7 ملاک برتر رتبه بندی (SEO) در سال 2018

سی یو وب 1402.03.27 2533 0 0

به نظر میرسد گوگل هر سال ملاکهای  رتبه بندی جدیدی به ما ارائه می دهد.

در سال 2014  ،  HTTPS یکی از ملاک های رتبه بندی شد.

درسال 2015  ، قابلیت استفاده در تلفن همراه ملاک رتبه بندی بود.

در سال 2016 ، تغییر محتوا به عنوان ملاک اصلی به صحنه آمد.

و در سال 2017 ، وب سایتهای HTTPS بیشتر بالا آمدند .

اکنون در سال 2018 ، به نظر می رسد بزرگترین ملاک  رتبه بندی که روی آن تمرکز شده است ، سرعت بارگذاری صفحات در موبایل می باشد.

جان مولر به ما اطمینان می دهد که "افتخار"(ایجاد وب سایت منحصر بفرد) کلید رتبه بندی در گوگل است. اما امروز با وجود بیش از 1 میلیارد وب سایت آنلاین چطور می توانیم چنین سایتی بسازیم.

چیزی که من از آن مطمئنم اینست که تمام فاکتورهای رتبه بندی ، برای تجربه کاربری بهتر ایجاد شده اند.

با ارزیابی سایتها توسط گوگل بر اساس صدها فاکتور ،دانستن اینکه استراتژی سئو خود را در سال 2018 بر چه اساسی قرار دهید ، به نظر غیر ممکن میرسد .

اما خبر خوب اینکه ملاک های رتبه بندی به سمت انطباق با نیاز کاربران می روند. این بدین معنی است که روندهای جدید SEO  که اکنون استفاده می شوند،  ریشه در الگوریتم های کنونی دارند.با اندکی هوشمندی و درک SEO این برای شما کاملا امکان پذیر است ، تا رتبه بندی خوبی در 2018 داشته باشید.

درحالیکه ملاک های رتبه بندی در این 7 مورد خلاصه نمی شوند اما من در این پست ، آنهایی که امسال مهمترند را بررسی کرده ام.در ادامه به ذکر ملاک های مهم رتبه بندی در سال 2018 و دلیل اهمیت آنها می پردازیم:

1-      انتشار محتوا با کیفیت

هیچ کس نمی گوید " به محتوای با کیفیت در وب سایتم برای کسب رتبه بهتر احتیاج ندارم."

همچنان محتوا پادشاه است و کیفیت محتوا وب سایت و یا وبلاگ شما در سال 2018 با اهمیت است .

همانطور که rand fishkin در برنامه Whiteboard Friday  اشاره کرد ، محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی بهینه سازی شده باشد ، همچنان با قدرت  ارزش SEO را حفظ می کند.

محتوای شما باید اطلاعات با ارزشی را فراهم کند، با بروز رسانی الگوریتم  Panda  و  Fred ، ایجاد صفحات بی ارزش می تواند به ضرر شما باشد .

صفحات این سایت پورتال

 

حتی سایتهای بزرگی مثل ebay  و apple  محتوای ارزشمند ندارند و این محتوای ضعیف به هر دو برند آسیب می زند.

محتوای با ارزش ایجاد صفحاتی است که ، زمان ماندن در صفحه را افزایش و نرخ پرش( bounce rate) را کاهش داده  و محتوایی است که به کاربر کمک کند.

برای SEO امروزی ، صفحات محتوای با کیفیت باید بیشتر از یک نوشته خوب یا طولانی باشند ، آنها همچنین باید مناطق زیر را برای افزایش حضور خود در SERPs پوشش دهند:

هدف از جستجو

دانستن هدف کاربران از جستجو ، موضوعی حیاتی در تولید صفحات ، برای انتقال ترافیک ارگانیک (ترافیک ارگانیک یعنی کاربر با جستجو کلمه کلیدی مورد نظر ، سایت شما را در نتایج جستجو میبیند و وارد سایت شما می شود.)  به وب سایت است.

