آشنایی با خدمات پشتیبانی سایت های وردپرسی

سی یو وب 1402.07.03 2333 0 0

چرا پشتیبانی سایت وردپرس مهم است؟

یکی از الزاماتی که برای هر سایتی وجود دارد، پشتیبانی از آن است. ممکن است پیش خود تصور کنید که در حال حاضر به پشتیبان نیاز ندارید یا فقط در زمان بروز مشکلات به یک پشتیبان متخصص نیاز است. اما واقعیت این است که این طرز تفکر کاملا اشتباه است و هر سایتی اعم از خبری، فروشگاهی، شخصی، شرکتی و ... نیاز به یک فرد متخصص یا حتی یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای دارد، به حدی که عده‌ای معتقدند پشتیبانی سایت از طراحی اولیه آن مهم‌تر است.

وقتی به فکر بهبود عملکرد سایت هستید، چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ ظاهر زیبا و جذاب یا سرعت بارگذاری مناسب؟ بعضی افراد معتقدند این موارد به قالب سایت بستگی دارد؛ چون امروزه قالب‌ها با داشتن ابزار و قابلیت‌های فراوان، امکان کدنویسی‌های بسیار را فراهم کرده‌اند. با این حال آشنایی با نکات پشتیبانی سایت و برخورداری از خدمات مورد نیاز سایت های وردپرس، همچنان در اولویت است. فعالیت‌هایی که برای ارتقاء سطح امنیتی، سئو، به‌روزرسانی محتوا و بهبود عملکرد سایت انجام می‌شوند، همه به نوعی در پشتیبانی  سایت وردپرس وجود دارند.

 پشتیبانی سایت وردپرس 1

اکثر افرادی که اقدام به راه‌اندازی سایت برای کسب و کار خود می‌کنند، آگاهی کافی در خصوص طراحی سایت ندارند. در نتیجه برای توسعه سایت و افزودن امکانات جدید، به خدمات یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای نیاز خواهند داشت. امروزه با گسترش فضای دیجیتال، رقابت بالایی میان سایت‌های مختلف وجود دارد؛ در صورتی که سایت شما کارایی لازم را نداشته و سرعت و امنیت پایینی آن پایین باشد، شک نکنید که قافیه را به رقبای خود خواهید باخت. در این مطلب قصد داریم به پشتیبانی سایت وردپرس بپردازیم و مشکلاتی که در صورت عدم استفاده از این خدمات ممکن است با آن مواجه شوید را توضیح دهیم.

عواقب نداشتن پشتیبانی 

اگر از آن دسته افرادی هستید که خود تسلطی روی وردپرس ندارید، اما به مجموعه‌های پشتیبانی نیز اعتقادی ندارید، باید بگوییم که سایت شما در آینده نزدیک شکست بزرگی خواهد خورد و حتی ممکن است به راحتی از اختیار شما خارج شود. پشتیبانی سایت شامل خدمات گسترده‌ای همچون بکاپ گرفتن از کلیه اطلاعات، رفع ایرادات اساسی وردپرس و سایر مواردی می‌شود که در ادامه مطلب به طور مفصل توضیح خواهیم داد. 
در صورتی که برای سایت خود پشتیبان در نظر نگرفته‌ باشید، امکان دارد که سایت شما به علت مشکلات مختلف برای همیشه حذف شود و اطلاعات آن نیز از دست برود. حتی ممکن است هکرها بتوانند به سایت شما وارد شوند و با اقدامات متعددی برای شما دردسر ایجاد کنند. پشتیبانی سایت وردپرس امری تخصصی و الزامی است که هر مدیر سایتی باید به آن توجه داشته باشد.

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس

معمولا بیشتر مجموعه‌ها، خدمات مشابه ی در زمینه پشتیبانی سایت وردپرس ارائه می‌دهند و تنها کیفیت اجرای آن متفاوت است. در این بخش از مطلب قصد داریم چند مورد از این خدمات را به شما معرفی کنیم تا اگر با مشکلات مربوطه مواجه شدید، نگران نشوید.

