آیا قیمت محصول در رتبه بندی گوگل اثرگذار است؟

شکورا آذرخشی 1400.07.18 1378 1 0

"آیا قیمت محصولات بر نحوه رتبه بندی فروشگاه های آنلاین در نتایج جستجوی گوگل تأثیر می گذارد یا خیر؟" 

این خبر با توجه به افزایش قیمت کالاها در این روزها، موضوعی تکان دهنده است. بسیاری از شرکت ها به دلیل افزایش هزینه های عملیاتی ، کمیاب شدن قطعات، مواد و سایر دلایلی که از کنترل آنها خارج است، قیمت خود را افزایش دهد.

فرض کنید دو فروشگاه یک محصول را بصورت آنلاین می فروشند، اما یکی از آنها بنا به دلایلی قیمت محصولش را باید افزایش دهد و قیمت محصولی را که تا کنون 100 دلار می فروخته حالا مجبوراست 500 دلار بفروشد.

با وجودی که فروشگاه دوم همچنان همان محصول را با قیمت پیشین خود یعنی 100 دلار می فروشد. 

با فرض بر این که دو فروشگاه درهمه ی مواردِ دیگر از نظر SEO برابر هستند،آیا شکاف قیمت می تواند بر رتبه بندی ها تأثیر بگذارد؟

به راحتی می توان تصور کرد که ممکن است گوگل بخواهد جستجوگران را به سمت قیمت پایین تر هدایت کند. اما به گفته ی جان مولر (مدیرآنالیز وبمسترهای گوگل) ، این فرض  اساسا اشتباه است. 
بدیهی است که گوگل با وجود داده هایی ساختاریافته می تواند قیمت محصولات را در صفحات فروش تشخیص دهد ولی از آن برای رتبه بندی صفحات محصول استفاده نمی کند.

جان مولر "ارزان" بودن یک محصول را برای رتبه بندی بیشتر از سایر محصولات هم رده اش منطقی نمی داند و با اشاره به نمایش صفحات محصولات در نتایج جستجو، این عملکرد گوگل را تائید می کند.
گر چه این احتمال وجود دارد که قیمت،عاملی برای جستجوی خرید است و کاربران می توانند نتایج جستجوی خرید را بر اساس قیمت مرتب کنند ولی نکته مهم این است که قیمت عاملی برای رتبه بندی جستجوی گوگل  نیست. 

منبع


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است