هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

سی یو وب 1402.09.30 1317 0 0

هوش مصنوعی (AI) یکی از تکنولوژی هایی است که در سالهای اخیر حسابی پیشرفت کرده است. در این سالها این تکنولوژی به تغییر علم بازاریابی کمک شایانی کرده است. اگرچه امروزه شاهد پیشرفت های زیادی در این زمینه بوده ایم ولی قطعا روز به روز به موفقیت های بیشتری دست خواهیم یافت.
هوش مصنوعی موضوع بسیار داغی است و همه چشم به پیشرفت های جدید دوخته اند، چرا که فرصت های خوب و جالبی را در اختیار دیجیتال مارکتینگ قرار می دهد. تکنولوژی هوش مصنوعی صنعتی در حال رشد است، به همین خاطر کسب و کارهای مختلف هم باید راه و روش خود را تغییر دهند.
به همین دلیل، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ همکاری می کنند تا بابت این موضوع خیالشان راحت باشد که کسب و کارشان در این جهان در حال تکاملِ صنعت هوش مصنوعی ودیجیتال مارکتینگ عقب نمی ماند و روز به روز پیشرفت می کند.
اگر می خواهید بدانید که در آینده هوش مصنوعی چه تحولاتی دردیجیتال مارکتینگ ایجاد خواهد کرد، حتما این مقاله را بخوانید. در این مقاله، به شما می گوییم که هوش مصنوعی چیست، چطور دیجیتال مارکتینگ را تحت تاثیر قرار می دهد و چطور باعث تغییر آینده دیجیتال مارکتینگ خواهد شد.

هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ 

قبل از اینکه بخواهیم وارد دنیای هوش مصنوعی شویم، اول باید بدانیم که کلا هوش مصنوعی چیست و رابطه آن با دیجیتال مارکتینگ چیست. عبارت AI  به هوش مصنوعی اطلاق می شود و از این نوع تکنولوژی برای تصمیم گیری های خودکاری استفاده می شود که بر پایه جمع آوری و تحلیل داده، مشاهدات مخاطب و ترندهای اقتصادی قرار دارند.
هوش مصنوعی به خاطر عملکردی که دارد می تواند به استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برند شما کمک کند؛ و این کار را با شناسایی ترندها، داده ها، مخاطبان و ... انجام می دهد.

دیجیتال مارکتینگ و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و بازاریابی کلیکی (پرداخت با هر کلیک)

یکی از پیشرفت های مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی PPC (پرداخت با هر کلیک) است. این نوع بازاریابی موتورهای جستجو به کسب و کارها کمک می کند تا کمپین های مختلف راه اندازی کنند، ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهند و همچنین میزان فروش خود را با گذاشتن تبلیغات در شبکه های مختلف جستجو بالا ببرند. برای به حداکثر رساندن قابلیت این شیوه بازاریابی، باید بر این کمپین ها نظارت کنید و آنها را ارتقا دهید.
در طول این سالها، هوش مصنوعی فاکتور بسیار مهمی بوده که به دریافت بیشترین ارزش از این کمپین های PPC کمک می کرده است و بسیاری پیش بینی می کنند که این رویه به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد. گوگل همچنان الگوریتم های یادگیری ماشین خود را ارتقا می دهد و از این ماشین ها در پروسه PPC استفاده می کند.
برای اینکه بدانید هوش مصنوعی چطور به بازاریابی PPC  کمک می کند، ابتدا باید با نحوه عملکرد PPC آشنا شوید. گوگل برای این نوع تبلیغات از الگوریتم های خاصی استفاده می کند؛ این الگوریتم ها به مدیریت مزایده ها و بهینه سازی کلیدواژه ها کمک می کند.
به عنوان یک شرکت تبلیغاتی کار ما نظارت بر پروسه کمپین های مشتریان و در صورت نیاز مداخله در این پروسه است. البته باید بدانید که هوش مصنوعی می تواند این جزییات را تشخیص بدهد.
با کمک هوش مصنوعی و خدمات تخصصی بازاریابی شما می توانید داده های ارزشمندی جمع آوری کنید؛ داده هایی که به ارتقای پروسه PPC کمک می کنند و شیوه فروش محصولات و خدمات شما را تغییر می دهند.