CoSchedule با تغییر ساختار سئو محتوا منطبق بر هدف کاربر از جستجو ، شاهد 594 درصد افزایش ترافیک بوده است.

برای اینکه بدانید هدف کاربران شما از جستجو چیست ،  باید به Google Analytics  خود وارد شوید تا ببینید آنها چه چیزی را جستجو کرده اند.

گزارش هایی مانند جستجو سایت (Site Search) و جریان کاربر (User Flow) میتواند به شما بگوید که کاربران چه چیزی را جستجو کرده اند.

شما همچنین می توانید گزارش تحلیلی جستجو (Search Analytics report) را در کنسول جستجو گوگل مشاهده نمایید.این گزارش افرادی را که از طریق کلیک روی SERP وارد سایت شما شده اند را نشان می دهد.

جستجو کلمه کلیدی

با وجود اینکه برخی می گویند کلمات کلیدی دیگر در رتبه بندی تاثیری ندارد،  اما جستجوی کلمات کلیدی همچنان محتوای با کیفیت را پشتیبانی می کند.برخلاف جستجوی کلمات کلیدی سنتی ،  امروزه ، کلمات کلیدی به عنوان نقشه راه درایجاد مطلب ،  کمک می کنند.

با کمک داده کاوی و جستجوی رقابتی شما می توانید کلمات کلیدی که حجم جستجوی متوسطی را داشته اند اما نرخ کلیلک (click-through rate) آنها توسط کاربران شما بالا بوده است ، را پیدا نمایید.

بنیانگذار وبلاگ Hands، Chris Hornack ، بعد از اجرای جستجوی کلمات کلیدی ، شاهد 80 درصد افزایش نرخ ترافیک بوده است.

بنابراین به عنوان یک صنعت بجای صحبت درباره تاثیرات منفی کلمات کلیدی ، شما نیاز به شناسایی اولیه کلمات کلیدی دارید تا  آن‌ها را به موضوعاتی مناسب برای جستجوگرانتان تبدیل کنید.

جستجو صدا

به گفته گوگل، 72 درصد از افرادی که دارای یک بلندگو فعال هستند، می گویند که دستگاه های خود را اغلب به عنوان بخشی از روال روزانه خود استفاده می کنند.

این واضح است که از زمان رشد دستیارهای هوشمند مثل Siri, Alexa, Cortona روش جدید جستجو بوجود آمده است.

بهینه سازی بر اساس روش صحبت مردم می تواند احساسی مانند اولین بار که به کلاس یوگا میروید در شما ایجاد کند.شما به اطراف نگاه می کنید تا ببینید دیگران چه کاری انجام می دهند . در حالیکه فنجان لوتوس خود را بالای سرتان گرفته اید ، سعی می کنید عمیق نفس بکشید .شما فقط منتظر ساواسانا (یک حرکت آرامش بخش در یوگا)هستید.

Rich Snippets (محتوای غنی )

محتوای غنی از الگو( schema) برای نشانه گذاری متن و دیتا برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو گوگل استفاده می کند.

محتوای غنی می تواند به عکس ها و امتیازدهی  روی نتایج شما معنا بدهد (که برای دستور خوراک ها استاندارد است) مثل این :

محتوای غنی می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد و از نرخ پرش بکاهد ، زیرا کاربر قبل از کلیک روی آن ، پیش نمایش محتوا را میبیند.

اگرSERP ورودی به کسب و کار شما باشد ، محتوای شما ، داخل آن است.به کاربران نشان میدهد که وب سایت شما (و بنابراین محصولات یا خدماتتان) ارزش خود را دارند.

با ایجاد محتوا با کیفیت در سایت خود ، شما یک مکان گرم و جذاب برای کاربران و موتورهای جستجو ایجاد می کنید .

