نکات انتخاب نام دامنه

سی یو وب 1402.04.27 1578 2 0

در حال تصمیم گیری راجع به بهترین نام دامنه برای کسب و کار خود هستید؟ در اینجا نکات مهمی برای انتخاب نام دامنه را به شما می گوییم.

1- کسب و کار صاحب دامنه نمی شود

اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که شما در حال ثبت نام دامنه هستید نه خریدن آن. هیچ کس در واقع مالک نام دامنه نیست و ثبت نام برای دامنه مانند خرید اتومبیل یا خانه نیست که برای همیشه مال شما شود.این موضوعی است که باید هنگام ثبت نام دامنه به آن توجه داشته باشید.

2- آیا نام دامنه شما باید با نام کسب و کار شما یکی باشد؟

یکی بودن نام دامنه و کسب و کار شما، بستگی دارد به اینکه برای شما مهم است یا نه؟ مثلا گوگل متعلق به کسب و کاری است به نام Alphabet  . اما گوگل به نام Alphabet نام گذاری نشده است و شرکت تنها صاحب نام برند گوگل است.
به این ترتیب شما هم ممکن است بخواهید با نام برند مناسب تری ، دامنه خود را ثبت کنید یا از همان نام استفاده کنید. با توجه به اینکه اکثر شرکتهای ایرانی نام سه سیلابی دارند، استفاده از نام برند و ثبت دامنه با نام برند مناسب تر است.

3- آیا نام دامنه شما باید شامل کلمه کلیدی باشد؟ 

معمولا دامنه های با کیفیت که شامل کلمه کلیدی نیز هستند، نرخ تبدیل بالاتری دارند.
هنگامی که کاربرها صفحه نتایج جستجو را مشاهده می کنند و کلمه کلیدی مورد نظر خود را می بینند ، با خود می گویند:" این سایت آنچه می خواهم را دارد."
در نتیجه روی آن کلیک می کنند.
وجود کلمات کلیدی در نام دامنه به سرعت به بازدید کننده های بالقوه سایت می گویند که این تخصص شماست. بنابراین، نه تنها ابن کار هدف کاربر از جستجو را نشان می دهد، بلکه تخصص شما درآن موضوع را نیز نشان می دهد.
معمولا دامنه های شامل کلمه کلیدی رتبه بهتری دریافت می کنند. ارزش واقعی در این است که افرادی را جذب کنید که قصد بیشتری برای تبدیل به فروش را دارند. با وجود کلمه کلیدی در دامنه، این امکان افزایش پیدا می کند.

4- دامنه را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید

ترجیحا بهتر است نام دامنه یک یا دو کلمه باشد، بهتر است. نام دامنه را بیش از سه کلمه انتخاب نکنید.

5- دامنه هایی که معنی را منتقل می کند

گاهی اوقات ثبت دامنه ای سه کلمه ای که معنا را منتقل می کند، منطقی است. مثلا سایت SearchEngineJournal.com  . بیان گر این است که یک وب سایت در مورد موتور جستجو است و کلمه ژورنال این مفهوم را منتقل می کند که سایت خبری است.
هنگام انتخاب نام دامنه ای که معنا را منتقل می کند، بهتر است راجع به خصوصیاتی که می خواهید سایت شما با آن مرتبط شود، باشد.

6- در نام دامنه از خط فاصله استفاده نکنید.

امروزه استفاده از خط فاصله در نام دامنه اشکالی دارد؟ قطعا بله.
کلمات کلیدی در دامنه ها برای رتبه بندی آنقدر مهم نیستند که در کنارنام دامنه با خط فاصله، کلمه کلیدی را اضافه کنید. استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه به طور مستقیم، تاثیر ندارد و استفاده از آن در نام دامنه باعث می شود اسپم گونه یا سطحی به نظر برسد.