هوش مصنوعی و بهینه سازی موتور جستجو

در طول سال های اخیر، تکنولوژی هوش مصنوعی به بهینه سازی و پیشرفت موتور جستجو از طریق ارتقا و توسعه دیجیتال و نرم افزار کمک کرده است. اگرچه نرم افزار سئو در حال آموختن است تا بتواند از توانایی های انسان هم فراتر برود؛ به همین خاطر به کمک بیشتری نیاز دارد.
انسان ها در استفاده از کلیدواژه های مناسب، جستجوی این کلید واژه ها و برقراری رابطه با شخصیت های آنلاین نقش موثرتر و کارآمدتری ایفا می کنند. زمانی که هوش مصنوعی پروسه  یادگیری الگوریتم هایش را تکمیل می کند، می تواند به عنوان تغییر دهنده ی بازی دیجیتال مارکتینگ خدمت رسانی کند.
زمانی که هوش مصنوعی قادر به برقراری ارتباط در سطح انسانی باشد، بسیاری از بخش های تکنیکی ابزارهای بازاریابی، نظیر سئو، از این قضیه سود خواهند برد.

آینده دیجیتال مارکتینگ با کمک هوش مصنوعی

زمانی که تکنولوژی هوش مصنوعی به پیشرفت های بیشتری دست پیدا کند، قطعا استراتژی های مختلف بازاریابی هم ارتقا می یابند.
با توجه به پژوهشی که در موسسه ترو نورث انجام شد، 61 درصد از بازاریابان بر این باور بودند که هوش مصنوعی بخش مهمی از استراتژی داده آنها بوده است. حدودا 80 درصد از مدیران شرکت های تکنولوژی و صاحبان  کسب و کارهای مختلف اعلام کردند که فعالیت هایشان به خاطر استفاده از هوش مصنوعی موثرتر و کارآمدتر شده است؛ به عبارتی میزان سودمندی شان تا 40% افزایش پیدا کرده است.
بعلاوه باید بدانید که 97 درصد از کاربران تلفن همراه از برنامه های صوتی با نیروی هوش مصنوعی استفاده می کنند تا بتوانند کارهایش را راحت تر انجام دهند و به صورت آنلاین به جستجوی اطلاعات موردنظرشان بپردازند. آن هم به این خاطر که هوش مصنوعی تقریبا در دسترس عموم مردم است، به آنها کمک می کند تا کارهایشان را به صورت روزانه انجام دهند؛ بعلاوه به شرکت های مختلف کمک می کند تا با جمع آوری و تحلیل داده های مناسب عملکرد بهتری داشته باشند، ترندهای دیجیتال را پیش بینی کنند و کیفیت برند خود را در این دنیای رو به رشد بازاریابی افزایش بدهند.
اگرچه هنوز هم بعضی از شرکت ها و یا برندهای مختلف در کمپین های تبلیغاتی خود از استراتژی های بازاریابی قدیمی استفاده می کنند، ولی باید گفت که مدل های دیجیتال قطعا کارایی بهتری دارند. بازاریابان روش های قدیمی بازاریابی را با استراتژی های دیجیتال ادغام می کنند، چرا که هر دوی این روش ها بر رفتار مبتنی بر مشتری تمرکز دارند. به همین خاطر اتوماسیون شکل می گیرد و فروش دیجیتالی بیشتر می شود.
زمانی که هوش مصنوعی با کسب و کارهای قدیمی تلفیق می شود، بازاریابی سنتی به دست فراموشی سپرده می شود و کمپین های بازاریابی با کمک هوش مصنوعی متداول می شوند. این موضوع به کسب و کارهای مختلف اجازه می دهد تا سریع تر به اهداف تجاری خود برسند، مخاطبان بیشتری جذب کنند و کارایی و عملکرد بهتری داشته باشند.

آینده هوش مصنوعی

تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ در 2023

همان طور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، هوش مصنوعی در حال توسعه و پیشرفت است و در هر سال، ابزارهای جدید و امکانات تازه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد. هوش مصنوعی در سال 2023 تاثیرات جدیدی در دیجیتال مارکتینگ داشته است که به بررسی مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

امکان اجرای کمپین تبلیغاتی هوشمند

یکی از تأثیرات مهم و جدید هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، امکان برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی هوشمند است. همه کسانی که در حوزه کسب و کار آنلاین فعالیت می‌کنند، اهمیت برگزاری کمپین تبلیغاتی موفق را درک می‌کنند. اما در سال 2023 می‌توانیم با کمک ابزارهای هوش مصنوعی، کمپین تبلیغاتی خود را به صورت کامل با هوش مصنوعی طراحی و اجرا کنیم. برگزاری کمپین تبلیغاتی با کمک هوش مصنوعی بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها اجرا کنیم و استراتژی‌های مناسب تبلیغاتی را انتخاب کنیم.
اگر به دنبال اجرای کمپین تبلیغاتی موثر هستید، تیم حرفه‌ای سی یو وب کنار شماست.

