ویژگی های یک سایت عالی

سی یو وب 1398.07.24 2891 1 0

هیچ جنبه ای  از بازاریابی مهم‌تر از یک وب سایت با کیفیت، در ورودی  سازمان و یا کسب و کار شما نیست. وب سایت "خوب" به اندازه کافی خوب نیست !! که کاربران شما درگیر کرده و تبدیل به مشتریان وفادار و سفیران برند شما کند . چیزی که واقعا نیاز دارید یک وب سایت عالی است.

ما در این مقاله مواردی که شاخصه یک وب سایت عالی و کاربر پسند است را برای شما تشریح می کنیم، امیدواریم با توجه به تحلیل نتایج رفتار مخاطب بر روی سایت های مختلف و چکیده آن که در این مقاله آمده ،شما هم دست به کار شده و یک وب سایت کاربر پسند برای کسب و کارتان مهیا کنید، حتی اگر وب سایت دارید، استانداردهای یک سایت عالی را در این مقاله بررسی کرده و با شرایط فعلی سایتتان تطبیق دهید ، نتیجه هر چه باشد قطعا به شما برای توسعه برنامه آنلاین کسب و کارتان کمک خواهد کرد، پس با ما همراه باشید :

7 ویژگی یک سایت عالی

 خب، چه چیزی یک وب سایت عالی می‌سازد؟

۱. سایت شما باید خوب طراحی‌شده و کاربردی باشد

طراحی سایت عالی

سایت شما، شرکت شما، محصولات شما، خدمات شما و در نهایت برند شما را منعکس می‌کند. پس مهم است که از نظر بصری وب سایتی جذاب، کاربر پسند و حرفه‌ای داشته باشید. استفاده از فضای سفید ، چیدمان منظم عکس ها و مطالب ، استفاده از عکس های رنگی و با کیفیت ،استفاده از طرح های گرافیکی انحصاری و ایجاد فضای تعامل با مخاطب  ویژگی های قالب یک سایت عالی است که باید به آن توجه کرد .

به همان اندازه که ظاهر قالب سایت شما مهم است، سایت باید سریع، درست و مطابق انتظار عمل کند. برای این کار مطابق با استانداردهای وب، آن را بازخوانی کنید و به طور منظم برای مشکلات  سرعت و عملکرد آن را  آزمایش کنید. هر صفحه باید همیشه سریع و کاربردی باشد، زیرا هر یک از آن‌ها می‌تواند اولین یا تنها تاثیر بالقوه برای یک مشتری بالقوه باشد. خرابی، کندی، یا ضعف ایجاد شده، بازدید کنندگان شما را ناامیدکرده و آن‌ها خیلی سریع تر از آنچه فکر کنید سایت شما را ترک خواهند کرد .

۲. استفاده آسان

ناوبری آسان در طراحی سایت

بازدیدکنندگان سایت همیشه عجله دارند. آن‌ها را وادار نکنید که برای کسب اطلاعات مورد نظر بیش تر از چند ثانیه تلاش کنند و به دنبال موضوع مورد نظر در سایت بگردند.

تجربه کاربر (UX)نقش مهمی در کمک به بازدید کنندگان ایفا می‌کند،

آنها این مفهوم را درک می‌کنند و در وب سایت شما باقی می‌مانند.

یک پیمایش واضح و منطقی با سلسله‌مراتب مشخص ایجاد کنید.

از چیدمان های سازگار و نشانه‌های بصری برای کارکرد در سایت استفاده کنید.

سایت شما باید هر دو "جستجوگران" را راضی کند – کسانی که به دنبال موضوعی خاص در سایت شما جستجو می کند، و مرورگرهایی که میزبان جستجوگران شما هستند -. به کاربران کمک کنید تا خواست خود را به سرعت با جستجوی محلی انجام دهند و آن‌ها را با پیشنهاد دادن محتوای جذاب و مرتبط و با هدفگذاری درست و منطقی در سایت خود درگیر نگه دارید .

 

طراحی سایت

۳. بهینه‌شده برای موبایل

بهینه سازی سایت برای موبایل

امروزه هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، سایت شما باید عالی به نظر برسد و بر روی هر پلتفرمی خوب عمل کند.

رشد دستگاه‌های تلفن همراه (موبایل )و تبلت ها کاهش نمی‌یابد و شما نمی‌دانید که بازدیدکننده بعدی شما از چه چیزی استفاده خواهد کرد.

بهینه سازی وب سایت شما برای نمایش عالی در موبایل ، تبلت و لپ تاپ ، ضمن ایجاد رضایت کاربر، باعث می شود که شما از گوگل جایزه بگیرید و رتبه شما در نتایج جستجو بهتر شود .

موبایل فریندلی، اصطلاحی است که امروزه  بسیاری از طراحان و متخصصان وب برای کاربران موبایلی به کار می برند، تقریبا و تحقیقا بالای 90 درصد از مخاطبان در ساعات روز و شب از طریق موبایل یا تبلت جستجو کرده و وارد سایت شما می شوند، پس برای استفاده از ظرفیت کاریران موبایل خیلی زود اصلاحات را آغاز کنید.

