تعیین هوشمندانه اهداف بازاریابی برای سال 2018

سی یو وب 1396.09.19 3599 0 0

از آنجائیکه داریم آخرین روزهای سال 2017 میلادی را سپری می کنیم ، مردم حسابی در تکاپو اند و مشغول بررسی جوانب مختلف زندگی خود هستند تا برای اهداف سال آینده خود برنامه ریزی کنند.

همین امر در مورد کسب وکارها نیز صدق می کند . و زمان خوبی است که شما اهداف خود را در سال 2017 ارزیابی کنید تا بتوانید مشخص کنید که می خواهید چه کارهای اساسی را در 12 ماهی که پیشرو دارید ، انجام دهید.

انتخاب و تعیین هوشمندانه اهداف ، اهمیت بسیاری دارد. تعیین اهداف هوشمندانه یعنی اهداف باید بصورت مشخص ، قابل سنجش ، قابل دستیابی ، مرتبط و دارای محدوده زمان معین - مشخص گردند.

اهدافی که دارای این ویژگی ها باشند آسانتر قابل دستیابی هستند. زیرا آنها بر اساس نیازهای شما سازماندهی می شوند.

در اینجا ما می خواهیم به توضیح ویژگیهایی که برای انتخاب هوشمندانه اهداف نام بردیم ، بپردازیم:

هدف مشخص

باید یک هدف مشخصی را برای خود تعیین کنید. بطور مثال ؛ نگویید هدف شما اینست که می خواهید فقط تعداد مشتریانتان را افزایش دهید . بلکه باید برای خود مشخص کنید که  مشتریانتان را تا چه تعداد می خواهید افزایش دهید . و یک زمان مشخص ، برای رسیدن به این هدف تعیین نمایید.

و اینکه آیا برای خود تعریف کرده اید که چه مخاطبینی را می خواهید مورد هدف بازاریابی خود قرار دهید؟

آیا شما می خواهید که علاوه  بر افزایش مشتریانی که حضوراَ به فروشگاه شما مراجعه می کنند ، تعداد مشتریان فروشگاه آنلاین خود را نیز افزایش دهید؟

با پاسخ به سئوالاتی نظیر اینها ، شما می توانید تا حد امکان ، هدفی مشخص و با جزئیات را برای خود ایجاد نمایید.

اکنون زمان مناسبی است که اهداف سال 2017 خود را بصورت دقیق مورد بررسی قراردهید. تا دریابید که آیا شما در رسیدن به اهداف خود در سال گذشته مؤفق بوده اید یا خیر! اکنون می توانید شروع به بررسی کمبودها و نقصهای سال گذشته نمایید تا برای سال آینده آماده باشید.

قابل سنجش

شما باید بتوانید اهداف خود را دنبال کنید. به عنوان مثال ؛ اگر می خواهید فروش را افزایش دهید نیاز است که یک هدف قابل سنجش برای خود تعیین کنید. یعنی بگویید ، من می خواهم فروش را 5درصد افزایش دهم . یا من قصد دارم فروش را به این مبلغ خاص برسونم.

فقط فروش نیست که قابل سنجش است ، شما می توانید به دنبال تعداد Like ها ، Share ها و Follower های بیشتر در رسانه های اجتماعی ، یا افزایش ترافیک وب سایت خود باشید.

فقط باید در نظر داشته باشید که یک عدد یا رقم را برای هریک از این اهداف مشخص کنید تا بتوانید آنها را دنبال نمایید.

به یاد داشته باشید برای تعیین اهداف سال آینده ، اهداف سال 2017 خود را در نظر بگیرید.یعنی با پاسخ به سئوالاتی مانند اینکه آیا شما به آن عددی که برای اهداف سال گذشته خود تعیین کرده بودید ، رسیده اید؟ آیا از آن رقم مشخص ، پیشی گرفته اید؟ و از این نظیر سئوالات.

قابل دستیابی

شما باید اهدافی را تعیین کنید که درعین حالی که چالش برانگیز هستند ، قابل دستیابی نیز باشند. می بایست در موقع تعیین اهداف به بازه زمانی نیز فکر کنید. یعنی اگر فقط یک صفحه اینستاگرام ، برای کسب و کارتان دارید و  می خواهید تا پایان سه ماهه اول سال ، یک میلیون نفر فالور داشته باشید ، این هدف به احتمال زیاد فراتر از واقعیت خواهد بود و شما یک هدف غیرقابل دستیابی را تعیین کرده اید.

واقع بین بودن

با خودتان صادق باشید . قطعاَ شما از توانایی های خودتان و تیم تان مطلع هستید. شما می بایست در مورد آنچه که شرکت شما درحال حاضر به آن نیاز دارد، بطور دقیق  فکر کنید و اهداف خود را مطابق با آن قرار دهید.

اهداف شما باید واقع بینانه باشد . اگر فکر می کنید که تصویر شرکت شما قدیمی و کسل کننده شده ، می توانید به دنبال نگاه جدیدی در سال 2018 باشید.

یک وب سایت ، وبلاگ و صفحات شبکه های اجتماعی جدیدی را ایجاد کنید. و تمامی آنها را تا حد امکان به روز نگه دارید. تا مردم بتوانند با ایده های جدید و هیجان انگیز –  وتکنولوژی پیشرفته مرتبط با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.

چگونگی فائق آمدن بر مشکلاتی که اهداف ما با آنها روبه رو خواهند شد ، هدفهای ما را واقع بینانه می سازد.

گاهی اوقات ، شما هدفی را تعیین می کنید اما مسائل مختلفی در طول سال اتفاق خواهند افتاد که پیش بینی نکرده بودیم و باعث  می شوند ما از اهداف خود دور شویم. بنابراین ، ارزیابی مشکلات و اتفاقهایی که در سال گذشته رخ داده اند، به شما کمک می کنند تا بتوانیم درمورد مسائلی که ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد را پیش بینی کنید و  راه حل هایی را برای آنها در نظر بگیرید.

تعییین محدوده زمانی

درپایان ، شما باید برای انجام رسیدن هریک از هدفهای بازاریابی خود ، یک زمان مشخصی را تعیین نمائید.

مثلاَ اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را 5 درصد افزایش دهید ، لازم است مشخص کنید که چقدر وقت خود را برای رسیدن به این هدف اختصاص می دهید. آیا می خواهید این درصد را در طول یک ماه ، یا سه ماه و یا کل سال - افزایش دهید؟

در این بخش نیز نیاز است که دوباره بازنگری نسبت به سال گذشته خود داشته باشید، و اهدافی که زودتر از زمان موعود به انجام رسانده بودید را معلوم نمائید . بدینوسیله می توانید اهداف کوتاه مدتی را برای سال 2018 تعیین کنید و یا بالعکس .

استفاده از این روش ، یک راه عالی را برای افزایش مسئولیت و ایجاد حس مؤفقیت در رویکرد بازاریابی برای شما فراهم می سازد . اهداف شما مشخص تر می شوند و این امر سطح پیشرفت مؤفقیت شما را نسبت به سالهای گذشته نشان می دهد.

همچنین می توانید به مقاله برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا این سایت ، در جهت کسب اطلاعات بیشتر برای برنامه ریزی فعالیتهای بازاریابی خود در سال پیشرو مراجعه فرمایید.

شرکت سی یو وب علاوه بر طراحی و پشتیبانی سایت ، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ می باشد . امیدواریم بتوانیم شما را در این مسیر یاری برسانیم .


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است