پشتیبانی سایت وردپرس 2

به‌روزرسانی هسته وردپرس، قالب و پلاگین‌ها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در پشتیبانی سایت وردپرس باید به آن توجه شود، به‌روزرسانی هسته وردپرس در زمان انتشار آخرین نسخه آن است. همچنین بیشتر افزونه‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه نیازمند به‌روزرسانی هستند تا خللی در عملکرد آن‌ها ایجاد نشود. در صورتی که قالب شما پشتیبانی مناسبی از سوی فروشنده داشته باشد، هر از چندگاهی یک نسخه جدید از آن منتشر می‌شود تا عملکرد کلی آن بهبود پیدا کند. در صورتی که این کارها را به یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای بسپارید، لازم نیست نگران چیزی باشید.

برطرف کردن خطاهای رایج وردپرس

اگر توجه کرده باشید، از همان روز اول کار کردن با وردپرس، خطاهای زیادی را مشاهده خواهید کرد که گاهی اوقات می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. بنابراین رفع این خطاها یکی از مواردی است که در پشتیبانی سایت وردپرس باید به آن توجه شود.

بهینه‌سازی سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در نتیجه سئو سایت شما و تجربه کاربری تاثیرگذار است؛ همینطور اکثر کاربران بیشتر از 3 ثانبه به هیچ سایتی فرصت نمی‌دهند، بنابراین برای بهبود وضعیت کسب و کار باید به این مورد توجه زیادی داشته باشید. در صورتی که سرعت سایت شما افزایش پیدا کند، علاوه بر بهبود رتبه سئو، شاهد فروش بیشتر محصول یا خدمات خواهید شد. روش‌های مختلفی برای بهبود سرعت سایت مثل استفاده از پلاگین‌های مربوطه، بهینه‌سازی فایل‌های رسانه، بهینه‌سازی کدها و ... وجود دارد که در پشتیبانی سایت وردپرس به آن توجه می‌شود. به طور مثال اگر افزونه‌های زیادی بر روی سایت نصب شده باشند، هر کدام با ارسال درخواست‌های متعدد سرور را درگیر می‌کنند. به همین علت افزونه‌هایی که کاربردی ندارند باید غیر فعال شوند تا سرعت و عملکرد وبسایت وردپرس بهتر شود.

برقراری امنیت سایت در برابر نفوذ هکرها

تصور کنید پس از پرداخت هزینه‌های زیاد و زحماتی که برای راه‌اندازی سایت کشیده‌اید، بخواهید آن را از دست بدهید. بدون شک توجه به امنیت سایت در برابر نفوذ هکرها، مهم‌تر از هر مورد دیگری در بحث پشتیبانی سایت وردپرس اس و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای دیجیتال، یکی از مهم‌ترین مسائل این است که اطلاعات شخصی کاربران حفظ شود. خود وردپرس به تنهایی دارای سطح امنیت بالایی است، اما متاسفانه ضعف‌هایی نیز در این زمینه دارد. حتی ممکن است در برخی مواقع، تعدادی از افزونه‌های با یکدیگر یا قالب تداخل داشته باشند و منجر به ایجاد باگ‌های امنیتی شوند. بنابراین استفاده از یک تیم پشتیبان حرفه‌ای در اینجا اهمیت پیدا می‌کند، زیرا افراد غیرحرفه‌ای ممکن است حتی متوجه ایجاد این باگ‌ها نشوند.

پشتیبانی سایت وردپرس 3

سئو سایت

یکی از مهم‌ترین نکات در پشتیبانی تخصصی وردپرس این است که فرد با اصول سئو آشنا باشد و بتواند از آن‌ها برای بهبود رتبه سایت در موتور‌های جستجو استفاده کند. برای مثال در تولید محتوای متنی، کلمات کلیدی را به کار ببرد یا از بک لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کند.

