ورکشاپ آنلاین چیست؟ آموزش برنامه ریزی و ایجاد ورکشاپ آنلاین

سی یو وب 1399.04.29 3779 0 0

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک ورکشاپ آنلاین را برنامه ریزی کنید؟ در اینجا آنچه را که باید بدانید به شما می گوییم.  

برگزاری ورکشاپ

 

یک ورکشاپ آنلاین و همچنین سخنرانی ها و دوره ها روش های بسیار خوبی برای متخصصان آموزش دیده هستند تا دانش خود را به اشتراک بگذارند. توانایی انجام این کار از راه دور نیز به این معنا است که می توانید به مردم سراسر جهان دسترسی داشته باشید. 
اکنون با دسترسی به ابزارهای یادگیری باز (آزاد) و از راه دور (ODL)، این امکان وجود دارد که به عنوان مثال یک ورکشاپ را از طریق پلتفرم های دیجیتال برگزار کنید.  
در حقیقت، تولید چنین محتوایی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیش از پیش رایج است و به گسترش حضور برندها در بازار کمک می کند. 
برای درک بهتر این نوع دوره و نحوه میزبانی یکی از آنها، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

برای خدمات پشتیبانی وبسایت کلیک کنید.


ورکشاپ آنلاین چیست؟

ورکشاپ آنلاین را می توان به عنوان یک دوره آموزشی تعریف کرد که در یک پلتفرم دیجیتال ارائه می شود به این منظور که اطلاعات خاصی را از طریق فیلم، متن، تصاویر و اینفوگرافیک در اختیار مخاطب قرار دهد. 
یک ورکشاپ آنلاین بر خلاف آموزش به دنبال بررسی دقیق یک موضوع به صورت عینی و تعاملی است. این دوره یک روش عالی برای شرکت کنندگان است تا فعالیتهای عملی را انجام دهند که به آنها کمک می کند به روشی سریع و خودمانی یاد بگیرند.  
این نوع محتوا معمولاً بین 2 تا 5 ساعت به طول می انجامد چون روی بهره وری و میزان پذیرش اطلاعات دانش آموز تمرکز می کند.
به طور معمول، یک یا چند کارشناس حرفه ای در این حوزه وجود دارند که در مورد موضوعاتی که به آنها تسلط دارند صحبت می کنند. برای مثال در یک ورکشاپ آنلاین بازاریابی، ممکن است دو یا چند متخصص به تفکیک درباره بازاریابی آفلاین و آنلاین صحبت کنند. مطالعات موردی و بحث نیز روش جالبی برای کار کردن عمیق روی موضوعات ورکشاپی است.
یکی از مزایای این مدل این است که امکان دستیابی به یک روش فنی تر را فراهم می کند. علاوه بر این، می تواند در قالب آنلاین خود بدون محدودیت های زمانی یا مکانی مخصوص به یک رویدادی حضوری در دسترس مخاطبان بیشتری قرار بگیرد. 


11 نکته که باید به هنگام برنامه ریزی یک ورکشاپ آنلاین به آن توجه کنید

تشکیل دوره های آموزشی و ورکشاپ های آنلاین یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات است. با این حال، هر نوع پروژه ای بدون سازماندهی یا برنامه ریزی محکوم به شکست است. 
بسیاری از تولیدکنندگان محتوا تمایل دارند آموزش آنلاین ایجاد کنند ولی نمی دانند چگونه شروع کنند یا اینکه برای کسب موفقیت و داشتن تماشاگران متعهد چه چیزهایی لازم است. 
برای راه اندازی ورکشاپ آنلاینتان چیزهایی را که باید به آنها توجه کنید بررسی کنید


فهرست
1. برنامه ریزی محتوا
2. موضوع
3. تخصص در موضوع 
4. مخاطب
5. هدف ورکشاپ
6. مشارکت پولی یا رایگان
7. تبلیغ ورکشاپتان
8. تجهیزات خوب
9. فضای ضبط فیلم
10. پلتفرمی برای میزبانی ورکشاپ
11. گواهی پایان دوره
 

1. برنامه ریزی محتوا

اول از همه مهمترین ها: برنامه ریزی چیزی کمتر از کلید موفقیت ورکشاپ شما نیست. در این مرحله موضوعی را که باید به آن پرداخته شود، تعریف می کنید، اینکه هر فیلم چقدر طول خواهد کشید، مدرسین ورکشاپ چه کسانی خواهند بود، این دوره آموزشی چند بخش خواهد داشت و جزئیات دیگر. اطلاعات باید از یک ساختار منطقی پیروی کنند و باید به هم مرتبط باشند.
در این مرحله علاوه بر فکر کردن در مورد لجستیک ساختار دوره، لازم است که متن محتوا نیز تولید شود که می توان آن را با یک طرح درس برای یک دوره آنلاین مقایسه کرد که باید از نظم خاصی پیروی کند: مقدمه، بحث و نتیجه گیری یک موضوع. 
همچنین اگر بیش از یک مدرس وجود داشته باشد، تعیین محدودیت های زمانی و محتوایی امری حائز اهمیت است. در این صورت، مطالبی که یکی از مدرسین ارائه کرده با مطالب دیگری همپوشانی ندارد.


