کدهای HTML و عوامل موفقیت موتور جستجو

سی یو وب 1397.06.10 2304 0 0

HTML کد پایه ای است که برای ایجاد صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای جستجو از المنت های خاص html سیگنال های رتبه بندی را انتخاب می کنند. در ادامه به معرفی مهمترین سیگنال ها جهت کسب موفقیت در سئو می پردازیم.

تگ عنوان Ht: HTML title tag

تصور کنید شما 100 کتاب مختلف نوشته اید و به همه  آنها دقیقا یک عنوان داده اید. چطور کسی می فهمد که آنها راجع به موضوعات متفاوتند؟

حالا فرض کنید شما 100 عنوان کتاب مختلف نوشته اید و عنوان آنها متفاوت است اما خیلی توصیفی نیست ، در حد یک یا دو کلمه.باز هم کسی در یک نگاه نمی تواند بفهمد این کتاب ها در مورد چیست.

عنوان HTML همواره یکی از مهمترین سیگنال های  HTML بوده تا موتور های جستجو درک کنند یک صفحه راجع به چه موضوعی است. عنوان بد صفحات مثل انتخاب عنوان نا مناسب در مثال کتابها است. در حقیقت اگر عنوان HTML بد یا غیر توصیفی به نظر برسد ، گوگل آن را تغییر می دهد.

بنابراین با تکیه بر تحقیق کلمات کلیدی که انجام داده اید ، راجع به چیزی که می خواهید صفحات بر اساس آنها پیدا شوند  ،  فکر کنید ،  سپس یک عنوان منحصر بفرد ، برای هر صفحه بنویسید.

تگ توضیحات Hd: The meta description tag

تگ توضیحات یکی از قدیمی ترین المنتهای پشتیبانی شده HTML است.به شما اجازه می دهد تا نشان دهید که چگونه صفحات خود را در لیست های جستجو توصیف کنید. اگر عنوان HTML معادل یک عنوان کتاب باشد، تگ توضیحات مانند توصیف ها در پشت کتاب است.

متخصصان سئو معتقدند که تگ توضیحات از عوامل رتبه بندی نیست و در واقع به کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو کمک نمی کند ، در عوض ، یک فاکتور نمایش است.چیزی که کمک می کند نسبت به سایر عوامل در بالای نتایج چگونه به نظر برسید .

از نظر فنی این درست است و همین موضوع باعث شد تا ما آن را عامل موفقیت در سئو بنامیم نه کسب رتبه.

توضیحات متا می تواند شامل کلمات کلیدی باشد تا توجه کاربر را جلب نماید. یک توضیح خوب می تواند منجر به فروش و یا کلیک روی سایت شود .به این ترتیب تگ توضیحات می تواند عاملی برای کسب موفقیت در سئو شود.

این را هم بدانید که داشتن تگ توضیحات ، تضمین نمی کند که مورد استفاده قرار بگیرد.موتورهای جستجو ممکن است بر اساس محتوای شما ، تگ توضیحات متفاوتی را نمایش دهند.

ساختار داده Hs: Structured data

اگر می توانستید به زبان موتور جستجو به آن بگویید محتوای صفحه شما چیست ،  چه می کردید؟ در پشت صحنه ، سایتها می توانند از کدهای (نشانه گذاری) خاصی استفاده کنند تا درک جزییات ساختار و محتوای صفحه را برای موتور های جستجو آسان کنند.

نتیجه ساختار داده که معمولا به چیزی ترجمه می شود که گوگل آن را قطعه غنی " rich snippet " می نامد ، لیستی در نتایج جستجو با سوت و زنگ اضافه است که توجه کاربر را بیشتر جلب می کند. متداول ترین قطعه غنی که تا کنون دیده اید ، بررسی / رتبه بندی است ، که با ستاره توجه کاربر را جلب می کند.

در حالیکه استفاده از ساختار داده یکی از فاکتورهایی است که مستقیما روی رتبه بندی موثر نیست ، این امر به وضوح یکی از عوامل موفقیت است. در شرایط برابر ، یک نتیجه با قطعه غنی " rich snippet " ،   نسبت به دیگری که آن را ندارد ، احتمال بیشتری برای دریافت کلیک دارد.

تگ هدینگ Hh: Header tags

هدینگ های این صفحه را دیده اید؟ در پشت  صحنه ، کد های HTML از این هدینگ ها استفاده می کنند. مثل تگ H1  .

زیر عنوان های صفحه را دیده اید؟ آنها هم از تگ هدینگ استفاده کرده اند. آنها در یک سطح پایین تر قرار می گیرند که  H2 است.

تگ های هدینگ یک روش متداول برای تشخیص کلمات کلیدی در صفحه هستند. موتورهای جستجو برای مدت طولانی از آنها برای درک محتوای صفحه استفاده می کردند. اگر کلمات مورد نظر خود را در تگ هدینگ قرار دهید ، احتمال اینکه در نتایج جستجو در آن کلمات دیده شوید ، افزایش می یابد.

طبیعتا این دانش باعث شد برخی افراد زیاده روی کنند و کل پاراگراف خود را در تگ هدینگ قرار دهند. اما این کار کمکی نمی کند و شما باید از هدینگ برای راحتتر خوانده شدن مطلب ، توسط کاربر و موتور جستجو ، استفاده نمایید.

تگ های هدینگ هنگامی که ساختار منطقی صفحه را نشان دهند ، مفید هستند. برای بیان  موضوع اصلی از تگ H1  و برای زیر عنوان ها از تگ H2 استفاده نمایید. استفاده درست از تگ هدینگ به موفقیت سایر عوامل  رتبه بندی کمک می کند.

برای آگاهی بیشتر می توانید مقالات زیر را بخوانید : 

اهمیت تگ H1 در سئو

انتخاب عنوان مناسب برای کاربر و موتور جستجو

 

راهنمای بخش قبلی : ساختار سایت و موفقیت در سئو

راهنمای بخش بعدی : اعتماد ، اعتبار و تاریخچه سایت

جهت مطالعه راهنمای سایر بخش های جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو  کلیک نمایید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است