رفع خطاهای گوگل سرچ کنسول

در صورتی که هر نوع ایراد جدی برای سایت شما به وجود آمده باشد، گوگل سرچ کنسول در مورد آن اخطار خواهد داد و شما را ملزم به رفع آن مشکل می‌کند. در صورتی که این مشکلات برطرف نشوند و به آن بی‌توجهی کنید، ممکن است رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل به شدت کاهش پیدا کند و در نتیجه حجم زیادی از کاربران خود را از دست بدهید.

پاکسازی کدهای مخرب

احتمالا تا کنون قالب یا افزونه‌های زیادی در در سطح اینترنت مشاهده کرده‌اید که به صورت رایگان یا حتی پولی عرضه می‌شوند و اصطلاحا Null شده هستند. اما توجه داشته باشید که به تمام این افزونه‌ها و قالب‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، زیرا امکان دارد حاوی کدهای مخربی باشند که توسط برنامه‌نویس‌ها و هکرها در آن قرار داده شده‌اند. در نتیجه سایت شما در معرض خطر هک قرار گرفته یا امکان دارد اطلاعاتتان به سرور هکرها منتقل شود.
چنین کدهایی می‌توانند آسیب جدی به سایت شما وارد کنند و موجب بروز روزنه‌های امنیتی زیادی شوند. اگر به چنین موضوع مهمی بی‌تفاوت باشید، شاید یک روز ببینید که دیگر به مدیریت سایت خود دسترسی ندارید و اداره آن به دست افراد دیگری افتاده است. یک مجموعه حرفه‌ای پشتیبانی سایت وردپرس می‌تواند چنین کدهای مخربی را از بین ببرد.

تحلیل و عیب‌یابی

عیب‌یابی مشکلات وبسایت وردپرس به تخصص بالایی احتیاج دارد و هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. یکی از مهم‌ترین خدمات پشتیبانی تخصصی وردپرس به آنالیز عملکرد سایت و عیب‌یابی آن مربوط می‌شود.

آموزش پشتیبانی

معمولا مدیران موفق، پشتیبانی وردپرس را به افراد متخصص سپرده و به کار‌های مهم‌تر رسیدگی می‌کنند. با این حال برخی از آن‌ها علاقه دارند با مباحث پشتیبانی وبسایت وردپرس آشنا شوند. در این شرایط پشتیبان وظیفه دارد در کنار مدیر قرار گرفته و با صبر و حوصله تمام اصول این کار را به او آموزش دهد.

پشتیبانی سایت وردپرس 4

بهترین خدمات پشتیبانی وردپرس در چند قدمی شما

در این مقاله تمام خدمات پشتیبانی تخصصی وردپرس را بررسی کردیم. اکنون شما می‌دانید که پشتیبانی تخصصی وردپرس شامل چه خدماتی است و چه نکاتی را باید برای آن رعایت کنید. در پایان پیشنهاد می‌دهیم با اعتماد به یک تیم حرفه‌ای و متخصص، از مهم‌ترین نکات پشتیبانی استفاده کرده و با بهبود عملکرد وبسایت وردپرس، کسب‌وکار خود را به افراد بیش‌تری معرفی کنید. بدین ترتیب علاوه بر جذب و حفظ مخاطب، با ارتقاء سطح امنیتی اعتماد کاربران خود را به دست آورده و با فروش بیش‌تر خدمات و محصولات، درآمد بیش‌تری کسب می‌کنید. سی یو وب یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه پشتیبانی سایت وردپرس فعالیت کرده و تجربه بالایی در این زمینه دارد. بنابراین اگر قصد دارید امنیت سایت خود را تضمین کنید و رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید، می‌توانید روی خدمات سی یو وب حساب ویژه باز کنید. این خدمات شامل 3 پکیج پایه، اقتصادی و حرفه‌ای می‌شوند که مشتریان عزیز می‌توانند با توجه به نیاز و شرایط خود، آن‌ها را سفارش دهند. 

پیشنهاد میکنیم :  هزینه پشتیبانی سایت


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است