6 روش مقرون به صرفه برای جذب مشتری در بازاریابی آنلاین

سی یو وب 1397.07.25 2989 0 0

قطعا ، شما روش های مختلفی را برای افزایش مشتری ،فروش محصولات و معرفی برند و خدمات امتحان کرده اید ، حتما تمامی روش های آزموده شده در جای خود درست و کاربردی هستند ، اما این مقاله بر اساس آخرین آمار منتشر شده در مورد به صرفه ترین روشهای جذب مشتری در فضای وب به ترتیب اهمیت  و میزان اثر گذاری روشها اشاره دارد ، که با هم مرور می کنیم :

1- بازاریابی اینفلوئنسرها (افراد تاثیر گذار)  - influencer marketing

یکی از روشهای  جذاب در بازاریابی ، استفاده از افراد معروف و تاثیر گذار برای معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات است .در این روش افراد تاثیر گذار شناسایی شده و فعالیت های بازاریابی حول این افراد می چرخد. در سال 2018 بازاریابی اینفلوئنسری افزایش داشته وبه نظر میرسد برندها تمایل به افزایش فروش و ارائه خدمات از این طریق دارند.

برای رسیدن به این هدف ، ابتدا می بایست استراتژی مناسبی تدوین و فعالیت های خود را برای بهره برداری حداکثری از این روش سازماندهی کنید ، برای بودجه و زمان خود برنامه ریزی کنید و به تحقیق بپردازید.رویکرد بازاریابی اینفلوئنسری صحبت مردم با مردم است نه شرکت با شرکت.

"اینفلوئنسر مارکتینگ "صرفا استفاده از آدمهای معروف برای معرفی کالا نیست ، اینفلوئنسرها افرادی هستند که درصنعت خود اعتبار کسب کرده اند ، مردم به آنها اطمینان دارند و در شبکه های اجتماعی آنها را دنبال می کنند. گاهی داشتن یک برند ساعت در دست اینفلوئنسر بیشتر از اینکه او راجع به آن تبلیغ کند  ، اثر گذار است .

در نمودار بالا مشاهده کنید که این روش غیر معمول برای ما ایرانیان ، چگونه در صدر نمودار ارزش قرار دارد .

2- بازاریابی ایمیلی (Email marketing)  :

ایمیل مارکتینگ ارسال یک پیام تبلیغاتی به گروهی از افراد است. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم  بازاریابی دیجیتال است که افراد را به دنبال کردن موضوع مورد نظر شما  تشویق می کند. دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ" هزینه کم" و "سادگی در اجرای آن است". بازاریابی ایمیلی یک روش کم هزینه برای تبلیغ محصولات یا خدمات است که به راحتی با ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ به اجرا در می آید.

می توانید از لیست افرادی که در خبر نامه سایت شما عضو شده اند برای ایمیل مارکتینگ استفاده  کنید و آنها را در جریان اخبار ، ایونت ها ، تخفیف های ویژه و ... قرار دهید. حفظ ارتباط با مشتری باعث افزایش وفاداری و بازگشت مجدد او به سمت شما  می شود.

با وجود  اینکه 94 درصد افراد از ایمیل استفاده می کنند ولی فقط 61 درصد آنها عضو شبکه های اجتماعی هستند ، هنوز هم ایمیل مارکتینگ یک روش موثر برای ارتباط با مشتری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه های نوین ایمیل مارکتینگ مقاله "ایمیل مارکتینگ و معرفی ابزارها " را بخوانید.

3- جستجوی ارگانیک (organic search) :

منظور از جستجوی ارگانیک این است که کاربر عبارتی را در اینترنت جستجو کرده و سایت شما را در صفحه نتایج جستجو (SERPs) میبیند و وارد سایت شما می شود.در این روش کاربر از طریق موتورهای جستجو مثل google ,yahoo , Bing و ... وارد سایت شما می شود.

در حالت کلی مردم به موتورهای جستجو اعتماد دارند و شما برای دیده شدن در نتایج اول (که بیشترین سهم کلیک را دارند) باید اصول و تکنیک های سئو و بهینه سازی را در سایت خود پیاده سازی کنید.در این روش ممکن است با تغییر الگوریتم های گوگل و وضعیت رقبا ، جایگاه شما در نتایج جستجو تغییر کند.

 4- جستجوی پولی (Paid search) :

جستجوی پولی به معنی تبلیغ در صفحه نتایج جستجو (SERPs) یا سایتهای شریک بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شماست که با هر بار کلیک روی تبلیغ ، باید هزینه ای پرداخت کنید. یک روش غیر متداول دیگر آن پرداخت هزینه به ازای نمایش آگهی است.

از آنجایی که سئو نیازمند صرف زمان ، هزینه ، تلاش و دانش است ، برخی کسب و کارها ترجیح می دهند بجای بهینه سازی سایت خود از جستجوی پولی استفاده کنند.

 5- نمایش تبلیغات ( Display Advertising ):

نمایش تبلیغات به معنی تبلیغ در سایتها ، اپلیکیشن های موبایل و شبکه های اجتماعی از طریق بنر و یا سایر فرمتهای آن مثل ویدئو ، متن و GIF برای جذب کاربر است.

معمولا بنرهای بزرگتر نتایج بهتری ارائه می دهند .موثرترین تبلیغات نمایشی در سایزهای 280*336  یا 250 *300 پیکسل برای تبلیغات مستطیلی و 600*300 برای تبلیغات نصف صفحه و 90*728 یا 10*320 پیکسل برای تبلیغات بنری در وب سایتها  هستند.

6- بازاریابی وابسته (Affiliate marketing) :

در بازاریابی وابسته معرفی کالا یا خدمات یک فروشنده به مشتری توسط شخص ثالث صورت میگیرد. در این روش معمولا وبلاگ نویسان و بازاریابان اینترنتی از طریق سایت ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی و ... برای محصولات یا خدمات شما تبلیغ می کنند و به ازای هر مشتری در سود شریک شده و مبلغی دریافت می کنند.به این روش بازاریابی رابطه ای نیز گفته می شود.

اگر شما هم تمایل به گسترش کسب و کار خود در فضای مجازی دارید ، موثرترین روش برای کسب و کار خود را پیدا کرده و روی آن تمرکز کنید. برای کسب اطلاعات تخصصی جهت تصمیم گیری بهتر با تیم مشاوره رایگان ما در سی یو وب تماس بگیرید .


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است