تأثیرات تغییرات بزرگ فناوری بر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در سال 2018

سی یو وب 1396.09.01 3551 0 0

بنابر ارزیابی ها و گزارش های دریافت شده نشان می دهند که با وجود گسترش دنیای دیجیتال و شبکه های متعدد اجتماعی ، هنوز50% از شرکتها ، استراتژی هماهنگی برای دیجیتال مارکتینگ خود ندارند.

1-  افزایش اطمینان مردم به خریدهای اینترنتی

جامعه امروزی به سمتی پیش می رود که استفاده از پول به حداقل رسیده است و شاید روزی برسد که پول به معنای فیزیکی دیگر مفهومی برای ما نداشته باشد. هرجا ردپایی از دیجیتال درمیان باشد ، بحث دیتا و اطلاعات پررنگ تر می شود.

امروزه ، هرچند نه هرمعامله ای – ولی اکثر معاملات بصورت آنلاین صورت می گیرد. البته این مسئله نیز وجود دارد که برخی از فروشندگان می خواهد فرایند خرید مشتریان را در فروشگاههای فیزیکی به تکمیل رسانند .

در جوامع کنونی ، مصرف کنندگان در تمامی سنین قادرند، قبل از خرید هر محصول یا خدماتی بصورت آنلاین، از نظر کیفیت و مقایسه قیمت بین رقیبان  عرضه کننده محصولات و خدماتی مشابه ، آنها را کاملاَ  مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا آنچه که برای آنها بهترین است را انتخاب کنند.

در عین حال مواردی نیز وجود دارد که مانع خرید آنلاین مشتریان می شود و آنها را به مغازه ها و فروشگاههای فیزیکی هدایت می کنند. یکی از این موانع ، لمس فیزیکی یک محصول در مقابل کلماتی است که محصول را معرفی می کنند ، بنابراین مشتریان را وادار می کند جهت تکمیل فرآیند خرید خود به فروشگاهها و مغازه ها مراجعه کنند.

در سال 2018، ما بیشتر شاهد مشارکت شرکتهای BAM هستیم. این شرکتها به تجزیه و تحلیل مراحلی می پردازند که  مصرف کنندگان را به سمت تکمیل فرایند خرید  از فروشگاههای آنلاین سوق می دهند. بر اساس این اطلاعات ، پس از ورود به فروشگاههای آنلاین ، همانند سیستم پرداخت الکترونیکی ، مشتریان از طریق سیستم دستگاههای شخصی خود که به سیستم فروشگاه متصل است ، فوراَ توسط فروشگاه شناسایی و به یک دستیارهوشمند منتقل می شود . این امر این امکان را ایجاد می کند تا  جنس واقعی محصولات قابل لمس برای مشتریان باشد.

اینگونه معامله ها و خرید محصولات از راه دور واینترنتی  ، از طریق هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

2- آخرین مرحله فرآیند خرید از طریق دیجیتال

در آینده دستیارهای هوشمند فروشگاهی می توانند مراحل خرید را برای یک مشتری واقعی از طریق اینترنتی بصورت رو در رو ایجاد کنند. برای مثال: یک دستیار دیجیتال برای فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی می تواند تشخیص دهد که واقعاَ چه کسی تمایل به خرید دارد و برای آن شخص وقت گذاشته و اصطلاحاَ ناز آن مشتری را بخرد.

دراین رابطه سئوالاتی برای ارائه مشاوره درمورد بهترین ترکیب آرایش برای یک مناسبت خاص ، طراحی شده اند.

ما پیش بینی می کنیم از سال 2018 ، به لطف دیجیتال ، بر اساس اطلاعاتی که هرروزه جمع آوری شده است ، مدت زمان حیات چرخه فروش به صورت آنلاین بطور چشمگیری افزایش یابد .

در مثال فروشگاه لوازم آرایشی ، قطعاَ نمودارهای رنگی ، استایل ها و غیره ، پتانسیل بسیار بیشتری خواهد داشت نسبت به اینکه صرفاَ یک مرجع پس از فروش باشد.هرچه اطلاعات بیشتری در سایت گذاشته شود، مشتریان قدرت بیشتری برای انتخاب خواهند داشت.

الگوریتمهای آموزشی که همواره در حال تکامل هستند ، می توانند جهت راهنمایی مشتریان  ماهها و حتی سالها پس از مشاوره اولیه بسیار کمک کننده باشند.

به شکرانه تدابیر دیجیتالی هوشمند (مدیریت شده انسانی ) تأثیر فرآیندهای خرید آنلاین بر مردم بیشتر از گذشته ملموس تر خواهند بود.

3- موانع چهارگانه تحول دیجیتال ، یکی پس از دیگری از میان برداشته خواهند شد.

تردیدها و نهضت های ضد ماشینی شدن ، موانعی هستند که مدتهاست در مقابل پیشرفت دیجیتال قرارگرفته اند. نمی توانیم توابع دیجیتال را که گامی است منطقی به سوی بهره وری بیشتر و نتیجه آن ایجاد محتوای کسب و کار را نادیده بگیریم.

اکنون به 4 مانع اصلی برای جلوگیری از یکپارچه شدن و تحولات فن آوری می پردازیم ،البته دیگر ، پایه های این موانع درحال سست شدن می باشد.