7- هنگام ثبت دامنه انواع طرز نوشتن آن را در نظر بگیرید

مردم هنگام تایپ کردن اشتباهات تایپی زیادی دارند. اگر نام دامنه شما به گونه ایست که فکر می کنید ، امکان تایپ اشتباه آن زیاد است، انواع نوشتن آن را در نظر بگیرید و همه آن ها را روی دامنه اصلی خود ریدایرکت کنید. مثلا ممکن است در انتهای نام دامنه خود S جمع داشته باشید ، اما خیلی ها آن را بدون s تایپ کنند. در این مواقع بهتر است هر دو نام را ثبت کرده و ریدایرکت کنید.
آخرین مزیت این است که این نیز یک اقدام دفاعی فعال است که از ثبت نام دامنه شما برای رقبای آینده جلوگیری می کند.

8- ثبت دامنه دفاعی

ثبت دامنه دفاعی، ثبت دامنه هایی است که یک رقیب ممکن است در آینده ثبت کند.
مسلماً ثبت نسخه های منفرد و جمع نام دامنه و همچنین نسخه های .net ، .org ، .biz ، .info و .ir نیز محتاطانه است.
می توانید دامنه ها را ثبت نکنید اما باید ریسک ثبت آنها توسط فرد دیگر را بپذیرید و اگر کسب و کار بین المللی دارید؛ باید دردسر استخدام وکیل برای ارسال درخواست توقف و انصراف آن شخصی را متحمل شوید، به این امید که رقیب ترسیده و میدان را برای شما خالی کند.
ثبت نسخه های اضافی نه تنها دفاعی است ، بلکه دامنه های اضافی می توانند بعداً برای اهداف دیگر مفید واقع شوند. مثلا نسخه .com سایت شما به طور موقت در دست تعمیر است و شما افراد را به سایت .net خود هدایت می کنید.

9- اگر قبلا دامنه دات کام ثبت شده بود چه کار کنیم

با توجه به اینکه دامنه .com رایج ترین دامنه است، ممکن است نسخه های .net  یا .org آن خالی باشد، اگر واقعا کلمه کلیدی شماست و می خواهید آن را داشته باشید، ثبت کنید، اگر نه سرمایه گذاری روی دامنه ای که .com  آن متعلق به شخص دیگری است، ارزشش را ندارد. اگر دامنه .com تنها خریداری شده و بازدیدی ندارد، شانس بیشتری دارید، اما ممکن است هر زمانی سایتش را راه اندازی کند و مردم عموما ترجیح می دهند روی دامنه .com کلیک کنند.

10. دامنه سطح بالا کد کشور (ccTLD)

دامنه هایی هستند که مخصوص یک کشور هستند.
برخی کاربران ترجیح می دهند ، دامنه های مختص کشور خود را ببینند. برای ایران .ir است.

11- آیا دامنه قبلا ثبت شده است؟

برخی دامنه ها قبلا شده اند، اما در حال حاضر آزاد هستند و شما می توانید آنها را خریداری کنید.
اما موضوع سابقه دامنه همیشه برای سئو سایت مهم بوده و هست. اگر دامنه ای بخاطر فعالیت های اسپم گونه ، توسط گوگل پنالتی شده باشد، کسب رتبه مجدد روی آن بسیار سخت تر از دامنه تازه تاسیس است. به این ترتیب اتفاقی که گاهی می افتد این است که ، وقتی کسب و کار بعدی آن دامنه را ثبت می کند ، رتبه بندی آن برای هر چیزی غیرممکن است.
این سایت ممکن است ماهیانه یک بار برای چند روز در انتهای ده نتیجه برتر قرار گیرد، اما دوباره به صفحه دوم ، سوم نتایج جستجو یا حتی بدتر از آن ( یعنی هیچ جا) بر می گردد.
بنابراین کاملا عاقلانه است که پیش از ثبت دامنه به سایت Archive.org بروید و با وارد کردن نام آن مطمئن شوید که قبلا استفاده شده است یا خیر.

 

انتخاب بهترین نام دامنه

در کل ملاحظات زیادی برای ثبت دامنه وجود دارد و به طور کلی کار ساده ای نیست.
امیدوارم با بهره گیری از توصیه های بالا موفقیت بیشتری کسب کنید.

شما همراهان عزیز میتوانید برای طراحی سایت شرکتی،پزشکی،آموزشی بهینه سازی سایت (سئو) مدیریت شبکه های اجتماعی با مشاوران ما تماس بگیرید یا به سایت 30uweb.com مراجعه کنید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است