ایرادات وب سایت هایی که موجب شکست کسب و کار شما می شوند

سی یو وب 1402.06.28 2623 1 0

داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما دیگر یک ارزش افزوده تجملاتی نیست – یک ضرورت انکار ناپذیر است .اما تفکر اشتباهی رایج است ، اگر فکر می کنید که چون هزینه یک سایت خوب را پرداخته اید و حالا می توانید با انبوهی از مشتریان ارتباط بگیرید و کسب و کارتان رونق پیدا کند و فروش شما افزایش پیدا کند ، کمی در اشتباه هستید .دلایلی متعددی وجود دارد که بدانید چرا صرف داشتن یک وب سایت موثر نیست ، اما در ادامه 10 مورد از رایج ترین موارد مربوط به ساخت وب سایت های غیر موثر را برای شما عنوان می کنیم .

 

 

1-    وب سایت شما مناسب موبایل نیست

 

تعجب نکنید ، استفاده از موبایل و تبلت برای جستجوی در اینترنت نسبت به pc یا سیستم های دسکتاپ افزایش چشمگیری یافته است . همزمان با توسعه تکنولوژی در جهان و رشد پر شتاب گوشی های هوشمند و تبلت ها ، بی شک تعداد کاربران موبایل نسبت به pc  افزایش یافته و خواهد یافت ، از این رو اگر سایت شما برای کاربران موبایل بهینه سازی نشده باشد (responsive) قطعا کسب و کار اینترنتی شما هم رشد چندانی نخواهد داشت ، توصیه ما این است ، که با مشورت با کارشناسان و برنامه نویسان این حوزه ، سایت خود را برای نسخه موبایل بهینه سازی کنید .

متاسفانه هنوز وب سایتهای زیادی وجود دارند که برای نسخه موبایل بهینه سازی نشده اند ، این موضوع ضمن کاهش آمار بازدید سایت شما ، موجب آن می شود که از گوگل و وبمسترها امتیاز خوبی نگیرید ، این موضوع باعث کاهش نرخ تبادل شده و شما را به عنوان یک مشتری با وب سایت ضعیف شناسایی و معرفی خواهد کرد .

برای اطمینان از اینکه سایت شما برای کاربران موبایل آماده است ، از قالب و طرحی که امکان بهینه شدن برای کاربران موبایل را دارد استفاده کنید ، اگر سایت شما دارای دکمه های بزرگ است از طریق مرورگرهای موبایل آن را تست کنید ، چیدمان خود را ساده و باز طراحی کنید ، همچنین می توانید با استفاده از ابزار Google’s Search Console Mobile Friendly Test و پلتفرمی که گوگل در اختیار شما قرارداده از بهینه سازی سایت خود برای موبایل و تبلت اطمینان حاصل کنید .

2-    سایت شما دارای اصطلاحات تخصصی بسیار است .

ما درک می کنیم که شما در زمینه فعالیت خود متخصص هستید و تمایل دارید دانش و سطح توانایی خود را نشان دهید . نباید صرفا از وب سایت خود برای تبادل و تعامل با متخصصان هم صنعت خود استفاده کنید ، فراوانی اصطلاحات فنی در وب سایت شما کاربرانی را که به هر دلیل به سمت وب سایت شما هدایت شده اند را فراری می دهد ، باید برای مخاطبان عام یا کم تخصص تر نیز محتوا و مطالب مورد نیاز را فراهم آورید .

سعی کنید از زبان انگلیسی برای وب سایت خود استفاده نکنید ، از زبان فارسی و ساده استفاده کنید تا قالب مخاطبان شما بتوانند با مطالب و محتوای سایت شما و همچنین برنامه ها و فعالیت جاری و آتی شما ارتباط برقرار کنند.اساسا غالب مخاطبان شما سادگی را دوست دارند .

3-    وب سایت شما فاقد محتوا یا فاقد محتوای جذاب است .

اگر مشتریان شما مشکل ، سئوال یا راهنمایی نیاز دارند ، ابتدا به وب سایت شما مراجعه می کنند و انتظار دارند که شما با محتوای کامل ، جذاب و ارزشمند پذیرای آنها باشید ، باید با تولید محتوا از پیش پاسخ سئوالات و مشکلات آنان را بدهید .

باید به یاد داشته باشید بسیاری از مخاطبان شما صرفا برای خرید محصول و یا خدمات به سایت شما مراجعه نمی کنند ، به عنوان مثال بسیاری از بلاگر ها و وبلاگ ها حاوی اطلاعات مفید و رایگان برای مخاطبان و در اصطلاح freelancers ها یا صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند ، اگر در بین این بازدیدهای روزانه افرادی به دنبال مشاوره و یا خرید محصولات مرتبط هستند ، شما می توانید با تولید محتوای جذاب و کاربردی و انتشار آن در این بلاگ ها ، مشتری ها را به سایت و یا به اصطلاح صفحات فرود خود (صفحات فرود به صفحاتی گفته می شود که محتوای مورد نظر در آن صفحه منتشر شده وکاربران  از طریق لینک آن صفحه به سایت و صفحه مورد نظر ما هدایت می شوند ) هدایت نمایند .

