گوگل ابزار جدید "بررسی URL" را منتشر کرد

سی یو وب 1397.04.08 1934 0 0

آخرین بروز رسانی Google Search Console (کنسول جستجو گوگل) به کاربران امکان بررسی اختصاصی آخرین URL های خزیده شده (crawled)  را می دهد.

ابزار جدید (URL Inspection) بررسی URL ،جزئیات خزش (crawl) ، ایندکس و ارائه اطلاعات مربوط به صفحات را فراهم می کند.این اطلاعات مستقیما از ایندکس گوگل بیرون کشیده می شود.

گوگل می گوید هدف این ابزار بیشتر ، فراهم کردن ویژگی های جدید درخواست شده ،است.

"یکی از بیشترین درخواستها در  Search Console ، راجع به جزئیات اینست که موتور جستجو گوگل چطور یک url مشخص را میبیند.ما گوش دادیم و امروز یک ابزار جدید ارائه دادیم. "URL Inspection" ، این جزئیات را نمایش می دهد تا نحوه جستجو ، شفافتر شود."

هنگامی که کاربر وارد  Search Console می شود ، می تواند url خودش را وارد کند و گوگل آخرین تاریخ خزش (crawl) و وضعیت آن ، وجود هرگونه خطا در خزش یا ایندکس کردن و url های canonical برای آن صفحه را باز میگرداند.

ابزار جدید بررسی url در google search console

با ارائه اینکه url با موفقیت ایندکس شده است ، کاربر می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت و پیشرفت آن صفحه را ببیند .پیشرفتها شامل ارتباط نسخه AMP و یا نتایج غنی مثل دستورالعمل ها (recipes ) و مشاغل است.

اگر نتیجه این باشد که صفحه ایندکس نشده است ، ابزار دلیل آن را می گوید.

ابزار URL Inspection "بررسی URL" همچنین گزارشی راجع به متا تگ ربات noindex و canonical URL برای صفحه ارائه می دهد.

با این گزارش اگر صفحات دیگر با یک مساله مشابه درگیر باشند، کاربران میتوانند بفهمند.این گزارش به صاحبان سایت امکان پیگیری و رفع مشکلات روی صفحات جدید یا ایندکس شده را می دهد.

این ابزار در حال حاضر منتشر شده ودر دسترس تمام کاربران است.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است