2-      سایت خود را موبایل پسند کنید

به یاد میاورید هنگام میزبانی نسخه موبایل وب سایت خود در m.URL.com ، پیشنهاد انجام چه کاری را داد؟

بیشتر وب سایتها بجای موبایل وب سایت ،  از روش طراحی واکنشگرا (responsive)  برای وب سایت استفاده می کنند.

اگرچه گوگل اعلام کرده که توجه خاصی در رتبه بندی  به روشی که وب سایتها در ورژن موبایل خود استفاده کرده اند (واکنشگرا ، پویا  یا لینک جدا ) ندارد  ، اما هنگام رتبه بندی ،بیشتر، وب سایتهای واکنشگرا  پیشنهاد گوگل هستند.

گوگل اظهار داشته ‌است که طراحی واکنشگرا به  الگوریتم‌ها ی آن‌ها کمک می‌کند تا به دقت ویژگی‌های شاخص گذاری صفحه را نسبت به صفحات متناظر دسکتاپ / موبایل انجام دهند.

با انجام این مورد شما می توانید نتایج موتور جستجو را بهبود ببخشید ، پس اینکار را انجام دهید!

3-      وب سایت امن بسازید (HTTPS)

 

تقریبا یکسال پیش دکتر پیت جی مایرز(Dr. Pete J. Meyers) نوشت : بر اساس تحقیقات شرکت moz ، سی درصد نتایج صفحه اول  گوگل از HTTPS استفاده می کنند.

از زمانی که گوگل برای اولین بار HTTPS را به عنوان یک پیشنهاد رتبه بندی در سال 2014 اعلام کرد، تغییرات متعددی اتفاق افتاد ، اما همچنان عدم تغییر به HTTPS لزوما به وب سایت شما صدمه نمی زند.

در 2017 ، گوگل اعلام کرد، مرورگر کروم (Chrome) آن (که 45 درصد کاربران از آن استفاده می کنند) از ژانویه 2018 در آدرس بار سایتهایی که HTTPS نیستند ، عبارت  "نا امن" (not secure) را نمایش خواهد داد .

اگر وب سایت شما HTTPS  باشد ، این چیزی است که کروم نشان می دهد :

 

تمام اینها نشان میدهد که از نظر گوگل HTTPS ضروریست.

با این وجود تغییر به HTTPS (و SSL ، که با هم کار می کنند) می تواند موضوعات استانداردی را که ممکن است در سایت خود رعایت نکرده باشید ، برای شما بیاورد.

اگرچه هنوز تاثیر مستقیم آن بر سئو مشخص نشده است ، اما آپدیت کروم (و تجربه کاربری آن) به این معناست که تغییر به HTTPS در سال 2018 ارزش انجام آن را دارد.

4-      تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید

 

تجربه کاربری (UX) بر روی  سئو سایت تاثیر دارد. اگر شما در مورد UX فکر نمی کنید، وب سایت شما محکوم به شکست است.

درواقع ، 38 درصد افراد ، هنگامی که یک سایت محتوا و ظاهر جذابی نداشته باشد ، آنرا ترک می کنند.

Ezoic ، بعد از ایجاد UX بهتر ، شاهد 186 درصد افزایش درآمد به ازای 1000 بازدیدکننده بود.

موتورهای جستجو به زمانی که کاربر قبل از کلیک روی دکمه “Back” و بازگشت به صفحه جستجو ، در یک سایت می ماند ، بسیار اهمیت می دهند.

در صورتی که می خواهید در صفحه نتایج جستجو(SERPs) موفق باشید ، داشتن یک تجربه کاربری خوب به همراه SEO ضروری است. این مانند انتخاب کردن آهنگ Backstreet Boys است که میخواهید کارائوکه بخوانید. اگر آهنگ از بین برود، حتی با وجود اجرا خوب ،  هیچکس با شما همراه نخواهد شد.

معماری سایت

معماری سایت با اجزای تجربه کاربری در ارتباط است و تاثیر زیادی بر SEO سایت دارد.