به طور خلاصه برای سایت خود یک وبلاگ ایجاد کنید و در آن محتوای جذاب به صورت منظم منتشر کنید ، همچنین می توانید در بلاگفا ، یا دیگر وبلاگ ها یک وبلاگ اختصاصی ایجاد کرده و مطالب خود را در آنجا منتشر نموده و به سایت اصلی لینک دهی کنید ، این مهم به غیر از تثبیت و افزایش مخاطب به سئو و بازاریابی محتوایی شما بسیار کمک خواهد کرد .

4-    اطلاعات ضروری را پنهان کنید

 

مخاطبان شما به جز محتوا و اطلاعات ارزشمندی که شما در اختیار آنها قرار می دهید ، به جهت کنجکاوی راجع به شیوه و توان کسب و کار شما جستجو خواهند کرد ، بسیار خرسند خواهند شد اگر به سادگی به اطلاعات کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند آدرس محل کسب و کار شما ، مثلا اگر در حوزه ساختمانی فعال هستید ، لینک نقشه دفتر یا کارخانه شما برای آنان جذاب خواهد بود

 اطلاعات تماس ، به ویژه تلفن و آدرس ایمیل .

لینک های شبکه های مجازی

ساعات کار شما ، قیمت محصولات و قیمت گذاری شما و صفحه درباره ما جزء موارد جذاب برای کاربران کنجکاو شماست .

 

شما هم مثل ما از اینکه چه تعداد وب سایت و یا کسب و کار این اطلاعات را در سایت خود ندارند شگفت زده خواهید شد ، اگر شما هم مثل من فکر می کنید شاید دوست داشته باشید که با بکار بردن امنیت در سایت تا حد ممکن این اطلاعات به سادگی در دسترس قرار ندهید .

و واقعا فراموش کردن این اطلاعات برای شما امکان پذیر نیست. این افزونه ها به راحتی به سایت شما افزوده می شود و معمولا رایگان نیز هستند ، پس با مشاوره با یک کارشناس امنیت و شبکه تلاش کنید اطلاعات ضروری خود را از معرض خطر دور کنید .

5-    لود و یا بارگذاری کند سایت

مشتریان انتظار دارند که وب سایت شما سریع بارگذاری یا Load  شود ، در حقیقت 47 درصد از بازدیدکنندگان انتظار دارند که ظرف 2 ثانیه وب سایت بارگذاری شود .این مهم است که به خاطر داشته باشید که 79 % از بازدید کنندگان برای بار دوم به سایت شما مراجعه نمی کنند و در همان اولین بازدید باید هنرمندانه محصولات و خدمات خود را به آنان بفروشید .

برای بهبود سرعت بارگذاری سایت خود می توانید از ابزارهایی مانند Pingdom و GTmetrix  استفاده کنید ، این ابزارها راهکارهای لازم برای سرعت بخشیدن به سرعت بارگذاری سایتتان را به شما ارائه می کنند .

 

6-    سایت شما روشهای ارتباطی سریع  و صحیحی را به مخاطب پیشنهاد نمی کند .

مطمئنا شما نمی خواهید بازدیدکننده های سایت شما ، اهداف و برنامه شما را حدس بزنند، قرار نیست با جستجوهای متعدد آنها سرگرم شویم ، البته می دانیم این لحن تند و بی رحمانه به نظر می رسد ، دلیلش این است که کسب و کار با وب سایت موضوعی کاملا جدی است .

لطفا و حتما با تعبیه کلیدهای میانبر و در دسترس ، بازدید کننده را حد اکثر با 3 کلیک به هدفش برسانید ، بازدید کنندگان ایرانی ، گاها حتی حوصله همین سه کلیک را هم ندارند .

اگر می خواهید مثالی داشته باشید و از آن الهام بگیرید می توانید Hubspot 31 را مورد مطالعه قرار دهید ، همچنین روش و فرایند Dropbox هم دیدنی است معمولا با تغییر رنگ و جدا شدن از بقیه فیلدها و منو ها خود را متمایز می کند .

به یاد داشته باشید ، که مشتریان فعلی و آتی شما ، بدون این مسیر دهی صحیح و در دسترس بیش از آن پیش نمی روند و جستجو نمی کنند ، و زمانی که این اتفاق افتاد ، کسب و کار شما با رکود و شکست مواجه خواهد شد .