2. موضوع

انخاب موضوع ورکشاپ
انتخاب موضوع برای اطمینان از موفقیت ورکشاپ شما امری بسیار مهم است. در ابتدا باید تعریف کنید که آیا این دوره برای افراد مبتدی یا متخصصان باتجربه برگزار می شود. 
این مسئله مهم است زیرا تبلیغات باید با هدف مخاطبین خاصی انجام گیرد. و این اطلاعات باید آشکار نیز باشند تا شرکت کنندگان ناامید نشوند.
کسی که در آغاز کار خود قرار دارد قطعا در یک ورکشاپ سطح پیشرفته ناامید خواهد شد چون قادر به درک موضوع مورد نظر نیست. از طرف دیگر، هنگامی که یک متخصص باتجربه با محتوایی روبرو شود که خود اطلاعات گسترده ای در آن خصوص دارد نیز احساس می کند فریب خورده است. 
بنابراین، انتخاب موضوع امری بسیار مهم است. موضوع باید مرتبط باشد، ایجاد علاقه کند و در آنچه شما می خواهید بگویید نوآورانه باشد. مباحث بسیار اشباع شده ای در بازار وجود دارد که دائما تکرار می شوند. از آنها اجتناب کنید و سعی کنید نگرش متفاوتی داشته باشید.


3. تخصص در موضوع ارائه شده

علاوه بر ارائه یک موضوع بسیار جالب و مطالب منحصر به فرد، ورکشاپ باید توسط شخصی ارائه شود که واقعاً بتواند در مورد مطالب مورد نظر صحبت و آنها را درک کند. 
اینکه افراد در مقابل دوربین خجالتی هستند امری عادی است ولی اندکی آموزش و عادات جدید می توانند به شما کمک کنند بر این مسئله غلبه کنید.  
از این گذشته، حتی اگر از قبل با موضوع آشنا هستید و در این زمینه خبره هستید، سعی کنید حتی اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید. داستان ها و موضوعات را در اینترنت جستجو کنید و به منظور ارزشمند کردن ورکشاپ خود در مورد این موضوع با متخصصان صحبت کنید. 
همچنین در مواقع لزوم روی مطالب کمکی همچون گرافیک، تصاویر و غیره سرمایه گذاری کنید. بسیاری از مردم برخی از مطالب را به کمک محتوای تکمیلی بهتر درک می کنند. 
 

4. مخاطب

همانطور که در بالا ذکر شد، تعیین مخاطب برای تولید محتوای خاص بسیار مهم است. علاوه بر تعیین اینکه آیا این دوره برای مبتدیان یا متخصصان مجرب خواهد بود، باید حوزه و ویژگی های مخاطب مورد نظر را نیز تعیین کنید. 
برخی از صنایع مانند بازاریابی بسیار بزرگ هستند و ویژگی های خاص زیادی دارند. برای مثال، موارد موفقیت ممکن است فقط ارتباط منطقه ای داشته باشند. یا ممکن است ویژگی های یک مخاطب در یک منطقه در منطقه دیگر بی معنا باشد. 
بنابراین، باید جایگاه مناسبی را که باید به آن برسید تعریف کنید. این کار هم به ساخت محتوا کمک خواهد کرد چون مثال ها، موارد و نظریه ها روی آن جایگاه خاص تمرکز خواهند کرد و هم تقسیم بندی تبلیغات ورکشاپ آنلاین.


5. هدف ورکشاپ


تعیین هدف برای ورکشاپ

شما باید بدانید که چگونه به این سؤال پاسخ دهید: هدف شما از این ورکشاپ چیست؟ این شکل دوره مستلزم برنامه ریزی زیاد و سرمایه گذاری است.
بنابراین، لازم است اهداف مشخصی برای ارزیابی مقاصد تعیین گردند. 
این کار می تواند برای بهبود برند یا برندسازی حرفه ای، افزایش شبکه سازی در یک بخش خاص یا تثبیت موقعیتتان به عنوان یک کارشناس در موضوع مورد نظر باشد. ولی هدف هر چه باشد، باید وجود داشته باشد تا بتوان با استفاده از نتایج بدست آمده تجزیه و تحلیل کرد. 


6. مشارکت پولی یا رایگان

تعیین اینکه آیا این ورکشاپ آنلاین پولی یا رایگان خواهد بود با تعیین هدف تشکیل دوره ارتباط مستقیمی دارد. اگر می خواهید اطلاعات بسیار فنی و منحصر به فردی را در یک بازار بسیار محدود ارائه کنید، پرداخت هزینه مشارکت می تواند کار جالبی باشد.
ولی اگر به دنبال این هستید که برای خود در بازار اسمی دست و پا کنید و برای برند خود جذب مخاطب کنید، بهترین گزینه ارائه آن به صورت رایگان است. به این ترتیب افراد می توانند با کار و تجارت شما آشنا شوند و در زمانی دیگر از خدمات شما استفاده یا محصولی را خریداری کنند. 
در این حالت، حتماً یک صفحه فرود برای گرفتن اطلاعات تماس شرکت کنندگان ایجاد کنید. از آنجایی که شما محتوای رایگان و با کیفیت ارائه می دهید می توانید در ازای آن، از آنها چیزی از قبیل نام، ایمیل یا هر اطلاعاتی که برای کسب وکار خود هدفمند می دانید بخواهید. 
 