تولید محتوای استراتژیک

اشکالی که در فعالیت بسیاری از سایت‌ها دیده می‌شود، تولید محتوا بر اساس ترندهای روز یا به صورت رندوم است. اما هوش مصنوعی این امکان را برای ما فراهم می‌کند که علی رغم توجه به ترندهای روز، تولید محتوای خود را در‌ جهت برندینگ بهتر و دستیابی به اهداف تعیین شده انجام دهیم.

شناسایی جامعه هدف

هوش مصنوعی از پایگاه داده‌ای بزرگ اینترنت استفاده می‌کند. به همین خاطر می‌تواند با تجزیه و تحلیل این داده‌ها به ما نشان دهد که جامعه هدف برای محصول یا خدمات ما چه کسانی هستند. در حقیقت هوش مصنوعی در سال 2023 تارگت‌های ما را با دقت بالایی تعیین می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث انتخاب استراتژی تبلیغاتی موفق شود.

پیش بینی ترافیک ورودی

هوش مصنوعی می‌تواند ترافیک ورودی ما را در ساعات مختلف تخمین بزند. این موضوع می‌تواند در ارائه بهتر خدمات به مشتریان کارآمد باشد. مثلاً ما می‌دانیم که در ساعات بین 10 تا 12 ظهر ترافیک ورودی بیشتری داریم، پس تعداد ادمین‌ها و پشتیبان‌های آنلاین بیشتری را برای این ساعات در نظر می‌گیریم.
در ادامه به بررسی چند ابزار هوش مصنوعی که توانسته‌اند تاثیر قابل توجه و معنا داری روی دیجیتال مارکتینگ داشته باشند اشاره کنیم. پس با سی یو وب همراه باشید.

تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ 

در این بخش به معرفی ده ابزار قوی و پرکاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت. ابن ابزارها می‌توانند به شما در اجرای کمپین تبلیغاتی موثر‌ و افزایش فروش در سایت های فروشگاهی کمک کند. هزینه استفاده از این ابزارها با توجه به کارایی آنها بسیار اندک محسوب می‌شود.

اولین ابزار، Adobe predictive analytics 

اولین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند به شما در دیجیتال مارکتینگ کمک کند Adobe predictive analytics است. این ابزار می‌تواند منابع ترافیک سایت شما را مشخص کند. به عبارت ساده‌تر شما با استفاده از این ابزار می‌توانید تشخیص دهید که افراد از چه راهی وارد سایت شما شده‌اند. مثلاً از لینکی که در تبلیغات خود قرار داده‌اید یا از طریق سرچ گوگل یا ...
با داشتن این داده‌ها امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد تغییرات موثری در استراتژی‌های تبلیغاتی را برای شما ایجاد می‌کند. در حقیقت شما با استفاده از این ابزار می‌توانید کمپین تبلیغاتی موثر طراحی کنید. برای مثال شما می‌بینید که درصد کمی از کاربران از طریق سرچ گوگل وارد سایت شما شده‌اند، نتیجه این است که باید روی بهبود سئو سایت و قرار گرفتن در رتبه بهتر، اولویت‌های گوگل تمرکز کنید.

ابزار Surfer SEO

ابزار دیگری که هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ به ما ارائه داده، Surfer SEO است. این ابزار محتوا را بر اساس پرسش‌های تکرارشونده کاربران بهینه می‌کند و علاوه بر این شما را از کلمات کلیدی استفاده نشده آگاه می‌کند تا بتوانید محتوای موثر‌ و جدید ایجاد کنید.
Surfer SEO از ابزارهای قوی هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و می‌تواند سئو سایت شما را بهبود دهد.

ابزار Crayon 

Crayon از دیگر ابزارهای مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار با تجزیه و تحلیل داده‌های وب و سایت‌هایی مشابه شما، موضوعات جدید و مورد علاقه کاربران را در حوزه کاری شما، معرفی می‌کند.
استفاده از این ابزار برای تولید محتوای مطلوب و داشتن یک استراتژی تبلیغاتی موفق، کاربرد زیادی دارد.

ابزار Phrase 

ابزار دیگر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ که می‌تواند به انتخاب استراتژی تبلیغاتی موفق کمک کند، ابزار Phrase است. این ابزار می‌تواند زبان و جملات محتواهای شما در سایت، شبکه‌های اجتماعی و ... را با یکدیگر هم راستا کند. نتیجه استفاده از این ابزار این است که برند شما دارای سبک خاص زبانی می‌شود و این موضوع باعث تمایز برند شما خواهد شد.