7-    وب سایت شما به روز نیست

وب سایت هایی که همواره به روز رسانی می شوند و از خدمات و امکانات جدید بهره برداری می کنند همواره در بین بازدید کنندگان دارای شهرت و اعتبار هستند ، البته به روز رسانی سایت به آن معنی نیست که شما هر ماه وب سایت خود را بروز رسانی کنید ، اما اگر سالهاست که به ساختار وب سایت  خود دست نزدید ، زمان آن رسیده که دست به کار شوید کمی کدها و خطاهای  سایت را پاکسازی کنید ، مقداری از پلاگین های محبوب استفاده کنید ، بلاگ به سایت اضافه کنید ، محتوا و مطالب جذاب همراه با عکس های جذابتر قرار دهید ، سرعت لود سایت را ترمیم و حجم عکس ها کم کنید ، بگذارید بازدید از سایت شما لذت بخش شود ، آن زمان رشد خرید و تماس را درک خواهید کرد .

8-    لینک های شکسته .

باور کنید یا نه ، هنوز کسب و کارهایی هستند که علاقه دارند وب سایتی داشته باشند که موسیقی یا ویدئو به صورت خودکار پخش کنند ، حتی بدتر ، این وب سایتها مملو از بنرهای تبلیغاتی رنگارنگ هستند ، که کلید های اصلی از بنرهای تبلیغاتی را نمی توان تشخیص داد ،از رنگ های عجیب و غریب قالب سایت و متن های پر زرق و برق استفاده می کنند ، این موضوعات فقط به کم اثر کردن ، و کاهش سرعت سایت کمک می کنند نه به کسب و کار شما .

چند نفرباید کلیک کنند یا چند بار تا شما به خواسته خود برسید ، آیا این در حوصله مخاطب و وب گردها هست ، هرگز ! هرگز همچین تصوری نکنید ، به شما پیشنهاد می دهیم وب سایت یکی از غول های کسب و کار در دنیا را ببینید ، بله وب سایت شرکت اپل را ببینید و از آن الگو برداری کنید ، به خاطر داشته باشید بخش زیادی از بازدید کنندگان شما مشغول جستجو در سایت شما هستند ، وقتی مهمان دارید باید تمیز و مرتب باشید ، پس حتما وب سایت خود را منظم ، جذاب و مرتب کنید ، اجازه بدهید به مهمان شما خوش بگذرد و بیشتر و بهتر جستجو کند .

9- لینک های سبد خرید و پلتفرم پرداخت شکسته شده و کار نمی کند

اگر از درگاه پرداخت شرکتهای واسط و افراد دیگری استفاده می کنید ، موظف هستید هر روز و مکررا چک کنید که خدمات پرداخت به خوبی کار می کند ، اگر خود شما درگاه بانکی مستقل دارید هم باید این کنترل هر روزه تکرار شود ، گاها دیده می شود به دلایل فنی لینک های هدایت به درگاه پرداخت اصطلاحا شکسته شده و کار نمی کند ، شما نمی توانید خرید و فروش مطمئنی داشته باشید وقتی که درگاه های پرداخت خراب است ، این موضوع هر چند جزئی اعتماد مشتری شما را از بین برده و کسب و کار شما را به رکود و تعطیلی می کشاند .

10-   شما کاربران را به صفحات مختلف راهنمایی نمی کنید

بسیاری از وب سایت ها ترافیک بازدید خود را به صفحه اصلی سایت هدایت می کنند ، این خلاف جهت تصور کاربران است ، کاربران تمایل دارند از طریق لینک های واسط به صفحات مد نظر خود منتقل شده و خواسته خود را بلافاصله به نتیجه برسانند ، شاید در پیش طراحی سایت شما این برنامه ریزی شده ، و یا به فکر افزایش رنکینگ سایت خود هستید ، اما باور کنید که صفحه اصلی سایت HOME برای کاربران و بازدید کنندگان شما زیاد مهم نیست، حتی از نظر گوگل هم صفحات فرود بک لینک های شما مهمتر از صفحه اصلی است .

حتما تصمیم بگیرید و این کار را انجام دهید ، برای بخش های مختلف محصولات و خدمات خود صفحات فرود ایجاد کنید و مشتریان و مخاطبان خود را به صفحات دلخواهشان هدایت کنید ، البته برای دوستانی که نمی دانند صفحه فرود چیست ، توضیح می دهیم که صفحه فرود ، به صفحاتی گفته می شود که ما مقالات ، اخبار ، محصولات ، خدمات و هر چیزی که تمایل داریم بازدید کننده آن را ببیند با یک لینک به صفحه مورد نظر هدایت می کنیم . 

محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است