7. تبلیغ ورکشاپتان

پس از برنامه ریزی و سازماندهی ورکشاپ، زمان آن فرا رسیده است که تبلیغات را شروع کنید. برای اینکه این کار به خوبی انجام شود، آن را زود شروع کنید و در صورت امکان یک استراتژی بازاریابی برای آن ایجاد کنید. 
در مورد اینکه مخاطب مورد نظر شما در چه کانال هایی است اطلاعات کسب کنید و تبلیغات را شروع کنید. این تبلیغات می توانند گروههای بحث و گفتگو در مورد موضوع، لینکدین، فیسبوک و حتی اینستاگرام باشند. علاوه بر این، کمپین های بازاریابی ایمیلی اگر به خوبی مورد هدف قرار گیرند می توانند نتایج خوبی را به همراه داشته باشند. 


8. تجهیزات خوب

اگر کیفیت ویدیو انتظارات کاربران را برآورده نکند، محتوای فوق العاده ای که به درستی آماده و به اشتراک گذاشته شده هیچ فایده ای ندارد. از لحظه ای که قصد تولید و تبلیغ ویدیو را دارید، باید حداقل سرمایه گذاری را در تجهیزات ضبط صدا و فیلم داشته باشید.
توجه داشته باشید که ما در مورد لزوم خرید دوربین های حرفه ای صحبت نمی کنیم ولی اینکه دوربین های مورد استفاده بتوانند محتوای مورد نظر را به وضوح ضبط کنند امری لازم است.  
در غیر این صورت فضای ضبط فیلم، قطع صدا یا کیفیت ضعیف تصویر، حواس شرکت کنندگان را پرت می کند.
گزینه دیگر برای انجام این کار استخدام متخصصانی است که کار آزاد می کنند. در برخی موارد، حتی این امکان هست استودیوهای مناسب این کار را اجاره کنید.


9. فضای ضبط فیلم

نکته مهم دیگر انتخاب فضای ضبط است. اگر در خانه یا دفتر کار مشغول فیلم برداری هستید، باید فضای سازمان یافته ای را شبیه استودیو آماده کنید.
مکانی را پیدا کنید که نورپردازی خوبی داشته باشد و هیچ گونه سر و صدای خارجی و پارازیتی که بتواند تماشاگر را منحرف کند وجود نداشته باشد. به دیگران نیز هشدار دهید که قرار است فیلم ضبط کنید و نباید کسی کار شما را دچار وقفه کند.
 

10. پلتفرمی برای میزبانی ورکشاپ

شما باید پلتفرمی را نیز برای در دسترس بودن ورکشاپ انتخاب کنید. بدین ترتیب، تصریح قیمت ها و حق عضویت ها و نظارت بر پیشرفت دانش آموزان دوره امکان پذیر خواهد بود.
به دنبال گزینه هایی باشید که امکان تولید و فروش دوره شما را فراهم می کنند، امن هستند، قالب های چند محتوایی را می پذیرند و هم برای شما به عنوان سازنده و هم کاربر ورکشاپ آنلاین پشتیبانی خوبی خواهند داشت. 


11. گواهی پایان دوره

سرانجام، شایان ذکر است که ارائه گواهی به افرادی که ورکشاپ را به اتمام می رسانند امری ضروری است.
این کار به دوره شما اعتبار و به شرکت کنندگان اقتدار می دهد چون می توانند آن را در پرونده کاری خود و رسانه های اجتماعی که در این زمینه از آنها راهنمایی گرفته اند نشان دهند.
این گواهی را می توان هنگامی که دانش آموز تمام مطالب را تکمیل کرده و یا از طریق ایمیل ارسال کرده روی خود پلتفرم در دسترس قرار داد.
از یک فرد حرفه ای بودن تا تولیدکننده محتوا شدن
همانطور که مشاهده کردید با استفاده از برنامه ریزی و سازماندهی و به همراه شرکای مناسب می توانید یک ورکشاپ آنلاین با کیفیت ترتیب دهید. این تغییر از یک فرد حرفه ای بودن به تولیدکننده شدن ممکن است در ابتدا دشوار باشد ولی با گذشت زمان به ساخت و گسترش این نوع مطالب عادت خواهید کرد.
میزبانی یک ورکشاپ آنلاین به کسب و کار شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک مرجع در بازار تثبیت کند و مخاطبین جدیدی را برای برند شما جذب کند. و از آن بهتر، دسترسی به مخاطبین شما را در هر جایی که هستند امکان پذیر می کند. 
آیا نکات ورکشاپ ما را دوست داشتید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید ....
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است