نکات مهم الگوریتم حلقه یا ریلز اینستاگرام (Instagram Reels)

سی یو وب 1403.01.27 21907 5 0

اگر به دنبال رشد در فضای اینستاگرام و مدیریت پیج اینستاگرامی خود هستید، اما نمی دانید چطور باید با الگوریتم حلقه فیلم اینستاگرام کنار بیاید و پست هایی با تعامل بالا برای مخاطبان و کاربرانتان تهیه کنید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

reels اینستاگرام چیست؟

روشی برای ایجاد و کشف ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده در اینستاگرام که در بخش اکسپلور اینستاگرام ظاهر می شود. Instagram Reels به کاربران این امکان را می دهد که فیلم های جذاب، سرگرم کننده و کوتاه، با استفاده از بارگزاری موسیقی و رسانه های ایجاد شده توسط کاربر، در اینستاگرام ایجاد کنند. حلقه ها، ویدئوهای 15 ثانیه ای چند کلیپی هستند که کاربران می توانند صدا، افکت ها و موسیقی را به آن ها اضافه کنند. (تقریباً مانند همان کاری که می توانید در TikTok انجام دهید.) البته این ویژگی تنها برای افرادی قابل استفاده است که در حساب کاربری آن ها در بخش استوری، این گزینه فعال شده باشد. 

برای استفاده از این ویژگی می توانید به بخش استوری برید و در زبانه Reels به ساخت و اشتراک گذاری حلقه های خود بپردازید. این ویدئوها در زبانه Reels اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته و می تواند به قسمت حساب کاربری شما در بخش جدایی در کنار پست ها و IGTV ها اضافه شود. 

چطور یک Reel در اینستاگرام منتشر کنیم

ریلز reels کجاست؟

اگر ریلز برای شما فعال باید کافیست وارد صفحه استوری شوید، در آنجا گزینه ی جدیدی به نام REELS اضافه شده است. با فشردن دکمه REELS ویدیو خود را ضبط کنید و برای تغییرات ویدیو( تغییر سرعت ویدئو، افکت، موزیک و تایمر) از دکمه های سمت چپ استفاده کنید.

ریلز کجاست؟

 

ترفند و آموزش فعال کردن reels ریلز اینستاگرام

فعال کردن ریلز برای گوشی های IOS

  1. وارد صفحه استوری شوید.
  2. یکی از افکت ها ( فیلترها) را انتخاب کنید.
  3. گزینۀ view effect page و سپس use effect را انتخاب کنید.
  4. اکنون کلیپ ریلز خود را انتخاب کنید (15 ثانیه)
  5. در ادامه گزینه‌های add و next را انتخاب کنید.
  6. در مرحله آخر کپشن و تنظیمات را برای ریلز خود وارد کنید.
  7. ریلز را منتشر کنید.

فعال کردن ریلز برای گوشی های اندروید:

  1. برای این کار باید مرورگر kiwi را دانلود و در گوشی خود نصب کنید.
  2. وارد مرورگر شوید و از قسمت منو مرورگر گزینه Extensions انتخاب کنید.
  3. با استفاده از دکمه from store وارد مارکت افزونه ها شوید.
  4. در قسمت سرچ باکس inssist  را سرچ کنید.
  5. در صفحه افزونه دکمه Add to chrome را بفشارید.
  6. بعد از نصب افزونه دوباره منو مرورگر را باز کنید . در انتهای منو یک گزینه با نام inssist اضافه شده است.
  7. در صفحه inssist دکمه lets go بفشارید. اگر این صفحه را کامل نمیبینید از منوی مرورگر گزینه Desktop site را تیک بزنید.
  8. در ادامه نام کاربری و پسورد اکانت خود را وارد کنید و اقدام به انتشار ریلز نمایید.

نحوه فعالسازی ریلز در اندرویدنحوه فعالسازی ریلز در اندروید

نحوه فعال کردن reels در دسکتاپ با اکستنشن کروم 

نحوه انتشار ریلز در کروم درست شبیه اندروید می‌باشد با این تفاوت که به جای kiwi از مرورگر chrome استفاده میکنید. این روش فقط برای دسکتاپ می‌باشد.

فاکتورهای الگوریتم ریلز اینستاگرام

در هفته گذشته، اینستاگرام اطلاعات جدیدی درباره فاکتورهای کلیدی و تاثیرگذار در رتبه دهی صفحات، توسط الگوریتم حلقه منتشر کرد که با توجه به این المان ها می توانید میزان بهره مندی خودتان از این الگوریتم را به حداکثر برسانید.
اینستاگرام به طور خلاصه، ابتدا نشان می دهد که چگونه بر اساس چهار عامل اصلی، تعیین می کند که هر کاربر به کدام حلقه علاقه مند است:

  1.  تماشای کامل یک حلقه
  2.  لایک کردن
  3.  کامنت نشان دهنده سرگرم کننده بودن حلقه
  4.  رفتن به بخش صدا برای ساختن حلقه خودتان

بنابراین طبق الگوریتم گوگل و 4 سیگنال ذکر شده، هر چقدر شما Reel های بیشتری تماشا کنید، برای آن ها کامنت بگذارید، لایک کنید و بیشتر مشارکت داشته باشید، احتمال تعامل بالاتری را فراهم خواهید کرد. البته از آن جایی که اینستاگرام قصد دارد کاربران را به تعامل بیشتر دعوت کند، اگر شما حلقه های بیشتری تولید کنید، احتمال شانس بیشتری برای دیدن Reel ها خواهید داشت.

جالب است بدانید که اینستاگرام در "درک ویدئو بر اساس پیکسل و کل فریم" نقش دارد. به عبارت دیگر، اینستاگرام سعی می کند با نشان دادن محتوای بیشتر، مشابه ویدئوهایی که اخیرا تماشا کرده اید، بر اساس یک سیستم هوش مصنوعی تعیین می کند که Rell ihs مشابه آن ها به شما نشان داده شود. الگوریتم های تشخیص ویدئوی فیس بوک همیشه در حال بهبود است و این به طور فزاینده ای به یک عامل مهم تبدیل می شود؛ بنابراین اگر در قسمت Reels ویدئوهایی درباره بسکتبال تماشا کنید، احتمالا ویدئوهای بیشتر دیگری با این موضوع در بخش حلقه ها به شما نمایش داده خواهد شد.

چطور این الگوریتم را به فرصت تبدیل کنیم؟

رمز موفقیت در این الگوریتم و ایجاد تعامل بیشتر از طریق Reels، تنها به تولید محتواهای باکیفیت، کاربر پسند و مناسب بستگی دارد؛ همانطور که این مورد، درباره سایر الگوریتم های اینستاگرام صدق می کند. استفاده از چهار سیگنالی که در بالا به آن ها اشاره شد به شما کمک می کند که بیشتر در بخش حلقه ها حضور داشته باشید و همین طور آن ها را ببینید. توجه داشته باشید که این بخش، اینستاگرام به محتواهای سیاسی حساس است و بهتر است از بارگزاری محتواهایی با این موضوعات خودداری کنید. بهترین روش برای موفقیت با این الگوریتم، انجام آزمون و خطا و داشتن برنامه هدفمند برای تولید محتوای تاثیر گذار و جذاب است.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است