ابزار smartwriter.ai

این ابزار می‌تواند به شکل اتوماسیون عمل کرده و ایمیل‌های شخصی سازی شده برای مشتریان شما ارسال کند. یکی از اصول اساسی در داشتن کمپین تبلیغاتی موثر‌، برقراری و حفظ ارتباط نزدیک با مشتری است. این ابزار هوش مصنوعی با ارسال ایمیل‌های خاص، به هر مشتری به شما کمک می‌کند تا ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان خود برقرار کنید.

ابزار smartwritre.ai

ابزار customer.ai

این ابزار نیز از ابزارهای موثر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ به خصوص در اینستاگرام است. این ابزار یک ربات چت محسوب می‌شود که می‌تواند به خوبی به سوالات مختلف مشتریان پاسخ دهد. البته customer.ai تنها به این فضا محدود نیست و پاسخگوی نیازهای شما به صورت کلی خواهد بود.

ابزار Brand24

این ابزار می‌تواند بازخوردهای مثبت و منفی درباره کسب و کار شما را به صورت لحظه‌ای به شما نمایش دهد. این ابزار هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ با نمایش بازخورد لحظه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا نتیجه ایجاد تغییرات در استراتژی‌های تبلیغاتی و ارائه خدمات خود را بررسی کنید و تصمیمات صحیحی داشته باشید.

ابزار frase.io

این ابزار در تولید محتوای سئو شده و مناسب به شما کمک خواهد کرد. شما برای تولید محتوای مناسب کافیست تا موضوع خود را انتخاب کنید. این ابزار با مقایسه داده‌های سایت‌های مختلف، ساختار مقاله‌ای که بتواند رتبه بالایی در جستجوهای گوگل داشته باشد را به شما ارائه می‌کند. علاوه بر این ابزار به محتوای تولید شده توسط شما امتیاز می‌دهد و می‌توانید بفهمید که محتوای شما احتمالا چه رتبه‌ای در نتایج گوگل خواهد داشت.

ابزار smartly.io

Smartly.io یکی از ابزارهای مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ به خصوص در زمینه اجرای کمپین تبلیغاتی موثر‌ است. این ابزار پلتفرم‌های متفاوت مثل اینستاگرام، اسنپ چت و ... را با هم تلفیق کرده و با توجه به نوع تبلیغات، مناسب‌ترین پلتفرم ممکن را به شما معرفی می‌کند.

ابزار smartly.io

ابزار Grammarly

آخرین ابزاری که به عنوان ابزار هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، قصد معرفی آن را داریم، Grammarly است. این ابزار که نسبتا معروف هم هست و از نام آن هم قابل حدس است، برای اطمینان از بدون اشتباه بودن محتوا از نظر گرامری و خوانایی مناسب آن مورد استفاده تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد.
اگر قصد استفاده از خدمات تیمی حرفه‌ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ را دارید، سی یو وب با تیمی خلاق و بروز آماده است تا این خدمات را به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهد.
 

هوش مصنوعی و میزان سود دهی

هوش مصنوعی ابزاری بسیار حیاتی و مهم برای کسب و کارهای کوچک است چرا که به آنها کمک می کند تا پول پس انداز کنند و میزان سوددهی شان را افزایش دهند. تکنولوژی هوش مصنوعی به بازاریاب ها کمک می کند تا ترندهای مناسب را پیش بینی کنند؛ ترندهایی که به آنها کمک می کند تا برای ارتقای سطح بازاریابی خود استراتژی های مناسبی خلق کنند.
علاوه بر اینها، از آنجایی که هوش مصنوعی می تواند اطلاعات را جمع آوری و تحلیل کند، به کسب و کارها کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر واقعیت بگیرند، بودجه مناسبی را به کار خود اختصاص دهند و برای کمپین های خود هدف تعیین کنند. به همین خاطر، شما باید تبلیغات موثرتر و هوشمندانه تری ارائه دهید تا میزان فروش خود را بالا ببرید.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هوش مصنوعی قابلیت این را دارد که تاثیر مثبتی بردیجیتال مارکتینگ بگذارد. با کمک هوش مصنوعی پروسه بازاریابی پایدارتر و منعطف تر خواهد بود. همچنین این تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی بر ترندهای بازاریابی در سر تا سر دنیا دارد. به همین دلیل باید شروع کنید و از قدرت هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی کسب و کارتان کمک بگیرید؛ با کمک این تکنولوژی شما می توانید از تکنیک ها، ترندها و روشهای جدید استفاده کنید و کسب و کارتان را رونق ببخشید. و نهایتا به این اطمینان برسید که برندتان همیشه برای پیشرفت در عرصه دیجیتال آمادگی لازم را دارد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است