معماری سایت به کاربران کمک می کند تا با وجود منو های کشویی آسانتر چیزی را که جستجو می کنند ، پیدا نمایند ، در عین حال این مورد به موتورهای جستجو کمک می کند، تا راحتتر صفحات سایت را بخزند.

بطور خلاصه ، استفاده از وب سایت شما باید آسان باشد.

تمام صفحات و ناوبری (منو تو در تو ) باید تا جای ممکن ساده باشد. کاربر نهایتا با 3 تا 4 کلیک باید به صفحه مورد نظر خود برسد.برای سایتهای بزرگ شاید این ممکن نباشد ، بنابراین آنها باید با قرار دادن امکان جستجودر سایت به کاربران کمک کنند تا آنچه می خواهند را سریع و راحت بیابند.

5-      بهینه سازی سرعت صفحات

 

نهایتا گوگل اعلام کرد که از جولای 2018 سرعت صفحات در رتبه بندی موبایل آنها موثر است. در سال جاری موبایل همچنان اولویت جدید گوگل محسوب می‌شود.سایتی با سرعت کم ، منجر به بازدیدکننده کمتر و درآمد کمتر برای شما خواهد شد.

برای آمازون، فقط یک ثانیه می تواند ، 1.6 میلیارد دلار در سال به فروش برساند.

چرا ریسک کنیم؟

 ابزارهایی هستند که میانگین سرعت بارگذاری صفحه را به ما نشان می دهند ، رفع بسیاری از آنها ، توسط کسی که می داند چطور آنها را برطرف کند ، آسان است.(برای مثال ، نه کسی که minify کردن javascript را بلد است.)

 

صفحات فرود سریعتر منجر به تجربه کاربری بهتر می شود ، بنابراین ، گوگل آنرا یکی از معیار های رتبه بندی موبایل قرار داده است.

6-      On-page سئو را انجام دهید

برای کسب اطلاع بیشتر از مفهوم On-page کلیک نمایید.

تجربه کاربری  با بهینه سازی On-page صفحات  وبهینه سازی  On-page  با بخش فنی  (پشت صحنه) SEO در ارتباط است.اینها هنوز هم تاثیر قابل توجهی  بر میزان دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر شما دارند.

بهینه سازی وب سایت می تواند به سریعتر دیده شدن  محتوای با کیفیت  شما ،  توسط موتورهای جستجو و کاربران کمک کند.

 در ادامه به  چند روش موثر در سال 2018  برای بهینه سازی On-page  صفحات می پردازیم :

 فراداده( Metadata )

 این اطلاعات شامل تگ عنوان و توضیحات (اطلاعاتی راجع به سایت که کاربران در صفحه نتایج جستجو میبینند) می شود.

همانطور که SEJ در ماه دسامبر گزارش داد، گوگل رسما طول تگ توضیحات را از 160 به 230 کاراکتر افزایش داد. با این حال من بازنویسی تمام توضیحات موجود را توصیه نمی کنم .

گاهی اوقات گوگل مطالب را بصورت پویا از صفحات خارج می کند و در توضیحات نتایج جستجو نمایش می دهد ، گوگل هنگامی این کار را می کند که محتوا با درخواست کاربر بهتر مطابقت دارد ، این چیزیست که ممکن است ببینید:

 

بنابراین بهترین عنوان و توضیحی که به ذهنتان می رسد را بنویسید ، اما این را هم در نظر داشته باشید که همیشه استفاده نمی شود.

برای یادگیری نحوه درست نگارش متادسکریپشن کلیک نمایید.

الگو ( Schema )

یکی دیگر از عناصر مخفی سایت که محتوای سایت شما را  به موتورهای جستجو معرفی می کند ،الگو نشانه گذاری( Schema markup) است.در سال 2011 ایجاد شده و تا کنون تقریبا بیش از 600 نوع مختلف اطلاعات را شامل می شود.

Schema  به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات ضروری وب سایت شما را راحتتر شناسایی کنند.

یک نمونه Schema   برای یک تجارت محلی می تواند بصورت زیر باشد :

             


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است