آپدیت بخش Top Stories Carousel گوگل

سی یو وب 1400.03.25 953 2 0

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد برای بخش تاپ استوری خود، بروزرسانی جدیدی منتشر کند. وقتی که بروزرسانی page Experience گوگل آغاز بشود، بخش Top Stories نیز قرار است با آپدیت جدیدی همراه باشد.

ماه ها صحبت از این است که گوگل قصد دارد اهمیت AMP به عنوان نکته ضروری برای قرارگیری در تاپ استوری گوگل را حذف کند. به نظر می رسد این برنامه، به عنوان بخشی از آپدیت الگوریتم تجربه کاربری گوگل، در نظر گرفته شده است.

تغییرات در راه AMP و Top Stories

گوگل تایید کرده است که آیکن و نماد AMP قرار است از بخش پایینی استوری ها حذف شود و تعامل کشویی تاپ استوری از بینندگان نسخه AMP مخفی شود.
قبلا جا به جایی پست ها در تاپ استوری گوگل، برای بازدیدکنندگان نسخه
AMP ممکن بود، زیرا این پست ها بلافاصله از کش AMP خوانده می شدند. اما وقتی سایر صفحات (یعنی صفحاتی که نسخه AMP آن ها فعال نیست) در تاپ استوری گوگل ظاهر شوند، آن وقت است که دیگر گوگل قادر نخواهد بود سرعت نمایش این استوری ها را تضمین کند. بنابراین بهترین راه حل برای داشتن یک تجربه مناسب، برای کاربران، این است که از نمایش این استوری ها در نسخه AMP، خودداری کند.

به این ترتیب، این امکان برای صاحبان سایت ها ایجاد می شود که از طریق Signed exchanges این روند بارگیری سریع نسخه های AMP را بر روی انواع صفحات سایت پیاده سازی کنند.

حذف AMP از تاپ استوری گوگل

تغییرات تاپ استوری گوگل چه تاثیری بر سئو خواهد داشت؟

وقتی گوگل شرط الزام AMP را از نمایش پست های Top Story حذف کند، آنگاه بسیاری از پست ها و صفحات که قبلا واجد شرایط نمایش در تاپ استوری نبودند، شانس نمایش در این بخش مهم از نتایج موتور جستجو را پیدا می کنند. تاکنون فقط صفحاتی که با AMP HTML ساخته شده اند، برای این بخش در نظر گرفته شده اند. از آنجا که گوگل قصد دارد آن را برای همه صفحات وب باز کند، این بخش، با امکان نمایش محدود محتوا، رقابت بیشتری پیدا خواهد کرد.

Google این سه نکته را برای ادامه رقابت در Top Stories به اشتراک می گذارد:

  1. مطالب مرتبط منتشر کنید.
  2. امتیازات Core Web Vital و Experience Page خوبی را کسب کنید.
  3. دستورالعمل های Google را دنبال کنید.

اگر تاکنون به فکر بهبود وضعیت صفحات سایت خود نبودید، اکنون وقت آن است که زمان مناسبی را برای بهبود Page Experience سایت صرف کنید تا هم از آپدیت جدید گوگل دچار ضرری نشوید و هم بتوانید به رقابت در بخش استوری گوگل بپردازید.

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است