معرفی و کاربرد 5 ابزار سئو گوگل

سی یو وب 1402.03.26 2571 0 0

google (گوگل) ابزارهای مفید زیادی برای سئو (SEO) پیشنهاد می کند.بعضی از این ابزار ممکن است سبک به نظر برسند اما دلایل خوبی برای استفاده از آنها وجود دارد.

1- Chrome Lighthouse

Chrome Lighthouse یک نسخه سبک ابزار بررسی سایت است.هم اکنون بازخورد 10 معیار سئو(SEO) را رائه می دهد.ابزار Lighthouse همچنین می تواند به عنوان یک افزونه (extension) در گوگل کروم نصب شود.Lighthouse از نظر کمی محدود است اما از ده معیار که برای گوگل مهم است تصویری ارائه می دهد.

ده معیاری که Lighthouse در حال حاضر گزارش می دهد : 

نمایش متا تگ ها

عنوان

متا دیسکریپشن (توضیحات)

وضعیت http

متن توصیفی در لینکها (anchor text)

وضعیت صفحه از نظر خزش (crawl) و ایندکس موفق

اعتبار سنجی Hreflang

اعتبار سنجی rel=canonical

اعتبار سنجی قابلیت تشخیص فونت در نسخه موبایل

چک کردن اینکه سند از پلاگین های مرورگر برای مشاهده جلوگیری کند.

چرا باید از ابزار Lighthouse استفاده کنیم؟

کنار گذاشتن Chrome Lighthouse به عنوان یک ابزار سبک خیلی راحت است.اما، این یک ابزار بررسی سایت بسیار مهم است ، زیرا نظر گوگل از ده معیاری که باید در نظر داشته باشید را نمایش می دهد.اگر معیاری از نظر گوگل مهم است ، از نظر شما هم باید باشد.

2. TestMySite

این ابزار جهت بررسی سایت دو معیار را ارائه می دهد.

تخمین زمان بارگذاری سایت در شبکه موبایل 3G

تخمین بازدید کننده از دست رفته بدلیل کندی زمان بارگذاری

این یک ابزار خوب برای تخمین سرعت سایت است.این یک نقطه شروع خوب است.

این ابزار همچنین پیشنهاد ارسال یک گزارش کامل جهت بهبود سرعت صفحه را می دهد.اما نیاز به ثبت عضویت خبر نامه دارد.

چرا باید از TestMySite استفاده کنیم؟

شما می توانید همین اطلاعات را با استفاده از Page Speed Insights نیز بدست آورید. با این وجود، ابزار TestMySite یک میانبر عالی برای گرفتن یک نمای کلی از یک صفحه خاص وب است. اگر بخواهید جزئیات دقیق در مورد آنچه نیاز به اصلاح دارد را رفع کنید، پس از Insight Page Speed استفاده کنید.

3. Page Speed Insights

این ابزار آنلاین یک امتیاز می دهد و نکات خاص را جهت بهبود سرعت صفحه ارائه می دهد.این به شما می گوید که چه صفحات استایل واسکریپتهایی موجب کندی صفحه شما شده اند، چه تصاویری بیش از حد بزرگ هستند و بسیاری توصیه دیگر که به افزایش سرعت صفحه شما کمک می کند.

چرا باید از Page Speed Insights استفاده کنیم؟

Page Speed Insights نه تنها پیشنهادات کاربردی جهت بهبود موضوعات فنی مخفی سرعت سایت ارائه می دهد،بلکه همچنین یک منبع یادگیری نیز هست. هر موضوع برجسته شده لینک به صفحه راهنمای گسترش دهنده ها برای آموزش بیشتردارد.

4. Safe Browsing Test

این ابزار جهت تست maleware (نرم افزار مخرب) می باشد. با این وجود ، یک چیز جالب این نرم افزار اینست که آخرین تاریخی که سایت مورد آزمایش قرار گرفته را نمایش می دهد.من نمی دانم معیار بررسی سایتها چیست ، اما برخی سایتها بیشتر از بقیه مورد بررسی قرار میگیرند.به نظر من شاید چگونگی بروز شدن یک سایت موثر باشد که این به نوبه خود بر روی تعداد دفعات crawl  سایت موثر است.

چرا باید از Safe Browsing Test استفاده کنیم؟ 

اگر سایت شما به تازگی آپدیت نشده است و آخرین تاریخ ، مربوط به آخرین آپدیت شما باشد ، من نگران نیستم.اما این ابزار اطلاعات ارزشمندی راجع به نرم افزارهای مخرب هاست نیز ارائه می دهد. و ممکن است اطلاعاتی راجع به اینکه سایت چه زمانی بروز رسانی و crawl  شده است ، بدهد.

5. Google Trends

Google Trends اطلاعاتی راجع به میزان جستجو کلمه کلیدی همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی و زمان ارائه می دهد.

بخش زمان این ایده را به شما می دهد که فصل های مختلف چه تاثیری در میزان جستجو کلمه کلیدی مورد نظر شما دارند.همچنین اگر یک کلمه کلیدی میزان محبوبیت و جستجویش کاهش پیدا کند ، متوجه خواهید شد.با کاهش میزان جستجو یک کلمه کلیدی ، محصولات و خدمات مرتبط با آن کمتر جستجو می شوند.

چرا باید از Google Trends استفاده کنیم ؟

Google Trends برای بررسی رقبا هم کاربرد دارد.به شما نشان می دهد که کاربران چقدر نام رقبایتان را جستجو می کنند.نمودارترند به شما می گوید که جستجو چقدر پایدار است و چقدر بالا و پاین داشته است.به طور واضح پایین آمدن خط نمودار رقبا به نفع شماست و اگر میزان جستجو آنها افزایش یافته ، برای شما بد است.وجود خط صاف نشان دهنده ثبات و عدم تغییر است که لازم است نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید تا روند صعودی داشته باشید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است