از لینک شکسته تا لینک سازی شکسته!

سی یو وب 1400.03.08 1652 0 0

نکاتی درباره لینک سازی شکسته برای افزایش رتبه جستجو، اعتبار و بازدید سایت 

آیا می خواهید اعتبار سایتتان را بسازید و بازدید سایت را ازطریق بک لینک های با کیفیت افزایش دهید؟ از این نکات لینک های شکسته برای ایجاد روندی بهتر برای بک لینک ها استفاده کنید. 
ما به عنوان بازاریابان و متخصصان بهینه سازی موتور جستجو، همیشه در جستجوی راه هایی برای ادامه دادن قابلیت بک لینک ها هستیم. همانطور که گفته شد، در دنیایی که هر لحظه محتوایی ایجاد می شود، مورد توجه قرار گرفتن هم هر لحظه سخت تر می شود. حتی بک لینک ساختن هم بسیار چالش برانگیزتر می شود.

در این زمان، یک سئوکار چه کاری باید انجام دهد؟ 

در حالی که روش های زیادی برای افزایش رتبه و میزان بازدید شما وجود دارد، ما پیشنهاد می کنیم این اصطلاح قدیمی خارجی را به ذهنتان بسپارید: "اگر شکسته است، آن را درست کنید."
و اما منظور ما  از این اصطلاح در بخش سئو سایت ، این است که لینک های شکسته را درست کنید!
اجرای یک فرآیند اصلاح بک لینک شکسته، اگرچه به زمان و تعهد زیادی نیاز دارد، اما می تواند استراتژی مفید و طولانی مدت باشد.
اگر با این استراتژی سئو برای ایجاد ترافیک و ارتقا رتبه آشنا نیستید، در اینجا یک بررسی اجمالی انجام می دهیم و به سوالات زیر پاسخ می دهیم:
•    لینک شکسته چیست؟
•    لینک سازی شکسته چیست؟
•    چگونه لینک های شکسته را برای ساختن بک لینک پیدا کنیم؟

در این مقاله به تعریف 3 مسئله بالا می پردازیم و چند ابزار مهم برای یافتن لینک های شکسته برای لینک سازی ارزشمند در استراتژی BLB را معرفی می کنیم و اما در مقاله بعدی شما را با 7 روش برای ایجاد استراتژی لینک سازی شکسته ، آشنا می نماییم.

لینک شکسته چیست؟

لینک های شکسته (Broken Links)، به لینک هایی در یک وب سایت می گویند که دیگر در دسترس نیستند یا غیرفعال هستند. هنگامی که می خواهید به یک صفحه وب یا لینکی که دیگر وجود ندارد دسترسی پیدا کنید، معمولاً پیام خطا از جمله یافتن صفحه 404، URL بد، مهلت پایان یافته، تنظیم مجدد و غیره، دریافت می کنید.

نتیجه لینک شکسته صفحه 404 است

مطالب مرتبط : 7 روش بهبود لینک بیلدینگ

لینک شکسته، می تواند به دلیل موارد زیر ایجاد شود:
•    اگر ساختار URL وب سایت بدون جهت دادن دوباره، تغییر کرده باشد.
•    اگر لینک برای همیشه حذف شده است یا دیگر وجود ندارد.
•    اگر مالک وب سایت، لینک URL را اشتباه وارد کرده باشد.
•    اگر وب سایت دیگر وجود ندارد.
•    اگر فایروال، دسترسی به وب سایت را مسدود می کند.

لینک سازی شکسته چیست؟ 

تا اینجا با اصطلاح لینک شکسته یا Broken Link آشنا شدید؛ اما حال وقت آن است که بدانید لینک سازی شکسته چیست؟ ساختن بک لینک شکسته یا به اصطلاح (BLB) Broken backlink building، نوعی استراتژی است که شما می توانید به واسطه آن یکی از موارد زیر را انجام دهید:
1- لینک های منسوخ شده در دامنه هایی که به شما ارجاع می کنند را به روز کنید یا
2- محتوای سایت خود (اعم ازسایت های موجود یا ایجاد شده به صورت سفارشی) را به عنوان جایگزینی برای وب سایت های دارای اعتبار بالا با لینک شکسته ارائه دهید.
هرکدام از این استراتژی با هدف بهبود اعتبار سایت شما، از طریق لینک های ورودی با کیفیت بالا، انجام می شود.
هر دو نوع لینک بیلدینگ شکسته، از نظرافزایش بازدید، منافع زیادی برای ارائه دارند، اما روند انجام این کار نیاز به زمان و توجه دارد. بسته به جایگاه و محتوای شما، میزان استفاده و نرخ تبدیل شما، ممکن است متفاوت باشد.

