اعلان جدید گوگل برای نتایج جدید

سی یو وب 1400.04.06 902 1 0

گوگل، هنگام جستجوی کاربران برای نتایجی جدید، اعلانی را نمایش می دهد که بیانگر عدم اطمینان کامل به متن است.

گوگل در موتور جستجوی خود در حال آزمایش اعلانی است که وقتی کاربری عبارت یا پرسش جدیدی را جستجو می کند، هشداری مبنی بر احتمال غیر قابل اعتماد بودن نتایج ظاهر می شود. مفهوم این اعلان این است:

" به نظر می رسد این نتایج به سرعت در حال تغییر هستنند. اگر پرسش مورد نظر شما جدید است، احتمالا مدتی طول می کشد تا یک منبع مورد اطمینان برای پاسخ به این کوئری جایگزین شود." 

نمایش اعلان جدید گوگل برای جستجوهای جدید

این اعلان کاملا مطابق با سیاست گوگل ایجاد شده که سعی دارد در سریع ترین زمان، مرتبط ترین و قابل اطمینان ترین نتیجه با کوئری کاربر را به او نمایش دهد. بنابراین اگر یک کوئری به قدری جدید باشد که منبع و نتیجه کاملا مرتبط و قابل اطمینان (از نظر گوگل) کم باشد، این اعلان به کاربر نمایش داده می شود.

دنی سالیوان از گوگل، هنگام انتشار اولین گزارش در این باره گفت: "وقتی کسی در Google جستجو می کند، ما سعی می کنیم مرتبط ترین و قابل اطمینان ترین اطلاعاتی را که می توانیم به شما نشان دهیم؛ اما چیزهای زیادی به دست ما می رسد که کاملاً جدید هستند." در شرایطی از این دست، Google برای ساختن نتایج جستجوی قابل اعتماد، به زمان نیاز دارد و احتمالا سایت های زیادی، محتوای قابل اعتماد و دقیق درباره آن موضوع، ننوشته اند.

هدف گوگل از این اعلان این است که به کاربران نشان دهد که برای کوئری جدید نتیجه مرتبطی وجود ندارد، اما گوگل این موضوع را می داند! جالب نیست، گوگل می داند که برای کوئری جدید شما نتیجه معتبری وجود ندارد، به جای این که به شما نتایج غیر قابل مرتبط نشان بدهد. بنابراین به نظر می رسد که گوگل از یک شاخص برای میزان اعتبار سنجی نتایج سرچ استفاده می کند.

چرا این اعلان مهم است؟

این اعلان کمک می کند تا کاربرانی که به دنبال موضوعات حساس و جدید هستند، هنگام جستجو وارد نتایج غیر مرتبط و هرزنامه ها نشوند. البته مانند سایر تست های دیگر گوگل، ممکن است این ویژگی برای سرچ فارسی با کمی اشکال و باگ مواجه باشد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است