افزودن آدرس نویسنده به اسکیمای مقالات

سی یو وب 1400.05.23 1238 1 0

گوگل به تازگی در اعلانی، اضاقه کردن URL نویسنده را به اسکیمای مقالات توصیه کرده است.

گوگل اعلام کرده است که به صاحبان سایت توصیه می کند، آدرس نویسنده را به بخش اسکیمای مقالات اضافه کنند تا زمانی که چند نویسنده با نام مشابه وجود داشت، تمایز میان آن ها مشخص شود. این بیانیه در changelog رسمی گوگل تایید شده است:

" ویژگی توصیه شده author.url در تاریخ 6 آگوست 2021 به اسناد داده های ساختار یافته اضافه شده است. این ویژگی به گوگل کمک می کند که نویسنده واقعی مقاله را تایید و شناسایی کند."

در حقیقت این ویژگی یک ویژگی جدید برای اسکیما و داده های ساختار یافته گوگل نیست؛ بلکه نکته جدید این است که گوگل به استفاده از این ویژگی تاکید و توصیه کرده است و معمولا وبمستران و سئوکاران باید گوش به زنگ این توصیه های گوگل باشند تا بتوانند سیگنال های مناسب را برای بهینه سازی سایت دریافت کنند.

ویژگی author.url در بخش اسکیمای مقاله قرار می گیرد؛ بنابراین اگر از سیستم نشانه گذاری اسکیما برای سایت و مقالاتتان استفاده می کنید، تنها کافی است این ویژگی را هم در همان بخش به سایر ویژگی ها و نشانه گذاری ها اضافه نمایید. 

گوگل خاطر نشان می کند که ویژگی sameAs می تواند به عنوان جایگزینی برای آدرس نویسنده استفاده شود، زیرا گوگل هنگام برخورد با هرگونه ابهامی درباره نویسنده مقاله، می تواند از همان ویژگی sameAs و URL استفاده کند. 

قبل از این به روز رسانی، چنین راه حلی برای کمک به گوگل در مورد رفع ابهام نویسندگان وجود نداشت. جان مولر از گوگل، زمانی از فرایندی به نام اصلاح (reconciliation) صحبت کرد که در آن موتور جستجوی گوگل، در صفحات بیوگرافی نویسندگان، به دنبال URL هایی می گردد، تا نویسندگان با نام های مشابه را متمایز کند. اما در حال حاضر این ویژگی جدید می تواند به این روند تشخیص، سرعت ببخشد.

کدام URL از نویسنده باید در بخش اسکیما استفاده شود؟

با وجود توصیه گوگل به استفاده از این ویژگی، اما گوگل مشخص نکرده است که بهتر از کدام آدرس شخصی، مانند لینک پروفایل شبکه های اجتماعی یا وبلاگ شخصی مربوط به نویسنده، استفاده شود. با این وجود شاید بهتر باشد که یو آر ال مورد استفاده در اسکیمای آدرس نویسنده، به صفحه پروفایل آن نویسنده در همان سایت باشد. برای مثال اگر شما در سایت yoursite.com مقالات نویسنده x را منتشر می کنید، بهتر است آدرس پروفایل این نویسنده در سایت خودتان که احتمالا به شکل yoursite.com/profile/x است را در مارک آپ اسکیما قرار دهید. زیرا به ارزیاب های گوگل یاد داده شده که وقتی به طور دستی کیفیت یک سایت را بررسی می کنند، به دنبال اطلاعات نویسنده مقاله هم باشند. همانطور که در دستورالعمل های گوگل برای بررسی کیفیت محتوای اصلی سایت آمده است که گوگل انتظار دارد اطلاعات دقیقی درباره محتوای اصلی سایت و تولید کننده آن بداند. بنابراین شاید یکی از بهترین روش ها، داشتن یک صفحه پروفایل مناسب، با اطلاعات کافی و دقیق درباره نویسنده مقالات در سایت باشد و احتمالا این مسئله روی ارزیابی کیفیت سایت و محتواهای سایت هم تاثیر داشته باشد.

هر چه اطلاعات بیشتری درباره نویسنده مقالات خود در اختیار گوگل بگذارید، در اثبات این موضوع که محتوای شما از کیفیت بیشتری برخوردار است و کاملا اختصاصی تهیه شده است موفق تر بوده اید. با این حال اگر صفحه پروفایلی برای نویسندگان خود در سایت ندارید، بهتر است به صفحه پروفایل آن نویسنده در یکی از شبکه های اجتماعی، که تقریبا اطلاعات کامل و دقیقی از نویسنده را مشخص کرده است، لینک دهید. به نویسنده خود هم توصیه کنید تا در سایر سایت هایی که محتوای او را منتشر می کنند به همین شبکه اجتماعی لینک دهد تا گوگل در تشخیص این نویسنده از سایر نویسنده ها، دقیق تر و سریعتر عمل کند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است