آپدیت جدید هسته گوگل در سال 2021

سی یو وب 1400.03.19 1565 1 0

گوگل در 2 ژوئن 2021 یک به روزرسانی برای هسته الگوریتم گوگل ارائه کرد. در این به روزرسانی گسترده، گوگل قصد داشت بسیاری از ویژگی ها را آپدیت کند؛ اما به دلیل اینکه نتوانست به موقع برای این به روزرسانی آماده شود، قرار است اینبار دو بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل را شاهد باشیم که به فاصله تنها یک ماه اتفاق می افتند.

دو آپدیت هسته، با فاصله زمانی کم، در یک سال!

با وجود اینکه بسیار دور از ذهن بود که گوگل، دو آپدیت، با فاصله زمانی کوتاه برای هسته الگوریتم خود ارائه کند؛ اما این شرکت اعلام کرده است که بعید است که سایت ها از این آپدیت دو مرحله ای دچار مسئله حادی شوند.

دنی سالیوان از گوگل، در توییتر اظهار داشت:

"برخی از پیشرفت های برنامه ریزی شده ما برای به روزرسانی ژوئن 2021 کاملاً آماده نیست، بنابراین ما در حال ارائه بروزرسانی در بخش هایی هستیم که در حال حاضر هستند، سپس بقیه بخش ها را با آپدیت جولای 2021 دنبال خواهیم کرد. اکثر سایت ها در هیچ یک از این به روزرسانی ها تحت تاثیر نخواهند بود. "

با این حال، اگر پس از آپدیت هسته الگوریتم گوگل، سایت شما دچار افت رتبه یا تغییر جایگاه شد، وحشت نکنید و اگر هم با بهبود شرایط مواجه شدید، جشن نگیرید! زیرا ممکن است بروزرسانی جدید بعدی، همه این شرایط را تغییر دهد.

دنی سالیوان، این طور ادامه می دهد که: اگر چه هر آپدیتی در هسته الگوریتم گوگل، سبب جابه جایی نتایج برخی سایت ها می شود؛ اما این بار، به دلیل این که دو آپدیت جدید از یک ماهیت دو بخشی برخوردار است، ممکن در ابتدا تغییرات زیادی را شاهد باشید.

او همچنین در ادامه تاکید کرد که هدف به روزرسانی الگوریتم های گوگل، مانند همیشه، بهبود کیفیت نتایج جستجو است و نمی توان این واقعیت را انکار کرد که تاثیر آپدیت هسته الگوریتم گوگل، بیش از سایر آپدیت هاست.

هدف گوگل از آپدیت هسته الگوریتم در سال 2021 

به نظر می رسد هدف گوگل از این آپدیت، در جهت بهبود کیفیت محتوا و نتایج مورد انتظار کاربر از جستجوی عبارات باشد. این آپدیت جدید، قرار است تمرکز اصلی خود را بر ارزیابی محتواهای یک سایت قرار دهد.

سالیوان در این رابطه اظهار کرد که این آپدیت در جهت بهبود نتایج جستجوی کاربر است تا محتوایی مرتبط تر و ارزشمندتر به کاربر نمایش داده شود و بازدیدهای سالیانه افزایش یابد.

از سویی دیگر باید توجه داشت، تأثیر منفی، پس از به روزرسانی الگوریتم اصلی، لزوماً نشانه این نیست که سایتی کار اشتباهی انجام داده است یا اینکه محتوای بدی تولید می کند. این بیشتر نشانه این است که آنچه قبلاً محتوای مرتبط با یک عبارت جستجو تلقی می شد، ممکن است دیگر محتوای مورد نظر کاربران نباشد و هدف کاربران از جستجوی آن عبارت دستیابی به محتوایی دیگر باشد.

اگر تحت تاثیر این بروزرسانی قرار گرفتیم، چه کنیم؟ 

توصیه ما این است که قبل از هرگونه اقدام شتاب زده، محتواهای تولید شده خود را مورد بررسی قرار دهید و منتظر آپدیت ماه بعد باشید. همانطور که گفته شد آپدیت ماه بعد، بخش دوم آپدیت فعلی است و این احتمال وجود دارد که تغییرات فعلی با آپدیت بعدی نیز دچار تغییر شوند.

همچنین توصیه می کنیم تا به روزرسانی ماه بعد، در تولید محتوای خود دقت کافی را به خرج دهید و به تولید محتواهای کاربردی و متناسب با نیاز کاربر توجه کنید و حتما خواست و نیاز کاربر از جستجوی عبارات را در نظر بگیرید.

به هر حال به نظر می رسد چند ماه اخیر، ماه پر تلاطم و پر تغییری برای وبمستران باشد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است