چگونه لینک های شکسته را برای ساختن بک لینک پیدا کنیم 

بررسی ساختن بک لینک، فرایندی زمانبر است، اما ابزارهای عالی برای سریعتر کردن این روند نیز وجود دارد. در ادامه به معرفی این ابزارها خواهیم پرداخت.

1- بخش لینک های شکسته ابزار Ahrefs

لوی اولمستد (Levi Olmstead) ازسایت LeviOlmstead.com ابزار Ahrefs را برای یافتن و لینک سازی شکسته، ترجیح می دهد. زیرا به جای اجرای صفحات یا سایت ها از طریق ابزار سئو و یافتن صفحات 404، می توانید از ویژگی لینک شکسته Ahrefs برای جستجوی کل وب، برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید. این به شما کمک می کند محتوایی را که قبلاً تولید کرده اید و پتانسیل ایجاد لینک را دارند، پیدا کنید. 

استفاده از ahrefs برای شناسایی لینک های شکسته

مطالب مرتبط : 12 روند سئو برای 2021

2- ابزار لینک های من را بررسی کنید (Check My Links) 

ابزار دیگری که کارشناسان آن را پسندیدند، پلاگین گوگل کروم به نام "Check My Links" است. تینو جیمز از Sunrise House Buyers TX می گوید :« پس از اینکه این ابزار را نصب کردید، می توانید در هر صفحه وبی که مایلید جستجو کنید و در عرض چند ثانیه هر لینک شکسته (در صورت وجود داشتن) را شناسایی کنید. "

3-ابزار پیچ باکس (Pitchbox) 

کری شرین از North Star Inbound، پیچ باکس را برای مدیریت BLB دوست دارد. شرین توصیه می کند استراتژیست های BLB، از این ابزار توسعه استفاده کنند.

علاوه بر سه ابزاری که به آن ها اشاره شد، ابزارهای معروف دیگری مانند SEMrush،MOZ ، Linkminer ، Hunter.io ،Screaming Frog ، Majestic ، Sitechecker ،  Scrapebox و غیره نیز برای بررسی و لینک سازی شکسته، وجود دارند.


ابزار بررسی لینک شکسته را با سرویس Wayback machine ترکیب کنید.

یکی از ابزارهای دیگری که می تواند در تهیه محتوای مناسب و هدفمند برای لینک سازی شکسته به شما کمک کند، ابزار معروف Wayback machine است که یک پایگاه داده است که سوابق سایت ها را از ابتدای تاسیس تاکنون نشان میدهد؛ حتی اگر آن سایت تغییر بسیاری داشته باشد و محتوای آن به کل دگرگون شده باشد! آلیستیر دودز(Alistair Dodds ) ازEver Increasing Circles توصیه می کند با استفاده از یک جستجوگر لینک وWayback Machine، به طور همزمان بر اساس رقبا، محتوای جایگزین عالی ای  را تولید کنید. "دامنه خود را وارد کنید و دامنه های رقیب را تعیین کنید و یکی را انتخاب کنید که دارای کلمات کلیدی مشترک خوبی باشد." اکنون می توانید به دنبال ایجاد محتوایی باشید که از محتوای اصلی پیشی بگیرند و به همه سایت های لینک دهنده به صفحه ارور 404 دسترسی پیدا کنند و محتوای جدید شما را به عنوان منبع بهتر برای لینک دادن و جایگزینی ارائه دهند.

مگی سیمونز ازMax Effect Marketing  نیز ازWaybackmachine  استفاده می کند تا بررسی کند که تا قبل از ارور 404، محتوای سایت چگونه بوده است؛ سیمونز از این اطلاعات برای ایجاد محتوایی مشابه آن محتوا و البته بهتر و کامل تر از آن استفاده می کند. سپس به سراغ وب مستر بروید و اینگونه شانس زیادی برای ارسال مطالب خود خواهید داشت. به این ترتیب به خوبی توانسته اید از تکنیک لینک سازی شکسته استفاده کنید.

روش لینک سازی شکسته یک روش تقریبا جدید و البته مناسب و موثر است که به استراتژی مناسب و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. نتیجه گیری از روش BLB به صرف زمان و انرژی بسیاری احتیاج دارد، زیرا در این روش شما باید 1- لینک های شکسته را بیابید 2- محتوایی بهتر از آنچه قبلا توسط آن لینک شکسته ایجاد شده بود، تولید کنید 3- وبمستر و صاحبان سایت های مورد نظرتان را مجاب کنید تا لینک شما را به جای لینک های شکسته قرار دهند. بنابراین اگر مشتاق هستید که مراحل این کار را بیاموزید و نکات مهمی که کارشناسان بزرگ دنیا در تهیه استراتژی لینک سازی شکسته بر آن تاکید دارند را بیاموزید، مقاله بعدی سی یو وب را از دست ندهید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است