاه‌های تبلیغاتی مرتبط بسیار حیاتی خواهد بود، به خصوص در زمان‌های کلیدی تحقیق.

گوگل همچنین در اعلام خود ذکر کرد که داشتن اطلاعات مختلف در مرورهای هوش مصنوعی می‌تواند نیاز به جستجوهای اضافی را کاهش دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است روند یا حجم جستجو در طول زمان کاهش یابد، اما هنوز برای نتیجه‌گیری در این باره زود است.

نمایش تبلیغات در بخش مرورهای هوش مصنوعی فرصتی برای معرفی برند و محصولات شما در مراحل اولیه سفر مشتری فراهم می‌کند، زمانی که آن‌ها در حال پرسیدن سوال هستند.

این موضوع می‌تواند منجر به یادآوری بهتر برند شود و شما را در ذهن آن‌ها در فرایند تصمیم‌گیری نگه دارد.

آینده

هنوز مشخص نیست که تبلیغ‌کنندگان چگونه خواهند توانست عملکرد کمپین‌ها را بر اساس این جایگاه‌های جدید تقسیم‌بندی کنند.

از آنجایی که کمپین‌های جستجو، Shopping و Performance Max به طور خودکار واجد شرایط نمایش تبلیغات در مرورهای هوش مصنوعی هستند، هنوز مشخص نیست که آیا آن‌ها خواهند توانست از نمایش در برخی جایگاه‌ها، مثل شبکه شرکای جستجو، انصراف دهند یا خیر.

ممنون که با سی یو وب همراه بودید : همچنین میتوانید به صفحات خدمات : طراحی سایت ، طراحی سایت اختصاصی ، سئو ، پشتیبانی سایت ،  طراحی اپلیکیشن موبایل ، مدیریت شبکه های اجتماعی مراجعه فرمایید .


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است