آموزش کار با ابزار Semrush - سمراش

ali 1399.03.13 2985 1 0

معرفی سایت Semrush - سمراش

اگر شما هم اطلاعاتی راجب سئو و آنالیز سایت داشته باشید یا سئو کار باشید قطعا یکبار اسم این ابزار را شنیده اید.ابزار سمراش با داشتن امکانات رایگان بسیار توناسته در مدت کم کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند و به رقیب اصلی سایت "اچ رف" تبدیل شده است.این شرکت از سال 2008 فعال بوده اما در طی دو سال اخیر تبلیغات زیادی را روی برند خود انجام داد که باعث افزایش چند صد درصدی بازدید کنندهایش شد.این مقاله آموزش کار با ابزار "سمراش" می باشد و به شما یاد خواهیم داد که چطور به صورت کاملا رایگان رقبا و کلمات کلیدی مورد نظرتان را آنالیز کنید.

آموزش کار با semrush

یکی از مزیت های سمراش امکان استفاده از آن برای کلمات کلیدی فارسی و همچنین سایت های فارسی زبان اما ایران را در لیست تحریم خود دارد.به همین دلیل امکان ورود به این سایت با ای پی ایران وجود ندارد و باید از قند شکن استفاده کنید.

امکانات سایت Semrush

همانطور که گفته شد ابزار سمراش بر خلاف اغلب ابزارهای آنالیز سایت برای کاربران رایگان خود امکانات زیادی را در نظر گرفته و شما می توانید بسیاری از مشکلات و نیازهای خود را با همین پلن پایه حل کنید.

آموزش کار با ابزار سمراش

 آنالیز دامنه و سایت

شما با کمک این دو ابزار می توانید سایت خود یا رقبای خود را از نظر ترافیک - بازدید - محتوا - صفحات و بک لینک و یا هر چیز دیگری بررسی کنید.

آموزش استفاده از semrush

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید می توانید تعداد کلمات کلیدی که سایت در انها رنک دارد (بین صفحه 1 تا 10) و همچنین نمودار پیشرفت ترافیک سایت را ببینید.اگر شما سئو کار باشید این بخش می تواند کمک زیادی به آنالیز رقبا و نحوه رقابت با آنها به شما بدهد.برای مثال سایت سمراش با کلمه کلیدی "سمراش" رتبه اول را دارد که ماهانه بیش از 50 هزار جستجو در گوگل دارد و این نشان دهنده برند بودن این سایت دارد.زمانی که 50 هزار نفر ماهانه اسم شما را جستجو می کنند این یعنی افزایش قدرت دامنه شما (در کنار برندینگ).

آموزش کار با ابزار سمراش

اگر کمی به پایین اسکرول کنید دو بخش دیگر که یکی مربوط به رقبای اصلی" " می باشد و از اینجا می توانید سخت ترین رقبا به همراه تعداد کلمات کلیدی آنها را مشاهده کنید. در قسمت دوم "برندد ارگانیک کیورد" وجود دارد که درصد بازدیدهای برندی سایت شما را نشان می دهد.برای مثال کسی که با کلمه کلیدی سی یو وب وارد سایت ما شود یک ترافیک برندی محسوب می شود.

آموزش کار با بازار semrush

در مرحله بعد می توانید کلمات کلیدی که سایت روی آنها تبلیغ گوگل رفته است را مشاهده کنید.قیمت و تعداد جستجو ماهانه در جلوی هر کلمه کلیدی نوشته شده است.نمودارهای سمت راست نشان دهنده جایگاه سایت در تبلیغات گوگل می باشد.

آموزش کار با semrush

در قسمت بک لینک شما می توانید 5 تا از پر قدرت ترین بک لینک های سایت را مشاهده کنید.این قدرت گذاری بر اساس الگوریتم خود سایت سمراش بوده و ممکن است در ابزارهای دیگر این بک لینک ها متفاوت باشند.در سمت راست می توانید تعداد و نسبت بک لینک ها دوفالو و نوفالو را مشاهده کنید و اینکه نوع بک لینک سایت به چه شکل است.انواع مختلف بک لینک عبارتند از : تکست ,آیفریم, فرم و عکس.

آموزش کار با ابزار semrush

حال میرسیم به قسمت انکر تکست ها که می توانید بیشترین انکر تکست استفاده شده در ساخت بک لینک های سایت را ببینید.در سمت راست سایت هایی که بیشترین بک لینک را به شما داده اند نمایش داده می شوند.

آموزش کار با ابزار سمراش

در قسمت آخر هم می توانید صفحه هایی از سایت را مشاهده کنید که بیشترین بک لینک را گرفته اند.همانطور که خواندید با کمک همین ابزارهای رایگان سمراش می توانید اطلاعات زیادی را به دست بیاورید و برای ساخت استراتژی سئو خود از آنها استفاده کنید.
 

آنالیز کلمه کلیدی

یکی دیگر از موارد مهم دنیای سئو انتخاب درست کلمه کلیدی می باشد.اگر شما کلمات خود را اشتباه انتخاب کنید فقط هزینه و وقتتان را هدر خواهید داد و تقریبا هیچ نتیجه ای نمی گیرید.یک سری ابزارهای برای کمک به شما وجود دارند که آنالیز خوبی از کلمه مد نظر به شما می دهند تا با توجه به آن پلن سئو خود را درست کنید.

آموزش حرفه ای کار با semrush

ابزار دومی که می خواهیم به شما معرفی کنیم برای آنالیز کلمات کلیدی به کار می رود.در این بخش شما می توانید تعداد جستجو ماهانه (حدودی) و همچنین سختی کلمه کلیدی را مشاهده کنید.البته این مورد بخش های مختلفی دارد که همگی در یک مقاله جا نمی گیرند و برای مثال بخش "ترند" روند میزان جستجو کلمه کلیدی را در ماه های مختلف نشان می دهد.

آموزش کار با semrush

در قسمت بعد این ابزار به شما کلمات کلیدی مرتبط با تعداد جستجو ماهانه را نشان می دهد که اغلب مواقع کلمات کلیدی آسان تری هستند و برای سایت های تازه تاسیس به کار می روند.برای دیدن کل کلمات باید اکانت حرفه ای خریداری کنید و یا از 7 روز تست رایگان استفاده کنید.

نحوه کار با سمراش

در قسمت آخر هم لیست 10 سایت برتر (صفحه اول) را به شما نشان می دهد.سمت راست ابزاری است که به صورت حرفه ای تر و با جزئیات اطلاعات رقبا را می دهد اما تنها برای اکانت های پرمیوم قابل استفاده می باشد.
 

نکات پایانی

در آخر هم باید یک سری نکات را راجب تمامی ابزارهای آنالیز سئو به یاد داشته باشید تا مبادا دچار مشکل شوید.این مواردی که مشاهده کردید 100% درست نیستند و اغلب به صورت حدودی به شما داده می شوند.برای مثال میزان دقیق جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی در گوگل را تنها می توانید در خود دیتابیس گوگل پیدا کنید که کسی دسترسی به آن را ندارد.اما به طور کلی این ابزارها کمک زیادی به شما خواهند کرد و تنها باید نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است