4- بروز رسانی سایت با محتوای با کیفیت

بروز رسانی محتوای سایت

محتوای سایت شما باید، مختصر، جذاب و جدید باشد، از زبان رسمی کشور یعنی فارسی استفاده کنید تا محتوای شما برای همه قابل درک باشد.

تا آنجا که مفاهیم محتوای شما تغییر نکند، مطالب را ساده ارائه دهید.

از اصطلاحات غیر معمول، نقل قول های متعدد از شرکتها و افراد و اصطلاحا پرش از متنی به متن دیگر خوداری کنید.

جستجو کنید مردم به دنبال چه محتوایی هستند، محتوای مناسب تولید و منتشر کنید.

سعی کنید در سایت خود ، اخبار به روز را در حوزه تخصصی مربوطه منتشر کنید، از هیچ چیزی نترسید ، آرام ولی منظم و منعطف سایت خود را پیش برده و به روز کنید .

محتوا تنها عنصر با ارزش برای سئو است که به سادگی و ارزانی در اختیار شماست، برای طراحی وب سایت حتما در نظر داشته باشید صفحه مقالات (blog) و اخبار در سایت شما باشد ، ضمن اینکه تمامی این صفحات را با کلمات کلیدی مرتبط به روز رسانی کنید، آنهم مرتب و در بازده زمانی منظم .

تولید محتوا ، بازاریابی محتوا ، پشتیبانی محتوا و سئو محتوا را حتما و حتما جدی بگیرید.

 

 

5 - آدرس و اطلاعت تماس شما باید در دسترس مخاطب باشد

طراحی سایت صفحه تماس با ما

هنگام طراحی سایت ، یا باز طراحی سایت، حتما در نظر داشته باشید، لوکیشن محل استقرار شما، نشانی متنی دفترکار شما و تلفن های تماس، باید در کسری از 5 ثانیه در مقابل دید مخاطبتان باشد.

بسیاری از شرکتها و افراد شاید از روی نا آگاهی اطلاعات تماس و نشانی خود را در لایه های مختلف سایت پنهان می کنند، یا با ایجاد فرم تماس مخاطب را به پر کردن آن و ارتباط از طریق ایمیل تشویق می کنند.

خوب است یکبار برای همیشه بدانیم، مخاطب آنلاین ما عاشق سرعت است، عاشق وبگردی است، هیچگاه برای ارتباط با شما فرمی را پر نخواهد کرد، پس برای نتیجه بهتر تلفن های تماس، لینک شبکه های اجتماعی و نشانی خود را در دسترس مخاطب قرار دهید.

۶- فراخوانی مخاطب برای ارتباط بیشتر

call to action

اگر سایت شما چیزی از بازدیدکنندگان نپرسد یا نظری نگیرد، مطمئنا هیچ کاری انجام نمی‌دهند

.هدف از سایت شما چیست؟

این موضوع برای بازدید کنندگان روشن است؟

حتی سایت‌های اطلاع‌رسانی خواستار خواندن و اشتراک مقالات، دنبال کردن شرکت در شبکه های اجتماعی، دانلود toolkits، پیوستن به فهرست‌های پستی و یا اطلاعات بیشتر در مورد سازمان هستند. یک سوال در هر صفحه قرار دهید.

۷. بهینه سازی سایت برای جستجو (سئو SEO) و شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی

طراحی یک وب سایت خوب که استفاده از آن آسان است کافی نیست .باید رفت و آمد داشته باشد.

در غیر این صورت، تمام این تلاش‌ها در طراحی، UX و محتوا بی فایده خواهد شد.

در اینجا ده ها قانون و دستورالعمل برای بهینه‌سازی موثر موتور جستجو وجود دارد، بنابراین در اینجا چند مورد را برای آشنایی بیشتر شما بیان می کنیم :

  • از عناوین صفحه و meta روی هر صفحه و برچسب‌های alt بر روی هر تصویر استفاده کنید.
  • محتوا یی را در سایت خود قرار دهید که با کلمات جستجوی افراد حقیقی همخوانی داشته باشد.
  • از کلمات کلیدی مناسب در محتوا و پیوندها استفاده کنید.
  • برای طراحی سایت از Sheets Style Cascading استفاده کنید و کد های HTML سایتتان را  درهم و برهم نگه ندارید. تا جایی که ممکن است برای بازدیدکنندگان، این امکان را فراهم کنید تا محتوا و محتویات سایت شما را به اشتراک بگذارند .شبکه های اجتماعی می‌توانند حجم زیادی از ترافیک را به سمت شما جذب کند و این روند بر سئو سایت شما تاثیرات مثبتی همراه خواهد داشت .
  • لینک‌های ورودی را فراموش نکنید، سعی کنید از انجمن ه،ا وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و سایر سایت ها، با انشار محتوا و یا تبلیغ برای سایتتان ورودی جذب کنید به این کار لینک بیدلینگ یاساخت بک لینک می گویند .

 

این یک مرور کلی از هفت موضوع عمیق است ! این اصول اولیه به شما کمک خواهند کرد تا زمانی که به یک وب سایت عالی نیاز دارید، ارزش بیشتری از وجود سایت خود کسب کنید.

ایده‌ها ی متعدد برای اهداف عالی شما آماده است تا به شما کمک کند ، 30uweb  (سی یو وب) برای تمامی اهداف شما ایده و برنامه دارد .


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است