مانع اول : مدیریت ناکافی خرید

باتوجه به اثبات وضوح بازگشت سرمایه گذاری ، حتی مدیرانی که درحال حاضرمیل کمی به دیجتال دارند ، به تدریج متوجه خواهند شد که به جای اینکه مسیر پیشرفت را متوقف کنند ، حالا زمان آن رسیده است که پدیده پیشروی سونامی دیجیتال به سمت دریای تحول دیجتال مارکتینگ را بپذیرند.

مانع دوم : فرآیندهاو سیستم های افزونه موروثی

بسیاری از شرکتها هم همگام با تجارت دیجیتال بوده ، ولی کاملاَ دیجیتالی نشده اند و تمام سعی خود را می کنند تا با استفاده از دیجیتال به راهشان ادامه دهند، البته برخی از شرکتها و ارگانها هم هستند که سیستم های Back office ، مانع حرکتشان در مسیر تجارت دیجیتالی می شود.هرچند نیاز دائمی به فن آوری ، دیگر باعث سرکوب کردن بهانه های دیروز می گردد.

اطلاعات و داده های ذخیره شده درسایت ، محصولات و خدمات ، هر کدام در فرآیندهای جداگانه،  وظیفه ویژه ای دارند. بنابراین ، ما فکر می کنیم که پیامدی مثبت و اجتناب ناپذیری با بررسیهای گسترده بر سیستم های Back office  ، ایجاد همکاری نزدیک بین بخش های مختلف یک شرکت را شامل می شود . بیشتر افراد از بخشهای مختلف ادارات  مانند HR ، بخش حقوقی (مخصوصاَ مسائل مربوط به قوانین حفظ حریم خصوصی در صنعت دیجیتال ) ، آموزش ، حسابداری و ... ، همه این بخشها با هماهنگی بین یکدیگر برای به انجام رساندن یک هدف واحد ، وظیفه مخصوص به خود را انجام می دهند.

مانع سوم : کمبود منابع پیشرفته و حرفه ای

درحال حاضر ، با افزایش جمعیت و تقاضا ، حتی شرکتهای بزرگ  ، مجبورند تا مسئولیت پرسنل های خود را  دو برابر کنند و درنتیجه آن باید منابع مالی جهت حمایت از پرسنل رانیز دوبرابر کنند. ما پیش بینی می کنیم که حتی در زمینه سیاسی نیز اهمیت دیجیتال به چشم می خورد. مثلاَ بحث خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا ، انگلستان برای ادامه رقابت خود در ارتباط با کل کشور و قاره های باقی مانده بر روی گسترش دانش دیجیتال مردم تمرکز و سرمایه گذاری کرده است تا مهارتهای افراد و ادارات بطور یکسان و همسو رشد کنند.

عدم تحمل فن آوری

اخیراَ ، نگرانی درمورد دنیای دیجیتال بسیار همگیر و شایع شده است – بویژه  درمورد مسئله Big data – بدون شک ، سیستم دیجیتال Big data ، بر تمام جنبه های زندگی تأثیرگذار است. از خرید سهام گرفته تا سفارش غذا، مدیریت کمپینها و حتی یافتن عشق .

درسال 2018 شاهد تکرار دیگری از توسعه دنیای دیجیتال خواهیم بود . درست همانطور که فقدان منابع پیشرفته کم کم به سوی نابودی می رود . و همه به سمت پیروی از دانش و فن آوری دیجیتال روی می آوردند. شایعات و مخالفتها برای سرکوب کردن فن آوری ، دیگر اثر خود را به تدریج ازدست می دهند. تغییرات براساس علت تغییر به آسانی رخ   نمی دهند. ولی دراین پیشرفت بی رحمانه فن آوری ، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

4- تمییز دادن مشتری on-boarding از داده های مشتری on-boarding

مشتری on-boarding : یعنی تمام کارهایی که یک شخص یا یک دپارتمان از شرکت بعنوان بخشی از فرآیند خرید برای مشتری خود انجام می دهد . دربخشهای قبلی ، توضیح دادیم که چطور دیجیتال برای بهبود فرآیند خرید مشتری اعمال می شود.

با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال در سال های آینده ، دیجیتال بیشتر بر روی مناطق خاصی به طور جداگانه ، متمرکز خواهد شد. که درنهایت تمام آنها به سمت هدف مشترک بزرگتر سوق داده می شوند.

بنابراین ، ما پیش بینی می کنیم بازاریابان دیجیتال ، قدردان تک تک عملکردها و مزیتهای دیجتال مارکتینگ در آینده خواهند بود.

داده های مشتری on-boarding : فرآیندی است که داده های آفلاین را به عناصر آنلاین متصل می کند ، که شامل (cookies ، IP address ، device ID ها ، شناسه های  non-cookieو غیره ) می باشد.

5-  توسعه بیشتر دیجیتال = گسترش بیشتر برند

جامعه ای که نسبت به دنیای دیجیتال آگاه تر باشد ، آن را بیشتر درک می کند . قدرت انتخاب ها بیشتر می شوند و درنتیجه ، مردم تمایل بیشتری بر تعامل با برندهایی را خواهند داشت که دانش های مفید ، به روز ، مناسب و دلسوزانه را ارائه می دهند.

این موارد بخشی از آینده دیجیتال است که برندها ، مردم و فرآیند ها به صورت قابل توجه ای با همدیگر هماهنگ می شوند تا فرآیند خرید مطمئنی از نقطه آغاز تا پایان خرید را بصورت آنلاین برای مشتریان ارائه دهند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است